Nyrkkeily & kuntosali

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cyraxor
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
43
Moi.

Oon tässä nyt harrastanut nyrkkeilyä kolme-neljä kk ja tuli mieleen, että olisiko kuntosalista mitään hyötyä? En tarkoita niinkään lajia ajatellen vaan pitääkseni nykyiset lihakset + jos mahdollista niin saada vähän lisääkin? Käyn aamulenkillä joka aamu ja treenit on 5x viikko. Kannattaako tuohon lisätä 1-2 salipäivää.. ja ehkä tiputtaa pois 1 treenipäivä?

Cheers :puntti:

Jos tavotteena on tulla hyväksi nyrkkeilijäksi, ei missään nimessä kannata karsia lajitreeneistä.
Vaihda vaikka yks aamulenkki saliin ja tee yhtenä vapaapäivänä saliharjoitus, niin saat 2x viikkoon käytyä salilla.

Samoilla linjoilla edellisen kanssa, suosittelen 1-jakoista ohjelmaa (esim G6), jonka suoritat 2xvko. Keskivartalon lihakset saavat varmasti kyytiä nyrkkeilytreeneissä, joten niitä ei tarvitse ihmeemmin salilla vemputtaa.

Ite en lähtis g6 tekemään, enemmänki jotain räjähtää treeniä circuit tyylisesti painopisteen ollessa isoilla moninivel liikkeillä.

Kannattaa kysyä valmentajalta, mutta itse jos nyrkkeilisin oikein kunnolla niin lisäisin vain nyrkkeilyä maximissaan, en kävisi vielä kuntosalilla.

mun mielestä kannattais se yks treeni jättää pois ja ottaa vaikka sali tilalle... jopa nyrkkeilyssä pitää välillä vähän palautua ja antaa asioiden painua sinne takaraivoon... salihommissa kannattaa konsultoida valmentajaa joka varmasti osaa neuvoa mitä kannattaa tehdä.. ja varsinkin kun olet vasta noin vähän aikaa treenannu nii ei välttämättä kannata paukuttaa heti sitä viittä kertaa viikossa reeneissä... itellä ainaki alkais maistumaan puulta, mutta kaikki ovat yksilöitä.. tulee vaan mieleen kun ite nyrkkeilin ja potkunyrkkeilin ja vedin treenejä 5 kertaa viikossa nii se alkoi junnaamaan sille pakkomaisesti mutta ku pudotti treenikertoja ja otti esim sen salin mukaan siihen nii sai sisäistettyä tekniikoita yms yms ja alko luistaa paljon paremmin =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom