Nyrkkeilijälle voimaohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Boxer-83
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs on tuo nyrkkeilykausi taas alkamassa ja olen tässä ruvennut pohtimaan, että minkälaista voimaohjelmaa olisi hyvä kauden aikana kierrättää? Oma valmentajani on ihan huippu tekniikan opettamisessa jne. mutta puntin nostelua hän pitää kaiken pahan alkuna,joten siihen ei neuvoja saa :(

Lukaisin kuitenkin http://www.keho.net/keho?&m=magazine artikkeleiden joukosta tuon nyrkkeilijän esimerkkiohjelman, jossa jaetaan kaudet Anatomiseen adaptaatioon, maksimivoimajaksoon, voiman muutos tehoksi,voiman muutos lihaskestävyydeeksi.
Toivottavasti tämä ohjelma jto:lle ja kumppaneille tuttu,kun suoraa linkkiä tuohon artikkeliin en saanut tehtyä.

Itse olen nyt kesän tehnyt tuota anatomista adaptaatiota ja vetänyt kovia juoksulenkkejä.Nyt pitäisi aloittaa tuo maksimivoimajakso ja hieman kummastuttaa liikkeiden vähyys yläkropalle pelkkä vinopenkki,soutu (vissiin tarkoittaa kulmasoutua) vatsa ja niska. Itse voisin vaihtaa vinopenkin välillä penkkiin,pystypunnerrusta voisi tehdä ja kulmasoudun kanssa vuorotella leuanvetoa lisäpainoilla. Jaloille on puolikyykky(ihan ok) ja reidenkoukistus(mieluummin tekisin hyväähuomenta liikettä) vartalon kierto ja pohjeliike.
Tuolla on nuo prosentit valmiina,onko ne hyvät ja onko nuo kaudet hyvin jaksotettu?

Jos jaksatte vastata niin kiitokset niistä. :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nostetaas tällänen niin ei tarvi uutta threadia tehä...Elikkäs intti alkaa nyt 10. päivä ja intin jälkeen kiinnostais nyrkkeily alottaa tavotteena ihan käydä vain kokeilee muutamat amatööri ottelut...ellei sit vahingos pärjää:evil: Kamppailulaji taustaa on vähäsen...elikkäs vapaaottelua ja taekwondoa, jossa kävin yhet kisatkin vetäsee...

Lähinnä Boxerille kysymys siitä toimiiko tuo linkin ohjelma hyvin, tai tukeeko hyvin nyrkkeilyä? Vai oletko jotain muuta ohjelmaa käyttänyt? Kun ajattelin, että koko intin treenaisin nyrkkeilyä tukevaa treeniä...Jonka jälkeen ihan nyrkkeily seuraan tekniikkaa ja sparria paljon reenaamaan...

Tavote ois intin jälkeen 6kk intensiivistä nyrkkeily treeniä vaikka 6krt/vk jos se sitä vaatii ja sitten kehään...Onko tuhoon tuomittu visio?

Itselläni on tuo nykkeilymotivaatio ollut alamaissa ja on tullut viimeaikoina vain puntteja kolisteltua. Tuo anatominen adaptaatio jaksokin oli ihan voimapainotteista kehonrakennusharjoittelua 2-jakoisella ohjelmalla.

Intissä nyt ei kannata kuin kaksi kertaa viikossa käydä salilla pitämässä voimatasoja yllä, riippuu tietenkin miten rankkaan paikkaan sut on sijoitettu.

Mutta punttia kannattaa jaksottaa koska voima on nopeutta, mutta ei kestävyyttä. Itsekin jos otan nyt sparria niin hapot on käsissä melkein heti :(

Ja tuohon miten nopeasti matsaamaan niin suosittelisin vuoden intensiivisiä treenejä jonka jälkeen kehään, koska sullakin on ikää sen verran, että ottelet aikuisia vastaan ja tyrmäyksiä voi tulla. Mutta itsehän sitä tietää parhaiten milloin on valmis ottelemaan...

Sotilaspoliisiks ollaan menossa, eli ei hurjan raskasta hommaa oo tiedossa :) Mites muuten on ku oon kuullu, että amatööri nyrkkeilyssä vähän katotaan sitä, että kehään saadaan suht yhtä alottelija tasolla olevat vastustajat vai voiko sieltä tulla joku KO mestari heti nenää tuikkimaa? :D

nyrkkeilijälle voimaohjelma voisi olla vaikka esim: tälläinen kolmen kierto dippi x 15 ojentajat taljassa x 15 niskantakaa punnerrus x 15 punnerrus x 15 vatsat x15 selän ojennus x 15 viparit x 15 penkki x 15. tämä rumba kolme kertaa läpi per treeni kerta kolmesti viikossa joka toinen viikko muutetaan toistot 14 :ta ja sit kolmannella viikolla lisää painoo mutta ei lähelläkään kisoja ja vain massa kaudella eli yleensä kesäisin. toimi ainaskin mulla hyvin tulee lyöntivoimaa.:thumbs:

Zone-sarja -42%
Maallikon silmiin tosi pätevän näköinen ohjelma nyrkkeilijälle. Toki muutoksia tarvii joskus tehdä, mutta perusidea hyvä ja varmasti toimiva systeemi.

elmo82 sanoi:
nyrkkeilijälle voimaohjelma voisi olla vaikka esim: tälläinen kolmen kierto dippi x 15 ojentajat taljassa x 15 niskantakaa punnerrus x 15 punnerrus x 15 vatsat x15 selän ojennus x 15 viparit x 15 penkki x 15. tämä rumba kolme kertaa läpi per treeni kerta kolmesti viikossa joka toinen viikko muutetaan toistot 14 :ta ja sit kolmannella viikolla lisää painoo mutta ei lähelläkään kisoja ja vain massa kaudella eli yleensä kesäisin. toimi ainaskin mulla hyvin tulee lyöntivoimaa.:thumbs:

en tiedä nyrkkeilytreeneistä mitään, mutta silti uskallan väittää, että toi ohjelma on täys paska.

kaNi- sanoi:
en tiiä onko tästä tässä vaiheessa enää mitään iloa mutta: http://www.keho.net/keho?&m=magazine&part=read&cat=6&id=238&start=80

Meikäläisen silmään järisyttävän monimutkainen ohjelma. On sangen kyseenalaista siirtyy hermottelu levytangolla nyrkkeilykehään, toimivatko juuri nuo prosentit kaikilla, säilyvätkö hankitut ominaisuudet poukkoiltaessa ohjelmista toisiin yms.

John Philbin treenasi useita ammattilaishuippuja (mm. Fernando Vargasta) vuoden ympäriinsä suunnilleen tuon Immosen "Anatomisen adaptaatio-vaiheen" kaltaisella ohjelmalla, ts. yksi- tai kaksijakoinen ohjelma, perusliikkeitä, 8-12 toistoa, filosofiana punteilla lihaksia ja kehässä opitaan käyttämään niitä räjähtävästi.

Jotkut nyrkkeilijät harjoittelevat myös ihan monijakoisella weider-bodybuilding ohjelmalla, juurikin filosofialla että lihakset punteilla ja kehässä opetetaan lihakset käyttäytymään. Kyllä silti mielestäni jonkinlainen jaksottelu on paikallaan.

Tuntuu että tuo keho.netin ohjelma on tarkoitettu enempi ihmisille joille puntti on miltei tasapäinen harrastus nyrkkeilyn kanssa, eli kiinnostaa tehdä erilaisia ohjelmia ja ottaa isoja hyötyjä irti puntista, lajiharjoittelu ei välttämättä päivittäistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
MKM sanoi:
Meikäläisen silmään järisyttävän monimutkainen ohjelma.

Olen perehtynyt aiemmin tohon samaan ohjelmaan ihan vain tutustumismielessä (en ole koettanutkaan noudattaa vaan lieneehän tuosta apuja jos tarkempaa treeniohjelmaa joskus tekee). Vaikutti siinä oivallisia ohjeita olevan ja perusajatus vaikutti hyvältä - jaksottelu ja muu - mutta monimutkaiselta se minustakin tuntui. Tai sit on tullu jo niin monta iskua päähän ettei pysty käsittämään:rolleyes: .

MKM sanoi:
Meikäläisen silmään järisyttävän monimutkainen ohjelma. On sangen kyseenalaista siirtyy hermottelu levytangolla nyrkkeilykehään, toimivatko juuri nuo prosentit kaikilla, säilyvätkö hankitut ominaisuudet poukkoiltaessa ohjelmista toisiin yms.

John Philbin treenasi useita ammattilaishuippuja (mm. Fernando Vargasta) vuoden ympäriinsä suunnilleen tuon Immosen "Anatomisen adaptaatio-vaiheen" kaltaisella ohjelmalla, ts. yksi- tai kaksijakoinen ohjelma, perusliikkeitä, 8-12 toistoa, filosofiana punteilla lihaksia ja kehässä opitaan käyttämään niitä räjähtävästi.

Mielenkiintoista. Ammatti-ja amatööri nyrkkeilyssä on vaan niin paljon eroja, ettei nuo ammattilaisten punttiohjelmat amatööreille sovi. Esimerkiksi:
Ammattinyrkkeilyssä ottelut käydään useimmiten puoli-ja lähietäisyydellä, jolloin voima näyttelee paljon suurempaa osaa otteluissa.

Jenkithän nostelevat puntteja paljon jo amatööriaikoinaan, koska ammattilaisuus on kaikilla tavoitteena. Olympiakehissä ei yleensä paljon menestystä tule paitsi Roy Jones jr. tyylisille superlahjakkuuksille. Tosin siellä arvostetaan enemmän jenkkien omaa golden gloves- turnausta, joissa katsellaan tulevia ammattilaisia.

No joo itse taas treenailen tosissaan ja viikkoon tulee kaksi punttia koko kroppa treeneillä, aika pitkälle jto:n juttuihin pohjautuen.

Tämän hetken parhaat suomalaiset ammattilaisnyrkkeilijät, Idi ja Juho, voimaharjoittelu perustuu pääasiassa lihaskuntopiireihin. Levytankoharjoittelua tehdään kuulemma vähän. Mutta tuo keho.netin ohjelma lieneekin tarkoitettu lähinnä harrastelijanyrkkeilijöille jotka nostelee puntteja myös ulkonäön, kovemman penkkituloksen ymv. syiden takia.

en tiedä nyrkkeilytreeneistä mitään, mutta silti uskallan väittää, että toi ohjelma on täys paska.

jos et tiedä asiasta niin pidä suuskii:curs: , tolla ohjelmalla on treenannut aikoinaan olymppia pronssi mitalisti + raskaan sarjan pohjosmaitten mestari ja itekkin pääsin suht pitkälle ennnen kuin kädet hajos.
MUISTA että nyrkkeilijä ei voi treenata kuten voimanostaja tai kehonrakentaja siinä katoaa nopeus ja notkeus.
MUISTA että vaikka nyrkkeily luokitellaan voimailulajiksi niin siinä harvempi pelkästään sika vahva pärjää.

elmo82 sanoi:

jos et tiedä asiasta niin pidä suuskii:curs: , tolla ohjelmalla on treenannut aikoinaan olymppia pronssi mitalisti + raskaan sarjan pohjosmaitten mestari ja itekkin pääsin suht pitkälle ennnen kuin kädet hajos.
MUISTA että nyrkkeilijä ei voi treenata kuten voimanostaja tai kehonrakentaja siinä katoaa nopeus ja notkeus.
MUISTA että vaikka nyrkkeily luokitellaan voimailulajiksi niin siinä harvempi pelkästään sika vahva pärjää.

niin no nyrkkeilijä tuskin tarvitsee yläselkää tai jalkoja mihinkään.. varsinkaan pohkeita.

elmo82 sanoi:

Minne helvettiin se nopeus muka katoaa jos kato välillä reenaillaan nyrkkeilyäkin :david:
Ja vaikka nyrkkeilyssä ei pelkällä voimalla pärjää niin uskallan väittää että voimasta ei ole haittaa :arvi:

ei ole voimasta haittaa en mä sitä väitäkkään tiedän sen itekin kun olin superissa koko ajan ja siellä huomas jos ei ole voimaa ei plokkailu ole läheskään niin helppoo. mutta ootteko koskaan kokeillut treenata kovan puntti päivän jälkeen esim: pistareita ja silleen et lyönnit lähtee sujuvasti ja nopeasti eikä samalla tavalla kuin ruosteinen lada tallista.

muistakaa nyt hyvät ihmiset että nyrkkeily on liikkeen taidetta ei älytöntä mäiskämistä ja mättöä

elmo82 sanoi:
ei ole voimasta haittaa en mä sitä väitäkkään tiedän sen itekin kun olin superissa koko ajan ja siellä huomas jos ei ole voimaa ei plokkailu ole läheskään niin helppoo. mutta ootteko koskaan kokeillut treenata kovan puntti päivän jälkeen esim: pistareita ja silleen et lyönnit lähtee sujuvasti ja nopeasti eikä samalla tavalla kuin ruosteinen lada tallista.

muistakaa nyt hyvät ihmiset että nyrkkeily on liikkeen taidetta ei älytöntä mäiskämistä ja mättöä

Mä en nyt löydä sitä kuuluisaa punaista lankaa näistä sun viesteistä eli mitä sä oikein ajat takaa. Mitä esimerkiksi tässä lainaamassani viestissä tarkoittaa kova puntti, jotain heavy dutya vai? Itse olin just puntilla 10x3 räjähtävää voimaa kiertämällä eri liikkeittä esim.penkkiä, leukoja 70% maksimeista ja kyllä on irtonainen olo, tänään vielä nyrkkeilytreeneihin...

elmo82 sanoi:

Ensinnäkin tekniikat ja räjähtävät liikkeet tehdään yleensä ensin, eli käyt ekana lyömässä pistareita sitten menet salille tai treenaat tekniikkaa ja kestävyyttä salitreenin jälkeen.

Mä en nyt löydä sitä kuuluisaa punaista lankaa näistä sun viesteistä eli mitä sä oikein ajat takaa. Mitä esimerkiksi tässä lainaamassani viestissä tarkoittaa kova puntti, jotain heavy dutya vai? Itse olin just puntilla 10x3 räjähtävää voimaa kiertämällä eri liikkeittä esim.penkkiä, leukoja 70% maksimeista ja kyllä on irtonainen olo, tänään vielä nyrkkeilytreeneihin

nyrkkeilijän ei välttämättä tarvitse käydä puntilla ollenkaan jos tahdot menestyä niin panosta tekniikkaan ja nopeuteen sillä nopeus on voimaa. olisi kiinnostavaa tietää kuka sinua valmentaa ja mihin siinä panostetaan tyrmäys voittoon vai pisteitten napsimiseen. Itse aikoinaan panostin just hirveesti voimaan mutta intin jälkeen eksyin eräälle vanhan ajan ukon treeneihin ja se sano mulle et pitää valita joko puntin nosto tai nyrkkeily sillä molempia EI VOI TÄYSILLÄ TREENATA ja siiitä alko niin tarkka tekniikka treeni että esim eka vuos tehtiin lähes tulkoon pelkkkää vasenta suoraa.

ja pointtina tässä oli kun kysyit voima ohjelmaa niin annoin sulle sen (edelleen painotan et sitä ei tehdä kun korkeintaan kerran vuoteen), mutta sit se yksi pässi haukku sitä ohjelmaa niin vastasin sille.

mutta treenaa sä kovaa ja ilmottele miten sujuu. ootko muuten paljon kisaillut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom