Nykyihmisen ulkonäkö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ronny11
  • Aloitettu Aloitettu
"Jos haluu itelleen feikkilihakset niin mikäs siinä. Sillon vaan kannattaa toivoa, ettei tule ikinä tarvetta käyttää niitä."

Totta, Tupla-J. Olis pikkasen noloo ku lykättäs rautaa käteen et alahan nostelee..:lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MerZi sanoi:
Tärkeintä on kuitenkin se että on itteensä tyytyväinen. Toiset tarvitsee hakea itsetunnolleen boostia mitä erilaisimmilla tavoilla, se on kai ok.

Tyytyväinen, siinäpä se! Väittäisin, että itseensä tyytyväinen ihminen näyttää ulospäinkin kauniimmalta kuin itseään (+ 2 "ylimääräistä" kiloaan inhoava) barbie, jolla on syömishäiriö. Alkoi päässä soimaan Jonnan biisi tyytyväinen:

"Täytyy olla realistinen
Muttei pessimistinen
Tiedän mitä haluun, mitä en
Tavoite on olla tyytyväinen"

:D

Meah sanoi:
Joten ihminen joka urheilee ja pitää huolta itsestään ja jaksaa tehdä jotain sen eteen on varmasti terveempi kun ihminen joka on leikellyt itseänsä ja upottanut kroppansa täyteen silikonia. Tästä voin ilmaista oman mielipiteeni modified:in kysymykseen: Ihminen, joka tajuaa että rahalla saa ja hevosella pääsee ON turhamaisempi koska ei edes tee minkään eteen mitään vaan on laiska. Silloin myös vaarantaa terveytensä ulkonäkönsä tähden ja SE ON turhamaista:)

Kyllä moni urheileva ja ns. itsestään huoltapitävä ihminenkin terveytensä ulkonäön vuoksi vaarantaa, ja vieläpä ihan tietoisesti...

Periaatteessa olen sitä mieltä, että jos joku haluaa naamaansa ja/tai kroppaansa leikellä tms., niin siitä vaan. Ei se ole minulta millään lailla pois. Käytännössä kuitenkin tällainen valtava ulkonäkökeskeisyys kyllä huolestuttaa kovasti, ei niinkään itseni takia - minä yyberkälystelijä olen jo menetetty tapaus kauneusbisneksen kannalta :D - vaan mahdollisten tulevien lasteni.

dear_a sanoi:
Vähän provoa mutta silti: ettet vaan olisi katkera kun et voi itse kustantaa vastaavaa operaatiota...? ;)

Ööh, mistäköhän sä sen katkeruuden löysit mun tekstistä. Miksi ihmeessä mä haluaisin kustantaa tuollaisen operaation itselleni 22-vuotiaana, en näe siihen mitään syytä ja silloin kun aikanaan syytä on niin se tuskin on rahasta kiinni;)

Gillyanne sanoi:
Kyllä moni urheileva ja ns. itsestään huoltapitävä ihminenkin terveytensä ulkonäön vuoksi vaarantaa, ja vieläpä ihan tietoisesti...
Niin, kyllähän palstaltakin löytyy niitä, jotka tökkäävät neulan persaukseen isompien lihasten toivossa...

Gillyanne sanoi:

Periaatteessa olen sitä mieltä, että jos joku haluaa naamaansa ja/tai kroppaansa leikellä tms., niin siitä vaan. Ei se ole minulta millään lailla pois. Käytännössä kuitenkin tällainen valtava ulkonäkökeskeisyys kyllä huolestuttaa kovasti, ei niinkään itseni takia - minä yyberkälystelijä olen jo menetetty tapaus kauneusbisneksen kannalta :D - vaan mahdollisten tulevien lasteni.

Puhuinkin tossa esimerkissäni ihmisistä jotka urheilevat ja liikkuvat terveellisesti, en niistä ääritapauksista. Tai eihän sitä tarvitse olla edes mikään ääritapaus vaan tarkotin kuitenkin normaalia ihmistä joka harrastaa liikuntaa normaalisti.
Mutta Gilly olen kyllä sinun kanssa samaa mieltä siitä että eihän se ole meiltä mitenkään pois jos toinen haluaa leikellä itseänsä tms. Siinähän leikkelee.:)

dear_a sanoi:
Tyytyväinen, siinäpä se! Väittäisin, että itseensä tyytyväinen ihminen näyttää ulospäinkin kauniimmalta kuin itseään (+ 2 "ylimääräistä" kiloaan inhoava) barbie, jolla on syömishäiriö.
Kyllä mä olen kans sitä mieltä että terve itsetunto näkyy. Se, että kantaa itsensä ylpeänä siitä mitä on, eikä itseään häpeillen tai peitellen. Luulen, että tämä muoti "rahalla veitsen kautta kauneuteen" on vain seurausta nykyajan kiristyneiltä vaatimuksilta ja sen luomilta epävirallisilta kriteereiltä siitä, miltä meidän tulee näyttää. Mistä muustakaan? Nainen on keskeinen "väline" bisneksessä, kauneuden ja seksin avulla mainostetaan ja myydään. Luonnollisena jatkeena median luomasta kuvasta muodostuu oletus siitä, mikä on "kaunista ja hyvää", sitä aletaan tavoitella. Tietty stereotyyppi, jollaiseksi moni pyrkii. Ja hinnalla millä hyvänsä, jos ei sovi muottiin jo luonnostaan. Tässä kohtaa leikkaukset ja muokkaukset astuvat kuvaan... Njoo, tämä tietysti vain mun öistä pohdintaa.

Tässä yhteydessä voisi tietysti vetää keskusteluun mm. sen, millaisia roolimalleja nuorille (tytöille etenkin) media tarjoaa ja mitä siitä seuraa jne, mut taitaa mennä jo off topiciksi. Ja onhan tästä varmaan keskusteltu monet kerrat aiemminkin. Sikäli ajankohtainen aihe itselleni, pikkusysteri on 14v, hänen ja hänen ikätovereidensa kuvioita seuranneena ei välillä tiedä mitä sanoa.. Voi vain ajatella, että "ei meidän aikaan", vaikka eihän siitä todellisuudessa vielä niin kovin kauaa ole kun olin itse saman ikäinen. :) Vaan niin se maailma muuttuu ja me muututaan mukana.

MerZi sanoi:
Tietty stereotyyppi, jollaiseksi moni pyrkii. Ja hinnalla millä hyvänsä, jos ei sovi muottiin jo luonnostaan. Tässä kohtaa leikkaukset ja muokkaukset astuvat kuvaan... Njoo, tämä tietysti vain mun öistä pohdintaa.
Mä itse asiassa luulisin suurimman osan tän palstan lukijoista pyrkivän tiettyä stereotyyppiä kohti, joka on esteettiseksi ja puoleensavetäväksi havaittu. Totta kai naisen kauneus on väline bisneksessä, mutta se on myös väline, jolla vedetään omaan puoleen ne parhaat siitosoriit tuottamaan parhaat jälkeläiset.

En oikeastaan kykene ihan heti tajuamaan, että mitä vikaa on siinä, että haluaa näyttää hyvältä. Onhan se miljoonaan kertaan todistettu juttu, että kauniiden ihmisten on helpompi menestyä niin elämässä kuin ihmissuhteissakin - reilua eli ei. Meinaan, itsetunto voi olla terve jo ennen paremman näköiseksi tulemista, mutta uskallan väittää vilpittömin mielin, ettei se kovin pahaa kolausta saa ulkonäön parannuttuakaan.

Kuten joku joskus sanoi: "Jos kaikki naiset olisivat yhtä kauniita kuin Tyra Banks, olisi maailmassa paljon vähemmän vihaa ja ihmiset onnellisempia".

MerZi sanoi:
Tässä yhteydessä voisi tietysti vetää keskusteluun mm. sen, millaisia roolimalleja nuorille (tytöille etenkin) media tarjoaa ja mitä siitä seuraa jne, mut taitaa mennä jo off topiciksi...

Kyllä tää musta liittyy aiheeseen. Nykyään lapsilla ja nuorillahan on aivan erilaiset ulkonäköihanteet, kun mitä sillon kun esim. minä olin ala-asteella. Meikkiä ei kukaan käyttänyt (tosin sitä testailtiin kaverien kanssa kotona 'salaa'), housut oli raitaverkkarit tai markettifarkut ja paitana silloin suurta muotia ollut flanellipaita tai joku muu kauhtana. Ei hirveästi tarvinnut miettiä ulkonäköä, kun kaikki muut pukeutui yhtä rumasti :D

Nyt kun katsoo ala-asteikäsiä tyttöjä, melkein kaikilla on bootcut-lantiofarkut, topit, trendikkäät takit ja kengät jne. Todella moni myös meikkaa ja selkeästi laittautuu, mutta mikä tarve siihen on siinä iässä? Onneksi itse sai olla lapsi.

Halo sanoi:
Nykyään lapsilla ja nuorillahan on aivan erilaiset ulkonäköihanteet, kun mitä sillon kun esim. minä olin ala-asteella.
Ja tämän sanoo nainen 20v...? :eek:

Ai niin, siinä 90-luvun taitteessa oli laman ja grungen seurauksena ihmeellinen rumuusaika, kaiken piti näyttää köyhältä ja kirppikseltä haetulta. Olisitpa nähnyt 80-luvun ;)

Kyllä niitä omituisia ulkonäköihanteita on ollut piitkään. Lantiohousut on sinänsä uusi juttu, että edellinen buumi niillä oli 70-luvulla, mutta kaikkea muuta hirveää tähän väliin kyllä mahtuu. Silloin kun olin ala-asteella, oli kova juttu länkkärit. Siis omanlaisensa buutsit ja koska bootcuteista ei mitään tiedetty, ne bootsin varret vedettiin farkkujen päälle :hyper: Pillifarkut oli kova juttu yhteen aikaan ja... no jo loppuu offtpic.

E: ei prkl! pitää etsiä jostain ala-asteen luokkakuvia. Yhdessä mulla on esim tyylikkäät mustat samettihousut, joissa on jotain kuvioita :)

D.Yates sanoi:
Kyllä niitä omituisia ulkonäköihanteita on ollut piitkään. Lantiohousut on sinänsä uusi juttu, että edellinen buumi niillä oli 70-luvulla, mutta kaikkea muuta hirveää tähän väliin kyllä mahtuu.

Kyllähän omituisia ulkonäköihanteita on ollut maailman sivu täynnä, mutta luulen - tai toivon - että ideana oli kritisoida tätä meidänkin yhteiskuntaa, jossa normaaliudella ei pitkälle pötkitä. Kun 12-vuotiaat teinitytöt ja pojat (vaiko lapset?) laihduttavat aiheettomasti, miettivät mitkä vaatteet tekee läskin näköiseksi ja miten paljon kaloreita on porkkanassa, on homma minun mielestäni karannut käsistä.

:offtopic: , sama juttu maailman raaistumisessa on siinäkin, kun samanikäiset tytöt tarvitsevat e-pillereitä ja 14-vuotiaat tytöt miettivät tosissaan, että "luuleeko Roope että mä en rakasta sitä jos en anna kakkoseen?".... Että kun lastenkin pitää olla niin kiinnostuneita noista jutuista :curs:

Pistää vihaksi, ihan tosiaan. Miksi lapset sitten ajattelevat näin, mistä imevät vaikutteensa.... Kyllä vaan, aikuiset ihmiset ja media ne vaikutteet antaa. Minäkin varmaan. :(

Itseluottamusta kehiin! En sitten tiedä mikä osuus vanhemmilla on tässä vai eikö sille voi mitään. Tuskin lasta koulussa kiusataan sen takia, että sillä ei ole pop vaatteet.

Se on kyllä totta, että vahvat pärjää ja heikot kaatuu. Sitä on yksittäisen ihmisen vaikeaa lähteä muuttamaan. Taitaa olla aika lailla naissukupuolen ongelma, että ulkonäöllä yritetään kompensoida jotakin. Miehille suodaan se, että he ovat mörököllejä eikä kukaan katso pahasti. Mistä nämä kaikki vaatimukset ovat oikein kotoisin. En yritä olla sovinisti.

dear_a sanoi:
Kyllähän omituisia ulkonäköihanteita on ollut maailman sivu täynnä, mutta luulen - tai toivon - että ideana oli kritisoida tätä meidänkin yhteiskuntaa, jossa normaaliudella ei pitkälle pötkitä. Kun 12-vuotiaat teinitytöt ja pojat (vaiko lapset?) laihduttavat aiheettomasti, miettivät mitkä vaatteet tekee läskin näköiseksi ja miten paljon kaloreita on porkkanassa, on homma minun mielestäni karannut käsistä.

:offtopic: , sama juttu maailman raaistumisessa on siinäkin, kun samanikäiset tytöt tarvitsevat e-pillereitä ja 14-vuotiaat tytöt miettivät tosissaan, että "luuleeko Roope että mä en rakasta sitä jos en anna kakkoseen?".... Että kun lastenkin pitää olla niin kiinnostuneita noista jutuista :curs:

Pistää vihaksi, ihan tosiaan. Miksi lapset sitten ajattelevat näin, mistä imevät vaikutteensa.... Kyllä vaan, aikuiset ihmiset ja media ne vaikutteet antaa. Minäkin varmaan. :(
Vielä tähän samaan liittyen, mieleeni tuli sellainen, että ollessani töissä eräässä lastenkodissa, siellä oli 12-vuotias tyttö, joka pukeutui puhui kuin pieni aikuinen...deittaili semmoisia 30 vee ukkoja. Muistan kerran kun häntä menin aamulla herättelemään kouluun, ja nostin peittoa, oli tytöllä semmoiset järkyttävät seksialusvaatteet päällä...:eek: siinä sitten muistelin omaa nuoruuttani, että tuossa iässä suurin piirtein leikin vielä barbeilla...

Kyllä varmasti nykyajan mediakuva ja tämä ulkonäkökeskeinen materialismi vaikuttaa jo pieniinkin lapsiin. Onneksi itse sain sentäs vielä viettää melko "tavallisen" lapsuuden...

modified sanoi:
Tuskin lasta koulussa kiusataan sen takia, että sillä ei ole pop vaatteet.

Ai ei? Ihan varmaan kiusataan. Tai ei ne vaatteet ole välttämättä se ainoa syy, mutta kyllä sitä tapahtuu! Myöskin omakohtaista kokemusta aikoinaan...

Tytteli sanoi:
Vielä tähän samaan liittyen, mieleeni tuli sellainen, että ollessani töissä eräässä lastenkodissa, siellä oli 12-vuotias tyttö, joka pukeutui puhui kuin pieni aikuinen...deittaili semmoisia 30 vee ukkoja.

Niinpä! Ja mitä mahtavat nämä 30-vuotiaat miehet ajatella, kun deittailevat lapsia... tai siis no, kyllä mä tiedän, mutta eikö sitä yläpäätäkin voisi käytttää? :hyper:

Nimenomaan noi 12-14-vuotiaat eniten huolestuttavat, kun yrittävät olla aikuisia. Ok, kuuluu tuohon ikään, mutta rajansa kaikella. Eikö näiden lasten vanhemmat ajattele yhtään, että onko niiden pienokaisten tarpeen näyttää tuolta? Ja jos ei, niin eikö niitä voi komentaa tekemään asialle jotain?!

En yhtään ihmettele, että jotkut 18-vuotiaat kundit menevät sekaisin tyttöjen iän arvailussa, kun 12-vuotias voi näyttää 18-vuotiaalta. Jutut yleensä paljastaa, mutta jos on harvinaisen fiksu lapsi - tai muuten vaan ovela, kuten itse siinä iässä olin harhauttaessani poikia. :rolleyes: Mutta aikuiset miehet, sitä mä en sentään usko! :curs:

modified sanoi:
Suomeen koulupuvut käyttöön niin pysyvät lapset samanarvoisina.

En usko että asia noin ratkeaa. Voisiko joku taho (vaikka Bob Helsinki taas viisaudessaan :david: ) laittaa kampanjan pystyn pidemmän lapsuuden puolesta?

dear_a sanoi:
Vaikuttaa aika vahvasti legendalta tämäkin juttu... :rolleyes:

Siis varmasti löytyy niitä 12v sekakäyttäjiä, on löytynyt maailman sivu. Yksi ikätoveri sai aikoinaan 15v:nä lapsen, eli niihin aikoihin kun Halo oli 5v. Ei nyt ole mistään uudesta asiasta kyse. Yläasteella meillä kävi joku julkimon poika (olikohan olavi virran?) kertomassa omasta nuoruudestaan 50-60 -luvulla. Oli aikamoista aineiden vetämistä 12v lähtien.

Syyttäkää yhteiskuntaa tai mediaa tai mitä syytättekin, mutta pitäkää nyt järki ja kohtuus mukana. Itse asiassa musta tuntuu että näin hyvä yhteiskunnallinen tilanne lasten ja nuorten suhteen ei ole ollut koskaan.

D.Yates sanoi:
Ja tämän sanoo nainen 20v...? :eek:

No sehän siinä huolestuttavaa onkin, että ~10 vuodessa meno on muuttunut niin älyttömän paljon. En mä 10-vuotiaana katsonut tv:stä Sinkkuelämää vaan Prätkähiiriä ja My Little Ponya. Jos kehitys jatkuu samanlaisena, niin huolestuttaa kyllä mahdollisten omien lasten tekeminen tähän maailmaan :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom