Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

Nuuska pyrkii usan markkinoille

ja lopun terveys*valistus*
Suomalainen terveysväki suhtautuu nuuskaan nyreästi. Nuuska tekee riippuvaiseksi, muistutetaan, ja lisätään, että siitä on löydetty jopa 2 500 kemiallista yhdistettä, joista osa tunnetusti aiheuttaa syöpää. Syöpäjärjestöjen mukaan nuorison nuuskaaminen lisää suuontelon, nielun ja nenän syöpää, sanovatpa ruotsalaiset mitä tahansa. Myös ienmuutokset ja ientulehdukset ovat nuuskaajilla yleisiä, järjestöt kuittaavat.

Nuuskan käyttö on ilman muuta haitattomampaa kuin savukkeiden poltto, jos mittariksi otetaan syövän vaara, mutta mikään terveystuote se ei todellakaan ole, toteaa Syöpäjärjestöjen ylilääkäri Matti Rautalahti.

jaa a sanon mä.pistää vihaks..
Kyllähän jenkeissä nuuskaa on käytetty pitkään. Tota ruotsinuuskaa ei vissiin kummemmin ole jenkeissä ollut ja se jenkkien tavara onkin eri asia kuin joku ettan. Tai näin mä olen ainakin asian ymmärtänyt.

Toi syöpäjärjestön ylilääkärihän on ihan oikeassa. Haitattomampaa nuuska on kuin rööki, mutta ei missään nimessä terveellistä.

Ja asiasta toiseen. Onkos toi Knox merkkinen nuuska mistään kotoisin? Arvioinnin avuksi sen verran, että viime talvena mulla oli torni kronania ja se oli mun mielestä ihan ok Ettanin veroista, muttei yhtä hyvää kuin Röda Lacket.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Knoxi on aika vahvaa niin maultaan kuin "tehoiltaankin". Jos tykkäät vahvasta, niin suosittelen.

Miksi Indica pistää vihaksi? Eikö ole hyvä saada faktaa mukaan nuuskakeskusteluun asiantuntijataholta?
Syöpäjärjestöjen mukaan nuorison nuuskaaminen lisää suuontelon, nielun ja nenän syöpää, sanovatpa ruotsalaiset mitä tahansa. Myös ienmuutokset ja ientulehdukset ovat nuuskaajilla yleisiä, järjestöt kuittaavat.

oisi juuri hyvä saada faktaa, eikä asenteellista suomalaista päihdevalistuspaskaa.
faktaa var så god
uusseelantilainen tutkimus

Ei ensimmäisenä tuu mieleen nuuskan vaarallisuudesta lähteeksi suomalainen valistusjärjestö, informaatio ei välttämättä ole luotettavinta.

vahvan makuinen GROV ruotsi nuuska imo parasta: kunnon tuhti maku, pussina (saa myös lössinä)

Laivalta ostin 5 tornia 80e

Itekkin tykkäsin Grovista kun sitä omistin vähän aikaa sitten, löössinä. Sitä ei vaan pahemmin leivoskella jos joskus tekee mieli, ei pysy kasassa sitten millään

Olen aivan hukassa, joten kysyn täältä kun oli juttua.
Saako laivalta tuoda nuuskaa suomeen omaan käyttöön ? Myynti on kielletty, mutta käyttöä ei ole kriminalisoitu. Eli saisinko kantaa laivalta nuuskaa laillisesti suomeen ilman että tulli tai mikään muukaan taho puuttuisi asiaan ?

Olen aivan hukassa, joten kysyn täältä kun oli juttua.
Saako laivalta tuoda nuuskaa suomeen omaan käyttöön ? Myynti on kielletty, mutta käyttöä ei ole kriminalisoitu. Eli saisinko kantaa laivalta nuuskaa laillisesti suomeen ilman että tulli tai mikään muukaan taho puuttuisi asiaan ?

Kyllä, mutta se määrä paljon saat tuoda sieltä, niin oli mun mielestä jotenki rajoitettu. Se määrä paljon saat tuoda löytyy täältä treadista ku selaat pari sivua taaksepäin.

Sanokaas viisaammat, että miksi Tanskasta saa nuuskaa, mm. Kastrupin lentokentältä, ja Ahvenanmaalle laitetaan jotain sakkoja. Miksi tanskassa myydään löössiä, muttei suomessa, vaikka eu-poikkeus koskee vain ruotsia.

Onko kukaan lähipäivinä käyny siljalla/vikingillä josko ettanin suhteen tarjouksia olisi? Miltä laivoilta nuuskan myynti loppuu, kun http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1447644 mainitaan että myynti lopetetaan ahvenanmaalle rekisteröidyillä matkustajalaivoilta. Eikö turusta lähtevistä ainakin Europa oo ruotsin lipun alla?
Ite olin nyt edellis viikonloppuna viking linella ja siellä oli tarjous Goteborgia 5 tornia 88e. Siljalla tais olla grov samanlaisessa alennuksessa. Ettaniin ei ollu tarjousta, mutta pakkohan sitä oli haalia:kuola:

kysynpäs nyt taas että mistä olette tilanneet viimeksi/lähiaikoina nuuskaa netistä? kait se tullilappu voi tulla pienistäkin määristä, mutta paljonkohan sitä uskaltas tilata kerralla.. (pahapa tuohon varmaan on vastata). olishan se helpompi käydä laivalla juu mut kertokaahan netistä tilanneet faktoja..

Hmm.. rupes eilen tuleen verta tuolta ikenen yläosasta, siis melkeen posken puolelta. Nojaa, pääseepä nikot paremmin läpi.

Nyt uusinta inffoa kehiin paljon maksaa tornit nykyään Silja Linellä.
Onko se sen 25€ / torni ?

18-23e torni, viime viikonloppuna käytiin silja symphonylla

[larry];1726260 sanoi:
onko kukaan tilannut snusexpress.comista? onko tullu tullilappua mukana?

joops, tein tunnukset tuonne ja kokeilin skruffin tornilla paljon tulis maksaa; 129,36e - jos se pitää paikkansa niin taisi jäädä tilaamatta.. :D

Tobacco Tax: €72,50EUR
Sub-Total: €90,49EUR
Swedish Post (Shipping to Finland: 0.77 kg(s)): €12,99EUR
Tax EU: €25,88EUR
Total: €129,36EUR

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom