Kyllähän jenkeissä nuuskaa on käytetty pitkään. Tota ruotsinuuskaa ei vissiin kummemmin ole jenkeissä ollut ja se jenkkien tavara onkin eri asia kuin joku ettan. Tai näin mä olen ainakin asian ymmärtänyt.Nuuska pyrkii usan markkinoille
ja lopun terveys*valistus*
Suomalainen terveysväki suhtautuu nuuskaan nyreästi. Nuuska tekee riippuvaiseksi, muistutetaan, ja lisätään, että siitä on löydetty jopa 2 500 kemiallista yhdistettä, joista osa tunnetusti aiheuttaa syöpää. Syöpäjärjestöjen mukaan nuorison nuuskaaminen lisää suuontelon, nielun ja nenän syöpää, sanovatpa ruotsalaiset mitä tahansa. Myös ienmuutokset ja ientulehdukset ovat nuuskaajilla yleisiä, järjestöt kuittaavat.
Nuuskan käyttö on ilman muuta haitattomampaa kuin savukkeiden poltto, jos mittariksi otetaan syövän vaara, mutta mikään terveystuote se ei todellakaan ole, toteaa Syöpäjärjestöjen ylilääkäri Matti Rautalahti.
jaa a sanon mä.pistää vihaks..
Toi syöpäjärjestön ylilääkärihän on ihan oikeassa. Haitattomampaa nuuska on kuin rööki, mutta ei missään nimessä terveellistä.
Ja asiasta toiseen. Onkos toi Knox merkkinen nuuska mistään kotoisin? Arvioinnin avuksi sen verran, että viime talvena mulla oli torni kronania ja se oli mun mielestä ihan ok Ettanin veroista, muttei yhtä hyvää kuin Röda Lacket.