Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Puhuin Intiaaneista ja sademetsien alkuperäiskansasta, enkä niistä Afrikkalaisista joita Suomen punainen risti yrittää auttaa. Tyypillistä suomalaista jurotusta ja ennakkoluuloja aistittavissa. Katso sieltä youtubesta enemmän niitä
Luuletko siis tosissaan, että näiden ihmisten elinajanodote on enemmän kuin 40v?
Kysy luokanopettajaltasi enemmän maantiedon tunnilla.
Eli mihin vedetään raja? Minkä sä haluat kieltää seuraavaksi? Rasvan? Sokerin? Laserprintterit? Vuodenajat?
Voin sanoa että kannattaisi keskittyä omiin tekemisiinsä. Ymmärrän huolehtimisen tiettyyn rajaan asti, mutta se piste on jo ylitetty. Selitä minulle minkä takia esim. Intiassa on tupakkaa polttaneita yli sata vuotiaaksi eläneitä ihmisiä jotka eivät ole kuolleet keuhkosyöpään? Kaikki eivät pidä holhoamisesta.
Tämä on varmaan 4. postini tähän ketjuun, jossa selitän saman asian uudelleen ja uudelleen.
Tupakan käyttö tappaa, se on fakta. Siitä ei pääse yhtään mihinkään.
Samoin haulikko.
Tappaako laserprintterit? Kaippa se voi jos sen jaksaa nostaa ilmaan ja nakata jonkun mummelin päälle.
En kyllä ole tällaisesta tapauksesta ikinä kuullut, oletko sinä?
Keväällä julkaistussa tutkimuksessa todettiin laserprintterien mustepölyn olevan keuhkoille yhtä haitallista kuin tupakansavu, löytyy netistä.
Rasva ei tapa. Rasva on elintärkeä osa ihmiskehoa.
Liika rasva tappaa ja liikalihavuus onkin kansanterveyden suurimpia yksittäisiä uhkia.
Sokeri ei tapa, esim. sinun aivot tarvitsevat glukoosia energiaksi.
Katso yllä.
Onko ihmisillä oikeasti näin vaikea erottaa miksi tupakka-tuotteet on vaarallisempaa ihmisille kuin laserprintteri?
¨
Tämä on nyt tällaista ihmeellistä vänkäystä siitä että "vittu pitää kieltää tuolit, parranajokoneet, sytytystulpat ja joulupiparit". Erittäin lapsellista, kun ei haluta puhua itse ongelmasta, eli siitä että tupakka tappaa ihmisiä ja siihen haluttaisiin puuttua.
Söpöä, mutta tässähän puhutaan juurikin itse ongelmasta...eli siitä kuin joku paskantärkeä kekkapää kieltää aikuisilta ihmisiltä oikeuden elää elämäänsä kuten itse haluavat.
Oma isäni kävi ostamassa 18-vuotiaana pienoiskiväärin urheiluliikkeestä. Ilman mitään henkilöllisyystodisteita. Muutama vuosi tämän jälkeen myynti lopetettiin.
70-luvun lopulla otettiin käyttöön talvirengaspakko
Käsittämättömän kiehtova anekdootti, mutta nuuskakiellon kanssa yhtä relevantti kuin Risikko Mensan kokouksessa...
Esimerkkejä on historia pullollaan. Kai nämä muutkin "holhoukset" vitutti joitakin ihmisiä, jotka eivät aluksi ymmärtäneet että tarkoitus oli parantaa yleistä turvallisuutta ja kansanhyvinvointia. Hyvinvointivaltio
[natsikortti]Niin, tupakanvastustuksen pioneeri Saksan Kansallissosialistinen Puolue oli vain väärin ymmärretty filantrooppinen etujärjestö[/natsikortti]
totta, samaa paskaa jaksetaan vängätä vaikka se pointti oikeasti varmaan tai ainakin toivottavasti tajutaan. heitellään aivan helvetin tyhmiä vertaus kohteita näihin asioihin joilla ei ole vitunkaan tekemistä oikeasti tupakkatuotteiden kanssa. naurettavaa. lässytetään jostain periaatteista, pitää sada elää niin kuin itse haluaa jne... aivan hyvin sitä voi elää niin ku haluaa vaikka se kielletäänkin. huumeitakin voi käyttää vaikka se on laitonta jne....Tämä on nyt tällaista ihmeellistä vänkäystä siitä että "vittu pitää kieltää tuolit, parranajokoneet, sytytystulpat ja joulupiparit". Erittäin lapsellista, kun ei haluta puhua itse ongelmasta, eli siitä että tupakka tappaa ihmisiä ja siihen haluttaisiin puuttua.
Voi kiesus...
totta, samaa paskaa jaksetaan vängätä vaikka se pointti oikeasti varmaan tai ainakin toivottavasti tajutaan. heitellään aivan helvetin tyhmiä vertaus kohteita näihin asioihin joilla ei ole vitunkaan tekemistä oikeasti tupakkatuotteiden kanssa. naurettavaa. lässytetään jostain periaatteista, pitää sada elää niin kuin itse haluaa jne... aivan hyvin sitä voi elää niin ku haluaa vaikka se kielletäänkin. huumeitakin voi käyttää vaikka se on laitonta jne....
Haulikolla voi tappaa, mutta harva sillä ihmisiä ampuu. Kun haulikkoa käytetään esim. urheiluun tai metsästykseen ei silloin tuoteta itselle vahinkoa. Aina kun käytät tupakkatuotetta, tuotat itsellesi (ja ehkä muille) vahinkoa.
..
Ja?
Onko se jumalauta sulta pois jos herra x nuuskaa ja täten kenties itselleen jonkinlaista vahinkoa tuottaa? Kuka sinä olet sanomaan miten mister x elää? Voinko mä päättää miten sun pitää elää?
Mun mielestä Suomessa pitäisi keksiä, miten päästään eroon masennuksesta, syrjäytymisestä, melankoliasta ja ihmisten estoista sen sijaan että holhotaan. Jos siinä onnistuttaisiin, voisi holhousverojakin laskea, kun ihmisillä ei enää olisi niin kauhea hinku vetää nuppejaan lisää sekaisin.Holhoamalla tätä kontrolloidaan ja hyvä niin. Muuten olisi Suomi tosi surullinen paikka kun koulusta ei ollakaan pois enää flunssan takia, vaan alkoholimyrkytyksen vuoksi.
Mun mielestä Suomessa pitäisi keksiä, miten päästään eroon masennuksesta, syrjäytymisestä, melankoliasta ja ihmisten estoista sen sijaan että holhotaan. Jos siinä onnistuttaisiin, voisi holhousverojakin laskea, kun ihmisillä ei enää olisi niin kauhea hinku vetää nuppejaan lisää sekaisin.
Se on meidän valtion yhteisistä verorahoista pois jos sä tuotat tietoisesti itsellesi sairauden.
Muuten kaikki saa mun puolesta elää kuten haluaa, uskoa mihin taikauskoon haluaa ja mennä naimisiin kenen kanssa halajaa.
Tästä tuleekin kysymys että jos joku haluaa itsensä tappaa niin pitäisikö se hänelle sallia?
Tästä voidaan väitellä niin vitun kauan ja mä en jaksa enää jauhaa itsestäänselvyyksiä. Käytä sinä nuuskaa vaan niin paljon kuin haluat jos se laillista on. Uskon vahvasti siihen että jos sairastut nuuskan takia johonkin pitkäaikaissairauteen, käännät takin täysin.
Se on meidän valtion yhteisistä verorahoista pois jos sä tuotat tietoisesti itsellesi sairauden.
Muuten kaikki saa mun puolesta elää kuten haluaa, uskoa mihin taikauskoon haluaa ja mennä naimisiin kenen kanssa halajaa.
Tästä tuleekin kysymys että jos joku haluaa itsensä tappaa niin pitäisikö se hänelle sallia?
Tästä voidaan väitellä niin vitun kauan ja mä en jaksa enää jauhaa itsestäänselvyyksiä. Käytä sinä nuuskaa vaan niin paljon kuin haluat jos se laillista on. Uskon vahvasti siihen että jos sairastut nuuskan takia johonkin pitkäaikaissairauteen, käännät takin täysin.
Kokoomuksen aatteessa yhdistyvät vapaus, vastuu ja demokratia, mahdollisuuksien tasa-arvo, sivistys, kannustavuus, suvaitsevaisuus ja välittäminen. Keskeistä on vapauden ja vastuun tasapainon tavoittelu sekä yksilöllisyyden ja yritteliäisyyden korostaminen. Kokoomus tukee demokratian kehittämistä ja kansalaisten aitoa osallisuutta yhteiskunnalliseen päätöksentekoon.
Kokoomus korostaa arvokysymyksissä yksilöiden omantunnon merkitystä ja moniarvoisuutta. Yksilöiden vapaus ajatella ja toimia itsenäisesti sekä vähemmistöjen oikeudet ovat vapausaatteiden ydinasioita. Kokoomuksessa uskotaan mahdollisuuksien tasa-arvoon ja valinnanmahdollisuuksiin. Yksilöt tekevät päätöksiä ja valintoja yhteiskunnassa.
On muuten vitun naurettavaa uutisointia käyttää lähteenä "asiantuntijaa" mainitsematta mitään tutkimuksia/kuka näin on sanonut.
P.S: Porkkanaraastin, paljonko arvioisit verorahoja menevän nuuskasta johtuvien sairauksien hoitoon tällä hetkellä?
Tunnetustihan puhutaan miljardeista euroista, joten asiasta kannattaa vauhkota.
Ja saahan sitä nuuskaa tilattuakin. Onko se muuten ees itsestäänselvyys että nuuskat poistuisivat laivoilta kiellon astuessa voimaan?