Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

Heheh. Ei tarvi ymmärtää jos ei halua. En vähättelisi salilla käyvänä suomalaisena yhtään, varsinkaan jos ei ole tietämystä eikä selviytymistaitoja yhtä paljon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puhuin Intiaaneista ja sademetsien alkuperäiskansasta, enkä niistä Afrikkalaisista joita Suomen punainen risti yrittää auttaa. Tyypillistä suomalaista jurotusta ja ennakkoluuloja aistittavissa. Katso sieltä youtubesta enemmän niitä

Luuletko siis tosissaan, että näiden ihmisten elinajanodote on enemmän kuin 40v? :david:

Kysy luokanopettajaltasi enemmän maantiedon tunnilla.

Luuletko siis tosissaan, että näiden ihmisten elinajanodote on enemmän kuin 40v? :david:

Kysy luokanopettajaltasi enemmän maantiedon tunnilla.

Et taida sinäkään tajuta. Minä en puhunut edes iästä enkä väittänytkään että kaikki kyseiset ihmiset eläisivät automaattisesti yli 100 v. Eikai tässä nyt pelkästään siitä ollut kyse. Minä väitän että luonnosta saa ruokaa jolla elää, sitä en väitä että välttyisivät tiikerin kidalta joka kerta. Nyt siirryn muihin hommiin.

Eli mihin vedetään raja? Minkä sä haluat kieltää seuraavaksi? Rasvan? Sokerin? Laserprintterit? Vuodenajat?

Tämä on varmaan 4. postini tähän ketjuun, jossa selitän saman asian uudelleen ja uudelleen.

Tupakan käyttö tappaa, se on fakta. Siitä ei pääse yhtään mihinkään.

Tappaako laserprintterit? Kaippa se voi jos sen jaksaa nostaa ilmaan ja nakata jonkun mummelin päälle.
En kyllä ole tällaisesta tapauksesta ikinä kuullut, oletko sinä?

Rasva ei tapa. Rasva on elintärkeä osa ihmiskehoa.

Sokeri ei tapa, esim. sinun aivot tarvitsevat glukoosia energiaksi.

Onko ihmisillä oikeasti näin vaikea erottaa miksi tupakka-tuotteet on vaarallisempaa ihmisille kuin laserprintteri?
¨
Tämä on nyt tällaista ihmeellistä vänkäystä siitä että "vittu pitää kieltää tuolit, parranajokoneet, sytytystulpat ja joulupiparit". Erittäin lapsellista, kun ei haluta puhua itse ongelmasta, eli siitä että tupakka tappaa ihmisiä ja siihen haluttaisiin puuttua.

Oma isäni kävi ostamassa 18-vuotiaana pienoiskiväärin urheiluliikkeestä. Ilman mitään henkilöllisyystodisteita. Muutama vuosi tämän jälkeen myynti lopetettiin.

70-luvun lopulla otettiin käyttöön talvirengaspakko

Esimerkkejä on historia pullollaan. Kai nämä muutkin "holhoukset" vitutti joitakin ihmisiä, jotka eivät aluksi ymmärtäneet että tarkoitus oli parantaa yleistä turvallisuutta ja kansanhyvinvointia. Hyvinvointivaltio :)

Voin sanoa että kannattaisi keskittyä omiin tekemisiinsä. Ymmärrän huolehtimisen tiettyyn rajaan asti, mutta se piste on jo ylitetty. Selitä minulle minkä takia esim. Intiassa on tupakkaa polttaneita yli sata vuotiaaksi eläneitä ihmisiä jotka eivät ole kuolleet keuhkosyöpään? Kaikki eivät pidä holhoamisesta.

Minun isoisäni oli talvi- ja jatkosodan veteraani. Hieman ennen jatkosodan loppua hän haavoittui pahasti, yksi luoti lävisti keuhkon ja yksi vasemman reiden. Jollakin ihmeen konstilla se selvisi siitä. Koko ikänsä hänellä oli vaikea hengittää, mutta sehän ei lopettanut röökausta, jonka hän oli aloittanut jo 15v ennen sodan alkua. Ja ryyppääminen vasta olikin valtavaa kun ei sitä sotaa ja kaatuneita tovereita noin vain unohdeta. Sitä jatkui koko elämän ajan, aina papan kuolemaan asti 94v ikäisenä vuonna 2004.

Ja toisaalta serkkuni nukkui pois vuonna -97 vain 36v ikäisenä sydäninfarktiin kotonaan kun katsoi lätkää.

Ne geenit on niin villi ja vittumainen juttu.

Voi kiesus...

Tämä on varmaan 4. postini tähän ketjuun, jossa selitän saman asian uudelleen ja uudelleen.

Tupakan käyttö tappaa, se on fakta. Siitä ei pääse yhtään mihinkään.

Samoin haulikko.

Tappaako laserprintterit? Kaippa se voi jos sen jaksaa nostaa ilmaan ja nakata jonkun mummelin päälle.
En kyllä ole tällaisesta tapauksesta ikinä kuullut, oletko sinä?

Keväällä julkaistussa tutkimuksessa todettiin laserprintterien mustepölyn olevan keuhkoille yhtä haitallista kuin tupakansavu, löytyy netistä.

Rasva ei tapa. Rasva on elintärkeä osa ihmiskehoa.

Liika rasva tappaa ja liikalihavuus onkin kansanterveyden suurimpia yksittäisiä uhkia.

Sokeri ei tapa, esim. sinun aivot tarvitsevat glukoosia energiaksi.

Katso yllä.

Onko ihmisillä oikeasti näin vaikea erottaa miksi tupakka-tuotteet on vaarallisempaa ihmisille kuin laserprintteri?
¨
Tämä on nyt tällaista ihmeellistä vänkäystä siitä että "vittu pitää kieltää tuolit, parranajokoneet, sytytystulpat ja joulupiparit". Erittäin lapsellista, kun ei haluta puhua itse ongelmasta, eli siitä että tupakka tappaa ihmisiä ja siihen haluttaisiin puuttua.

Söpöä, mutta tässähän puhutaan juurikin itse ongelmasta...eli siitä kuin joku paskantärkeä kekkapää kieltää aikuisilta ihmisiltä oikeuden elää elämäänsä kuten itse haluavat.

Oma isäni kävi ostamassa 18-vuotiaana pienoiskiväärin urheiluliikkeestä. Ilman mitään henkilöllisyystodisteita. Muutama vuosi tämän jälkeen myynti lopetettiin.

70-luvun lopulla otettiin käyttöön talvirengaspakko

Käsittämättömän kiehtova anekdootti, mutta nuuskakiellon kanssa yhtä relevantti kuin Risikko Mensan kokouksessa...

Esimerkkejä on historia pullollaan. Kai nämä muutkin "holhoukset" vitutti joitakin ihmisiä, jotka eivät aluksi ymmärtäneet että tarkoitus oli parantaa yleistä turvallisuutta ja kansanhyvinvointia. Hyvinvointivaltio :)

[natsikortti]Niin, tupakanvastustuksen pioneeri Saksan Kansallissosialistinen Puolue oli vain väärin ymmärretty filantrooppinen etujärjestö[/natsikortti]

totta, samaa paskaa jaksetaan vängätä vaikka se pointti oikeasti varmaan tai ainakin toivottavasti tajutaan. heitellään aivan helvetin tyhmiä vertaus kohteita näihin asioihin joilla ei ole vitunkaan tekemistä oikeasti tupakkatuotteiden kanssa. naurettavaa. lässytetään jostain periaatteista, pitää sada elää niin kuin itse haluaa jne... aivan hyvin sitä voi elää niin ku haluaa vaikka se kielletäänkin. huumeitakin voi käyttää vaikka se on laitonta jne....

Voi kiesus...

Haulikolla voi tappaa, mutta harva sillä ihmisiä ampuu. Kun haulikkoa käytetään esim. urheiluun tai metsästykseen ei silloin tuoteta itselle vahinkoa. Aina kun käytät tupakkatuotetta, tuotat itsellesi (ja ehkä muille) vahinkoa.

Laserprintterin mustepöly on vaarallista, ei mikään ihme, monet muutkin ilmansaasteet on vaarallisia. Kuitenkaan niitä ei imetä itseensä tarkoituksella tiedostaen että vahingoittaa itseään. Ero on aivan selvä ja jos sitä et tajua niin voi voi.

Rasva ei tapa ketään tosta vaan. Se että joku syö rasvaa liikaa ja lihoo, altistaa itseänsä erilaisille sairauksille. Liikalihavuus onkin sellainen asia mikä lisääntyy koko ajan (tästäkin jo puhuin) ja siihen on kohta pakko puuttua. Se että kielletään ravintoaineita lailla, kuulostaa melko absurdilta. Jos rasva kiellettäisiin niin huonosti kävisi.

Monilla esineillä ja asioilla on eri käyttötarkoituksia. Joku pilkkoo kirveellä halkoja, toinen tekee naapurille sillä loven päähän. Joku heittää veden äärellä kivillä leipäkiviä, toinen hakkaa jonkun pään tohjoksi isolla kivellä. Silitysraudalla silitetään vaatteita, tai tehdään polttomerkkaus vihamiehen poskeen.
Tupakkatuotteilla ei juuri muuta tehdä kuin vedetä sitä omaan vereen. Siinä se ero on. Tupakkatuotteista ei missään vaiheessa elämää ole kenellekään minkäänlaista terveydellistä hyötyä. Aina se vaikutus on negatiivinen. Mitä järkeä sellaista on sitten käyttää? Ei mitään. Syitä käyttöön on monia, mutta nekin aina niin naurettavia.

Ja jos alat rinnastamaan nuuskankieltolakia natsi-Saksaan niin siitä vaan. Kuitenkin en usko että aivan samaan suuntaan ollaan menossa.

totta, samaa paskaa jaksetaan vängätä vaikka se pointti oikeasti varmaan tai ainakin toivottavasti tajutaan. heitellään aivan helvetin tyhmiä vertaus kohteita näihin asioihin joilla ei ole vitunkaan tekemistä oikeasti tupakkatuotteiden kanssa. naurettavaa. lässytetään jostain periaatteista, pitää sada elää niin kuin itse haluaa jne... aivan hyvin sitä voi elää niin ku haluaa vaikka se kielletäänkin. huumeitakin voi käyttää vaikka se on laitonta jne....

Totta.
Huomaa kyllä monien kohdalla olevan se todellinen probleema se että nikkistää niin saatanasti ja ei voisi kuvitellakaan että se lopettaminen olisi sitten paljon pahempaa. Niinpä suljetaan koko asia pois mielestä ja jauhetaan paskaa siitä kuinka mua nyt holhotaan ku pitäs päästä tuhoamaan terveyttä.
Onko tämä "holhoaminen" nyt se viimeinen oljenkorsi mihin nikotiiniriippuvaiset tarttuu kun pitäs keskustella tupakan haitoista ja ehkä sen kieltämisestä.
Ei voida enää sanoa että "niin mutta ku ei oo faktaa vielä tarpeeksi ja kun se ja se jonka elintavoista ja taustoista en tiedä mitään eli niin ja niin kauan ja röökas!"

Mitäs tapahtuisi jos tupakkavero otettais pois ja samoin viinavero? Todennäköisesti ihmisiä alkaisi tippua kuin kärpäsiä :kippis1: Enää ei tarvisi huolehtia röökaamisesta kun se ei maksa paljon paskaakaan. Lapsille aukeaa ihan uusia ovia kun askin hinta tippuu murto-osaan entisestä.

Holhoamalla tätä kontrolloidaan ja hyvä niin. Muuten olisi Suomi tosi surullinen paikka kun koulusta ei ollakaan pois enää flunssan takia, vaan alkoholimyrkytyksen vuoksi.

Haulikolla voi tappaa, mutta harva sillä ihmisiä ampuu. Kun haulikkoa käytetään esim. urheiluun tai metsästykseen ei silloin tuoteta itselle vahinkoa. Aina kun käytät tupakkatuotetta, tuotat itsellesi (ja ehkä muille) vahinkoa.

..

Ja?

Onko se jumalauta sulta pois jos herra x nuuskaa ja täten kenties itselleen jonkinlaista vahinkoa tuottaa? Kuka sinä olet sanomaan miten mister x elää? Voinko mä päättää miten sun pitää elää?

Ja?

Onko se jumalauta sulta pois jos herra x nuuskaa ja täten kenties itselleen jonkinlaista vahinkoa tuottaa? Kuka sinä olet sanomaan miten mister x elää? Voinko mä päättää miten sun pitää elää?

Se on meidän valtion yhteisistä verorahoista pois jos sä tuotat tietoisesti itsellesi sairauden.
Muuten kaikki saa mun puolesta elää kuten haluaa, uskoa mihin taikauskoon haluaa ja mennä naimisiin kenen kanssa halajaa.
Tästä tuleekin kysymys että jos joku haluaa itsensä tappaa niin pitäisikö se hänelle sallia?
Tästä voidaan väitellä niin vitun kauan ja mä en jaksa enää jauhaa itsestäänselvyyksiä. Käytä sinä nuuskaa vaan niin paljon kuin haluat jos se laillista on. Uskon vahvasti siihen että jos sairastut nuuskan takia johonkin pitkäaikaissairauteen, käännät takin täysin.

Holhoamalla tätä kontrolloidaan ja hyvä niin. Muuten olisi Suomi tosi surullinen paikka kun koulusta ei ollakaan pois enää flunssan takia, vaan alkoholimyrkytyksen vuoksi.
Mun mielestä Suomessa pitäisi keksiä, miten päästään eroon masennuksesta, syrjäytymisestä, melankoliasta ja ihmisten estoista sen sijaan että holhotaan. Jos siinä onnistuttaisiin, voisi holhousverojakin laskea, kun ihmisillä ei enää olisi niin kauhea hinku vetää nuppejaan lisää sekaisin.

Mun mielestä Suomessa pitäisi keksiä, miten päästään eroon masennuksesta, syrjäytymisestä, melankoliasta ja ihmisten estoista sen sijaan että holhotaan. Jos siinä onnistuttaisiin, voisi holhousverojakin laskea, kun ihmisillä ei enää olisi niin kauhea hinku vetää nuppejaan lisää sekaisin.

Totta tämäkin :) Toisaalta monet aloittaa esim. röökin polttamisen nuorena kun kaikkea kokeillaan ja ollaan niin cool..
Mutta se on ihan selvää että jos vituttaa niin silloin ihmiset vetää pään täyteen. Se on kai yksi tapa selvittää asioita.

Se on meidän valtion yhteisistä verorahoista pois jos sä tuotat tietoisesti itsellesi sairauden.
Muuten kaikki saa mun puolesta elää kuten haluaa, uskoa mihin taikauskoon haluaa ja mennä naimisiin kenen kanssa halajaa.
Tästä tuleekin kysymys että jos joku haluaa itsensä tappaa niin pitäisikö se hänelle sallia?
Tästä voidaan väitellä niin vitun kauan ja mä en jaksa enää jauhaa itsestäänselvyyksiä. Käytä sinä nuuskaa vaan niin paljon kuin haluat jos se laillista on. Uskon vahvasti siihen että jos sairastut nuuskan takia johonkin pitkäaikaissairauteen, käännät takin täysin.

Niin, mä en käytä nuuskaa, ja kuten aikaisemmin jo tuli todettua; tupakoitsija on kerrassaan loistava veronmaksaja. On valitettavaa että pidät ihmisen itsemääräämisoikeutta ja siihen kajoamista itsestäänselvyytenä, sillä nämä oikeudet eivät ole olleet itsestäänselvyyksiä ihmiskuntamme historiassa kovin pitkää aikaa.

Sun kans nyt ei kannata edes väitellä, kun et osaa jauhaa muusta kuin verorahoista. Puhun ihmishengen puolesta ja tästä massapsykoosista missä suurin osa suomalaisista elää. Tämä laki ei varsinaisesti aja minua muuttamaan pois suomesta, mutta nämä kaikki typerät lait yhteensä tekevät suomesta vankilan. Tämä keskustelu meni nyt pahasti sivuraiteille ja tälle vois pystyttää oman topicin.

Hyshys. Herrat pitää meistä huolta.

Kokoomuksen aatteessa yhdistyvät vapaus, vastuu ja demokratia, mahdollisuuksien tasa-arvo, sivistys, kannustavuus, suvaitsevaisuus ja välittäminen. Keskeistä on vapauden ja vastuun tasapainon tavoittelu sekä yksilöllisyyden ja yritteliäisyyden korostaminen. Kokoomus tukee demokratian kehittämistä ja kansalaisten aitoa osallisuutta yhteiskunnalliseen päätöksentekoon.

Kokoomus korostaa arvokysymyksissä yksilöiden omantunnon merkitystä ja moniarvoisuutta. Yksilöiden vapaus ajatella ja toimia itsenäisesti sekä vähemmistöjen oikeudet ovat vapausaatteiden ydinasioita. Kokoomuksessa uskotaan mahdollisuuksien tasa-arvoon ja valinnanmahdollisuuksiin. Yksilöt tekevät päätöksiä ja valintoja yhteiskunnassa.

Kansanäänestys olisi paikallaan, mikäli suurinosa ihmisistä tajuaisi nuuskan vaarojen vähyydet.
Eivät vaan tajua, koska meidän rakas vapaa länsimainen media syöttää meille siitä aivan väärää yksipuolista paskaa.

Iltalehti julkaisee esim. tämänlaisen jutun: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200812028691218_uu.shtml

Oikein otsikossa "NUUSKA LISÄÄ SUUSYÖPIÄ!" (edit. lukekaa uutinen ja etsikää nämä uudet tutkimukset jostain. Yksittäisen asiantuntijan mietteet ei kiinnosta hevonvittua.)

Miksi sitä ei kerrota purkeissa?
Koska...
EU poisti syöpävaroitustekstit purkeista, koska mikään PÄTEVÄ tutkimus ei ole pystynyt osoittamaan siihen minkäänlaista yhteyttä.
Riski on täysin mitäänsanomaton ja syövän synnyn syyt on elintavoissa yleisesti eikä yksittäin missään nuuskassa. Ruotsin suusyöpälukemat puhukoon nuuskan puolesta.

Eihän sipsipusseissakaan lue, että ne aiheuttavat syöpää. Miksi? Juuri siksi.

Tämänlaisia faktoja nuuskasta media ei kerro. Varsinkaan kun meidän rakas kansalaisia rakastava hallitus saattaa kieltää nuuskan täällä kokonaan.

Nyt mennään kyllä niin perse edellä puuhun, ja vauhdilla.

vittu!

Liitteet

• hyvaayota.jpg
    hyvaayota.jpg
    83 KB · Katsottu: 408
On muuten vitun naurettavaa uutisointia käyttää lähteenä "asiantuntijaa" mainitsematta mitään tutkimuksia/kuka näin on sanonut.

P.S: Porkkanaraastin, paljonko arvioisit verorahoja menevän nuuskasta johtuvien sairauksien hoitoon tällä hetkellä?

Tunnetustihan puhutaan miljardeista euroista, joten asiasta kannattaa vauhkota.

:david:

On muuten vitun naurettavaa uutisointia käyttää lähteenä "asiantuntijaa" mainitsematta mitään tutkimuksia/kuka näin on sanonut.

P.S: Porkkanaraastin, paljonko arvioisit verorahoja menevän nuuskasta johtuvien sairauksien hoitoon tällä hetkellä?

Tunnetustihan puhutaan miljardeista euroista, joten asiasta kannattaa vauhkota.

:david:

Niin. Täysikiellon vuoksi saletisti jotkut siiryvät nuuskasta röökiin. Veikkaisin, että ne "lisätupakoitsijat" aiheuttavat vielä suuremmat lukemat maksuissa, kuin nyt nuuskaavista aiheutuvat kulut.
Eikä niillä savukkeista saaduilla veroilla edes pystytä maksamaan kaikkia polttajista aiheutuvia tähtitieteellisiä summia.

Jos nyt kaiken järjenvastaisesti käy niin että nuuska kielletään Suomessa niin silloin varsinkin lopetan tupakanpolton ja siirryn kokonaan nuuskaan. Siinä samalla lopetan myös alkoholinkäytön ja siirryn kannabikseen, sekin terveellisempi vaihtoehto ja myös kiellettyjen nautintoaineiden listalla. On tää ihme maa tämä Suomi, taidan sittenkin hakea uutta viisumia ja muuttaa takasin Australiaan.

ei voi vittu olla totta
tässä taas keskitytään oleelliseen saatanan sirkus koko maa prkl lisää viinaa apinat on tajuissaan vielä..viinaa myydään ja röökii nehän ei tunnetusti aiheuta paskaakaan kuluja suarastaan pidentävät ikää ja halpaa ku saippua
ja niille lkaikille jotka puolustelevat tätä laki pelleilyä..niin ei voi muuta todeta kun että onnea vaan olette suuri ja mahtava aivopesty massa paska..kielletään yhdessä kaikki jooko?? VITTU

Mut ihan käytännössä:

Jos nuuskalle tulisi nyt täyskielto Suomeen, vaikuttaisiko se _niin_ paljon sen käyttämiseen? Okei, joutuisi miniristeilyn sijaan tekemään päivä Tukholmassa reissun. Tietty voisi tosi paska säkä käydä ja tullissa jäädä kiinni, mutta tuskin sielläkään nyt mikään super-ratsaus silti alkaa.

Sitten Suomessa, kyllähän sitä ihan vapaasti voisi käyttää.. Tuleeko joku poliisi (joista erittäin suuri osa aktiivista nuuska-kansaa) kysymään: "Mitäs sulla tuolla huulen alla on?? Näytäppä onko se nuuskaa??" Tuskin.

Ja saahan sitä nuuskaa tilattuakin. Onko se muuten ees itsestäänselvyys että nuuskat poistuisivat laivoilta kiellon astuessa voimaan?

En kyllä jaksa millään uskoa uuden nuuska-lain toteutumista, mutta jos toteutuu niin so what. Kyllä sitä paskaa taatusti saa silti kohtuullisen helposti.

Ja saahan sitä nuuskaa tilattuakin. Onko se muuten ees itsestäänselvyys että nuuskat poistuisivat laivoilta kiellon astuessa voimaan?

Laivoilta voisi teoriassa saadakin poistettua. Jos lakia muuttaisi esimerkiksi hallussapidon täysin kieltäväksi tarpeeksi tiukoin sanakääntein ja tulkinnoin, niin kyllähän nuo laivat saataisiin nuuskattomiksi. Tosin laivayhtiöt varmaan vetäisivät jalkapallon kokoisen herneen nenään asiasta. Siinähän sitten oltaisiin, voisi kysyä kannattiko. Tuleeko tapahtumaan? No ei varmana.

Ja jos jostain syystä laivoilta nuuska katoaisikin, niin Ruotsiin ja Venäjälle se jäisi. Siinähän sitten valvotaan rajoja nuuskankin suhteen, kun nytkään ei tunnu aina olevan tarpeeksi resursseja valvomaan kaikkea maahan saapuvaa. Samoin käytön valvominen tuntuisi aikamoiselta poliisien voimavarojen tuhlaamiselta.

Suositut

Back
Ylös Bottom