Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

Sun kans nyt ei kannata edes väitellä, kun et osaa jauhaa muusta kuin verorahoista. Puhun ihmishengen puolesta ja tästä massapsykoosista missä suurin osa suomalaisista elää. Tämä laki ei varsinaisesti aja minua muuttamaan pois suomesta, mutta nämä kaikki typerät lait yhteensä tekevät suomesta vankilan. Tämä keskustelu meni nyt pahasti sivuraiteille ja tälle vois pystyttää oman topicin.

Se, että valtio on sinusta niin paljon huolissaan että ei anna sinun vahingoittaa itseäsi, tekee Suomesta vankilan? Ja en todellakaan ole vain jauhanut verorahoista, se on vain yksi näkökulma tähän paskaan keksintöön nimeltä tupakka.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On muuten vitun naurettavaa uutisointia käyttää lähteenä "asiantuntijaa" mainitsematta mitään tutkimuksia/kuka näin on sanonut.

P.S: Porkkanaraastin, paljonko arvioisit verorahoja menevän nuuskasta johtuvien sairauksien hoitoon tällä hetkellä?

Tunnetustihan puhutaan miljardeista euroista, joten asiasta kannattaa vauhkota.

:david:

Eipä niitä verorahoja niin paljon nuuskan aiheuttamiin sairauksien hoitoon mene, mutta toivon että nuuskan käyttökiellon myötä kiellettäisiin kaikki tupakkatuotteet. Tämä on vain minun mielipiteeni johon minulla oikeus eikä siihen ole pakko yhtyä.

Minä vain en näe sitä hyvää puolta minkä tupakka meille tuo. Siitä on joka tapauksessa vain haittaa käyttäjälle ja sille viattomalle vieressä istuvalle.

Ja kuten jo aiemmin sanoin, jokainen joka sairastuu keuhkosyöpään, varmasti vaihtaa mielipiteensä ja uhoaa että "vittu ku tollaset syöpäkääryleet pitää olla laillisia ja koukuttaa ihmisiä ja valtio ei tee mitään"

Tuo "holhoamis" kortti on niin huono..

Jos joskus tupakkatuotteet kielletään tulee kyllä paha ongelma kun ne terveysvaikutukset (ja säästöt niissä) näkyy vasta vuosien kuluessa, mutta se valtion budjetti saa aikamoisen loven. Siinäpä onkin valtio itsensä kussu nurkkaan olemalla riippuvainen verosta joka saadaan sillä ehdolla että ihmisiä kuolee.

Mutta täyttäkää ihmiset mielenne jouluhengellä kun sellainen kerran käsissä on :)

Nuuska ei vahingoita kanssaihmisiä millään lailla.
Itseä ainakin vituttaa olla tupakankäryssä, se on lisäksi haitallista mun keuhkoille!!

Nuuska ei vahingoita kanssaihmisiä millään lailla.
Itseä ainakin vituttaa olla tupakankäryssä, se on lisäksi haitallista mun keuhkoille!!

Oliko tämä minulle? En ole koskaan väittänyt että nuuska vahingoittaa muita kuin kuluttajaa. Puhuin tuossa röökistä.

Eipä niitä verorahoja niin paljon nuuskan aiheuttamiin sairauksien hoitoon mene, mutta toivon että nuuskan käyttökiellon myötä kiellettäisiin kaikki tupakkatuotteet. Tämä on vain minun mielipiteeni johon minulla oikeus eikä siihen ole pakko yhtyä.
Nuuskasta saatavat verotulot kattaisivat aivan varmasti kaikki nuuskasta aiheutavat haitat. Koska nuuskan ei ole edes todettu lisäävän syöpiä kuin ehkä aivan marginaalisesti jos edes sitäkään niin verotuloja jäisi ylijäämää haittojen jälkeen.

Miksi vitussa sinä haluat kieltää tupakkatuotteet, kun ei se sitä niiden käyttöä poistaisi vaan loisi rikollisuudelle paremmat puitteet. Varsinkin kun huomioidaan tupakan addiktiopotentiaali, iso osa ihmisistä ei voisi noin vain lopettaa aineen tehtyä laittomaksi vaan ostaisivat sitä rikollisilta,muuttuisivat itse rikollisiksi ja valtiomenettäisi verotulot aineesta,mutta silti käyttäjiä riittäisi ja sen aiheuttamia haittoja. Ihan kuin valtiolla olisi varaa tehdä nuuskan käyttäjista ja tupakan polttajista rikollisia.

En enää ihmettele mistä Suomessa riittää näitä holhojia kun niitä sikiää jo nuorissakin ja taitaa nuo eduskunnassa vaikuttavat keski-ikäiset naisetkin olla niin vitun tyhmiä etteivät tajua sitä ettei kiellot yksinkertaisesti toimi päihteissä, koska ihmiset käyttävät niitä joka tapauksessa.

Minä vain en näe sitä hyvää puolta minkä tupakka meille tuo. Siitä on joka tapauksessa vain haittaa käyttäjälle ja sille viattomalle vieressä istuvalle.

Ja kuten jo aiemmin sanoin, jokainen joka sairastuu keuhkosyöpään, varmasti vaihtaa mielipiteensä ja uhoaa että "vittu ku tollaset syöpäkääryleet pitää olla laillisia ja koukuttaa ihmisiä ja valtio ei tee mitään"
En minäkään näe tupakassa hyviä puolia siispä en tupakkaa tai nuuskaa käytäkkään, ja oon tyytyväinen etten ole koskaan itseäni niihin koukuttanutkaan. Varmasti se on ikävä sairastua keuhkosyöpään, mutta vaikka se olisi kiellettyä niin silti sitä käytettäisiiin ja se on fakta. Ainut että valtio ei saisi verotuloja,vaan rikolliset ja sitten jouduttaisiin hoidot kustantamaan jostain muusta verotuloista.
Tuo "holhoamis" kortti on niin huono..

Jos joskus tupakkatuotteet kielletään tulee kyllä paha ongelma kun ne terveysvaikutukset (ja säästöt niissä) näkyy vasta vuosien kuluessa, mutta se valtion budjetti saa aikamoisen loven. Siinäpä onkin valtio itsensä kussu nurkkaan olemalla riippuvainen verosta joka saadaan sillä ehdolla että ihmisiä kuolee.

Mutta täyttäkää ihmiset mielenne jouluhengellä kun sellainen kerran käsissä on :)
Toivottavasti ei kielletä, koska en näe siinä oikeastaan muuta kuin haittoja. Onneksi elämme euroopassa ja jonka päihdepolitiikka menee yleisestiottaen järkevämpään liberaalimpaan suuntaan, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Poikkeukset vahvistaa säännön,vai miten se oli. :)

Ei kaikkea mikä on ihmiselle haitallista yksinkertaisesti voi kieltää. Ihminen vaan sattuu pitämään epäterveellisistäkin asioista eikä sitä kielloilla voi kontrolloida. Jos kieltolinjalle lähdetään niin kohta pitää elintarvikkeet ostaa kortille ettei rasvoja vain osta liikaa tai sokeria, ihmisten pitää suorittaa valtion kontrolloima päivittäinen liikunta, jotta sinua ei luokiteltaisiin epäterveellisen elämäntavan suorittajaksi eli rikolliseksi jne. Sairasta sanon minä.

Kaikkia tupakkatuotteita tuskin tullaan kieltämään. Jos nuuska kielletään, onko se sitten yleiseltä kannalta katsottuna terveyden edistämistä, kun osa (mahdollisesti suuri osa ihmisistä jotka nuuskaavat) vaihtavat tupakkaan?

Ja nuuskaavat ovat tottuneet runsaaseen nikotiiniin = monta askia tupakkaa päivässä. Joka taas tarkoittaa sitä että Suomen sairaalat ovat täynnä keuhkosyöpäpotilaita. :/

Ja nuuskaavat ovat tottuneet runsaaseen nikotiiniin = monta askia tupakkaa päivässä. Joka taas tarkoittaa sitä että Suomen sairaalat ovat täynnä keuhkosyöpäpotilaita. :/

Nuuskan käyttäjä saa päivässä keskimäärin saman verran nikotiinia kuin askillisesta röökiä.

Nuuskan käyttäjä saa päivässä keskimäärin saman verran nikotiinia kuin askillisesta röökiä.

Mistä näin päättelet?

Hyvin mahdollista, mutta totakin on aika vaikee mennä arvoimaan kun eihän kaikki pidä biittiä huulessa yhtä pitkään jne. Ja eihän se nikotiini tapa, vaan terva ja häkä.

Hyvin mahdollista, mutta totakin on aika vaikee mennä arvoimaan kun eihän kaikki pidä biittiä huulessa yhtä pitkään jne. Ja eihän se nikotiini tapa, vaan terva ja häkä.

Ne aineet jotka nuuskan käyttäjä välttää.

Kaikkia tupakkatuotteita tuskin tullaan kieltämään. Jos nuuska kielletään, onko se sitten yleiseltä kannalta katsottuna terveyden edistämistä, kun osa (mahdollisesti suuri osa ihmisistä jotka nuuskaavat) vaihtavat tupakkaan?

Voi näin ollakin, mutta ei sitä tiedä mihin päin tämä maa menee. Toivottavasti tupakointi vähenee itsestään, toivon sitä oikee sydämestäni :) Mutta jos tilanne tästä pahenee niin uskon että jotkut ihmiset aluksi väläyttelevät tätäkin ideaa. Ehkä joskus vuonna 2030 ;)

Vaikka tupakointi on näillä näkymin haitallisempaa kuin nuuskaaminen, on nuuskan käytöllä yhteyksiä moniin sairauksiin kuten sydän- ja verisuonisairauksiin. Vielä jos kaverilla on synnynnäisiä rakennepoikkeavuuksia niin asia onkin riskialttiimpi juttu.

Mutta mitä tästä opimme? Älä vaaranna terveyttäsi kun siitä ei mitään iloa ole :)

Voi näin ollakin, mutta ei sitä tiedä mihin päin tämä maa menee. Toivottavasti tupakointi vähenee itsestään, toivon sitä oikee sydämestäni :) Mutta jos tilanne tästä pahenee niin uskon että jotkut ihmiset aluksi väläyttelevät tätäkin ideaa. Ehkä joskus vuonna 2030 ;)

Vaikka tupakointi on näillä näkymin haitallisempaa kuin nuuskaaminen, on nuuskan käytöllä yhteyksiä moniin sairauksiin kuten sydän- ja verisuonisairauksiin. Vielä jos kaverilla on synnynnäisiä rakennepoikkeavuuksia niin asia onkin riskialttiimpi juttu.

Mutta mitä tästä opimme? Älä vaaranna terveyttäsi kun siitä ei mitään iloa ole :)

Onha tupakal kans yhteyksii just noihi sairauksiin :P

Eks siit tulis valtiolle halvemmaks jos ne laillistais nuuskan suomes:

Monet jotka polttaa röökii lopettais sen ja alkais vetää biittii -> terveyskustannukset laskis koska biitti o terveellisempää

Valtio sais enemmä verorahoja eli ne menis vaa plussalle koska terveyskustannukset laskis.

Toivottavasti joku tajus mitä tarkotin. Vai ooksmä unohtanu jotai tärkeet?

Riskit on niin minimaaliset, että mä ainakin aion nauttia biitistä jatkossakin. Siitä todellakin on iloa.
Sen verran hedonisti mä oon.

Todennäkösemmin sä kuolet liikenteessä, kuin kuolet pelkän nuuskan vuoksi.
Todennäkösemmin kuolet liukastuen banaaninkuoreen ja lyöt pääs kiveen kun, että saat minkäänlaisen syövän nuuskasta. Riski on todella pieni.

Sitäpaitsi, kuka tietää onko tää planeetta enää elämisen arvoinen vuosikymmenten päästä?
Veikkaisin, että ei kovin mieluisa mesta ainakaan tavalliselle ihmiselle.

Todennäkösemmin sä kuolet liikenteessä, kuin kuolet pelkän nuuskan vuoksi.

Samaa mieltä. Ainakin nuorilla miehillä todennäköisin syy kuolemaan on liikenneonnettomuus.
Jos valtio haluaisi lisätä ihmisten 'turvallisuutta', niin mielestäni nuuskan kieltäminen ei ole ehkä niitä parhaimpia keinoja.

Sitäpaitsi, kuka tietää onko tää planeetta enää elämisen arvoinen vuosikymmenten päästä?
tuolla lokiikalla tupakkakin on terveellistä tai ei ainakaan kovin vaarallista. tai jos vaikka ajattelee että jään 5v päästä auton alle ja kuolen, niin sama juttu. terveellistä on.....
Ainakin nuorilla miehillä todennäköisin syy kuolemaan on liikenneonnettomuus.
alle 35v miehillä suomessa itsemurha.

mutta aika harva nuori kuolee yleensäkkään näihin nuuskan/tupakan aiheuttamiin sairauksiin. se on yleensä kymmenien vuosien projekti joka tapahtuu kehossa. se ei sitten 40-60vuotiaana paljoa lohuta jos se kopsahtaa omalle kohdalle.

Sanotaanko näin että nuuskan hyödyt on suuremmat kuin haitat. Siksi mä käytän.

Toi Wallin juttu vähän hämää. Jostain naistenlehdestä luin haastattelun. Siinä käytiin läpi hänen kouluvuosia. Oli kuulemma "häirikkö" ja käytti nuuskaa. Etsin vielä sen haastattelun, kun en voi varmaksi sanoa.

ps. Vaimon naistenlehti!

Vanhaan viestiini korjaus.

Kyse ei ollut Walliinista, vaan Stubista.

Vittu tää ketju rupee olemaan yhtä huvittava, kuin "mac versus win" ketju. Ei siinä mitään, jatkakaa hauskahan tätä on lukea.

20081223-eymnqijwgutwey1tisag44jkn1.jpg

Sanotaanko näin että nuuskan hyödyt on suuremmat kuin haitat. Siksi mä käytän.

Ja hyöty oli? Ai se väliaikainen euforian tunne tai se että nikkistäminen loppuu ku se on vaivannu jo tunteja eikä työnteosta tullut mitään?

Sen minäkin allekirjoitan että mieluummin tupakka kieltoon kuin nuuska.

Suositut

Back
Ylös Bottom