Nuudelit

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sadassa grammassa lähes ilmaisia EuroShopper nuudeleita on lähes 500kcal. Mutta yksittäin myytävissä jossain ihme-merkkisissä on alle 200kcal :)

Pirkan kana-yrttinuudeleissa on se 190kcal, joten en niinkään pitäisi tätä kiellettyjen listalla. Pussissa on 65g, joten syötyä tulee silloin 123,5kcal, jos pussillisen vetäisee. Tietenkin voi valita terveellisemmän ja kuitupitoisemman vaihtoehdon, mutta en ainakaan itseltäni tätä pirkkavaihtoehtoa kiellä. :)

Ite kiskon Authentic merkkistä nuudelia 49 senttiä pussi.
100g nuudeleita
energiaa: 93kcal
hiilareita: 17.7g
rasvaa: 0.39g
pussi painaa n.85g

Nuudelit rokkaa, maun puolesta tykkään nykyään enemmän kuin makaroneista/spagetista. Olen vetänyt Blue Dragon-merkkisiä, täysjyvä- ja munanuudeleita. Edelliset ovat hiukan vielä parempia mutta ovat olleet viime aikoina joka paikasta loppu. Munanuudeleissa 100 g kohti energiaa 347 kcal, proteiinia 12,5 g, hiilareita 70 g, rasvaa 1,9 g. Suunnilleen samaa luokkaa ravintoarvot siis kuin täysjyvämakaroneissa. Useimmista kaupoista löytyy, esim. Citymarketeista. Pyöreissä pakkauksissa myytävät saman merkkiset ovat huonompia, nämä ovat isoina litteinä levyinä. Maksavat kaupasta riippuen noin pari euroa paketti (250 g) joten suht tyyristä, mutta suosittelen...

Kyllähän nuudelit makaronit ja spagetit hakkaa mennen tullen, ovat vaan suhteessa niin perkeleen kalliita ettei kehtaa kun sillon tällön syödä.
Sinänsä kyllä ihan hyvä, sillä aikamoista höttöähän nuo ovat...

Nostetaanpa tätä ylös.

Muun muassa Kille Kujala teki blogissaan tutuksi riisinuudelit. Ostin itsekin Maman riisinuudeleita tänään ja täytyy sanoa, että maku on ainakin kohdallaan verrattuna vaikkapa normaaliin riisiin. Kertokaapa minulle, että onko nuo riisinuudelitkin kamalaa höttöä vai ihan ok ravintoa? Ja perusteluita kehiin.

Nostetaanpa tätä ylös.

Muun muassa Kille Kujala teki blogissaan tutuksi riisinuudelit. Ostin itsekin Maman riisinuudeleita tänään ja täytyy sanoa, että maku on ainakin kohdallaan verrattuna vaikkapa normaaliin riisiin. Kertokaapa minulle, että onko nuo riisinuudelitkin kamalaa höttöä vai ihan ok ravintoa? Ja perusteluita kehiin.
Ainakin Maman nuudelit sisältää ainoastaan riisijauhoa ja tapiokatärkkelystä, eli ihan ok.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom