Nuudelit

pirkka tom jam -nuudeleita oon ostanut (kasvissyöjälle kohdallaan olevat mausteet) koska huomasin niiden olevan vähempi rasvaisia-> vähempi kalorisia. Myös muut eli liha ja kana maku oli pussinkylkimerkinnän mukaan ~117kcal/pussi/kuivana 65g.

Eivät mielestäni maistukkaan rasvaisille, raakanakaan vedettynä. Missään pirkka -lehdessä tms en oo kohdannut näiden nuudeleiden ylistystä.. Pakkokai niiden on paikkansa pitää? Vähän silti epäilyttää ku on verrannut just johonki euroshopperiin tms...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen antanut kertoa itselleni, että ko. aine toimii aivoissa samaan tapaan kuin amfetamiini ja siihen todellakin jää koukkuun. Tiedoksi vaan niille, jotka vetävät aromisuolaa kaikkeen.

:wtf: Ohoh, en tiennyt. Aromisuola :kuola: Ilmankos sitä nykyään menee ihan joka ruokaan.

Tää on ruoka, jota mä en ymmärrä millään. Jotain saatanan vetistä pastasilppua vedetään ihan innoissaan ja hehkutetaan, että se on halpaa. Vitut se mitään halpaa ole kun katsoo kilohintaa ja yhdellä pussilla lähtee nälkä ehkä riisitautiselta pikkulapselta mutta ei todellakaan aikuiselta. Ja ne maustepussit on kyl sellaista myrkkyä, ettei ei saatana.
Mieluummin sitä nyt syö kunnon pastaa.

Samaa mieltä. Nuudelit on aivan uskomattoman turhaa paskaa. Arvostan kroppaani ja terveyttäni sen verran että syön nuudeleiden sijasta jotain 'oikeaa', ravinteikasta ruokaa.

no joo, ei meikäläiselläkään paljoa mee. Lähinnä koitin kesällä keksiä nopsaa-halpaa-lämmintä-helppoa ruokaa töihin ja satuin törmäämään pirkkanuudeleihin... wonder et edes tuumin niiden ostoa.
Äsken tuli hyvä mättö tom jam nuudelipussista+2tonnaria+raejuustoa+mukana tulevat mausteet+valkosipulijauhe+suola+pippuriseos.

Vielä parempi, kuningas ruokalöytö oli nopeus-edullisuusakselillaan couscous (kuskus). Annostelu niin, että saman verran vettä ku ryynejäkin, maustetaan suolalla tai liemikuutiolla. Esim. kiehutetaan 2dl vettä -> kattila liedeltä ja kuskus sekaan+mausteet, sekoita -> kansi päälle ja anna turvota n.5min -->VALMIS

Lisäkeenä tai sekaan tonnaria ja raejuustoa, kasviksia esim.

Couscous on ihan hyvää vaihtelua ja välillä tulee syötyä, mutta tietääkseni sekin on pelkkää jauhoa eli ei kovin terveellinen ruoka. Ja jos vertaa vaikka johonkin tummaan pastaan niin ei varmaan hinnassa tai nopeudessakaan pahemmin eroa...

Mitäpä mieltä suuri yleisö on? Kannattaako mieluummin nähdä enempi vaivaa ja keitellä riisit ja pastat kuten ennenkin, vai onko tuommoinen nuudeli ok vaihtoehto, jos haluaa päästä helpommalla.
Noissa kiinalaisissa paketeissa tahtoo nuo ravintoarvot olla niin epäselviä, ettei oikein tahdo kaloreitten laskeminen onnistua, mutta mulla nyt ei niin tarkkaa ole.

Ihan hyviä. Perussetti on joskus pari lihanmakuista ja purkki tonnaria paloina sekaan tai kanafilettä ja vihanneksia viereen ja jälkkäriksi rahkaa. Jos syö päivät pitkät aina jotain riisikanavihannesta ikuisuuteen, niin hyvää vaihtelua eksyä siltä tieltä välillä.;)

Eilen söin siskon luona noita täysjyvänuudeleita kanan ja kasvisten kanssa ja oli kyllä herkkua. Tavallisiin nuudeleihin on maku mennyt jo ajat sitten varsinkin näihin mauste+rasva+chilipussiversioihin. Eli suosittelen noita täysjyvävaihtoehtoja jos nuudeleita halajaa. Hinnasta ei kyllä ole mitään käsitystä.

Mulla sitten juurikin toi couscous kuuluu ihan arkiruokavalioon. Salin jälkeen yleensä perusruoka on 1-1,5dl couscousta, purkki tonnikalaa mexicana, tomaattipuretta + mausteeksi harissaa (jos jostain oon sattunut löytämään), mustapippuria ja jotain yrttiä. Ja kaikki siis vain sekaisin. Helppoa, nopeaa ja hyvää :) Eihän sekään nyt mitenkään superterveellistä ole, mutta salin jälkeen hiilaritankkauksena toimii hyvin.

Nuudelit on kyllä ravintoarvoiltaan aika scheissea. Valkoisesta vehnästähän ne tehdään? (Paitsi riisinuudelit.)

Eikö joku sanonut pari sivua sitten olevansa koukussa nuudeleihin..? Sehän johtuu vaan siitä, että niissä pikku maustepusseissa on natriumglutamaattia eli arominvahvennetta. Olen antanut kertoa itselleni, että ko. aine toimii aivoissa samaan tapaan kuin amfetamiini ja siihen todellakin jää koukkuun. Tiedoksi vaan niille, jotka vetävät aromisuolaa kaikkeen. Liekö miten vakavaa. Jos nyt vähän kattois ettei ihan joka safkassa ole tätä E621... lähinnä einesten ja puolivalmisteiden ongelma se onkin.

MITÄÄÄH!?!:wtf: Mä olen koukussa aromisuolaan!Tai siis se on lähinnä ainoa mauste mitä käytän ja sopii joka paikkaan.Paljoa sitä ei tule tosiaan käytettyä,mutta iltapalalla kurkun päälle ja munakkaaseen kyllä,jopa varmaan normaalia reilummin.Oisko tästä jotain muuta faktatietoa,täytyy kyllä googlettaa toi.En kyllä tunne mitään vieroitusoireita,vaikka en kyseistä maustetta käyttäisikään päiviin:DEineksiä en syö laisinkaan,onneksi:thumbs:

Ylös! Niin osaakos kukaan nyt sanoa mitään varmaa noista Mama-nuudelien kaloromääristä? Hämmentää vaan kun tuo kalorilaskuri.fi näyttää myös noi kalorit ns. kuivana, eli uskaltaako näitä nyt dieetillä vetää huoletta vai ei..

yhdessä nuudelilevyssä on yli 400kcal ( en tiedä juuri noista mama, mutta perus maustamattomassa vehnänuudelissa), eli ei dieetille paras mahdollinen.

Nyt olen ollut vajaa pari kuukautta dieetillä ja hyvällä omallatunnolla popsinut Mama (kana) nuudeleita raejuuston ja kanan/tonnikalan kanssa. Pussin kyljestä luettuna ainakin Proteiinia 1g, Hiilaria 7g, Rasvaa 3g ja 60kcal. En nyt ihan joka päivä ole noita syönyt mutta melkein. Rasvaa on palanut peilin mukaan jonkin verran ja paino laskenut 91kg--->87kg.

Tuskinpa nuudelit nyt satunnaisesti (tai vaikka päivittäinkin) syötynä kenenkään dieettiä kaatavat, mutta niiden sijaan olisi parempi syödä jotain "oikeaa" ruokaa. Koska aika turhaa höttöähän nuo ovat.

Nyt olen ollut vajaa pari kuukautta dieetillä ja hyvällä omallatunnolla popsinut Mama (kana) nuudeleita raejuuston ja kanan/tonnikalan kanssa. Pussin kyljestä luettuna ainakin Proteiinia 1g, Hiilaria 7g, Rasvaa 3g ja 60kcal. En nyt ihan joka päivä ole noita syönyt mutta melkein. Rasvaa on palanut peilin mukaan jonkin verran ja paino laskenut 91kg--->87kg.

Moni on mennyt ns. kuistille noiden Mama -nuudeleiden ravintoarvojen kanssa. Todellisuudessahan nuo ravintoarvot menee siten, että 100g valmista keittoa sisältää sen 60, vai 70kcal, mitä pussiin on merkattu... :jahas: Eli todellisuudessa tuosta keittoannoksesta (5dl vettä joukossa) taitaa kuitenkin sellaiset ~400Kcal löytyä (en ole punninnut.) Suosittelen itsekin oikeaa ruokaa näiden tilalle. (Hyvän makuisia kyllä ovat, sitä en kiellä!)

Fineli antaa haulle "Nuudeli, keitinvedessä suolaa ja öljyä" ravintoarvot/100g:

energia laskennallinen 550 (132) kJ (kcal)
hiilihydraatti imeytyvä 25.0 g
rasva 1.6 g
proteiini 3.8 g

Eli vaikka tohon änkee mitkä maustehässäkät niin aika kaukana 400kcal...

Mut jos muutaman minuutin jaksais siel keittiös viettää aikaa enempi niin varmasti
löytyis fiksumpiakin vaihtoehtoja...

Kyllä normaalijärkisen ihmisen pitäisi saatana ymmärtää, että nuudeli kun on rasvaa ja jotain jauhoja, niin kuivapaino on noilla halpismerkeillä poikkeuksetta 300-400 kaloria. Kaikki ton alle tarkoittaa sitä, että kalorit ilmoitetaan keitetyistä nuudeleista, jolloin vettä imeneet matoset tietenkin painaa enemmän ja kaloreita on täten suhteessa vähemmän.

Eli kaikille jotka pähkäilee nuudelien diettisopivuutta, niin ei toimi erityisen hyvin. Noissa perusnuudeleissa on saman verran tai hieman enemmän kaloreita kuin pastassa. Aina. Ei poikkeuksia, vaikka pussin kyljessä lukee mitä.

Niin aivan totta... Luin hassusti ton Pikkuläskin viestin:D Mun moka.
Kyllä joo olen täysin samaa mieltä että koko pussi sisältää sen ~400kcal.

Aika painaa pää tynyyn:zzzz:

Popsin itse nuita Lidlin mahtavia King Li instant nuudeleita. Ihan hyvän makusia. Ja hinta on kohillaan. 108g paketti maksaa tällä hetkellä 0,45€. Mietityttää vain se paketin tuoteseloste. Siinä nimittäin sanotaan että 100g tuotetta sisältää pikkusen vajaa 500kcal :wtf:

Voiko se sitten olla nuin paljon?

Tarkemmin tuoteseloste:

471 kcal
9.2 g proteiinia
63.1g hiilihydraatteja
20.3g rasvaa

Elikkäs aikamoiset ravintoarvot. :D

Kyllä normaalijärkisen ihmisen pitäisi saatana ymmärtää, että nuudeli kun on rasvaa ja jotain jauhoja, niin kuivapaino on noilla halpismerkeillä poikkeuksetta 300-400 kaloria.
:thumbs:
Just näin, mikä siinä on niin vaikeeta tajuta?

Ja Fakez kyllä se voi ja on. Sen Lidlin pussin kun vedät kokonaan niin se on 500 kcal, sillä ei ole väliä tekeekö niistä litkukeiton, wokin vai vetääkö suoraan pussista huiviin.

:thumbs:
Just näin, mikä siinä on niin vaikeeta tajuta?

Ja Fakez kyllä se voi ja on. Sen Lidlin pussin kun vedät kokonaan niin se on 500 kcal, sillä ei ole väliä tekeekö niistä litkukeiton, wokin vai vetääkö suoraan pussista huiviin.

No kyllä on melkoiset ravintoarvot jos verrataan vaikka nuihin mama nuudeleihin :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom