Nuudelit

Ikä
52
Nuudelithan on ihan älyttömän hyviä ja helppoja valmistaa. Kaiken lisäksi ovat vielä suht halpoja, lautasellisen saa 49:llä sentillä.

Mutta kannattaako noita nyt niin paljon syödä. Itse olen nyt viime aikoina syönyt nuudeleita joko pihvin lisukkeena tai ihan vain raejuuston kanssa. Lähinnä riisin tai pastan korvikkeena.

Mitäpä mieltä suuri yleisö on? Kannattaako mieluummin nähdä enempi vaivaa ja keitellä riisit ja pastat kuten ennenkin, vai onko tuommoinen nuudeli ok vaihtoehto, jos haluaa päästä helpommalla.
Noissa kiinalaisissa paketeissa tahtoo nuo ravintoarvot olla niin epäselviä, ettei oikein tahdo kaloreitten laskeminen onnistua, mutta mulla nyt ei niin tarkkaa ole.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joskus tulee tuommoinen/tuommoisia värkättyä, kun muuta ei kaapista löydy ja jotain pitäisi syödäkin. Tuohon sekaan kun vähän viskaa raejuustoa ja tonnikalaa niin ihan hyvin menee. Yleensä olen kuitenkin pastalinjalla ja torinon pastat on hyviä erityisesti proteiinipasta. :kuola:

Itse jos syön nuudeleita ostan jostain paremmin varustetusta kaupasta. Esim prismassa on jotain täysjyvä/ruisnuudeleita. Niissä sentään kaiken tyhjyyden lisäksi jonkin verran kuituja.

Et nyt yhtään sitten kertonut tilanteestasi. Meinaatko nuudeleita perusravintona, dietillä vai kenties bulkilla? Varmasti se passaa vallan mainiosti muuten paitsi dietillä, jolloin saattaa löytyä jo parempia vaihtoehtoja (eli vähemmän kaloreita sisältävää, ravintoarvoiltaan parempaa).
Eli jos et diettaa tai muuten rajoita kaloreita, niin syö vaan niinpaljon kuin sielus sietää.

Kannattaa muistaa että toi on se "kuiduton vaihtoehto".

Ostan yleensä eurolla 5 tarjouksesta. Yksi palikka (naudanlihanmakuista) nuudelia kiehumaan, samaan aikaan pannulle puoli pakettia lihapullia (Atria ~ 200g) ja parin kananmunan valkuaiset. Lihapullat kannattaa pyörittää pannulla jauhelihamausteessa ja päälle vielä pirkan mexican ketsuppia ja sinappia. Hintaa safkalle tulee noin 70 senttiä. Ton setin kanssa ½l maitoa, ruisleipää, kalaöljyt, vitamiinit yms. niin saa halvalla suht tukevan setin.

Ei se silti mitään terveysruokaa ole, mutta pirun nopea ja halpa ainakin. Alle 20min "veltosta velttoon".

Kaks pussia nuudeleita ja siihen purkki chilitonnikalaa:kuola:

Ei kuulu ihan jokapäiväiseen ravintoon enää, mut välillä tulee maisteltua. Peruna ja tumma riisi on hyvää perussettiä:thumbs:

Jos syön pussinuudeleita, niin ovat joko: a) japanilaista laatukamaa (TM) b) mama

nuo €1 / 6 pussia.. en syö vaikka maksettaisiin. Laadutonta ROSKAA ! tiedä mitä myrkkyä niissä on.

Jos syön pussinuudeleita, niin ovat joko: a) japanilaista laatukamaa (TM) b) mama

nuo €1 / 6 pussia.. en syö vaikka maksettaisiin. Laadutonta ROSKAA ! tiedä mitä myrkkyä niissä on.

Mun on pitkään tehnyt mieli maistaa nuudeleita, mutta en takuulla laita suuhuni kiinalaisia nuudeleita, koska arvostan terveyttäni.

Minkä merkkisiä japskinuudelit on?

Mun on pitkään tehnyt mieli maistaa nuudeleita, mutta en takuulla laita suuhuni kiinalaisia nuudeleita, koska arvostan terveyttäni.

Minkä merkkisiä japskinuudelit on?

LOL,taitavat kaikki tulla kiinasta

thaimaassa valmistettuja ainakin löytyy

Minkä merkkisiä japanilaiset kinuudelit on?

Nissin !

Ei löydy ruokakaupoista. Tokyokanista helsingistä löytyy Nissin:in tuotteita, mutta maksavat melkoisesti. No, onneksi ei tarvitse ostaa sieltä :piis:.

Ei kyllä hokaa miten täysjyväpastan keittäminen voisi olla vaivalloista?

Täysjyväpastan hinta on murto-osa nuudeleiden hinnasta, kuituja ja proteiinia on aivan eri tavalla.

Maku (jos semmosesta löllykästä tykkää) ja mikrossa tekemisen helppous ovat ainoat asiat, jotka nuudeleita puolustavat. Itse olen tehnyt nuudeleita viimeisten parin vuoden aikana ehkä 5 kertaa ja nekin jotain muuta kuin niitä pieniä könttejä joissa tulee mausteet mukana.

Laskekaa muuten niille nuudeleille kilohinta, ei oo mitään halpaa tavaraa.

Ei kyllä hokaa miten täysjyväpastan keittäminen voisi olla vaivalloista?

Täysjyväpastan hinta on murto-osa nuudeleiden hinnasta, kuituja ja proteiinia on aivan eri tavalla.

Maku (jos semmosesta löllykästä tykkää) ja mikrossa tekemisen helppous ovat ainoat asiat, jotka nuudeleita puolustavat. Itse olen tehnyt nuudeleita viimeisten parin vuoden aikana ehkä 5 kertaa ja nekin jotain muuta kuin niitä pieniä könttejä joissa tulee mausteet mukana.

Laskekaa muuten niille nuudeleille kilohinta, ei oo mitään halpaa tavaraa.

Ei kannata laskea kilohintaa. :(

Just sen maun ja helppouden takia mä ainakin noita nuudeleita syön. Täysjyväpasta tai proteiinipasta varmaan tulis halvemmaks, mut niihin ei oikein tahdo saada makua.

Eli päätelmä lienee se, että mieluummin riisi ja pasta kuin nuudelit. Täytynee kehitellä joku resepti, jolla niihin sais enempi makua.

Ei kannata laskea kilohintaa. :(

Just sen maun ja helppouden takia mä ainakin noita nuudeleita syön. Täysjyväpasta tai proteiinipasta varmaan tulis halvemmaks, mut niihin ei oikein tahdo saada makua.

Eli päätelmä lienee se, että mieluummin riisi ja pasta kuin nuudelit. Täytynee kehitellä joku resepti, jolla niihin sais enempi makua.

kyllä itämaisilla mausteilla makua saa. rohkeasti ostamaan guggugguu ja pököpöö maustepurkkeja:lol2:

Yum Yum noodelit ruskeassa pussissa ovat PARHAUTTA (mitälie lihanmakusia ovat)
:kuola:
E175664A-012A-4481-A2ED-0E01D02C64D6.jpg

Noita menee helposti 3 pussia pihvin kera.

Viimeksi muokattu:
Itse syön nuudeleita aina sillon tällön. Yleensä kun riisi ja pasta on loppu. Vaikkei ravintoarvoiltaan parasta mahdollista niin ei se ainakaan mun maailmaa kaada jos pari kertaa kuukaudessa vetää pussin nuudeleita, ainakaan jos offilla mennään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom