Nuorten penkkitulokset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dunbar
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko elopainolla ja pituudella penkkituloksessa mitään merkitystä, koska yleensä se on niin että mitä isompi salli, sitä kovemmat tulokset. (Ei se nyt aina näin ole mutta useasti) Itsehän olen pituudessa ja painossa perässä omaa ikäluokkaa.
Periaatteessa mitä lyhyempi sitä helpompaa, ja tietenkin painolla on merkitystä. Mitä enemmän lihasta, niin sitä enemmän myös penkkaatkin(pääsääntöisesti näin). Ja ylimääräinen fläsä lyhentää kivasti nostomatkaa.

^ lol, muuten vaan 67,5kg ja +125kg sarjassa penkkiennätyksen ero lienee luokkaa 200kg

toki tulokset suhteutetaan omaan painoon ja 80-85kg lienee sellainen paino joilla tehdään kovimmat tulokset prosentuaalisesti?

^ lol, muuten vaan 67,5kg ja +125kg sarjassa penkkiennätyksen ero lienee luokkaa 200kg

toki tulokset suhteutetaan omaan painoon ja 80-85kg lienee sellainen paino joilla tehdään kovimmat tulokset prosentuaalisesti?

Periaatteessa mitä lyhyempi sitä helpompaa, ja tietenkin painolla on merkitystä. Mitä enemmän lihasta, niin sitä enemmän myös penkkaatkin(pääsääntöisesti näin). Ja ylimääräinen fläsä lyhentää kivasti nostomatkaa.

Näin vähän arvelinkin. :)

Uskon, että kun ne perusasiat on kunnossa heti treenin alussa , niin ei se kova kehitys ole mikään ihme. :puntti:
Esim. joku voi saada puolessa vuodessa normitreenillä (perusasiat kunnossa) penkissä 50->100. Nyt jäkikäteen ottaa päähän, kun sitä penkkiäkin on tullut jo vuosi väännettyä, 2/3 siitä ajasta oli treeni/ravinto päin metsää. Paremminkin sen olisi voinut tehdä. Kuitenkin painoa tullut vuodessa lisää 20kg, mutta penkki noussut vain 40->75.:rolleyes:

Optimi penkkipunnertaja on yksinkertaisuudessaan lyhyt/lyhytkätinen ja paksu rintainen= lyhyt nostomatka. Voi sanoa kun penkkikisoja katsoo, että 180cm kavereita ei näy kun korkeintaan superissa yleensä. Voimanostajan keskipituus lienee jossain 170cm tietämillä, ja optimi penkkaaja vielä vähän lyhyempi. Eli pitkien miesten laji penkki ei todellakaan ole. Maastaveto taas yleensä sopii pitkille kavereille penkkiä paremmin välitysten puolesta. Ja välityksillä todellakin on merkitystä, kokeile ottaa 10cm lankulta. Saat heti enemmän rautaa liikkeelle, kun nostomatka ja nivelkulmat muuttuvat.

Esim. IPF:n kevyiden sarjojen penkki ME:t on kääpiöiden tehtailemia. http://www.youtube.com/watch?v=Dwco3TFoQVQ

Itsehän olen 14,5v , pituutta 170 ja painoa siinä 68 kg paikkeilla, penkkimaximia en ole ikinä treenannut. Enkä ole siitä aivan varma, mutta se on 55-60 kg välillä jossain.
4kk salilla olen nyt käynyt, ekat 2kk ihan turhaa, seuraava 1kk melkein yhtä turhaa ja nyt yksi kuukausi tehnyt Arnoldin G6. Eli sen mukaan penkkiäkin vetänyt, eli en ole maksimia yrittänyt nostaa. Sarjapainot 47,5kg.
Eli sanotaan maximi treenamattomana 14v max 55kg. Tavote olis kesän jälkeen alkaa voimatreeniä tekemään, sitten näkee kuinka nopeaa nousee tuosta max.

Kuulostaa joka tapauksessa aika uskomattomalta, jos vertaa keskiverto teiniin. Normaali teini ei nosta 80kg penkistä ensimmäisellä yrittämällä, tuollaisen määrän nostajat on jossain 0.001% joukossa eli geenit on tuohon hommaan sitten kohallaan. Siis menit ensimmäisen kerran penkkaamaan ilman minkäänlaista voimailu taustaa ja nostit 80kg penkistä, tuo on helvetinmoinen suoritus.

Hehhehee :) lueppa mun aikaasempi posti jossa kerron vähän omasta historiasta, eli satunnaista penkkiä tullut treenailtua joskus nuorempana :)

onhan noita jannuja jotka saavat ekalla kokeilemalla 100kg. esimerkiksi hyvä ystäväni, painissa kansallisen tason kilpailija, sai ekalla kokeilullaan 100kg ylös. ikää 16v ja paino vissiin 85kg. kyllä alkoi vituttamaan kun vierestä seurasin.. :D

Itsehän olen 14,5v , pituutta 170 ja painoa siinä 68 kg paikkeilla, penkkimaximia en ole ikinä treenannut. Enkä ole siitä aivan varma, mutta se on 55-60 kg välillä jossain.
4kk salilla olen nyt käynyt, ekat 2kk ihan turhaa, seuraava 1kk melkein yhtä turhaa ja nyt yksi kuukausi tehnyt Arnoldin G6. Eli sen mukaan penkkiäkin vetänyt, eli en ole maksimia yrittänyt nostaa. Sarjapainot 47,5kg.
Eli sanotaan maximi treenamattomana 14v max 55kg. Tavote olis kesän jälkeen alkaa voimatreeniä tekemään, sitten näkee kuinka nopeaa nousee tuosta max.

kyllä se siitä nopeesti nousee parissa kuussa 20kg. ainakin itse alussa nousi 10 kg kuussa kun aloitin lähtökohdat melkein samat tosin paino 58 kg ja olin vuoden nuorempi joten ei pitäisi niillä paljo olla väliä. kyllä se nopeesti nousee ;) itsekkin käytin tuota arnoldin G6 kesän ajan. hyvin toimi ! leuat nousi 6 -> 16 ja jne:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
onhan noita jannuja jotka saavat ekalla kokeilemalla 100kg. esimerkiksi hyvä ystäväni, painissa kansallisen tason kilpailija, sai ekalla kokeilullaan 100kg ylös. ikää 16v ja paino vissiin 85kg. kyllä alkoi vituttamaan kun vierestä seurasin.. :D

Joo-o, sama juttu itsellä kun kaveri nosti sen 100kg penkistä, sen enempiä reenauksia. Oli myöskin painia harrastanut, ja sitten kun tuollaista nostoa katsoo vierestä niin kyllä se syö miestä. Että kun itse hikoilee sen kanssa että sais penkkimaximia nostetua ja sitten tulee mies ekaa kertaa salille ja vetää 100 penkistä :(

Tällasta tää on raudan kanssa leikkiminen. Vituttaahan se katsoa kun kaverit vääntää isompia rautoja puolet vähemmällä treenillä mutta tässä katsotaankin se henkinen kantti. Kuka jaksaa tehdä työtä sitkeästi vuodesta toiseen ja kuka ei.
Hyvä esimerkki on yksi kaverini. Nosti hetkessä kaikissa kolmessa pääliikkeessä isommat raudat kun minä. No aloin sitten itse panostamaan treeniin ja syömiseen entistä enemmän. Ja kaveri taas alkoi vähän löysäillä. Ja sain kaverin kiinni yhdessä talvessa. esim. kyykyssä menin jopa ohi.

Ne geenit vaikuttaa aika paljonkin mutta ei niitä pidä miettiä siitä vaan masentuu ja tulee turhaa stressiä. Kovaa pitkäjänteistä ja järkevää työtä vaan eikä tuijotella liikaa muiden tekemisiä.

Tällasta tää on raudan kanssa leikkiminen. Vituttaahan se katsoa kun kaverit vääntää isompia rautoja puolet vähemmällä treenillä mutta tässä katsotaankin se henkinen kantti. Kuka jaksaa tehdä työtä sitkeästi vuodesta toiseen ja kuka ei.
Hyvä esimerkki on yksi kaverini. Nosti hetkessä kaikissa kolmessa pääliikkeessä isommat raudat kun minä. No aloin sitten itse panostamaan treeniin ja syömiseen entistä enemmän. Ja kaveri taas alkoi vähän löysäillä. Ja sain kaverin kiinni yhdessä talvessa. esim. kyykyssä menin jopa ohi.

Ne geenit vaikuttaa aika paljonkin mutta ei niitä pidä miettiä siitä vaan masentuu ja tulee turhaa stressiä. Kovaa pitkäjänteistä ja järkevää työtä vaan eikä tuijotella liikaa muiden tekemisiä.

Tästä voin olla samaa mieltä. Geenit vaikuttaa helvetisti, itsellä ne on enemmän kuin kohdallaan, mutta sitä tärkeintä ei saa unohtaa. Kaiken eteen pitää tehdä töitä ja sitä ei saa ilmasiks vaikka ois kuinka kovat geenit. Itsellä nous ekan 10kk aika tulokset 10kg per kuukaus jokasessa pääliikkeessä. Rajat tuli vastaan ja kieltämättä tuli aika lannistunut olo kun se mave on edelleen se sama, verraten sellaseen kaveriin joka ei ole mitään saanut ilmasiksi. Jotkut saa vuodessa ihmeitä aikaan, jotkut saa hyvän alun ja joku ei saa mitään.

Koko postaus on kyllä asiaa täynnä!! :whip:

PRKL ku ei vaa taho toi penkkitulos nousta, sain 27.12 80kg ja nyt nousee n.85kg.
Nyt aattelin vähä pidempää sarjaa ottaa parin kuukauden ajan ni jospa sit jotai tapahtuis.
Muissa liikkeissä kehitystä kyllä tullu ihan kivasti

Tästä voin olla samaa mieltä. Geenit vaikuttaa helvetisti, itsellä ne on enemmän kuin kohdallaan, mutta sitä tärkeintä ei saa unohtaa. Kaiken eteen pitää tehdä töitä ja sitä ei saa ilmasiks vaikka ois kuinka kovat geenit. Itsellä nous ekan 10kk aika tulokset 10kg per kuukaus jokasessa pääliikkeessä. Rajat tuli vastaan ja kieltämättä tuli aika lannistunut olo kun se mave on edelleen se sama, verraten sellaseen kaveriin joka ei ole mitään saanut ilmasiksi. Jotkut saa vuodessa ihmeitä aikaan, jotkut saa hyvän alun ja joku ei saa mitään.

taitaa hieman olla liiottelua puheissa :)
eli jos esim otit penkissä 50kg ku menit salille, niin 10kk päästä 150kg?
jotain rajaa kuitenki näihin postauksiin...

Suositut

Back
Ylös Bottom