Nuorten penkkipunnerruksen MM-kisat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DeadBar
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jani Niemi avasi Suomen mitalitilin nuorten penkkip. MM-kisoissa
Kirjoittanut Kalevi Sorsa
01.07.2009
Jani Niemi punnersi hopeamitalille ensimmäistä kertaa järjestettävissä nuorten (18 ja 23 v.) penkkipunnerruksen MM-kisoissa. Niemen tulos sub-junioreiden (18 v.) sarjaan 67,5 kg oli 125 kg. Kisat käydään 1.-4. 7. Tshekin Pilsenissä.

Kaikki tämän päivän tulokset ilmestynevät IPF:n sivuille illemmalla kisojen päätyttyä.

http://www.suomenvoimanostoliitto.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=461&Itemid=47

Suomen joukkue:

Naiset 18 v. 56,0 kg Tiia Rahtu 67,5 kg ja Beeda Arvaja.

Naiset 23 v. 60,0 kg Tiina Salo.

Miehet 18 v. 56,0 kg Miro Lamminsivu, 67,5 kg Albert Lindholm, 67,5 kg Jani Niemi, 75,0 kg Amaury Valier, 90,0 kg Jalmari Tiusanen, 90,0 kg Juhani Harjula, 100,0 kg Santeri Tuunainen, 100,0 kg Lauri Arvio ja 110,0 kg Markku Laukkanen.

Miehet 23 v. 60,0 kg Sami Rantakallio, 67,5 kg Antti Ahonen, 67,5 kg Iiro Virtanen, 75,0 kg Lauri Kemppainen, 75,0 kg Ville Virta, 82,5 kg Matias Rahtu, 90,0 kg Eero Halunen ja 125+ kg Tuomas Korkia-aho.

http://www.suomenvoimanostoliitto.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=417&Itemid=47

Eli näköjään junnuillekkin järjestetään tänä vuonna penkissä omat mm-kisat. Mikäs siinä, vaikka oisivat kyllä saanu järjestää jo sillon kun ite olin junnuissa...

Sieltähän niitä mitaleita tulee !

Lopellekin tuli hopeaa, onnittelut Beeda Arvajalle !

Kilpailija ja huoltaja kiittelivät erinomaisia järjestelyjä ja tiukkaa tuomarilinjaa.

Varauksetonta kiitosta saivat myös Suomen joukkueen huoltaja Tapani Orha ja joukkueenjohtaja Seppo Sohlman.

Muistelisin nähneeni ottavan 105kg, mutta koska hän treenaa enimmäkseen lankulla, ni perusnostot rinnasta on harvinainen näky :)

Mutta kova jätkä, koska -08 maaliskuussa maksimi oli 65kg:n luokkaa :rock:

Hyvin ottaa paidasta hyötyä. Itse nostan samassa sarjassa(m20 67,5), ja raakapenkkini on 120kg+ ja salilla paidalla parhaillaan vaan 130. Ei mene nallekarkit tasan :o

Tosin eipä raakapenkkiä ja varustepenkkiä voi edes samaksi lajiksi luonnehtia.

Muistelisin nähneeni ottavan 105kg, mutta koska hän treenaa enimmäkseen lankulla, ni perusnostot rinnasta on harvinainen näky :)

Mutta kova jätkä, koska -08 maaliskuussa maksimi oli 65kg:n luokkaa :rock:

Sithän mulla ja Niemellä sama raakatulos, ikä ja omapaino! :dance:

Mutta varmaan nykyään ottaa enemmänki raakana. Eli paidan hyöty ei oo niin paljo, mitä se vois olla. Varmasti tulevaisuudes paidalla saatava etu kasvaa.

http://www.youtube.com/watch?v=elLyscEnnn8

Tossa on pieni kooste omista nostoista. Tuomarilinja oli todella tiukka, piti nostaa alotusrauta kolmesti ennen kun kelpas... Varaa jäi ainakin 15-20kg ja tulos oli huonoin yli vuoteen, mut mm-kultaa tuli kuitenkin niin voi olla tyytyväinen.

Onnittelut!

Kauheaa paskaa alkaa olla tämä tuomaripelleily IPF:ssä...ok ekassa nostossa ehkä ns.pompottamista rinnalla...todella lievää. Mikä helv oli vikana kakkosessa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
http://www.youtube.com/watch?v=elLyscEnnn8

Tossa on pieni kooste omista nostoista. Tuomarilinja oli todella tiukka, piti nostaa alotusrauta kolmesti ennen kun kelpas... Varaa jäi ainakin 15-20kg ja tulos oli huonoin yli vuoteen, mut mm-kultaa tuli kuitenkin niin voi olla tyytyväinen.
Onnittelut!

Kauheaa paskaa alkaa olla tämä tuomaripelleily IPF:ssä...ok ekassa nostossa ehkä ns.pompottamista rinnalla...todella lievää. Mikä helv oli vikana kakkosessa?

kelasin moneen kertaan ekan ja tokan noston läpi, mut en kyllä kertakaikkiaan löydä mitään vikaa kummastakaan :confused:

Eihä niissä mitään vikaa ollukkaan :) Hienoja punnerruksia! IPF-liiton tuomarilinjassa on vikaa ja pahasti... Ja monessa muussaki asiassa.... :)

kelasin moneen kertaan ekan ja tokan noston läpi, mut en kyllä kertakaikkiaan löydä mitään vikaa kummastakaan :confused:

Selkeitä mahanostoja. Tanko lepää ala-asenossa mahaa vasten. Tuomareiden virhekortit osoittavat selkeästi noston virheen syyn.

Kolmannessa nostossa tanko lasketaan selkeästi enemmän ( siis n.4-7cm. toleranssit ovat pienet ) rinnalle. Tästä syystä nosto meneekin 3-0 läpi.

Minä en tuota mahasääntöä käsitä sitten ollenkaan, ikäänkuin sääntö tehty sen tähden ettei saataisi niin isoja rautoja ylös... en ymmärrä.

Ipf tuomaroinnissa toimitaan niin että jos tuomari ei ole varma että pysyikö nosto sääntöjen rajoissa, punaista tulee.. vaikka tietääkseni silloin pitäisi laittaa valkoista. siinä mennään metsään ja pahasti. Luulen jotakin jo käsittäväni säännöistä 6 vuoden kilpailukokemuksella ja esimerkiksi ylitornion em kisoissa katsoin nostoja ihan vierestä, enkä aina tiennyt miksi nosto hylättiin. näissä junnujen penkki mm kisoissa katselin joitain nostoja esim santeri tuunaisen nostot: 2 nosto oli siinä rajalla että onko mahanosto, 3-0 hylätty. viiminen oli jo rinnan puolella ja päätuomari laittoi silti varmuuden vuoksi punaista.

Nykyinen tuomarointi ei ole hyväksi lajille.

mahalle laskun kieltävä sääntö tehty varmaan sen takia ettei porukka voi nostaa kuljetustekniikalla.
sinänsä tyhmä sääntö koska se tuo liikaa tulkinnan varaa.

-katkeroitunut mahalaskun takia ilman tulosta jäänyt (matias rahtu)-

heh, minä olen saanut ipf-kisoissa raakanakin nostaessa palleanostosta punaista =D ja paidalla siis aina punaista =(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom