Nuorten penkkipunnerruksen MM-kisat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DeadBar
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minä en tuota mahasääntöä käsitä sitten ollenkaan, ikäänkuin sääntö tehty sen tähden ettei saataisi niin isoja rautoja ylös... en ymmärrä.

Ei oo mitään järkeä moisessa säännössä.

En ymmärrä miks nostaminen pitää tahalleen tehdä epäluonnolliseksi ja vaikeaksi.

Mielestäni ( viralliselta taholta epävirallisesti kuullut) jos suoraan sanotaan niin mahanostot + pään nostaminen kiellettiin sen takia ettei se ole esteettisesti hienon näköistä. Onhan se toki kamalan näköistä kun esim. 150kilonen (toki pienemmätkin kaveri sitä tekevät) kaveri nostaa päätä tangon laskuvaiheessa jotain 10cm ja samalla hän laskee tangon kauhean tynnyrimahan (lue läskimaha) päälle ja sitten hän koettaa työntää tangon ylös ns. pelkällä paidan potkulla. Mielestäni perus penkkipunnerrus on tästä aika kaukana...ja nyt en tarkoita sitä että pitää välttämättä nostaa raakana vaan varusteissakin voi tulla hieman vastaan eikä aina hakea sitä pro superkatana ace bencher xxl mallia.

Säännön yhtenä tarkoituksena on myös estää se että nostajat eivät voi käyttää ylitiukkoja / viritettyjä paitoja koska tuolloin lasku menee yleensä liikaa mahalle...ainakin ipf tuomareiden mielestä.

sitä en kiellä..eikä varmaan kukaan muukaan että etteikö säännöissä olisi jotain korjattavaa ainakin penkin osalta. mutta sääntö on sääntö ja sen mukaan on pakko nostaa...

Mutta jokainen reenatkoon haluamallansa tavalla ja nostakoon siinä liitossa joka itselle sopii parhaiten ottaen huomioon harrastuksen kokonaisvaltaisesti.

En ymmärrä miks nostaminen pitää tahalleen tehdä epäluonnolliseksi ja vaikeaksi.

varmaankin tarkoitit tuota kuljettamis asiaa ja nostelua pää irti penkistä mahalta punnertaen...KTS. edellinen viesti. Vai tarkoitatko todella että nostaminen ns. rinnalta on epäluonnollista kun aiheena on penkkipunnerrus. Vaikeaa se toki voi olla mutta se lienee johtuu harjoittelun puutteesta.

epäesteettistä.... NYT ON KYSE VOIMAILUSTA EIKÄ MISTÄÄN ESTEETTISYYDESTÄ, MIKSI NIITÄ PAITOJA SITTEN PITÄÄ KÄYTTÄÄ JOS Halutaan että pitää nostaa niinkuin rawina nostetaan?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

anteeksi caps lock, alkaa menee aivan käsittämättömäksi.... :wtf:

epäesteettistä.... NYT ON KYSE VOIMAILUSTA EIKÄ MISTÄÄN ESTEETTISYYDESTÄ, MIKSI NIITÄ PAITOJA SITTEN PITÄÄ KÄYTTÄÄ JOS Halutaan että pitää nostaa niinkuin rawina nostetaan?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

anteeksi caps lock, alkaa menee aivan käsittämättömäksi.... :wtf:

No eihän sillä nostajan kannalta olekkaan mitään tekemistä mutta jos lajia halutaan enemmän mediaystävälliseksi niin ehkä pää ilmassa mahalta nostaen malli ole kaikkein myyvin...

ja toisekseen onhan tässä liittoja joista voi valita.

ja kolmanneksi...mitäs sinä otto siellä vauhkoat kun nyt puhutaan eri liiton säänöistä ja kilpailusta, kuin missä itse nostat. Noita erilaisia asioita ja sääntöjä kutsutaan EROIKSI. Niitä kun tuppaa olemaan lajinkin sisällä...varsinkin säännöissä. Laji kun laji.

ja neljänneksi...tuon vain esille asioita joita nuo punaisella kravatilla ja ipf kongresseissa varustetut jampat puhuvat...ainakin epävirallisesti. Ja yleensä tuo epävirallisuus on se asian todellinen kanta, joten älä mulle vauhkoa...

Samaa mieltä edellisen kanssa. Onko se hyvää mainetta lajille, jos tanko liikkuu 10cm pystysuunnassa ja 40cm vaakasuunnassa? Kaukana penkkipunnerruksesta. Onhan se tosin varmaan "hienoa", kun tulee heti 100kg rautaa lisää tankoon.

En minä tässä sinulle vauhkoakkaan, todellisuudessa homma vaan menee niin että nostitpa sen tangon mahalle tai rinnalle niin kadun tallaajille se on ihan sama... nosto on vieteripaitajöötinosto olipa siinä kovin viripaita tai sitten yksinkertaisin paita jossa ei ole virityksen viritystä, miksei siis oteta samantien kaikkea irti. Jos itseltäni joku kysyy niin en todellakaan suosittele ipf liittoa kenellekään nostajaystävälliseksi liitoksi, liiton pitäisi olla nostajia varten mutta Ipf on mennyt tässä sääntötouhussa niin pitkälle että kyllä ne nostajat on sitä liittoa varten. ja tosiaan en itse siellä nosta ja ymmärrätte varmaan miksi en nosta, jos kerta mahanosto punasta tulee jo raw nostajilla niin.... en ihmettele vaikka nämä nostajat tulee pro-puolelle. Mutta kukin nostakoon missä huvittaa ja tosiaan sääntö-erojahan nää vaan on!:D

Samaa mieltä edellisen kanssa. Onko se hyvää mainetta lajille, jos tanko liikkuu 10cm pystysuunnassa ja 40cm vaakasuunnassa? Kaukana penkkipunnerruksesta. Onhan se tosin varmaan "hienoa", kun tulee heti 100kg rautaa lisää tankoon.
Kokkeileppa huvikseen lyyä se 100kg enemmä sun IPF maksimiin tai ees 50kg! kyllähä se alas tulee varmasti mutta perkele ku se pitäs jollaki saaha ylöski!!! :lol2: epäilen vahvasti että tulee alas mutte sieltä liiku mihinkää.. mutta todista että olen väärässä ja laita video ku oot ottanu ees sen 50kg enemmän mahalta ku ipf tyylillä..

Oon niin kukkakeppi, jotta nostomatkani on varmaan lähempänä 60cm kuin 20cm(mitä paksuilla pojilla). Joten en hyötyisi henk.koht mahalaskusta mitään, se ei lyhentäisi nostomatkaa(päinvastoin). Tietenkin paidasta saatu hyöty on ohuella ja pitkäkätisellä nostajalla huomattavan paljon pienempi mitä paksulla ja lyhyt kätisellä. Joten ei tosiaan ittellä liikkuisi mihinkään, mutta näkeehän niitä joilla tosiaan vaikuttaa paljon. Riippuu aivan ruumiinrakenteesta. Penkkipunnerrus kuitenkin normaalisti tehdään rinnalta, tämä vain minun mielipide. Tosin taitaa senkin säännön tulkinta olla aika tuomarikohtaista, välttämättä tarvitse mitään selvää mahalaskua tehdä kun jo punaista tulee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Millä prosenteilla teet nuo 8/5/3/1 sarjat penkissä. Kiinnostais tuo systeemi, kun tuntuu että itselle sopisi tuo ohjelma. Oon treenannu vasta vuoden verran ja kehitys alkaa hyytymään maksisarjoissa...maks. 150kg ja ikääkin jo lähes 50 vuotta.

Mua kiinnostais lähteä penkkauskisoihin tulevaisuudessa mutta en tiedä tulenko pärjäämään. Tällä hetkellä paino on laskenut 63 kiloon 70 kilosta ja penkistä saan 3x5 70kg, ikää 19v. maximia en ole kokeillut.
Paitaa en haluaisi käyttää kisoissa

Mua kiinnostais lähteä penkkauskisoihin tulevaisuudessa mutta en tiedä tulenko pärjäämään. Tällä hetkellä paino on laskenut 63 kiloon 70 kilosta ja penkistä saan 3x5 70kg, ikää 19v. maximia en ole kokeillut.
Paitaa en haluaisi käyttää kisoissa

En usko, että täällä kovin moni kykenee tulevaisuuttasi ennustamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom