Nuorten Cooper-kysely

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zabala
  • Aloitettu Aloitettu
Intissä alokaskauden joukkuekaveri veti coopperissa 3590m ja ikää oli 18-19 vuotta. Itse vetäsin intissä 18-vuotiaana sen 3215m.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän menee ohi, mutta pakko tämä on mainita. Pidin joukkueen pojille kuntotestiä ja lopuksi vetäistiin 3000 metrin juoksu. Yhden pelaajan kymmenvuotias pikkuveli kipitti sen siinä muiden mukana vähän yli 15 minuuttiin. Eli vastaisi noin 2200-2400 cooper tulosta. Mielestäni ikäisekseen hyvä tulos.

Mulla on tämän hetkisenä tavotteena juostaa cooperissa 3000 metriä käyn joka päivä vähintään 3 kilsan lenkillä intervlli tyylisesti ja samallahan siinä polttuu rasvakin ihan mukavasti eli 5krt viikossa väh. 3 kilsaa yleensä 6km onko hyväv tapa nostattaa kuntoa ja polttaa rasvaa? kyllä oon ainaki huomannu et läskiä on lähteny ja kohta ollaan pakki kunnossa mutta entäs kuntopuoli?

Ehkäpä ensiksi kannattaa tehdä pidempiä lenkkejä 8km tuntiin, pari kolme kertaa viikossa venyttelyn kera. Pari viikkoa sillain ja kun alkaa kunto nousee voi alottaa vaikkapa 4km lenkkejä kovalla sykkeellä 5 kertaa viikossa esimerkiksi. Ja kaikenlainen juoksu/lenkki polttaa rasvaa ja nostattaa kuntoa.

FEIKKIEDIT: muista pilkut ja pisteet, piti lukee moneen kertaan että sai selvää.

Ikää löytyy 14,5 vuotta, juoksin 3010m jonkun verran kurkkukipeenä ja yskäsenä, (lääkkeet oli niihin, tuskin olisi sadoista metreistä lisää puhuttu ilman yskiä ja kurkkukipuja)

Viime vuonna 7.27 minuuttiin 2000m, jos joku haluaa 2000 metriseen vertailla.

Treeninä pelkästään ollut/on salibandy-harkat, ennen 3 kertaa viikossa, nykyään 4 tai 5 :whip: .

3220. keväällä. Ilman minkaan maailman lenkkejä. Ainoastaa futsalreenit 2 kertaa viikossa. Ja ikäähän on 17. takana 9 vuoden futis/futsal-ura =)

9. luokalla n. 2700m
Lukion ekalla 2750m
Ja Lukion tokalla (toisin sanoen viime perjantaina) 3000m.
Ei muita harrastuksia kuin puntti ja silloin tällöin lenkki.

Taisin olla 13 tai 14v kun rankan treenipäivän jälkeen juoksin sisähallissa cooperissa 3000m. Nyt ei kyllä menis :D
Sillon siis harrastin kestävyysjuoksua, mut en mä sillon ihan älyttömästi ollut treenannut.
Pitäis kyl kokeilla paljon nyt menis :)

Viimeksi kun cooperin juoksin (vuosia sitten) tulos oli 3100m. Juoksin kympin viime vuonna 40 minuuttiin asvaltilla, eli eiköhän sitä 12 minuutissa menisi nykyään jonkin verran päälle 3000m (?) :thumbs:

Harjoittelen kestävyyslajeja 5- 10 kertaa viikossa.

7. luokka: 2950
8. luokka: 3100
9. luokka: 3200
Lukion 1.: 3270
Nyt (Lukion 3.): 3350

En mitään ihmeempiä lenkkejä ole ikinä vetänyt, paitsi nyt lähiaikoina kun treenasin LJK testeihin. Ihan fudistreeneissä on kunto kehittynyt. Tarkoitus olisi jatkaa kuitenkin lenkkeilyä ja sitten kesällä intin alussa vetää se 3400 ainakin.

Enkat 3500m. Nykyisin varmaan siinä 3400m tienoilla. Salitreeni yleistynyt ja lenkkeily jäänyt vähemmälle. Vahvasti lenkkeilyäkin tosin vielä harrastelen..

MINÄ JUOKSIN COOPERIN 11 MINUUTTIIN!!!!!!!!11111111

Joskus 14-15 vuotiaana juoksin 3 kertaa cooperin, tulokset oli 2400, 2600 ja 2700, nykyään paras juoksu ollu 3000 paremmalle puolen :)

Viimeksi testeissä juoksin 3500metriä: 2007 syksy, ihan tyytyväinen olen! nyt pieni tukkoisuus hävinnyt ja vähän paremmin tod. näk. kulkisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom