Nuorten Cooper-kysely

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zabala
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ikää 16, juoksin tossa pari viikkoa sitten coopperissa 2920m, kyllä vitutti kun jäi vaivaiset 80m 3000:sta:wall: Olen nyt siis 9. luokalla. Salitreeniä 3 krt viikossa ja palauttava lenkki kerta viikkoon.

16 täytän kesän jälkeen eli vastaanpa: 2700 alle kuukausi sitten koulussa tuli repäistyä. Jäi vähän semmonen tunne ettei tullu tehtyä niin hyvin ku kestäis. :whip:

Just eilen koulun testeissä meni 3000m. Harrastan jousiammuntaa ja pitkiä aerobisia juoksulenkkejä (1-1.5h) tulee vedettyä 2-3x viikossa, ne ei kuitenkaan nosta kovin paljoa coooperin tulosta (ainakin oon tahkonu tota 3000 rajaa koko lukuvuoden). Hapokkaammat lenkit eivät puolestaan palvelisi niinkään omaa lajiani. Ikää mulla on 17v. Treeneihin heruu helposti lähemmäs 20h viikossa (ammunta, juoksu ja punttisali).

Cooperi historiani

16 vuotiaana vedin cooperin 3000 pintaan ilman treenaamisia.
Treeninä ainoastaan sählyn peluuta n.3-4 krt/viikko talvella.

Armeijaa varten halusin hieman paremman kunnon. Vedin hieman lenkkejä sählyn peluun yhteydessä ilman mitään tietoa kuinka pitäisi treenaja jne. kunhan vain juoksin. Armeijan mortti cooperissa vedinkin sitten ennätykseni 3450 metriä. Armeijan päätös testissä vedinkin sitten 3000 metriä +30 asteessa auringon porottaessa täydeltä laidalta, armeijan aikana en juossut pätkän vertaan enkä treenannut mitään, kunhan lomailin firman piikkiin :D

Varhais nuoruuden jälkeen:
Armeijan jälkeen ei mitään harrastuksia n. 7 vuoteen. Kunnes viime keväänä (26 vee) halusin ihan piruuttani kokeilla mitä tulee tulokseksi. Kävin lenkillä sellaiset 5-8 krt ennen testiä. Tulokseksi tuli 2850 metriä hampaat irvessä :) Pitäisi kait jossain vaiheessa vetää uusi testi huvin vuoksi.

11-vuotiaana juoksin cooperissa 2400m, kun silloin tuli harrastettua kestävyysurheilua. Nykysin menee 2920m. Ikää 16 ja paino n. 87kg.

Meni tossa viime viikolla intin kotiutuscooperissa 2800m. Olis tarkotus, että menis tossa syksyllä vielä se maaginen 3000m rikki. :rock:

joskus 14-vuotiaana vedin sen maagisen 3000 rajan rikki oisko ollu 3030-metriä. Siitä se löysäily lähtiki ja nyt kohta 18vuotiaana meni se 2800metriä.

Voi kyllä vaikuttaa se futiksen lopettaminen :D

2150 m eilen intissä.
Oho, tismalleen saman verran juoksin minäkin! :)
Oletko tyytyväinen tulokseesi? Mua vähän harmitti, kun joutui juoksemaan pohje paskana... :(

Itselläni on tuo cooperi semmoinen 2500m-2600m ja tarkoitus on parantaa 200m 2kk aikana.Olen tehnyt nyt jonkun 1-1.5kk noin 7km lenkkejä kestoltaan 50-60min 2-3 krt viikossa,tosin pariin kolmeen viikkoon en ole tehnyt kunnollisia lenkkejä kysymys siis kuuluu milloinka aloittaa intervalli harjoittelu?tuntuu pikkuhiljaa siltä että cooperin tulos pysyy samana vaikka kunto on kasvanu?

Mitä sanotte paljonko menis cuupperi kun en uskalla mennä koittaan :) ....Jaksan juosta 15km alle puoleentoistatuntiin aika helposti ja 10km jatkuvalla mäkisellä hiekkatiellä meni 50min ....Mitä sanotte, menisikö 3000 ?

Oho, tismalleen saman verran juoksin minäkin! :)
Oletko tyytyväinen tulokseesi? Mua vähän harmitti, kun joutui juoksemaan pohje paskana... :(
Ihan neutraalisti suhtaudun tulokseeni. Otin melko rauhallisesti ja kävelinkin välillä. :D

Voi helvetti, meikän silmään ei oo sattunu kun yli 3000m tuloksia tältä sivulta. Aika jännää nää jonkun yli 10 kerran treenijuoksut viikkoon, itse en ole käynyt lenkillä 2vuoteen.
Mutta nyt menee coopperissa itellä 2600 tai 2500.

Intissä juoksin vuos sitten 2900. Olin ollut kolme kuukautta postissa töissä ennen inttiä :D

2800 tais mennä ysin vipas testis.

Salibandyä treenates menny 8 vuotta, lopettanu kuitenki ja alottanu punttaamisen ja silti cooperi parantuu koko ajan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom