Nuorelle tytölle treeniohjelma + sun muut!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Et tähtää huipulle siksi että haluat enimmäkseen vain höntsäillä ja pitää hauskaa vai siksi että luulet ettei taitosi riitä? Jos syy on ensimmäinen niin sitten ei mitään, mutta jos syy on jälkimmäinen niin sit on asenne väärä. Jos et aivan sysipaska ole niin tuossa iässä pystyy vielä kehittymään aivan järkyttävästi oikeanlaisella, riittävän kovalla ja systemaattisella harjoittelulla.

E: lievä OT. Tää suomalainen pullamössömammankulta ajattelu on perseestä. Nuoren ihmisen ei tarvi treenata pois mukavuusalueelta, koska on nuori ja niiden on tarkoitus vaan tanssia kukkaniityllä.

Ihan tosissas oot? Mietitään nyt kenelle täällä puhutaan, niin, 13 vuotiaalle. Muutenkin voisi vähän miettiä sitä kielenkäyttöä ihan lasten kanssa keskustellessa... :piis:

Älytöntä meininkiä..

Liukuhihalta jokaselle kysyjälle ohjataan kaikki jauhot naamariin ja 3krt viikossa salille ja vaaka kauppaan mukaan jotta saadaan maksimaaliset tulokset. Vois vähän miettiä, että kenellä näitä ohjeita annetaan. Jos nyt jo futista ja ringetteä pelailee niin se on hyvä jo se. Varmaan ihan oman kehon painolla saa kehitystä aikaa, ja vaikka jollain käsipainoilla.

Salille ehtii vaikka sitten parin vuoden päästäkin. :)

Salille ehtii vaikka sitten parin vuoden päästäkin. :)

Ei millään huvittais floodata samaa tekstiä, mutta lupaan, että on viimeinen kerta. Perustelkaa herraisä joku mulle miksi sinne salille ei voisi mennä jo nyt ja miksi se ei olisi optimaalisin treenitapa? Auttakaa nyt kun oon niin tyhmä etten tajua.

Joo sport4life nyt on jo aika monen suusta havaittavissa et sun pitäis hipsiä johonki heppaforumille kun olet 13v pikkulikka.. ei sun kannata treenata.. ehkä korkeintaan hyppynarua hyppiä muiden sipulisannien kanssa sekin varoen ettei pohkeisiin tuu lihasta. Olet eksynyt pahaan paikkaan.. jossa pahat isot sedät kehoittavat pahoille teille kuten punttisalille.. se on porttikamaa sille että kohta pistät itseesi stereoideja ja näytät itäsaksalaiselta kostajalta. Mieti nyt haluatko olla joku sumo mörssäri kuulantyöntäjä.. niin sulle käy jos vaan erehdytkin sinne kunnan salille.. MIETI nyt ennenkuin on myöhäistä.

Tuossa vähän mallia miten ne pikkupirpanatkin voi olla hyviä punttimimmejä.. kyykkää saleen enemmän kuin 97% pakkiksen ämmistä.

http://www.sportsgrid.com/video/strongest-girl-in-world/

Weight-Lifter.png

[video=vimeo;45091193]http://vimeo.com/45091193#[/video]

Ei millään huvittais floodata samaa tekstiä, mutta lupaan, että on viimeinen kerta. Perustelkaa herraisä joku mulle miksi sinne salille ei voisi mennä jo nyt ja miksi se ei olisi optimaalisin treenitapa? Auttakaa nyt kun oon niin tyhmä etten tajua.

Itestä 13v kuulostaa vaan jotenkin niin nuorelta vielä. Nyt sanoi, että viikossa käy 3 krt/viikko treeneissä ja joka päivä lenkillä. Toikin kuulostaa jo aika paljolta. Siihen jos lisää vielä esim. 2-3 krt/viikko salilla käymisen. Tuntuu olevan aika helvetisti liikuntaa. Ja kouluunkin olis varmaan syytä panostaa tuossa vaiheessa. Voisin kuvitella olevan aika rankkaan tuon ikäselle, ihan henkisestikin.

Tää oli nyt sitten vaan oma näkemys.

Ihan tosissas oot? Mietitään nyt kenelle täällä puhutaan, niin, 13 vuotiaalle. Muutenkin voisi vähän miettiä sitä kielenkäyttöä ihan lasten kanssa keskustellessa... :piis:

Älytöntä meininkiä..
En usko että mun kielenkäyttö tämän henkilön elämää pilaa. Ainakin kun itse olin yläasteella niin oppilaiden sanoista 20% oli kirosanoja, joten tuskin uusi juttu kyseiselle henkilölle.

E: Itsekkään en jaksaisi jankata samaa asiaa, mutta kun.

3xtreenit+joka päivä lenkillä on jo itsestään liikaa. Ei ole mitään järkeä käydä joka päivä lenkillä. 3xtreenit ja 4x lenkki olisi parempi, ja jos halutaan lihaskasvua niin yleensä jostakin pitää karsia. Tässä tapauksessa vaikka 2x lenkki pois ja tilalle 2x salitreeni. Hyvin suunniteltu/tehty salitreeni on kuitenkin huomattavasti tehokkaampi kuin kehonpainolla tehty treeni, lihaskasvun kannalta ajateltuna. Joten miksi tehdä tehottomampaa treeniä kun saman tuloksen saa puolella työllä paremmalla treenillä?

Kyllä henkilö on 13v tyttö, ei varmasti voi tehdä samaa treeniä kuin 15v salilla käynyt liharekka, mutta pystyy kyllä tekemään tehokasta salitreeniä.

Eiköhän olisi aika lopettaa tästä asiasta vääntäminen, koska 13v voi tehdä salitreeniä ja salitreeni on lihaskasvun kannalta kehonpainotreeniä tehokkaampaa. Paremmin ohjelmista tietävät voisi vaikka antaa niitä vinkkejä ohjelmaan liittyen.

Tietääkö joku sit jonkun salin, johon alle 15-vuotias pääsee ilman vanhempaa? Liikuntatunnit tms. erikseen.

Ei tainnu PanostajaPena katsoa Naomi Kutinin 1RM kykkyvideoita, joissa näkyy kun polvet kääntyy pahasti sisään ja alaselkäkään ei ole kovin luonnollisesti. Tästä tytöstä, sen tuloksista ja tulevista loukkaantumisistahan oli juttua jo pari vuotta sitten ulkomaisella foorumilla - about 9/10 oli sitä mieltä että vaarallista, polvet kääntyy sisään ja välilevyt menee.

Noh, Bodybuilding.comin foorumeillakin tullut vastaan tuon pikkuveli, joka on vielä kovempi tekijä. Vaan kattokaapa vaikka tän videon lopusta mave 10 Year Old Ari Kutin Squats 187 and totals 501 on 6-23-2013 in Fort Washington, PA - YouTube . Jos joku on sitä mieltä, että tossa ei ole selkä pyöreenä ja tekniikka on hyvä, niin suosittelen optikolle menoa...

Ei näitä poikkeustapauksia tosin kannata katella, mutta summa summarum keskiverrolla 13-vuotiaalla ei riitä kykyä monien tekniikoiden oppimiseen ilman päteävää valmennusta.

Olisko joku uimahallin sali? Mutta ei se salille meno välttämättömyys ole, jos laatii tarkoituksenmukaisen kotitreeniohjelman ja hankkii oleellisimmat välineet kuten käppärit himaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
On kyllä taas Pakkista pahimmillaan tämä ketju.

Jos nuori tyttö kysyy vinkkejä kotitreeniin, ei liene mahdotonta antaa niitä siihen. Tottakai voi suositella myös salitreeniä, mutta itsekin olen sitä mieltä, että kasvuikäisen ei kannata punttitreeniä aloittaa nettiopastuksen ja youtube-treenien avulla vaan kyllä jonkun kokeneen valmentajan tai vastaavan kannattaa katsoa liikeradat ja tekniikat läpi. Ja vaikka Pakkiksen gurut on kuinka sitä mieltä, että tuossa iässä voi ja kannattaa treenata jo kovaa, niin itse kyllä aloittaisin kohtuullisen varovasti raskaampien rautojen kanssa. Eli ihan kuin itäblokin painonnostajilla - ensin liikeradat selkäytimeen todella kevyillä kuormilla ja sitten aikanaan vasta sitä rautaa tankoon. Itä-euroopassahan painonnostossa treenataan melkoisen paljon ihan vaan "keppijumppana" painonnostoliikkeitä kun ei olla vielä siinä iässä, että rautojen kanssa olisi järkevää treenata.

Itse lähtisin tuossa kotiohjelmassa yhdistelmästä kehon painolla tehtäviä "kuntopiiriliikkeistä" ja kevyestä käsipainotreenistä.

Eli ohjelmaa voisi alkuun rakentaan näistä perinteisistä:

Etunojapunnerrukset (polvet maassa, jos ei "oikeita" vielä pysty tekemään)
Penkkidipit
Erilaiset vatsalihasliikkeet
Selkäojennukset
Kyykky- ja jännehypyt (kun voimaa tulee lisää niin vaikka ne käsipainot lisäpainoksi kyykkyyn)
jne.

Ja sitten lisäksi käsipainoilla esim. seuraavia
Punnerruksia olkapäille
Vipunostoja
Hauiskääntöjä
Kulmasoutuja
jne.

Alussahan riittäisi, että tekisi noilla kohtuullisen pitkiä sarjoja opetellen liikeratoja ja sitten pikkuhiljaa lisäisi treenimäärää.

Eli vaikka 2x10-15 --> 3x10-15 --> 2-3x15-20 tms.

Jos tuon kotitreenin pohjalta kaipaa lisää voimaharjoittelua, niin sinne salillekin voi hakeutua, mutta hyvässä opastuksessa kuten aiemmin totesin. Olen itsekin aloittanut alta 15 v. salitreenin ja on pelkästään hyvää tuuria, etten alussa rikkonut mitään kun liikeradat olivat varmasti päin seiniä ja painoja keskimäärin liikaa.

Ketjun aloittajalle kuitenkin tsemppiä! :) Hienoa, että nuorilla riittää intoa liikkua.

Et tähtää huipulle siksi että haluat enimmäkseen vain höntsäillä ja pitää hauskaa vai siksi että luulet ettei taitosi riitä? Jos syy on ensimmäinen niin sitten ei mitään, mutta jos syy on jälkimmäinen niin sit on asenne väärä.

Otan höntsäilynä ja haluan pitää hauskaa mutta asenteessani on myös vikaa aika paljonkin. Vähän kumpaakin. Kiinnostukseni ovat hieman lopahtaneet harrastuksiani kohtaan, mutta elän siinä toivossa että innostus syttyy vielä ja raahaudun reeneihini.

Ite ainkai nostelin isän kanssa painoja ollesani vielä ala-asteella koulussa eikä mun fyysiseen kuntooni ole kyl ainakaan negatiivisesti vaikuttanu. Eipähän oo ainakaan mitään ''selkävammaa'' mikä estäis kyykyn/maven tekemisen niin ku muilla vähän nuoremmilla pakkiksen kirjottajilla :D

- - - Updated - - -

Ja ite oon kyl antanu heraohukaisia mun pojalle (2v) eipä oo ainakaan vielä keikahtanu

Kerropas yksikin järkevä perustelu miksi 13-vuotiaan tytön pitäisi treenata eri tavalla kuin 100 kg 25-vuotiaan miehen, jos tavoite on sama? Ihan vaan siksi, koska se on junnu ja silleen? Ja sillä ei oo penistä

Oletko kuullut koskaan fyysisen harjoittelun herkkyyskausista? Tai anna olla, viestisi sisältö jo kertoo vastauksen.

- - - Updated - - -

Älytöntä meininkiä..

Huomaa, että monien mielestä 13-vuotias lapsi on vain pienikokoinen aikuinen. Sekä fyysisesti että psyykkisesti.

Oletko kuullut koskaan fyysisen harjoittelun herkkyyskausista? Tai anna olla, viestisi sisältö jo kertoo vastauksen.

Huomaa, että monien mielestä 13-vuotias lapsi on vain pienikokoinen aikuinen. Sekä fyysisesti että psyykkisesti.

Hauskasti esität eriävän mielipiteen ilman minkäänlaisia perusteluja joita tuossa sinun lainaamassasi viestissä kyselen.

Ja kyllä olen kuullut herkkyyskausista. Etsin sulle jopa kuvan karkeasta jaottelusta:
getfile.php

Tuosta voitkin katsella että onko se salille lähteminen nyt niin huono juttu.

Tuosta voitkin katsella että onko se salille lähteminen nyt niin huono juttu.

Et kysynyt kannattaako molempien harjoitella salilla. Kysyit miksi molemmat eivät voisi harjoitella samalla tavalla. Jo tuota kuvaajaa lukemalla voi asian päätellä hieman yksinkertaisempikin.

Et kysynyt kannattaako molempien harjoitella salilla. Kysyit miksi molemmat eivät voisi harjoitella samalla tavalla. Jo tuota kuvaajaa lukemalla voi asian päätellä hieman yksinkertaisempikin.

Niin no miksi eivät voisi harjoitella lähes samalla tavalla? Samat raskaat perusliikkeet ja oikeanlaiset sarja- ja toistomäärät sekä intensiteetti. Ei se voi olla niin vaikeeta.

Zone-sarja -42%
Niin no miksi eivät voisi harjoitella lähes samalla tavalla? Samat raskaat perusliikkeet ja oikeanlaiset sarja- ja toistomäärät sekä intensiteetti. Ei se voi olla niin vaikeeta.

Hieman yksinkertaisempikin tietysti voisi päätellä tuosta kuvasta, mutta ei näköjään mopolla mahdottomia.

Herkkyyskaudet tarkoittavat siis vaiheita, jolloin kukin ominaisuus kehittyy ja vakiintuu kaikkein helpoiten. Järkevässä lasten ja nuorten valmentamisessa ja harjoittelussa otetaan ne huomioon. Ihan kun katsot tuota kuvaa, niin voit huomata todella suuret erot 13-vuotiaalla ja 25-vuotiaalla. Onhan tietysti täysin mahdollista että molemmat harjoittelevat samalla tavalla, mutta se on vain ihan saatanan tyhmää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom