Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Melatoniinia vaan huuleen niin maan perkeleesti niin ei voi olla nukahtamatta.
Onkohan tää vain henkistä? Ettei sun oikeasti tarvitse vessassa käydä mutta luulet vain. Kokeileppa (riskin ottaen) vain nukkua kun tekee mieli lähteä vessaan. Itse käyn kerran yössä vessassa, täysin pimeässä ja istualtaan. En vedä edes pönttöä. Ei siinä ehdi herätä joten pieni harmi.Kuinka monesti joudutte yöllä herämään kuselle? Kaikista vituttavinta nukkumisessa on se että itse joudun 2-5 kertaa yöllä nousemaan kuselle. Joka perkeleen yö: ~ viiden vuoden sisään ainoastaan kaksi yötä, jolloin ei ole tarvinnu nousta kuselle. Muulloin normi yö menee siten että ekat 3h menee hyvin ja sitten nousu kuselle, sen jälkee tasaseen tahtiin loppuyö parin tunnin välein. On kokeiltu olla juomattakin koko päivä, ei auta. Lääkärin mukaan ei ole vikaa eturauhasessa koska se on vanhojen ukkojen tauti... No sain kuitenkin lähetteen neurologille uniapnea tutkimuksiin. Ei pelkstään eturauhasen takia vaan kun kihlattu luki uniapneasta juttua niin ainoastaan liikalihavuus ei täsmännyt minun ja uniapnea kanssa.
Pitäis varmaa katetri hankkia öitä varten
Toi on kyllä täyttä totta. Itse joutuu heräämään kuselle muutaman kerran yössä jos sattuu duunit menemään niin, että sekoittavat vähän rytmiä ( 3 vuoro tääläkin ). Lisäksi raskaat treenit päälle niin takuuvarma kusipaussi on tehtävä..Toi kuselle herääminen on aika jännä. Sillon kun treenaan kovaa + fillaroin duuniin + raskas duuni = aivan pomminvarmasti joutuu herää kuselle vähintään kerran. Yövuoroviikolla useammin (teen 3-vuorotyötä). Mutta sitten kun on treenit jäissä ja lorvii vaan himassa, niin sillon pystyy kyllä nukkuu ilman kuselle nousemista. Itellä toi ei ole mitään henkistä, vaan sieltä kärsästä tulee yleensä saavillinen kusta. Ja sitten kun meen kuselle, niin ei missään tapauksessa valoja päälle, ettei mene unet. Emäntä kiittelee aina välillä, ku on lähteny kakshaaranen ja jne.
Onko sillä mitään vaikutusta lihasten kehittymiseen miten sen tarvittavan unimäärän ottaa? Ite nukun aina ihan miten sattuu. Meen arkena nukkumaan klo 21:00-04:00 ja heräilen yleensä klo 7. Hyppytunteja on muutama viikossa ja tuun ne aina kotiin nukkumaan. Usein meen koulun jälkeen nukkumaan, jos oon yöllä nukkunu vähän ja nukun johki 17:00 asti ja välillä oon nukkunu klo 21:00 astikki koulun jälkeen. Viikonloppusin meen nukkumaan siinä kahden jälkeen ja heräilen klo 12 jälkeen lähes aina. Oon laskenu, että saan kyllä ihan tarvittavan määrän unta viikossa, mutta harvemmin tulee yli 6h nukuttua yhtä soittoa. Osaako kukaan sanoa onko tällasesta rytmittömästä unirytmistä mitään haittaa?
btw vois tästä mennäkki nukustelemaan :D