Nukkuminen

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Itelle uni on vakava asia. Käyn nukkumaan aina tiettyyn aikaan ja herään aina tiettyyn aikaan. Vaikka aamulla pitäisi ulkoiluttaa koira, niin herään tismalleen samaan aikaan kuin ennenkin vaikka myöhästyisin koulusta. Ei mitenkään anna hyvää vaikutelmaa, mutta niin tai näin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itellä tuppaa olemaan kans tota uniongelmaa välillä. Hyväksi oon todennu aerobisen ja venyttelyn heti sen jälkeen illalla. Mulla tulee ton jälkeen hyvin uni silmään, mutta jos en kokopäivänä tee yhtään mitään, niin ei kyllä meinaa saada unta millään, samaten kannattaa välttää koneella istumista illalla, siitä on ihan juttua ollut jossain joskus että se vaikuttaa unensaamis vaikeuksiin.

Tuota venyttelyä pitääkin kokeilla tänään aerobisen jälkeen! Kuulostaa kyllä hieman omituiselta.

Itse nukuin koko kesän todella huonosti johtuen lämmöstä. Makuhuoneen pitää olla noin +18 astetta tai hieman alle jotta nukun hyvin.

Itse nukuin koko kesän todella huonosti johtuen lämmöstä. Makuhuoneen pitää olla noin +18 astetta tai hieman alle jotta nukun hyvin.

Kesällä oli koko ajan huoneessa vähintään 30 astetta ja ei tuuletinta, eipä tullut nukutta kertaakaan kunnolla. Viime talvena -20 asteen pakkasella en pitänyt patteria edes päällä huoneessa :) Semmonen 17-18 astetta on kiva nukkumaan mennessä, mutta aamulla kun herää aikaisin niin kropan lämpötila on kyllä pudonnut aika alas kun meinaa täristä pitkään ulos mennessään.

Zone-sarja -42%
Jos ei aikuinen urheileva mies pärjää ~8h unilla, niin jossain on vikaa, eka voisi kokeilla vaikka näitä ennenkuin lähtee pelleilemään melatoniinilla ym.

+Makkari pimeäksi
+Makkari viileäksi
+Ravitsemus kuntoon (Omega 3 + D-vitamiini + monivitamiini)
+Luonnollista puhdasta ruokaa, kohtuudella, paljon kasviksia!
+Suht säännöllinen rytmi
+Ennen nukkumaan menoa ei kannata vetää kupua täyteen ruokaa

Itteensä tutkiskelemalla löytää vastaukset kyllä kaikkiin kysymyksiin. Itse olen auttanut uniongelmaisia ihmisiä lähipiirissä useampaa kuin yhtä ja lähes jokaisella on ollut ravitsemus päin vi#¤ua ja siitä myös ainainen kitinä väsymyksestä. Kyllähän ne siis söi, mutta tyhjiä kaloreita, eineksiä, ym paskaa..

Itte oon huomannut sen, että D-vitamiini + omega kolmosten runsas lisääminen on aiheuttanut sen, että entisten 10-12h yöunien sijaan pärjään nyt noin 8h unilla ja jaksan treenata ihan yhtä kovaa tai jopa kovempaa kuin ennen! Oma makkari on aina ollut pimeä ja kylmä, sekin helpottaa nukahtamista, sekä suht säännöllinen rytmi

Itsellä ollut masennusta tässä pari vuotta..Joten poltan pilveä joka ilta ennen nukkumaan menoa. Kannattaa kokeilla!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^Itsehän käyn joka ilta nakkikioskilla jämäyttää parii jätkää kunnolla turpiin, jotta saan nukuttuu rauhalliset yöunet.

Laitan nukkumaan mennessä kuulumaan spotifysta jotain new age - scheissea. Sateen/Aaltojen/Metsän ääniä ja sen semmosta :D Toimii yllättävän hyvin. Intissäkin tuli aikanaan vedettyä parhaat torkut aina taivasalla puiden humistessa ympärillä.

Tästä alkaa kyllä olemaan pelottavan lyhyt hyppäys puiden halailuun ja ittensä kahlitsemiseen kiveksistä öljynporauslauttaan.

vinkkejä nukahtamiseen:
-himmennä kämpän valoja sitä mukaa miten ulkona pimenee, vaikuttaa melatoniinin tuottoon ja helpottaa nukahtamista.
-pidä tila jossa nukut mahdollisimman pimeänä ja käytä vaikka silmälappuja. Mitä pimeämpää, sen parempaa unta.
-mahd. vähän sähkölaitteita, ne heikentävät unen laatua.
-öljymäistä melatoniinia jos saa jostain niin sisäreisiin kannatta hieroa ennen nukkumaanmenoa.
- itsellä pieni määrä punaviiniä auttaa todella tehokkaasti. Saa vielä vähän flavonoideja :D
ja onhan sekin antiestrogeeninen..
-kannattaa yrittää pitää suurin piirtein samaa unirytmiä, helpottaa nukahtamista.

Sitten on olemassa erilaisia nukahtamistekniikoita. Yks minkä tiedän, oli tyylin etträ kuvittele itsesi liitutaulun eteen, piirrä taululle ympyrä, ympyrään luku 100.
Sitten pyyhi se pois, piirrä uusi ympyrä, ja sinne 99.
Sit taas pyyhi pois jne jne lukua alaspäin.

Toimivuudesta en mee takuuseen, mulla ei keskittymiskyky riitä kokeilemaan, siksi saan unen lääkkeillä jos on ongelmia :D

joo ei toimi mulla toi laskemis homma, kun laskin viime viikolla 500 alaspäin aina nollaan asti eikä uni tullu!

Juu ei paha menin eile nukkuu 3yöllä heräsin seuraavana päivänä 16:36 pistäkää paremmaks :D

Mut takana oloi 5päivää kouluu joka päivä 6:30 herätys ja siin 1aikaa menin nukkuu ja siin menee se vähintää tunti ennen ku ees vähä vois uni alkaa...

Joo ,mut ku se pitää laskea sadasta alaspäin;):zzzz:
Ei toimi sekään. Juuri kun on nukahtamaisillaan niin ajatus taas karkaa.

e. Eikun joo, vika onkin siinä että pyyhin vain luvun ympyrän sisältä enkä piirtänyt ympyrää aina uudestaan. Ilmankos ei uni tullutkaan.

Itselläni ei ole hirveästi ongelmia nukkumisen tai nukahtamisen kanssa, mutta auta armias jos yhdenkin yön unet jäävät vajaiksi niin helvetti että muuttuu mieliala. Olen tällä viikolla nukkunut säännöllistä 7,5-8h unia (silloinkaan nyt ei ole virkeä olo mutta jaksaa kuitenkin toimia), mutta viime yönä tuli poikkeuksellisesti nukuttua vain 6 tuntia. Ja sekin riittää vetämään mielen niin maahan ettei mitään rajaa. Tulee melkeinpä masentunut olotila, koko elämä ja kaikki asiat tuntuvat täysin merkityksettömiltä ja harmailta. Ei kiinnosta nähdä ihmisiä, ei kiinnosta treenata, ei kiinnosta edes syödä. Ei kiinnosta mikään muu kuin se, että koska kello on sen verran että voi mennä yöunille. Pari tuntia jos vielä jaksaisi, ei viitsi enää päikkäreitäkään ottaa.

Tänään kun menee klo 21 nukkumaan ja vetää sen 10-12 tuntia unta palloon niin on taas kuin eri ihminen ja täynnä intoa ja virtaa. Normaali väsymyksen ja virkeyden erohan se on, mutta ärsyttää ettei yksikään yö saa lipsahtaa tai koko seuraava päivä on pilalla. Kouluikäisenä sitä jaksoi viikot 6-7 tunnin yöunilla, viikonloppuna 2 alkoholipitoista päivää ja seuraavalla viikolla ei silti tuntunut missään. Nyt on niin herkkä väsymykselle että melkein pakkomielteisesti pitää nukkua se 8-9h yössä. Stressaavaa, mutta ei voi mitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom