Nuha+treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jammi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli mitä sanotte viitsisikö sitä huomenna mennä salille edes pientä treeniä tekemään vaikka on viikon ollut nuhaa ja nenä vuotanut. Tänään on jo nuha aika hyvässä jamassa. Onkohan vaarallista mennä pienessä nuhassa salille, niinkuin näin terveydellisesti? Entä miten palautuminen? kuulin joskus että kipeänä ei palaudu kunnolla, joten ei kannata salilla käydä.

Ja en nyt ole "kipeä". ei ole kuumettaa, mutta vain vähän nuhaa.

Itse on tullut tuo virhe tehtyä pari kuukautta sitten, että pienessä nuhassa salille ja siitä on sitte seurannu kunnon sairastelukierre joka jatkuu edelleen. Ainakin niinhän nuo väittäävät, että olisi seurausta puolikuntosena reenauksesta tuo.

+ tätä varten tuskin tarvitsi tehdä uutta topicia, sillä vastaavia on olemassa.

Olen aina kummastellut sitä että normaalikunnossa ollaan tarkkoja ravinnon treenin ja palautumisen suhteesta, mutta kipeänä ei sitten huomioida sitä että keho ei todellakaan palaudu samalla tavalla. Kannattaa suosiolla pitää treeneistä taukoa kun on kipeä, sillä riskinä on sydänlihastulehdus ja vastaavasti treenistä saa paljon vähemmän hyötyä kun kehon voimavarat on suunnattu muualle. Kunnon pumppitreenillä saa lisäksi kivasti lymfanesteisiinkin vauhtia, jolloin kehon hallinnassa ollut infektio nätisti leviää hallitsemattomasti ympäri kehoa. Kannattaa ennemmin pitää suosiolla taukoa sen flunssan ajan ja sitten palata normaaliin treenitahtiin levänneen kehon ja hermoston voimin. Tällä tavoin kevyt viikko hoituu siinä samalla.

Niin ja haulla näitä topicceja tosiaan olisi löytynyt vino pino, niin kuin tuossa yllä jo mainittiinkin.

Jos nuha on vain jälkimaininkia sen varsinaisen flunssan jälkeen niin ei haittaa mitään. Jos itse jättäisin nuhan takia treenit välistä niin ei pääsi juuri koskaan salille. Jos fiilis on huono niin sanoohan sen järkikin että ei siitä salista mitään hyvää seuraa, mutta jos normaali olo ja vettä vähän tippuu nokasta niin yleensä pystyy treenaamaan normaalisti. Pahassa nuhassa ei voi edes hengittää kunnolla ja pää on kun rekan alle jäänyt niin sali on viimeinen asia joka mieleen tulee.

Sääntöhän on että kuumeessa ei ikinä treeniä + yhtä monta päivää lepoa kuin kuumepäiviä perään.

itsekkin menin puolkuntosena reenaamaan ja nyt ollaan jo toista viikkoo ilkeässä jälkitaudissa ja ärsyttää kun ei pääse mihinkään. opimpahan läksyni

hitto kun ei tiedä että olisiko sitä jo tarpeeksi terve menemään salille huomenna :s ehkä odotan vielä maanantaihin asti kun menen

Ei salille kannata mennä tartuttamaan sitä flunssaa muihinkaan.
Koska treenistä ei tule kuitenkaan mitään, kannattaa pysyä kotona ja tankata kunnolla.
Kuumeettomassakin flunssassa treenaamisen ajattelu jo tekköö pahhoo..syvämmestä ottaa

Mä sairastuin keuhkoputken tulehdukseen marraskuussa, salilta pois kolme viikkoa. Paha viikkoja kestänyt yskä ja limaa nousi keuhkoista. Kävin kaksi kevyttä reeniä kuun vaihteessa ja olo huononi jälleen, yskä paheni jne. Taas toiset kolme viikkoa pois salilta.. Nyt kävin 20.12 jälleen koittamassa, aerobinen kunto pohjassa, voimat jotenkuten ok, mutta... Saatana taas on kurkku kipee ja hengenahdistusta, PRKELE!!! Yks antibiootti meni marraskuussa ja tulehdusarvot kävi 8:ssa ennen viime reeniä. Hermot alkaa mennä kun ei ymmärrä koska sitä vois alkaa tosissaan taas reenaamaan. PERKELE!!!

Onhan näistä ollut juttua ennenkin. Jos on pelkkä nuha, mutta muutoin olo täysin normaali, niin ainakin itse treenaan. Pieni kurkkukipukaan ei itseä haittaa, jos mitään muita oireita ei ole. Jos taas on hiukankin sairas olo kropassa, tai lämpö koholla, niin silloin ehdottomasti lepoa.

nuha+ treeni = poskiontelontulehdus hyvin helposti, kokemusta on :D Pientä nuhaa vaik olis niin ei se nuhakaan parannu jos ramppaa salilla samaan tahtiin kuin terveenä, jolloin nuha kestää ja kestää ja siitä kehittyy vittumainen poskiontelontulehdus.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nää on näitä urheilun/kuntoilun ikuisuuskysymyksiä ja todella vaikeita, pieni lämpö on ehdoton ei..... Mutta se odotus ja pohdinta et koska on treenikunnossa on ihan yhtä vittumaista, näin vanhemmallekin sällille, saati sitten nuorelle ja innokkaalle.

Jaa-a tästä lähtien parannun ainakin kunnolla ennenkun meen salille. Olin marraskuussa kipeä pidin ehkä pari sali päivää taukoa ja palasin salille, sitten tulinkin aika nopeesti taas kipeeks olin viime maanantaina jälleen kipeä. Lähinnä siis huomannut että tulee vaan tiheemmin kipeeks jos alkaa treenaamaan liian aikasin.

Itse olen normaalisti sairastanut flunssan kerran vuodessa jos edes sitäkään. Aloitin treenaamisen kesäkuun alussa ja lokakuun alussa iski kova nielukipu, yskä ja nuha. En sitten malttanut sairastaa kunnolla loppuun asti ja ei mennyt kun muutama viikkon, niin sama flunssa iski uudestaan. Nyt on sitten viimesen parin viikon aikana ensin ollut nielukipeänä ja nyt pientä nuhaa, mutta oon silti käynyt treenaamassa, koska ei ole kuitenkaan ollut veto pois, niin kuin noilla kahdella ensimmäisellä kerralla. En sitten tiedä, että alkoiko tosta ensimmäisestä flunssasta kierre, joka ei nyt ota loppuakseen...

Luin aloittajan kirjoituksen ja alkoi samantien särkeä päätä. Mietin, että palaudunkohan tästä koskaan jos nyt menen salille ja vinksahtaa päässä. Mikäköhän vittu siinä on että foorumilta kysellään, että kantsiiko. Vai onko nyt niin, että ihmiset on niin vässyköitä, ettei kertakaikkiaan ymmärrä omaa kehoaan ja sitä milloin on kipeä ja milloin on KIPEÄ. Tekstin tarkoitus ei ole provosoitua, älkää vaivautuko.

Omaa itsetuntemusta ei voi kysyä keneltäkään muulta. Jos mulla on se nuha, niin tasan menen salille, sen sijaan en kyllä lähtis lenkille tms.

Nuhissa tahtoo olla pitkä häntä. Kolme päivää oot kunnolla kipeä ja siihen päälle jotain ihme niiskutusta varmaan viikko. Niiskutus vaiheessa yleensä menee hermot ja painun salille. Mitään aerobista en lähtisi tekemään jos hiukankin nuhaa. Ne on paljon rankempia hengityselimistölle.

Mun mielestä jos vähänkään mietityttää, onko treenikunnossa, silloin ei treenata. Mulla talvisin nenä vuotaa koko ajan, eli kyseessä ei aina ole flunssa kun nokka vuotaa. Limakalvot ärtyy pakkasesta ja kuivasta sisäilmasta.

^samis. Useamman kerran on tauti iskenyt kunnolla, kun on väärin arponu. Allerginen nuha tai just tommonen kestonuha ei ole este ja nuhat kyllä erottaa yleisoloa tarkkaamalla.

...Mikäköhän vittu siinä on että foorumilta kysellään, että kantsiiko. Vai onko nyt niin, että ihmiset on niin vässyköitä, ettei kertakaikkiaan ymmärrä omaa kehoaan ja sitä milloin on kipeä ja milloin on KIPEÄ. Tekstin tarkoitus ei ole provosoitua, älkää vaivautuko.

Omaa itsetuntemusta ei voi kysyä keneltäkään muulta. Jos mulla on se nuha, niin tasan menen salille, sen sijaan en kyllä lähtis lenkille tms.

Mäkin olin itsetuntemuksen kannalla, kunnes muutuin vässykäksi joka uskoi lääkäriä joka antoi kuukauden antibiootit ja mielenkiintoiset verikoetulokset.

Suositut

Back
Ylös Bottom