Ns. Normaalin kännäämisen raja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
taicaviitta sanoi:
monesti vaan on niin, että esimerkiksi sen punaviinin nauttiminen - jopa humaltumiseen asti - on ihan älyttömän kivaa sen oikean ihmisen kanssa. siinä saa aikaiseksi keskusteltua niin ihmeellisistä asioistakin, ettei olisi ikinä voinut kuvitellakaan - ja se avaa monesti sellaisetkin aremmat keskustelunaiheet, joita olisi muuten hankalampi lähestyä. mikä sen kivampaa, kuin nauttia murun kera viinistä, hyvistä keskusteluista, ja... :rolleyes: ei se todellakaan minun maailmaani ainakaan kaada, vaikka sitä tapahtuisi useamminkin kuin kerran tai pari kuussa. kyllä sen sitten huomaa, jos se alkaa vaikuttamaan negatiivisesti ihmisen elämään, töihin - tai yleiseen hyvinvointiin, treenaamisesta puhumattakaan.
:offtopic: Voi vitsit taica, tää teksti sai mut muistaan kotona tyhjyyttään ammottavat viinivarastot, pakko suunnata tänään varmaan Alkon kautta kotio... :D Jos vaikka samalla sais sen ilmaajan vihdoin ostettua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nuorempana, kun olin vielä villi ja vapaa oli se pahatapa, että lähes aina kun lähti ulos tai "ottamaan" niin tuli sitten otettua liikaa. Ei sitä silloin tajunnu, että tuli juotua liikaa, mutta seuraavana päivänä sen kyllä sitten huomasi että tulipahan otettua taas. :urjo: Treenithän tuossa tietysti eniten kärsi ja kehitys. Nykyinen suhde alkoholiin on terveemmällä pohjalla omasta mielestäni.
Kupppiin ei edelleenkään syljetä, mutta osataan ottaa hillitymmin. Pari bissee ehkä kerran kahdessa viikossa tai pullo hyvää viiniä kerran pari kuussa.
ei ole kyllä mitään tarvetta juoda niitä pariakaan bisseä jos ei maistu.
Treenit kulkee paremmin kun ei ota liikaa ;)

Omassa suvussa on jonkin verran alkoholismia. Selvästi näkee, että on ongelmia viinan kanssa. Se jos täytyy joka viikonloppu olla dokaamassa, eikä pysty olla ottamatta on jo aika hälyttävää ja jos juodaan paljon, kun pystyy juomaan, eikä tunnu missään.

Monesti voi käydä niinkin, että viina alkaa viedä miestä. Muutamalla hyvällä kaverilla on käynyt näin. On hyvät työt, mutta töissä on kuulemma niin raskasta, että raskas työ vaatii raskaat huvit. Kaikki vapaa aika menee sitten dokaamiseen. Työtkin tuossa kärsii. Kaverilla lähti nyt muijakin vetään, kun jätkä juo liikaa. Treenaamaan ei jaksa lähteä, kun töissä on niin rankkaa, mutta sitten jaksaa kuitenkin dokaamaan lähteä. Säälittävää touhua.

Ällöttävintä on kyllä naiset jotka ovat sika kännissä. Erityisesti ne jotka tuntevat itsensä vielä maailman kauneimmiksi yksilöiksi ja haluavat väkisin tarjota omaa seuraansa. :urjo:

Emmah sanoi:
:offtopic: Voi vitsit taica, tää teksti sai mut muistaan kotona tyhjyyttään ammottavat viinivarastot, pakko suunnata tänään varmaan Alkon kautta kotio... :D Jos vaikka samalla sais sen ilmaajan vihdoin ostettua.

:lol2:

suothan anteeksi, ei tosiaankaan ollut tarkoitus viedä suakin mukanani tähän viininkulutuksen loputtomaan - ja upeaan - maailmaan... hmmm. taas yksi turmiolle viety ihmiskohtalo, josta saan syyn niskoilleni sitten lopulta, kun kaikki (monet) synnit lasketaan yhteen. :rolleyes:

ja älä välitä - tyhjiltä ne viinitelineet alkavat täälläkin päässä pikkuhiljaa näyttämään. vaikka eipä ne kyllä ikinä pääse täytenäkään pitkään olemaan. jos muuten löydät jonkin hyvän viinin niissä tetroissa, niin osta ihmeessä sellaisia - tosi käteviä niihin harvoihin hetkiin, kun haluaisi nauttia pelkästään sen yhden, tai kaksi lasia viiniä. ei tarvi sitä ilmaajaakaan. ainoana huonona puolena on tietty se, ettei niitä omia haluamiaan viinejä ehkä löydykään tetroissa. ja ehkä vielä toisena huonona puolena se, että sitä viiniä sitten siellä on se kolme litraa - eikä se 0.75 l. saattaa huomata nauttineensa huomaamattaan useammankin, kuin pelkästään kaksi lasia. :rolleyes: mutta mitäpä silläkään on väliä - superkivaa ja nautittavaa se silloinkin on.

Èli mä olen sittenkin joten kuten normaali tän suhtautumisen suhteen..?:rolleyes:

Moni kirjoittikin tosta suhtautumisesta juomiseen, eikä niinkään siitä kuinka paljon/usein juo. Tottahan tuo on, terve suhtautuminen on kuitenkin tärkeintä.
Mutta syy miksi mä toin tän asian esille, on se että tässä on muutaman kerran käynyt niin että.... Äh, mä en edes jaksa kertoa. Rupeaa vituttamaan koko homma. :wall: (mieluummin kapakkaan ja känni päälle, kun mies kainaloon yöllä)

taicaviitta sanoi:
suothan anteeksi, ei tosiaankaan ollut tarkoitus viedä suakin mukanani tähän viininkulutuksen loputtomaan - ja upeaan - maailmaan... hmmm. taas yksi turmiolle viety ihmiskohtalo, josta saan syyn niskoilleni sitten lopulta, kun kaikki (monet) synnit lasketaan yhteen. :rolleyes:
Joudun valitettavasti (?) armahtaan sut, mä oon tuolle synnin polulle eksynyt jo aikoja sitten :nolo: Kevät meni vaan sen verran kuivissa merkeissä, että melkein pääsi unohtumaan tuo harrastus. Mutta kiitos muistutuksesta ;)
ja ehkä vielä toisena huonona puolena se, että sitä viiniä sitten siellä on se kolme litraa - eikä se 0.75 l. saattaa huomata nauttineensa huomaamattaan useammankin, kuin pelkästään kaksi lasia. :rolleyes: mutta mitäpä silläkään on väliä - superkivaa ja nautittavaa se silloinkin on.
:lol2: Pakko muuten sanoa, että punaviini on siitä hyvä kesäjuoma, että sen ei tarvitse olla kylmäksi jäähdytettyä niinkuin kaljojen ja siidereitten. Tosin menee viileänäkin sangrian muodossa :kuola:

taicaviitta sanoi:
jos muuten löydät jonkin hyvän viinin niissä tetroissa, niin osta ihmeessä sellaisia - tosi käteviä niihin harvoihin hetkiin, kun haluaisi nauttia pelkästään sen yhden, tai kaksi lasia viiniä.

Miun mielestä parasta noissa tetroissa on Mendoza.
Mutta mä oonkin noiden pehmeiden aromien kannattaja näissä viinijutuissa.

Sitten jos haluaa, että mono vipattaa kunnolla, niin huitasee koko tetran.
Ei tarvi enää baariin lähteä :hyper:

Liiallinen juominen? Se on sitä, kun elämä pyörii dokaamisen ympärillä. Ainoa mielenkiinnon kohde on seuraava känni. Viinaa tulee juotua niin paljon, että se vaikuttaa terveyteen.

Kai tuo suhtautuminen juomiseen muuttuu iän myötä? Joskus viitisen vuotta sitten virtaa olisi riittänyt valvoa joka yö pikkutunneille, juoda vaikka 2krt/vko eikä ollut mitään ongelmia selvitä aamulla kouluun. Nykyään taas alkaa olla niin vanha (enkä edes ole, 25 vasta!), että ei yksinkertaisesti jaksa bilettää kun korkeintaan kerran viikossa ja se ei siis minun kohdallani tarkoita yleensä tai juuri koskaan änkyräkännejä. Hevari kun olen, niin "biletys" liittyy aika usein livemusaan, alkoholia juon sitten mitä juon, mutta ihan yksinkertaisesti nykyään ei enää kiinnosta yletön alkoholin juonti kauheasti. Viimeksi olen siis juonut vappuna ja silloinkin menin kotiin jo puoli kahdelta, varmaan Sauna Open Airissa tulee juotua seuraavan kerran. Voi olla, että sitä kesäkuuta odotellessa maistuu muutama siideri, tai sitten ei.

Joona sanoi:
Mutta asiaan. Olen teekkari, olen viimeksi nauttinut alkoholipitoista juomaa noin 11kk 20pv sitten. Olen siis poikkeava. Myöskään kaveripiirissä ei tietääkseni ole ketään, joka joisi kovin usein. Kummaa sakkia.

Olet kyllä teekkariksi todella poikkeava. Ja vielä noin nuoreksi! Eikö teekkarielämässä selviämisen ehdoton ohjenuora olekaan enää juoda kaikkea mitä eteen kannetaan? :lol2:

Mäyräkoira sanoi:
Olet kyllä teekkariksi todella poikkeava. Ja vielä noin nuoreksi! Eikö teekkarielämässä selviämisen ehdoton ohjenuora olekaan enää juoda kaikkea mitä eteen kannetaan? :lol2:

Hittolainen... nyt ne rupee kouluttaan jo valmiita insinöörejä, kun aiemmat on ennen valmistumista kerenneet eläkkeelle :D

Vanha betoniviidakon sanonta: Insinööri ei ole ennen valmis ennen kuin se ymmärtää, ettei kaikki ilmainen viina ole tarkoitettu juotavaksi

Salomaa sanoi:
Ei vaan sovi alkoholi mulle, ei sitten mitenkään. Onneksi luonto tarjoaa muita päihteitä ihmisille.

sama :)

Mutta kyllä sitä silti joskus tulee baareihin lähettyä tolskaan liuottimilla.

Kait tuota kännäämistäki voi miettiä useammalla tavalla. On tullut esille, että syyt joiden takia juodaan vaikuttavat melko paljon siihen, onko kännäys normaalia vai ei. Toisaalta kännäys on mielestäni epäsopivaa, jos se vaarantaa terveyttä huomattavasti.

Oli elämäntila mikä tahansa, 4 kertaa kuukaudessa alkaa olla mielestäni jo liiallista kännäystä:eek: , jos joka kerta on perseet vedettävä. Ei itselleni kuulosta mukavalta ajatella, että olisi reilun 4 osan kuukaudesta alkoholin vaikutuksen alainen.( Krapula päivä luetuu mukaan)

Omakohtainen juominen on suhteellisen harvoin tapahtuvaa mutta sitäkin agressiivisempaa. Varmaan paras tilanne alkoholin lutrauksen kanssa olis ku jois jonku 4 kertaa kuussa, mutta vähäsempiä määriä nii ei ois kauheassa kanuunassa seuraavanaki päivänä.

Ps. ens viikonloppuna on lupa juoda enempi taas ku loordi vie viisuissa.
Ps.2 Äikän tunnit vois vissiin unohtaa ku tulee turhanki kirjoitettua ku jotaki ainetta. Kiitos ja anteeksi

2 pistettä aika paha....:D

8. Paljonkohan nosti, kun vastasin rehellisesti teloneeni itseäni humalassa, mutten viimeisen vuoden sisällä (16 kaaduin aika pahasti)? :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom