Tapahtui torstaina työmaalla. Olin unohtanut ns. "kulkulupalätkän" kellarikerroksen sosiaalitiloihin kun nousin hissillä ekaan kerrokseen. Hissi siis lukittu. Painelin ulos ja näin naamatutun putkarin tupakalla. Minä juttusille että "unohdin lätkän alas, ootko kellariin pian menossa?" Hän tempasee henkoset ja rykäsee kohta ja alkaa jutustelemaan: "Huomenna en tule töihin" johon minä että aha, jokin loma vai. Hän: On varattu aika (mainitsee lääkäriaseman nimen) varjoainekuvauksiin" ja vetäsee henkoset. Minä; o: toivottavasti ei mitään vakavaa?" Hän: "hengästyn niin helposti nykyään, ei tarvitse kuin nostaa jotain" ja vetäsee savut. Minä: "aha, toivottavasti ei löydy mitään vakavaa" Hän:no seuraava toimenpide on sitten pallolaajennus" vetäsee vielä savut ja suvaitsee lähteä ovea ja hissiä kohti. Hetki hiljaisuutta ja hississä Hän: isälläkin oli sydänvikaa, saattaa olla suvussa" Minä: (tietäväisenä)"joo, suvussahan nuo kulkee"(ajatellen samalla että lisää röökiä, sillähän tuo paranee) Hissi onneks alhaalla ja pääsen tyypistä eroon.