Normaalia lyhyempi levytanko...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bonk
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olisi hakusessa jonkin verran (about 50 cm) normaalia (220 cm) lyhyempi levytanko, jossa päät olisivat 50 mm halkaisijalla eli Olympic-kiekoille sopivat. Järjestelen tässä kotisalin paikkoja vähän uudestaan ja mave/rive paikalle ei tässä uudessa järjestyksessä mahtuisi enää normitanko kunnolla, joten jos tällainen lyhyempi tanko jostain löytyisi niin hyvä.

Eleikon nettisivuilta ei löytynyt edes vihjettä ja ainoa mikä tuli nopealla selauksella eteen oli Wrangen tanko 152 cm/250 kg. Itsellä ei mavessa tule 200 kg isompia laitettua tankoon, joten ainakin periaatteessa tuon pitäisi riittää. Onko kokemuksia tästä tangosta tai tietoa, mistä vastaavia löytyisi?

En ole ihan satavarma mutta tietääkseni täällä salilla on juuri tuollainen tanko. Ainakin pituus täsmää, paino oli muistaakseni noin 12kg. Käytän sitä paljon ja en voi moittia. Kestävyydestä en tiedä mutta ainakin 130kg sarjapainoja mavessa kesti.

Olen tuollaista lyhyttä levytankoa joitakin kertoja käyttänyt ja ihan OK on toiminut. Tuntuma on toki erilainen kuin normipituisessa tangossa, koska ne kiekot ovat normaalia lähempänä toisiaan. En kyllä mitään vetoja ole tuollaisella kokeillut. Vinopenkissä, pystypunnerruksessa ja kulmasoudussa, sekä pienemmissä vemputteluliikkeissä. En tiedä oliko se Wrangen tanko vai mikä, mutta ei ainakaan 150 kilosta erityisemmin mutkalla ollut.

Mulla on just tollainen Wrangen lyhyt tanko jota oon käyttäny suorin jaloin mavessa kun en viitsi pukkia siirtää ja siihen ei pitkä tanko sovi. Ei taivu kummosesti 200kg+tanko painolla ja isommalla en ole edes kokeillu. Tavallisesta vedosta en osaa sanoa mutta kyllähän se tosiaan erilaiselta tuntuu kuin pitkä tanko.

toni

-"En mä sitä aliarvioinu, se oli vaan paljon parempi kun mä luulin"-

Mulla on just tollainen Wrangen lyhyt tanko jota oon käyttäny suorin jaloin mavessa kun en viitsi pukkia siirtää ja siihen ei pitkä tanko sovi. Ei taivu kummosesti 200kg+tanko painolla ja isommalla en ole edes kokeillu. Tavallisesta vedosta en osaa sanoa mutta kyllähän se tosiaan erilaiselta tuntuu kuin pitkä tanko.

toni

-"En mä sitä aliarvioinu, se oli vaan paljon parempi kun mä luulin"-

Kiitokset! Pitää varmaan laittaa tilaukseen sitten semmoinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom