Norjassa mahdollinen terroristi-isku (Oslon keskustassa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juuk4
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä eroa on terroristillä ja patriootilla? Näkökulma!!! Kumpi sitten Eugen Schauman on? Tätä koko Norjaa hommaa pitäisi pystyä ajattelemaan rationaalisesti, jos olisi sananvapaus oikeasti olemassa ni koko hommaa ei olisi edes tapahtunut!

Buulshiit. Tyyppi sai ihan kaikessa rauhassa puhua asioitaan ja leivittää niitä halukkaille. Jos muut ihmiset eivät ole samaa mieltä, se ei tarkoita etteikö olisi sananvapautta. Murhaaja nimenomaan ei tyytynyt vaan puhumaan ja käyttämään sananvapauttaan vaan ryhtyi väkivaltaan. Tässä on olennainen ero minkä varmasti ymmärrät.

+Pakko vielä lisätä että kahlaajalinnun tekstit oli aika schaibaa. Jos olisi tutkimus lenkkeilijöistä, ja joukossa olisi kaksi lenkkeilijää jotka ovat vaipuneet psykoosiin lenkkeilyn jälkeen (kertomatta heidän taustojaan tai valmiita sairauksia yms yms joista psykoosi oikeasti johtuisi), tarkoittaa se sitä että lenkkeily aiheuttaa psykoosia?
http://www.pakkotoisto.com/doping-antidoping/91458-steroidit-ja-mielenterveys-9/ Jatketaanko tuolla keskustelua aiheesta niin voit selittää mulle enemmänkin tästä lenkkeilijä teoriasta. Kuuntelen ihan mielelläni ja keskustelen aiheesta. Jos ekaan vastaukseen vaikka sitten hieman toisit perusteita sille mistä tulee kritiikki noita lääketieteen julkaisuja ja tutkimuksia kohtaan.

Turha sotkea tätä ketjua enempiä tällä aiheella.

Ja jos nyt heitetään oikein esimerkki-visio tästä, kuvitellaan että tämän jälkeen oikeistoliikkeet ympäri pohjolan kaappaisivat vallan koko skandinaviassa pitkän sisällisodan jälkeen ja bla bla, sisällisodat bla bla ja äärioikeisto voittaisi bla bla, kuvitellaan tilanne sadan vuoden päästä, ja sitä että olet syntynyt tälläiseen valtioon. Sinulle opetettaisiin sillon että tuo kaveri oli sankari, joka aloitti tuon vastarinnan ja vapautti meidät siitä ja tästä asiasta ja kommareista ja vihervasureista ja ja bla bla taas.

Ja nyt kukaan ei ala kertomaan kuinka epätodennäköistä yms tuo olisi koska se ei ole asian pointti, vaan se että me elämme niiden arvojen mukaan mitkä meille opetetaan.

Mitä eroa on terroristillä ja patriootilla? Näkökulma!!! Kumpi sitten Eugen Schauman on? Tätä koko Norjaa hommaa pitäisi pystyä ajattelemaan rationaalisesti, jos olisi sananvapaus oikeasti olemassa ni koko hommaa ei olisi edes tapahtunut!

Bobrikovihan oli hirveä venäläispahis ja schauman sankari! Jos elettäisiin suomessa jossa valkoiset olisivat hävinneet, meille oltaisiin opetettu että schauman oli kauhea murhaaja.

Asia jota ajan takaa on se että ihmisten tarvitsisi ajatella avarakatseisemmin, ja rationaalisesti. Enkä todellakaan puolustele tämän massamurhaajan tekoja tai yhtään mitään, ulisen edelleen vain neutraalisti. Yhtälailla voisin kirjoittaa tekstini aivan toisin, omien tunteitteni mukaan, ja kertoa kuinka tuo kaveri teki niin sairaan teon etten edes viitsi kuvailla mitä hän tuosta ansaitsisi.

http://www.pakkotoisto.com/doping-antidoping/91458-steroidit-ja-mielenterveys-9/ Jatketaanko tuolla keskustelua aiheesta niin voit selittää mulle enemmänkin tästä lenkkeilijä teoriasta. Kuuntelen ihan mielelläni ja keskustelen aiheesta. Jos ekaan vastaukseen vaikka sitten hieman toisit perusteita sille mistä tulee kritiikki noita lääketieteen julkaisuja ja tutkimuksia kohtaan.

Turha sotkea tätä ketjua enempiä tällä aiheella.

Toi mun lenkkeilijä-esimerkkitutkimus olisi yhtä tarkka kuin se sinun linkittämäsi jossa oli kaksi psykoositapausta, ja mua ei nyt oikeasti kiinnosta tuo koko aihe tai siitä kinastelu kun se ei kosketa mua missään määrin :D. Se että on eri mieltä jostain asiasta jota joku väittää, ei tarkoita että se asia olisi tärkeä itselleen.

Toi mun lenkkeilijä-esimerkkitutkimus olisi yhtä tarkka kuin se sinun linkittämäsi jossa oli kaksi psykoositapausta, ja mua ei nyt oikeasti kiinnosta tuo koko aihe tai siitä kinastelu kun se ei kosketa mua missään määrin :D. Se että on eri mieltä jostain asiasta jota joku väittää, ei tarkoita että se asia olisi tärkeä itselleen.
No oot säki sit aika fiksu kaveri kun kitenkin ihan perustelematta kerrot mun kirjoitusten olevan täyttä paskaa :D Jätä aikuisille jatkossa nää keskustelut vaikka ;)

No oot säki sit aika fiksu kaveri kun kitenkin ihan perustelematta kerrot mun kirjoitusten olevan täyttä paskaa :D Jätä aikuisille jatkossa nää keskustelut vaikka ;)

Onko aikuismaista käyttää ikäkorttia?

Ja tarviiko mun ny tuplaquoteta maikkiakin jo?
"This study was widely criticised because it was not a controlled, prospective trial and because of its selection of subjects"

Ja mähän perustelin sen jo tuolla lenkkeilijävertauksella että miksi tuo psykoositutkimus on epätarkka?
Tuossa tutkimuksessa ei sanota, että suoraan steroidien käyttö aiheuttaisi psykoosia? Se on ihan sama mikä sen psykoosin laukaisee, voi olla mitä vaan maan ja taivaan väliltä, ja tähän voit varmaan itsekkin yhtyä? Ja vastaa kiitos itse tuonne toisen tredin puolelle jos tarvitsee vielä vääntää tuosta.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2018506/Norway-Massacre-Anders-Behring-Breivik-court-appearance.html

article-2018506-0D286CE600000578-445_634x658.jpg

1311599554043_198.jpg

^ Btw, tuli noista kuvista mieleen (mietin tätä jo aiemmin). Pekka-Eric Auvinen, Matti Saari ja Breivik ovat jokseenkin samannäköisiä. Muistan kun kerran luin jostain jotain tutkimusta (hirveän vakuuttavan kuulloista sanoa jostain jotain...), missä tutkittiin väkivaltaisuutta ym psykopatiaa ja ihmisen ulkonäköä. Tietynmalliset silmät/luomet olivat monilla yhdistävä tekijä. Viivamaiset ja pienet silmät, etenkin ns. "tihrusilmät" ovat usein liitettyinä sellaisiin ihmisiin. Pyöreistä silmistäkin puhuttiin ja niitä pidetään pehmeinä arvoina, feminiininen/lapsellinen piirre.

P-E.A
_44227275_pekkaericauvinenpa203b.jpg

M.S
6065862.jpg

Breivik
mid_110725breivik_isompireso.jpg

Mun todella villi veikkaus ja skenaario: Saa 21 vuoden tuomion jonka jälkeen vapautuu normaalisti ja jatkaa missiotaan huomattavasti mahtipontisemmin. 21 vuoden aikana on paljon vapaa-aikaa suunnitella mitä tekee elämänsä viimeisten 20-30 vuoden aikana ja sitä ehtii tehdä vaikka mitä. ...
...(Cut)...
...Breivik tulee olemaan niin paljon julkisuudessa kuin mahdollista, ja kirjoittaa varmaan useita kirjoja ja suuntaa niitä ääriryhmille jotka uskovat samaan asiaan.

Naurettavaa puhetta! Onhan se nyt selvä asia että tämä Norjan vihatuin mies ei selviä hengissä vapaalla jalalla. Jos kuolon uhreja on 100, niin heille hyvin läheisiä on 500. Tuohon populaatioon sisältyy ilman muuta useita sellaisia, jotka mielellään menevät vaikka vankilaan kostonsa vuoksi. Maan alle meno ei onnistu, eikä jamppa sitä haluakaan.

On muuten huvittavaa, että aina kun tulee keskustelu joukkomurhasta, niin sinne ilmaantuvat ne jotka ovat "muita objektiivisempia". Päästään sitten sitten pätemään sillä, että muut ovat muka "tunnekuohun vallassa", ja itse ollaan muka kylmän analyyttisiä. Ketä kiinnostaa jonkun kirjoittajan sisäinen kokemus näistä asioista? Ei minua ainakaan. On aivan yhtä normaalia tuntea järkytystä yms, tai olla tuntematta mitään. Tunteet eivät estä ajattelua ja näennäinen tunteettomuus ei kerro kyvystä tuottaa älykkäitä näkemyksiä. Sanoisin että näissä ketjuissa näkee hyvin keitä puhtaasti kiinnostavat maailman tapahtumat, ja keille narsistin hirmuteot ovat mahdollisuus omaan narsistiseen runkkaukseen.

Viittaus Suomen sisällissotaan oli mun mielestä siinä mielessä huono, että siitä on kuitenkin aikaa se sata vuotta. Siinä ajassa ihmisten moraalikäsiykset ja tavat toimia on muuttunu. Parempaan suuntaan, sitä en osaa sanoa. Ja mietin myös sitä hullu juttua. Pystyisittekö itse tekemään kyseisen teon? Tai kävisikö ajatus edes mielessä? Siksi en oikein itse jaksa uskoa, että täysin selväjärkinen ihminen kykenisin tuollaisiin tekoihin. Itseä ällöttää ennen kaikkea tapa jolla tapot tehtiin. Murhaajan on periaatteessa nähny kaikki ampumansa ihmiset silmästä silmään.

Itseä ällöttää ennen kaikkea tapa jolla tapot tehtiin. Murhaajan on periaatteessa nähny kaikki ampumansa ihmiset silmästä silmään.
On se ainakin paljon munakkaampi. Ei paineta mitään nappia kuuden tuhannen kilsan päästä.

Kiitos Kahlikselle, että olet kaivellut noita linkkejä tutkimuksiin. Luin ja hain niitä itsekin ja olet mielestäni täysin oikeassa, että roinalla todennäköisesti on vaikutuksia myös aivoissa just androgeenien kautta stimuloituvan dopamiinin, muuttuneen kehonkuvan seurauksena jne jne. Vaikka yhdessä tutkimuksessa olikin kahdella roinankäyttäjällä todettu jonkinasteinen psykoosi, niin siinä ei ollut väitteitä kausaliteetistä. Koska Bodari A käytti ainetta X, joka aiheutti psykoosin.

Mike: Mä tiedän, että sä tahdot palavasti puolustaa kantaasi, mä olen samanlainen - mutta mielestäni käyt nyt liikaa Kahliksen persoonan kimppuun.

P.s. Perkeleen MissEvileve, kiitos paljon noista kuvavertailuista... nyt en uskalla käydä katsomassa enää peilikuvaani :( Ja vielä linkki noista kuvista http://fi.wikipedia.org/wiki/Frenologia pätee myös kasvojen piirteiden vertailuun.

Naurettavaa puhetta!

Öööh... Relaa hei... :rolleyes: :piis: Luitko quoten ensimmäistä lausetta laisinkaan? Ei ainakaan siltä vaikuta. Kirjoitin mielestäni aika selkeästi seuraavat sanat siihen: "Mun todella villi veikkaus ja skenaario", kai ymmärrät lukemaasi? Kyse ei ole minun toiveistani, haluistani tai näkemyksistäni, vaan siitä millaista olisi kun tälläinen villi veikkaus toteutuisi. Mitä sitten tapahtuisi? No juurikin tuo skenaarioni.

On aivan yhtä normaalia tuntea järkytystä yms, tai olla tuntematta mitään. Tunteet eivät estä ajattelua ja näennäinen tunteettomuus ei kerro kyvystä tuottaa älykkäitä näkemyksiä.

Aika monesti tässä ketjussa jo todettu tuo että on normaalia tuntea järkytystä tai olla tuntematta. Tosin väittämästäsi poiketen tunteet voivat vaikuttaa rationaaliseen ajatteluun ja se nyt on ihan tutkimuksissa todistettu fakta josta voi googlata varmaan tuhansia kirjoituksia ja tuloksia.

Sanoisin että näissä ketjuissa näkee hyvin keitä puhtaasti kiinnostavat maailman tapahtumat, ja keille narsistin hirmuteot ovat mahdollisuus omaan narsistiseen runkkaukseen.

Mä sanoisin että tuo oli tunnekuohuisen ihmisen jokseenkin epäasiallinen lapsus jollaisia kannattaa välttää.

Bisley-kulta, koita nyt relata hieman :) Vaikka koet tämän todella tunnepitoisena ja reagoit henkilökohtaisesti hirveän voimakkaasti näihin tapahtumiin, niin ÄLÄ OLETA että kaikki kommentit kertovat juuri kirjoittajan omista mielipiteistä. Väittäisin että "punikkeja kuin punikkeja"-lausahduksella on tarkoitus kuvata BREIVIKIN ajatusmaailmaa. Hänelle se varsinainen pääasia on että tappaa juuri "punikkeja".
Surullista lukea suurimman osan täällä kirjoittavien tekstejä, joissa on unohtunut uhrien kunnioitus ja empatia. Täytyy sanoa, että aika tunteetonta ja kylmäveristä sakkia täällä on tai sitten vain tän tyyppiset ihmiset täällä kirjoittaa omia(?) mielipiteitään. Sopisi kyllä miettiä mitä kirjoitellaan. Taidan olla ainoa, joka oikeasti ei vain voi käsittää sitä pahuutta, mitä jollain ihmisellä voi olla, että toteuttaa näin järjettömän teon.

Viitaten joidenkin olettamukseen, että tuo joskus pääsisi vapaalle jalalle:

18.23: Norjan lain mukaan toisten ihmisten henkeen tai terveyteen kohdistuneisiin rikoksiin syyllistynyt voidaan tuomita eristykseen, joka voi johtaa loppuelämään säilössä. Muuten enimmäistuomio rikoksista on 21 vuotta.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Norjan+tapahtumat+HSfi+seuraa+hetki+hetkeltä/1135267978475

En toki tiedä, miten Norjassa toimitaan käytännössä, mutta järki sanoo, ettei tämä heppu näe vapautta enää koskaan.

Hei oregano, mainitse yksikin lehti tai televisiokanava missä käsiteltäisiin mamujen tekemiä raiskauksia ja ryöstöjä ja kuinka paljon ne saa rahaa sossusta ja mitä kaikkea haittaa maahanmuutto tekee tai missä kerrottaisiin monesta eurooppalaisesta kaupunginosasta mihin valkoinen ei voi mennä? Kyllä toi media on aika vihervasemmistoa, sit jos kerrot itse totuuksia netissä, siis ihan tilastollisia faktoja (mitä yritetään kaikin mahdollisin keinoin piilottaa) ni syyllistyt rikokseen! Voi käydä Seppo Lehdot ja lusit enemmän kuin raiskaajat siintä hyvästä että olet harjoittanut sananvapauttasi!

Viittaus Suomen sisällissotaan oli mun mielestä siinä mielessä huono, että siitä on kuitenkin aikaa se sata vuotta. Siinä ajassa ihmisten moraalikäsiykset ja tavat toimia on muuttunu.

Mä väittäisin että ihmisten moraalikäsitykset ja tavat toimiva eivät ole muuttuneet. Oletko lukenut esim. Sillanpään Hurskaan kurjuuden? Yleensäkin mielestäni pitää kyseenalaistaa väitteet että ihmiskunta muuttuisi johonkin suuntaan. Miksi muuttuisi?

Hei oregano, mainitse yksikin lehti tai televisiokanava missä käsiteltäisiin mamujen tekemiä raiskauksia ja ryöstöjä ja kuinka paljon ne saa rahaa sossusta ja mitä kaikkea haittaa maahanmuutto tekee tai missä kerrottaisiin monesta eurooppalaisesta kaupunginosasta mihin valkoinen ei voi mennä?

Mä voin vastata: Helsingin sanomat, Iltalehti, Aamulehti, ...

Surullista lukea suurimman osan täällä kirjoittavien tekstejä, joissa on unohtunut uhrien kunnioitus ja empatia. Täytyy sanoa, että aika tunteetonta ja kylmäveristä sakkia täällä on tai sitten vain tän tyyppiset ihmiset täällä kirjoittaa omia(?) mielipiteitään. Sopisi kyllä miettiä mitä kirjoitellaan. Taidan olla ainoa, joka oikeasti ei vain voi käsittää sitä pahuutta, mitä jollain ihmisellä voi olla, että toteuttaa näin järjettömän teon.

Miten se tekee ihmisistä tunteettomia tai kylmäverisiä? Joka puolella on kuolemaa, se on ikävä asia, mutta eivät kaikki siitä jaksa meuhkata.

Ihan sama kielletäänkö lailliset aseet, aseen saa aivan kuka vain, jolla on siihen tarpeeksi paalua. Se on tietyille henkilöille hyvää bisnestä uittaa tänne muualla halpoja aseita ja myydä niitä kalliilla. Aina on jengiä jotka diggaa aseista jotka näitä ostelee muuten vaan ja hulluja, jotka ovat miettineet jotakin tekoa ja tarvitsevat siihen asetta. Siinä ei paljon faijan hirvikiväärin vieminen metsästysseuralle auta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom