Nopea painnonousu epäterveellistä??

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä mun pitäis sanoa mutsille, ku se valittaa et mulla ei saa paino nousta niin kovaa koska se olis muka epäterveellistä blaablaa. Pitäis rajoittaa kuulemma syömistä ja lisäravinteiden käyttöä :curs: . Eikö asia ole niin, että kun natikkana varsinkin treenaa kovaa ja syö hyvin niin kehitys on sitten niin kovaa ku on ollakseen. Ei terveessä treenaamisessa ja syömisessä mitään epäterveellistä luulis olevan!? Toinen juttu on se, ettei se usko että kehitys hidastuu ajan myötä. Vaikka ensimmäisenä vuotena tulee hirveesti painoo ja nyt vuodenvaihteesta myös pyrähdys tapahtunut ku otin lisäravinteet käyttöön, niin se luulee et tahti jatkuu samanlaisena vuosia. Sanoo et sit mä en osaa lopettaa ja ennen ku huomaankaan ni oon joku 100 kilonen kaappi!

Joten pliis kertokaa mulle millä sanoin mä saisin sen uskomaan et terve treenaaminen ja terve syöminen on kaikkea muuta ku epäterveellistä ja parin vuoden treenaamisen jälkeen paino ei nouse 13 kiloa vuodessa (ainakaan lihaksena)...:(

Originally posted by VahvaJussi
Sanoo et sit mä en osaa lopettaa ja ennen ku huomaankaan ni oon joku 100 kilonen kaappi!

Minunpa äiti on sanonut ettei lihasmassaa voi säädellä treenaamalla. Pelkästään rasvan määrä voi vaihdella, minkä takia kannattaa olla mahdollisimman laiha. Kaikki "lihaksikkaat" ovat joko syntyjään lihaskimppuja tai käyttävät horrmooneita.

Minulla toimi pitkäjänteinen valistaminen: proteiineja sain alkaa syödä kahdeksan kuukauden vääntämisen jälkeen.

1. Mitä mun pitäis sanoa mutsille, Sanoo et sit mä en osaa lopettaa ja ennen ku huomaankaan ni oon joku 100 kilonen kaappi!

2. parin vuoden treenaamisen jälkeen paino ei nouse 13 kiloa vuodessa (ainakaan lihaksena)...:(

Vastaukset
1. Toivottavasti
2. Valitettavasti

Re: Re: Nopea painnonousu epäterveellistä??

Originally posted by pyrsi
Minulla toimi pitkäjänteinen valistaminen: proteiineja sain alkaa syödä kahdeksan kuukauden vääntämisen jälkeen.
Oliko äiti syöttänyt sulle siihen asti pelkkää hiilihydraattia ja rasvaa vai? :confused:

Ratkaisu: olet profiilin mukaan 18v, joten mahd. äkkiä kotoa pois. Ei tarvii kuunnella porukoita ;)

Ei toi muuttaminenkaan aina toimi... Sanoin ohimennen puhelimessa muorille että paino on noussut treenaamisen ansiosta mukavasti niin alkoi narina siitä että näytän kohta kuulemma Tony Halmeelta ja että proteiinit on hormoneita mitä vaan rakkarit käyttää.

Ja oon sentään 29 vuotias ja asunut muualla jo 10 vuotta :jahas:

Originally posted by boyracer
...alkoi narina siitä että näytän kohta kuulemma Tony Halmeelta
Ja niin tuttua! Itselläni pelkkä tukanpoistamisoperaatio sai äitylin marisemaan jotain tuuheasta tukasta, Tony Halmeesta ja skineistä. Juu - ja ikää 30v ja jo 12v asunut poissa kotoa. :rolleyes:

Originally posted by foobari
Ja niin tuttua! Itselläni pelkkä tukanpoistamisoperaatio sai äitylin marisemaan jotain tuuheasta tukasta, Tony Halmeesta ja skineistä. Juu - ja ikää 30v ja jo 12v asunut poissa kotoa. :rolleyes:

Mä en ymmärrä, et miks vitus jos ajelee päänsä vähän lyhyemmäks niin on heti rasisiti tms...:rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Fakta

Äidit huolehtii aina!! Oli ikä mikä tahansa! ;)...ei siitä mihinkään pääse...Pitää vaan yrittää parhaansa mukaan selittää miksi teen "näin ja näin"...

Kuinkas muuten nopea painon pudotus? Epäterveellistä?

Itselläni ei ole salilla käynti ainakaan vielä aiheuttanut mitään Halme ilmiötä. Paino ei ole oikein muuttunut suuntaan eikä toiseen, mutta olen kyllä muuten hoikistunut huomatavasti kun on läsää tainnut vähän haihtua! :evil:

... tai itse asiassa vielä parempi ratkaisu on vanha tuttu "toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos" -metodi. Itse en ainakaan ole saanut porukoita ymmärtämään kehotouhuja vaikka kuinka selittäisin... :rolleyes:

EDIT: tämä siis jatkona MissFlightattenin postille

Ite oon huomannu että suora raivo tepsii parhaiten. Turha sitä on nöyristellä ja pidetellä raivoja sisällään ja antaa äipän/iskän pitää se yliote. Ottaa kissan pöydälle ja sanoo äipälle/iskälle että turpa kii (ämmä) nyt kuuntelet ja jos ei turpa mee kii ni nyrkkiä pöytään tai sit lähtee menee, tappeluks se harvemmin menee, ja meillä ei vanhoja juttuja oo pahemmin ikinä murehdittu. Musta ei tartte ees mitään kirjallisuutta alkaa esittelee aiheesta vaan riittää että tuntee vaikka bodareita tai lyhythiuksisia :) ja jos äippä/iskä ei sitä pidä merkityksellisenä niin ottakoon itte selvää prkl. Sillon kun vielä asuin kotona oli ne riitelyt aika rankkoja kun aina tuli se perusjuttu että sä oot alaikänen ja jos et tee niinkun sanotaan niin et vittu saa ruokaa ollenkaan. No ostelin sit ittekin ruokia 13-vuotiaasta lähtien rahoilla jotka ite olin töissä tienannu... Muuten tietenkin pitää olla tahdikas ja hyväkäytöksinen mutta jos joku tollanen juttu on niin ei pidä nöyristellä, ainakin ite tulisin sillon hulluks..

nimimerkki -viimeks koko viime viikonlopun mahdollisen tulevan anopin kanssa riidellyt ja hihat 100 kertaa polttanut-

edit höhö, tuli vähän editoituu tätä Vahvajussi :)

Originally posted by Sakkeus
Ite oon huomannu että suora raivo tepsii parhaiten. Turha sitä on nöyristellä ja pidetellä raivoja sisällään ja antaa äipän/iskän pitää se yliote. Ottaa kissan pöydälle ja sanoo äipälle/iskälle että turpa kii (ämmä) nyt kuuntelet ja jos ei turpa mee kii ni nyrkkiä pöytään tai sit lähtee menee, tappeluks se harvemmin menee, ja meillä ei vanhoja juttuja oo pahemmin ikinä murehdittu. Sillon kun vielä asuin kotona oli ne riitelyt aika rankkoja kun aina tuli se perusjuttu että sä oot alaikänen ja jos et tee niinkun sanotaan niin et vittu saa ruokaa ollenkaan. No ostelin sit ittekin ruokia 13-vuotiaasta lähtien... Normaalisti tietenkin pitää olla tahdikas ja hyväkäytöksinen mutta jos joku tollanen juttu on niin ei pidä nöyristellä, ainakin ite tulisin sillon hulluks..

nimimerkki -viimeks viime viikonloppuna _luultavasti_ tulevan anopin kanssa riidellyt ja hihat 100 kertaa polttanut-

Huoh näinhän se on varmaan pakko tehdä. Kiva kuulla etten ole ainoa jolla on ongelmia treenaamisen ja läheisten kanssa. Ja ei kai siinä sen vakavampaa mut aina ku sattuu mainitsemaan jostain painonnoususta tai uusista tulos ennätyksistä niin alkaa marina. Jotenkin tuntuu vaan niin turhalta aina sanoa ettei se painonnousu ole epäterveellistä ja plääplää ku ei se vaan usko.:rolleyes:

Jatkokysymyksenä esitän, että löytyiskö mitään nettisivua mistä kävis ilmi kuinka "epäterveellistä" treenaaminen onkaan? Josta vanhemmat voisivat itte lukea ja ehkäpä hieman valaistua..

Jatkokysymyksenä esitän, että löytyiskö mitään nettisivua mistä kävis ilmi kuinka "epäterveellistä" treenaaminen onkaan? Josta vanhemmat voisivat itte lukea ja ehkäpä hieman valaistua..

Mulla on käyny mielessä, että pitäis kyhätä nettiin saitti, joka ois suunnattu salilla käyvien ihmisten vanhemmille & sukulaisille & hölmöille kavereille & tyttöystäville.

Sielä ois nätisti kerrottu ilman lietsovaa propagandaa kaikki treenaamisen myötä tulevat hyödyt... rikottu vanhoja uskomuksia (rasvoihin, suolaan ym ylipäätään lihaskasvuun liittyvää.) ja todistettu se, että tulee halvemmaks ja terveellisemmäks syödä monipuolista protskujauhoa kuin vaikka kaupan valmisruokaa johon aika moni sortuu nykyään.

Tuskastuttavaa todellakin väitellä naamapunasena treenaamisesta tai yleensä lähinnä syömisestä, kun tietää, että itsellä kuitenki hieman paremmat tiedot asiasta kuin toisella, joka uskoo vain mitä on lapsena opetettu. :curs:

http://www.keho.net/?&m=magazine&part=read&cat=395&id=207&start=0
tuossa on hyvä ja lyhyt tietopaketti. Kannattaa selata keho.netin artikkeleita muitakin. Mulla ei muista suomalaisista bodysaiteista oikein oo kokemusta, kyllä sitä infoa löytyy vaikka miten kun vain etsii.

Jokapäiväistä....

Sanoin eilen illalla siskolle, et meen amulla tekeen aamu-aerobisen, et voisitko laittaa pari(n.4) kuppia kahvia tippumaan aamulla ennekuin lähdet? Niin ehtisin sen sopivasti juoda herättyäni ennen lenkkiä...
Sisko vastas; "Ooksä ihan hullu! pari kuppia kahvia ja lenkille???!!!........MIKS? kysyi sisko.... Joo, jäipä kahvit sit saamatta aamulla....

Originally posted by Sakkeus
http://www.keho.net/?&m=magazine&part=read&cat=395&id=207&start=0
tuossa on hyvä ja lyhyt tietopaketti. Kannattaa selata keho.netin artikkeleita muitakin. Mulla ei muista suomalaisista bodysaiteista oikein oo kokemusta, kyllä sitä infoa löytyy vaikka miten kun vain etsii.

hmmm.. close, mutta tossa tais olla juttua lähinnä aerobisesta harjottelusta ja punttitreeni vähän vähemmällä. Siis kertokaas nyt arvon pakkikset että onko esim 15 kiloa vuodessa lisää painoa niin kova vauhti että nivelet kärsii? Luit kyllä oikein, näin mutsi väittää.

Suositut

Back
Ylös Bottom