Nopea painnonousu epäterveellistä??

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by VahvaJussi
hmmm.. close, mutta tossa tais olla juttua lähinnä aerobisesta harjottelusta ja punttitreeni vähän vähemmällä. Siis kertokaas nyt arvon pakkikset että onko esim 15 kiloa vuodessa lisää painoa niin kova vauhti että nivelet kärsii? Luit kyllä oikein, näin mutsi väittää.

Mää sanoisin että jos on ihan totaalinen JÖLLIMÖLLI, asuu jossain salin vieressä olevassa pahvilaatikossa sillan alla eikä liiku elämässään ollenkaan ei töihin eikä kouluun, käy vain salilla joka on 5m päässä ja siinä salin vieressä olevassa kaupassa jonne on matkaa 10m niin vain sillon tuo painon nousu voi _nuorellekin_ olla epäterveellistä. Mutta olisiko tuollainen elämä muutenkaan terveellistä :lol2: :eek: :lol2: :eek: ...... Olisi hemmetin paljon epäterveellisempää käydä vain siellä kaupassa ja elää siinä pahvilaatikossa :lol2: . Joo meni löylyttelyks tää meili höö.

hmmm.. close, mutta tossa tais olla juttua lähinnä aerobisesta harjottelusta ja punttitreeni vähän vähemmällä. Siis kertokaas nyt arvon pakkikset että onko esim 15 kiloa vuodessa lisää painoa niin kova vauhti että nivelet kärsii? Luit kyllä oikein, näin mutsi väittää.

Taitaa riippua aika paljon.. Ei itelläni tullu mitään ongelmia nostaa 19-vuotiaana painoa puolessa vuodessa 20kg..

Tottakai jos kunnolla bulkataan ja ei osata tehdä sitä oikein, niin painon nousun myötä (suurena osana läsää) verenpaine nousee, ja huonon bulkin seurauksena myös veren kolesteroliarvot huononee.

Tuosta nivelien rasittumisesta en osaa sanoa. En usko että alle 100-110 kilosilla vielä sitä ongelmaa esiintyy kovin merkittävästi.

Originally posted by Sakkeus
Mää sanoisin että jos on ihan totaalinen sohvaperuna, asuu jossain salin vieressä olevassa pahvilaatikossa eikä liiku elämässään ollenkaan ei töihin eikä kouluun, käy vain salilla joka on 5m päässä ja siinä salin vieressä olevassa kaupassa jonne on matkaa 10m niin vain sillon tuo painon nousu voi _nuorellekin_ olla epäterveellistä.

Jotain tällaista ittekin aattelisin. Mutsi taitaa vaan olla eri mieltä. No, jos tulee enemmän ongelmia, niin ehkä mä otan itteeni sen verran niskasta kiinni että ärjyn niille kuinka asiat on.

edit. vähän muuttui toi sakkeuksen teksti:)

Harvemmin painnonnoususta terveydelle juurikaan hyötyä on. Lisäpaino vaikka lihaksia olisikin, aiheuttaa lisätyötä keholle, esim. sydän- ja verenkiertoelimistölle. Pitkäikäisimmiksi eläneet näyttävät olevan lähes poikkeuksetta sangen kevyitä.

Originally posted by MKM
Harvemmin painnonnoususta terveydelle juurikaan hyötyä on. Lisäpaino vaikka lihaksia olisikin, aiheuttaa lisätyötä keholle, esim. sydän- ja verenkiertoelimistölle. Pitkäikäisimmiksi eläneet näyttävät olevan lähes poikkeuksetta sangen kevyitä.

Kyse oli nopeasta painnonnoususta ja vaikutus niveliin. Eli siis vaikka 65 kilosesta 80 kiloseks vuodessa. Eli tuleeko ongelmia jos paino nousee noin nopeesti.Tuskin 80 kiloa paljon rasittaa sydän ja verenkiertoelimiä...?

No kyllähän se 15 kiloakin lisätyötä kropalle teettää, mutta eihän 80 kiloa nyt sentään vielä minään vaarallisena painona voida pitää (=saatat kuolla hieman, mutta et paljoa nuorempana). Useimmille 15 kilon painonnousu vuodessa harjoittelun ohessa ei varmastikaan aiheuta sen suurempia nivelongelmia.

Kovinkaan moni ei kyllä pysty 15 kiloa puhdasta lihasta vuodessa hankkimaan, joten jotkut noista kiloista olisivat turhana taakkana. Kehonrakentajien syklinen elämäntapa, jossa vuorotellen kerätään painoa ja sitten taas lasketaan, ei välttämättä myöskään ole terveyden optimointia. Terveellisempää olisi olla vaikka koko ajan hieman liian lihava kuin jojottelemalla pitää elimistö koko ajan stressitilassa.

Itelläni on paino noussu yllättävän nopeasti tässä mun kolmivuotisen punttiuran aikana (voi kun voimat nousisi yhtä helposti..). Vajaa kolme vuotta n.30 kiloa lisää painoa, alussa rasva% alle kymmenen, nyt noin 15.
Vähän sattuu välillä joihinkin niveliin, uusi villitys on akillesjänteet, ja siellä täällä on raskausarpia, mut ei sen vakavampaa.

Näitä juttuja, missä treenaajien vanhemmat ei älyä kaikkia treeniasioita, on pirun hauska lukea... Vois joku melkein tehä oman threadin aiheesta jos jaksaa...

Originally posted by andor
Näitä juttuja, missä treenaajien vanhemmat ei älyä kaikkia treeniasioita, on pirun hauska lukea... Vois joku melkein tehä oman threadin aiheesta jos jaksaa...

Hauskahan niitä on lukea niin kauan ku osuu omalle kohdalle :(

Hauskahan niitä on lukea niin kauan ku osuu omalle kohdalle :(

No joo, ostin äsken ekan palautusjuoman (reco2) ja äiti kysy että etkö voisi juoda salin jälkeen vaikka mehua? Eikö se aja saman asian? Yritin siinä sitten selitellä ja kyllähän se vissiin jotain älysikin...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by andor
No joo, ostin äsken ekan palautusjuoman (reco2) ja äiti kysy että etkö voisi juoda salin jälkeen vaikka mehua? Eikö se aja saman asian? Yritin siinä sitten selitellä ja kyllähän se vissiin jotain älysikin...

:lol2: Onneks mulla kävi paljon parempi tuuri ton ensimmäisen palautusjuoman kanssa. Sanoin vaan että sisältää proteiinia ihan siinä missä liha ja maitokin ja maltoo nyt ei tarvinu sen kummemmin selittääkään kunhan sanoin vaan et on hiilihydraattia. Ja lopulta ne suostu jopa maksamaan jauhoista puolet :eek: :kippis1:

Mä tein ainakin mun mutsilleni selväksi, että treenaaminen on nykyisin tärkeä osa mun elämää. Ja jos se ei miellytä, niin voi voi.
Sanoin ihan suoraa, että sä et mutsi tule näkemään mua enää, jos valitat joka kerta tavatessa painon nousustani. Mutsi tietää, että jos mä sanon tekeväni jotain, niin myös teen sen.
Olihan se melko epäkohteliasta kiristää/uhkailla tuolla tavalla, mutta menipä ainakin viesti perille.

Nykyään mutsi punttaa itsekin ja kävi pienissä veteraanien sotilaspenkkikisoissa. 25 kilolla 25 toistoa...
Mutsi ei todellakaan valita enää punttauksesta, vaan kyselee kuinka paljon tulokset ovat kehittyneet ja kannustaa.

Fläsää!!

Vittu mulla on ainakin pää umpi kaljuna ja keskellä järkälemäinen arpi...ja syön kaiken mikä ei liiku!!!:kippis1: Siihen ei oo kellää mitää sanomista, jos heitän lusikan nurkkaan niin lämmittäkööt mökkiä mulla!!!:david:

Re: Fläsää!!

Originally posted by Olakinte
Vittu mulla on ainakin pää umpi kaljuna ja keskellä järkälemäinen arpi...ja syön kaiken mikä ei liiku!!!:kippis1: Siihen ei oo kellää mitää sanomista, jos heitän lusikan nurkkaan niin lämmittäkööt mökkiä mulla!!!:david:
oikea asenne :kippis1: sitä ei tartte omia tekemisiään selitellä ei perkule kellekään ja jumaliste jos joku vielä kehtaa sanoa että mutta mutsi ja faija kotona...niin on perkele:curs:

mutta ei tuo nopea painon-nousu terveellistäkään ole,aerobinen kunto huononee miljoonakaksisataatuhatta % ;)

Onni...

Mun oma rakas mutsini (yh) on oikeastaan aina suhtautunut asiallisesti koko touhuun. Keskusteltu on monta kertaa, asialliseen sävyyn. Jos vanhemmilla on tietopohjaa ravitsemuksesta ja treenaamisesta niin homma yleensä toimii. Nykyään, kun en enää kotona asu, on ravintojuttujen järjestely tietenkin helpompaa.

Vielä kun tuota uutta hunajahuulta saisi asiasta valistettua:D

Mun porukat valittaa ihan viikottain asiasta, vaikka oon jo 24 ja asun 400 kilsan päässä.

Paino noussut 67 kilosta 103:een kiloon ja nyt kun sydänvaivat alkoivat, vitun lääkäripelle päivystyksessä:
"Vähemmän treeniä, vähemmän ruokaa"

Sit kun sanoin ettei treenamista pysty vähentämään tosta vaan, sen kommentti: ""Vähemmän treeniä, vähemmän ruokaa"

Sanoin sille että pidän nyt viikon tauon, mitä jos ongelmat jatkuvat?
"Mene lääkäriin, nyt vähemmän treeniä, vähemmän ruokaa"

Ammattitaitoista porukkaa!!!!

Mutsini heitti tässä eräänä iltana mulle että "nyt jäit kiinni". Yritin kysyä mistä ihmeestä on kysymys ja hän tiukkana väitti että tiedän kyllä oikein hyvin. Kun kuitenkin kaipasin hiukan vinkkiä niin se kuulemma liittyy salilla käymiseeni ja tietokoneeseeni. En ihan heti hokannut pakkista ja vihdoin selvisi että olen jäänyt kiinni hormoonien käytöstä. Koska luen pakkista (keskustelussa aka "hormoonipalsta") niin se oli ilmeisesti sama kuin että käytän hormooneja. Lisäksi ennen-jälkeen-kuvat ja mittojen ottaminen on sairasta eikä mulla voi olla kaikki ihan kohdallaan kun sellasta teen. Mutsi väitti ettei näin lihavaksi (auts) voi tulla ilman lisäravinteita, johon sanoin että käytänhän mä lisäravinteita mm. vitamiini/hivenaineita, joita mutsi mulle itse osti. Selitin sitten mistä pakkiksessa on kyse, mitä lisäravinteita on ja huomautin että hän itse käy vaa'alla mikä ei suuresti eroa mun tavoista paitsi että mulla on tarkempi menetelmä. Asia jäi siihen ja kotiruaalla ja ehrmannilla jatketaan niin kuin tähänkin asti :kippis1:

Kyllä mulla ainakin vielä nivelet kestää vaikka oon kahden kuukauden aikana saanu painoa lisää 15 kg. Kaikki tietenkin pelkkää lihasta.:D Ei vaa, ei nopea painonousu mitenkään vaarallista oo jos ei tuu pelkkää läskiä ja harrastaa jotakin. Ei muhun tai mun elämään oo "muutama" lisäkilo vaikuttanu ainakaan oikee mitenkään.

Suositut

Back
Ylös Bottom