Nopea aamupala?

Olen todella huono heräämään, ja yleensä rahkankin vetäminen tökkii sen verran, ettei sitä kovin nopeasti saa vedettyä. Etenkin jos siihen sekaan sekoittaa kaurahiutaleita, niin saattaa kestää varttikin että sen saa alas asti :( Lisäksi jos puuroja rupee keitteleen niin siinähän sitä aikaa vasta kuluuki..

Mikähän ois siis sellainen aamupala, jonka sais vaan heittää aamulla kurkusta alas? Jonka ois tehny vaikka edellisenä iltana etukäteen. Joku valmiiks miksattu protsku+malto -drinkki olis varmaan paras, mut turhan kalliiksi tulee vetää moisia pitkin päivää. Lisäks protskupatukat on aivan liian kalliita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi se pitää saada niin nopeasti alas? Heräät vähän aiemmin. :)
Mutta jos nyt esim. tota rahkamössöä ajattelee, niin laitat niin paljon nestettä, että siitä tulee juotavaa ja ei muuta kun ääntä kohti. Menee varmaan aina hilkkaasti alas. Jotain nestemäistähän sen melkeen pitäs olla jos meinaa sen nopeasti saada syötyä..

Vinkki number one on: Tee aamupala illalla valmiiksi.

Pakkikselta voi tilata Lean mass Matrix ateriakorvikkeen. Tulee kyllä kalliiksi pitkällä tähtäimellä...

Voileivistä saa yllättävän tuhdin aterian jos oikein panostaa. Mukaan muutama viipale juustoo ja kinkkuu niin ravintoarvot lähenee jo 40g prot ja 40g hiilarin luokkaa.

Ei se malto kyllä paras vaihtoehto aamupalalle ole. Itseasiassa malto on niin nopeaa sokeria, että ei kantsi ottaa kuin treenin jälkeen. Mutta kun tuota hintaa kauhistelet, niin kaikki proteiini maksaa, oli se sitten jauhetta, rahkaa tai vaikka kananmunaa. Kokeile tällaista drinkkiä:

- purkki rahkaa
- n. 0.5dl tuoremehua
- banaani

Tehosekoittimella sekaisin. Tuo menee aika helposti kurkusta alas ja on vieläpäs hyvää. Jotain leseitä tuohon voisi vielä ongelmitta lisätä.

Maitoa+Kaurahiutaleita+Proteiinia.

Sekoitat esim. ½l maitoa, 4 dl kaurahiutaleita ja jotain sairaan hyvää protskujauhetta n. 20 grammaa sauvasekoittimella juotavaksi. Maistuu hyvältä ja pitää nälän loitolla. Helppoa ja nopeaa, voi tehdä vaikka illalla valmiiksi ja juoda matkalla töihin/kouluun

Tehosekoittimen käyttöä suosittelisin itsekin. Purkki rahkaa jonka sotket sitten maitoon tai mehuun, sekaan voit heitellä lisäksi hedelmiä, marjoja tai vaikka pieniä pörröisiä eläimiä jos mieli tekee. Kokeilemalla saat haluamasi makuisen, nopeasti nautittavan ja helpon aamupalan.

Tossa jo tulikin aikalailla samantapaisia settejä, mutta itse tulee aamulla vedettyä seuraavanlainen:

- 250g maitorahkaa
- banaani (jos ei löydy banaaneita niin esim. jogurttia voi laittaa. Myös jotain muita hedelmiä voi kokeilla)
- 2 kananmunaa
- vettä maun mukaan, että saa helpommin alas

Toi kaikki vaan litran mehukannuun, sauvasekottimella sekasin ja eikun ääntä kohti. Joskus olen ton jo edellisenä iltana tehnyt ja laittanut jääkaappiin odottamaan, mutta eipä ton tekemisessäkään kauan aikaa kulu.

Kannattaa esim. keittää edellisenä iltana pari kananmunaa. Sitten aamulla ruisleipää ja väliin kinkkua ja kananmunaa. Tuohon päälle sitten vatkaan banaanista, maitorahkasta, maidosta, heraprotskusta, kaurahiutaleista ja vehnäleseistä tehosekoittimessa pirtelön. Pirtelöön riittävästi maitoa, jotta sen voi juoda... Päälle vielä vähän kalaöljykapseleita ja se on siinä.

Joskus keitän edellisenä iltana läjän spagettia ja paistan paistijauhelihaa. Aamulla sitten otan paistijauhelihan, sekoitan makarooneihin, heitän mikroon ja lopuksi sekaan vähän chiliä ja aurajuustoa. Päälle sitten vielä tilkka oliiviöljyä. Näin siis jos väsyn tuohon mun rahkahässäkkään. :)

Beni sanoi:
Vedä palautumisjuoma ja ota leipä tai vastaava messiin.

Juu älä tosiaankaan ota palautusjuomaa aamulla ja katso, että "leivästä tai vastaavasta" saa riittävästi proteiinia ja kaloreita.

Tuota normaalia löysempää rahkamössöä suosittelen minäkin. Esim.
  • 500g Maitorahkaa (Milbona)
  • 100g Elovenaa
  • Loraus fun lightia
  • Reilumpi loraus sokeritonta mehukeittoa
  • 720kcal, p76g / hh83g / r 8g (43%/47%/10%)
Nuo kaadat blenderiin, sekaisin ja ääntä kohden. On hyvää, halpaa ja nopeaa. Kiireessä tuon valmistaa ja nauttii alta minuutin.

Hyvin voi vetää palkkarin heti aamulla, katabolia katkeaa heti,lihakset saa protskua heti. Jostain maitorahkasta se proteiinin pilkkoutuminen kestää ikuisuuden. Tolla mä perustelen sitä. No okei harvoin tulee itsekkään vedettyä, joskus kyllä kun motivaatio on huipussa. Ensin palkkari ja sitten varsinainen, helvetin monipuolinen aamupala kun tulee nälkä. Eli noin 1/2-1h palkkarista.

hurmurico sanoi:
Lisäksi jos puuroja rupee keitteleen niin siinähän sitä aikaa vasta kuluuki..
Pikakaurahiutaleissa menee 2-3 minuuttia mikrossa.

Tossa palkkarissa on se ongelma, että hiilarit on sikanopeita ja aamulla olis hyvä syödä hitaita hiilareita, jotka pitää nälkää pitempään ja on muutenkin terveellisempiä.

Tarviiko sinne rahkan sekaan välttämättä työntää niitä kaurahiutaleita? Pistä mustikkakeittoa (tai mansikka- tms keittoa). Ja jos alan käyttää aamulla klo 5:00 tehosekoitinta, herää vaimo ja hermostuu :D

Mulla yleensä tälläinen aamupala:

Kaurapuuroa lautasellinen(mikrossa 2min..riittävän nopea?) maidon kanssa
125g.(puolipurkkia) rahkaa mustikkakeiton kanssa
Ruisleivän pala Koskenlaskijalla ja kinkulla
Kananmuna ilman keltuaista
joskus protsku+malto-juoma mukaan jonka hörpin työmatkalla.

Kiitän kommenteista ja parannusehdotuksista :worship:

E:Niin ja tavoitteena lihaskasvu

Mulla menee parhaiten alas aamulla 2dl kaurahiutaleita+ 2dl maitoa ja ripaus sokeria, jonka päälle 30g heradrinksu. Jos tekisin tuosta hiutalemäärästä puuron en jaksaisi/saattaisi syödä, aamulla vähän heikko ruokahalu.. Tuosta tulee mun kokoiselle ihan riittävästi kaloreita.

edit: itsekin sekoitin ennen kaurahiutaleet rahkaan ja oli kyllä semmosta taistelua saada mokoma sotku alas kurkusta, ja kalorimäärätkin jäivät paljon vähäisemmäksi.

Itse en osaa kyllä syödä herättyäni joten on tullut pidemmän aikaa otettua perusheraa 60-70g+vitamiinit ja kalaöljyt sekaan

Saiminen sanoi:
Mulla menee parhaiten alas aamulla 2dl kaurahiutaleita+ 2dl maitoa ja ripaus sokeria, jonka päälle 30g heradrinksu. Jos tekisin tuosta hiutalemäärästä puuron en jaksaisi/saattaisi syödä, aamulla vähän heikko ruokahalu.. Tuosta tulee mun kokoiselle ihan riittävästi kaloreita.

Minulla on ollut tuollainen kaurahiutale+maito-aamiainen läpi elämäni. Nykyään tällainen: kaurahiutaleita n. 80-100g, mausteeksi mysliä (jos kaipaa makeaa niin voi laittaa myös muromysliä), vehnänalkioita, raejuustoa, vähän rypsiöljyä. Maitoa niin paljon että menee liukkaasti alas, n. 2-3 dl. Tässä maito+hiutale-yhdistelmässä on ne hyvät puolet, että se menee alas vaikkei olisi ruokahalua, se on nopea laittaa, ja maistuu vielä hyvältä. Uusia makuelämyksiä saa marjoilla, kiisseleillä, hillolla, banaani- tai omenaviipaleilla jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom