Nopea aamupala?

no ei nyt voi kovin pitkänä valmistusaikana pitää 2 minuuttia, kun heittää hiutaleita lautaselle, maitoa kaveriksi ja mikroon...niin tadaa 2 min. päästä onkin jo maistuavaa ja ravitsevaa kaurapuuroa, kaveriksi voi mikron suloääntä odotellessa vatkata vaikka heraprotua ja tehdä pari ruisleipää kalkkunaleikkeellä ja juustolla...näin siis täällä meillä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
easy & nopea aamupala: sheikkeriin, 250 gr rahkaa, sekaan veden&funlightin sekotus, ja hiilarit leseistä, sitten vaan sauvalla sekasin ja lisäilee nestettä sen mukaan miten "löysää" haluaa, ja eiku napaan.. menee max 5 minuuttia kun sen tekee, ja juomisessa ei kauaa nokka turise :)

Itse teen aamuisin mikropuuroa eli 1dl kaurahiutaleita, 2dl vettä ja mikroon 2-3min, tähän sekoitan sitten 200g raejuustoa ja päälle vähäkalorista valion mehukeittoa. Olen syönyt vasta kolme viikkoa kiinteää amupalaa ja nyt en voi olla ilman sitä, se on täysin tottumus kysymys.

Minä syäön purkin raejuustoo (jos sattuu olemaan )usein ei ole . Tuoremehua puoli tölkkiä
Kahvia 3 kuppia . Leipiä (5) : ruista ,päälle juustoa ja kurkkua (jos on) usein ei ole.
Jugurttia puoli tölkkiä kurkustaalas ja siinähän se sitten onkin. :)

Mun aamupala on joka aamu samanlainen:

- 250g rahkaa (Milbona)
- 15g perusheraa (maustamatonta)
- 1dl mehukeittoa
- 2dl maitoa
- (poikkeustapauksissa 1-2tl makeutusjauhetta)

nämä kaikki sheikkeriin, voimakas ravistus ja avot, HYVÄNMAKUINEN juotava aamuplitku on valmista. Protskua n. 42g, ja myöhemmin töissä sitten päälle 40g maapähkinöitä. Eipä sitä kait monipuolisempaa tarvi, ja makua voi vaihdella vaihtelemalla mehukeittojen välillä :)

Ja halpaa, annos n. 1,20eur :kippis1:

Shakeriin kaurahiutaleita, maitoa, vähän öljyä, mukaan ehkä jotain lightmehua ja ravistus. Rahkaa pari naamariin perään. Perussetti.

Mulla on nyt mennyt aamupalan sijasta kun olen aamuvuoroon joutunut heräämään niin desi heraa maitoon sekotettuna ja sitten työmaalla leipä missä päällä yleensä sitten juusto+kinkku. Hyvin mä oon päässyt liikkeelle niillä, se helpottaa munki aamusyöntiä paljon kun ehtii ennen töitten alotusta syömään siellä tuon leivän, ihan heti herättyäni alas ei mee mitään kiinteetä.

Itse oon jo useita vuosia käyttänyt samaa aamupalareseptiä. Havaittu hyväksi sekä erittäin nopeaksi.

Tehosekoittimeen laitetaan: Purkki rahkaa, kaurahiutaleita oman maun mukaan, makeutusainetta ja vettä/maitoa lubrikantiksi riippuen siitä kuinka kiire on ja yleensä on, joten ihan reilusti. Tarpeen vaatiessa voi laittaa marjoja/hedelmiä, jos haluaa lisää makua ja hifistellä. Niin ja sitten laitetaan tehosekoitin päälle hetkeksi muutamaksi sekunniksi ja tämän jälkeen voikin aamupalan kaataa suoraan kurkusta alas muutamalla huikalla. Eikä aikaakaan kulu kuin muutama minuutti koko tapahtumaan. Ja kannun voi pestä vasta kotiin tullessa, niin ei siihenkään tuhlaannu aikaa.

Pitäs varmaan ostaa itekki tollanen blenderi. Jaksaako ne kaikki hakata esim. jäiset marjat sutuksi vaikkapa rahkan joukkoon vai pitääkö ostaa hi-techiä?

gigantis tänää kävin, nii siel oli 49,90e joku blenderi mis oli smoothie semmonen hana :D
siin luki et murskaa jäätäki.

Pitäs varmaan ostaa itekki tollanen blenderi. Jaksaako ne kaikki hakata esim. jäiset marjat sutuksi vaikkapa rahkan joukkoon vai pitääkö ostaa hi-techiä?

Jopa magic bullet vetää jäiset kokonaiset mansikat suoraan pakasteesta täysin tasaiseksi massaksi tuollaiseen aamupirtelöön. Itsekin harrastan usein tällaista:

- 1 ehrami
- 1-2dl kaurahiutaleita
- 1-2 kananmunaa ja jos ei niin sitten öljyä
- mahdollisesti leseitä
- kourallinen pakastemansikoita
- lopuksi täytän astian maidolla (silleen että tulee sopivan juotavaa)

Ja miettikää: TV-shopin Magic Bulletilla joku 10 sekkaa niin se on valmis.:dance2:

Niin toki gigantin sivuiltahan noita voi katsoa, vttu et oon jumissa :david:

No kuitenkin, huomenna haen
obh6634_mx.jpg
Hinta: 29 € | Murskaa mainoksen mukaan jääpalat ja makeiset, eli kai noi pakastevadelmatkin tonne hajoo.

Ja eikun testaamaan mitä kaikkea sillä vois sitten sekottaa. Tämän viikon ruokavalio tulee olemaan sangen smoothiepitoinen (vaikkei tää nyt tainnut ollakkaan ihan se viimisen päälle smoothiekone :D)

Edit: Piti oikeen youtubettaa toi Magic Bullet. Muistu välittömästi mieleen mistä koneesta oli kyse. Ehkä yks rasittavimmista tv-shop mainoksista ikinä :D Sauna-belt taitaa olla kyllä vielä v-maisempi.

Ite vetelen yleensä aamupalaks lihiksen+2kanamunaa+jugurttia+3dl maitoo, jos ei oo ketään aamulla kotona ja tehny ruokaa.
Kohtuu nopea on..

Olenko jotenkin poikkeava, kun olen aamupalalta jättänyt proteiinit käytännössä kokonaan pois? Eli aamulla menee alas hedelmiä ja mysliä. Pari tuntia aamupalan jälkeen alan kiskomaan proteiinijuomaa naamaan välipalaksi, lounasta odotellessa.

Kokonaisuudessaan päivän valkuaisainepitoisuudet ovat tarpeeksi korkeat, aamulla vain ei maistu oikein mikään.

Miten saatte sekoittumaan kaurahiutaleet noihin mixeihinne? Itsellä elovenan kaurahiutaleet jää sinne pohjalle sellaiseksi jauhoksi joka tarttuu kurkkuun, vaikka kuinka sekoittelis :S

Mullei oo kyl ollu tollasta ongelmaa. Tosin ne pari kertaa ku oon nyt testaillu tota mun uutta shakeria nii oon heittäny ne siihen päällimäiseksi rahkojen ja maitojen yms jälkeen.

EDIT: Ja käytän ruishiutaleita. Mutta en usko että ne on koostumukseltaan niin paljon erilaisia että se vaikuttas noin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom