Tää sattu mulle ollessani aikoinaan armeijassa. Olin silloin kokelaana ja olimme alokkaiden kanssa ampumaradallla suorittamassa jotain ampumataitotestiä. Siinä ammutaan kääntyviin tauluihin siten, että taulut nostetaan aina tietyksi aikaa ylös, jolloin niihin ammutaan ja sen jälkeen taulut lasketaan taas alas.
No, minä olin parin alokkaan kanssa näyttösuojassa johtamassa taulujen kääntöä sillä aikaa, kun loput mortit ampuivat tauluihin radan toisessa päässä. Ei siinä mitään, mutta jostain syystä vatsani oli silloin totaalisen kuralla ja mulle tuli ns. ykköshätä. Tajusin, että mun on tehtävä tarpeet siihen paikkaan tai paskoa housuihini.
Oli talvi ja pakkasta oli silloin rapiat -20 astetta. Kaks näyttösuojassa mun kanssa ollutta alokasta kattoo, kun kokelas riipii koko vaatekerran kinttuihin ja antaa paineen purkautua hangelle. Ammunta oli koko ajan menossa ja mä seurasin kellosta koko ajan aikaa komentaen tauluja ylös ja alas. Alokkaat teki työtä käskettyä, totesivat vain kääntämisen lomassa: "Herra kokelas, täällä haisee paska". Minä komensin vain turvat tukkoon ja jatkamaan työtänsä samalla, kun annoin rutista sydämen kyllyydestä suolen tyhjäksi.
Hätäseen kerkesin peittelemään jätökseni, ennen kuin ampumassa olleet alokkaat tulivat tarkastamaan tauluista tuloksiaan. Kärsiköhän tosta auktoriteetti?:D