Nokian Windows Phone puhelimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Anyway... luulisi että jokainen suurempi ohjelmistotuottaja väsää kyllä sen Facebookin tms. myös pre-WP8 luureille.

:face:

Eihän se nyt jo toimiva Facebook app minnekään sen uuden WP8:n vuoksi puhelimista katoa. Eikä se toimiva people-hub, joka syöttää jokaisen sosiaalimediafeedit suoraan kontaktisivulle ja mahdollistaa FB, twitter jne. -päivitykset automaattisesti suoraan "minä"-tilen kautta.

Tarkoitin sillä sitä, että luulisi myös jokaisen uuden softakehittäjän joka on yhtään perehtynyt markkinatilanteeseen rakentavan myös pre-WP8 version. Olisi aika suuri menetys rahallisesti ja muutenkin jos jättää ne miljoonat aiemmat edelleen pätevät älyluurit pois.

Ok. Nyt ymmärsin. Tuo olisi loogista tosiaan - varsinkin, jos se vaiva olisi pieni. Toisaalta, uusien ohjelmien kehittäjät varmaan mieluummin porttaavat ne ohjelmat sekä tietokoneelle että tabletille, koska se menee vaivattomammin yhteisen kernelin ansiosta.

Veli väsää työkseen jotain nettisivuja/sovelluksia ja vieläkin valtaosa asiakkaiden progiksista pitää kääntää myös exploder 7:lle vai mikä exploder se nyt onkaan se nettinikkareiden vihaamaan exploder. Että luulisin markkinoista johtuen valtaosa luuri sovelluksistakin tehdään niin että ne toimii lähes kaikilla luureilla ellei sitten ihan nouse tie pystyyn suorituskyvyn yms johtuen...

Veli väsää työkseen jotain nettisivuja/sovelluksia ja vieläkin valtaosa asiakkaiden progiksista pitää kääntää myös exploder 7:lle vai mikä exploder se nyt onkaan se nettinikkareiden vihaamaan exploder. Että luulisin markkinoista johtuen valtaosa luuri sovelluksistakin tehdään niin että ne toimii lähes kaikilla luureilla ellei sitten ihan nouse tie pystyyn suorituskyvyn yms johtuen...
Näin se on.

Itsekin väsään työkseni nettisivuja, ja Internet Explorer 7:aa ei voi 100% jättää huomioimatta. Sillä on Suomessakin yllättävän korkea käyttäjäkunta, etenkin tietyillä sektoreilla. Tarkistan yleensä että sivut nyt ylipäätään on selattavia sillä, mutta mihinkään visuaalisiin virheisiin en koske. IE6:lle jopa "pitäisi" tehdä sama tarkistus, mutta siitä olen tämän vuoden puolella onnistunut luopumaan. IE6+7 käyttäjät saa ihkun punaisen ikkunan jossa valaistaan heidän selaimen uskomattomasta surkeudesta ja tarjotaan linkki päivitykseen.

Natiiviappsit ja niiden problematiikka on snadisti hankalampaa kuin webasivujen testaaminen eri selaimilla. Nimimerkillä "käyttänyt viimeisen kuukauden portaten erästä io-kirjastoa pois alustariippumattomasta API:sta suorituskyvyn maksimoimiseksi." ioctl FTW!

API/library/platform epäjatkuvuus teettää hemmetisti lisätyötä niin kehityksessä kuin testauksessa. Alkuvuodesta 2013 uudet Winphone 7.X yhteensopivat projektit on aika harvassa. Miksikö
- alle 20M luurin kanta ei ole kovin suuri prioriteetti. Vuoden kuluttua uuden WP-softan kehittäjä miettii mistä se edes voisi ostaa laitteen jolla tuollaista legacy runtimeä testataan ja toteaa "antaa olla"
- vanhan WP 7.X API/runtimen käyttäminen voi rajoittaa softan tulevaa kehitystä ja sitä kuinka kivasti se integroituu alustaan/ekosysteemiin ja kuinka coolin siitä saa tehtyä. Riskinä iso rewrite jossain vaiheessa; näitä on oman uran aikana jokunen tullut tehtyä.

Jos Rovio pohti/tuskaili kantsiiko tipuja portata WP:lle mitähän pohdintoja käydään pienemmillä resursseilla varustuissa organisaatioissa/nyrkkipajoissa

http://wmpoweruser.com/angry-birds-space-coming-to-windows-phone-after-all/

BTW, Edes Facebook ei enää jaksa ylläpitää tuke IE7:lle...

http://www.techspot.com/news/46859-ie-market-share-slips-facebook-pulls-support-for-ie7.html

Mä en oleta näitä asioita lehtijuttujen perusteella tai sen mukaan mitä jossain foorumeilla huudellaan vaan olen hankkinut elantoni natiivisoftakehityksellä kohta 20 v.

Tästä on noussut möly koska tää vaan on paska homma softankehittäjien ja sitä kautta uusien appsien kehittämisen ja päivitysten tarjoamisen kannalta.

On tietenkin aivan eri maailma, ehdottomasti.

Mitä muuten tulee tuohon IE7:aan, niin itse rakennan lähinnä Wordpress sivustoja, ja se ei tue IE7:aa mutta silti itse tsekkaan ainakin pikaisesti. Paras keissi oliskin kun Google, Facebook, ja vaikka Youtube oikein estäisivät pääsyn IE8:a vanhemmalla versiolla. Johan vaihtuis selaimet tai ainakin versiot. Sen takia uutinen verkkokaupasta joka ottaa suht. suuren lisämaksun IE7:an käytöstä olikin niin ilahduttava.

Nokialta tuskin on siis tulossa WP8 puhelinta tämän vuoden puolella myyntiin? Tekisi mieli ostaa Lumia, mutta tuo WP8 -sotku hieman pistää miettimään pitäisikö lykätä uuden luurin hankintaa.

Työn puolesta sain Lumia 900:n ja tässä onkin opettelemista, kun mun kaikki tähänastiset puhelimet ovat olleet juuri niin basic kuin ne vaan saa. Olen puhelimeeni jo kovin kiintynyt mutta mitä kokemuksia muilla on?

Työn puolesta sain Lumia 900:n ja tässä onkin opettelemista, kun mun kaikki tähänastiset puhelimet ovat olleet juuri niin basic kuin ne vaan saa. Olen puhelimeeni jo kovin kiintynyt mutta mitä kokemuksia muilla on?
Omaan 800 oon tyytyväinen, koska puhelin on kohtuu selkeä, eikä valikoissa tarvitse hyppiä turhaan.
Akunkesto saisi olla kyllä parempi, kun vanhalla puhelimella mentiin jopa yli viikko.
Tosin nyt tulee välillä leikittyä tuolla puhelimella, kuin pikkulapsi:D
Lähes siis joka päivä laturissa;)
Tosin parhaimmillaan, kun muutaman puhelun ja sähköpostin lähettänyt, niin mentiin 3vrk 6h.
Tuo kentästä toiseen hyppelykin tuntuisi vievän tuota akkua.
Puhutaan jo 4g, kun edes 3g ei saada toimiin:jahas:

Parin päivän kokemuksen perusteella voi sanoa että kokemattomampikin pärjää ihan hienosti. Itse juuri hankin Lumia 900 ensimmäiseksi älypuhelimeksi. Näyttö voisi olla tarkempi mitä nyt kaverin 4S:ään vertaili, mutta muuten on kyllä pirun sulava liikkeissään.
Saa nähdä miten Dual carrier pelittää kunhan saan netin käyttöön. Nyt menty wlanin turvin toistaiseksi.

On tää valkoisena vaan kaunis laite :kuola:

Eiköhän Fonecta Caller -appsi löydy tuohonkin niinkun muillekin alustoille. Sillä ainakin saa puheluita estolistalle.
Ohjelma löytyy, mutta WP-versiossa sillä voi ainoastaan suorittaa hakuja + selailla lähialueen tarjouksia. Esimerkiksi estolista ja mahdollisuus päivittää yhteystietoja Fonectan tietokannasta puuttuvat. En tiedä miksi.

Valitettavasti olen huomannut vastaavaa muissakin ohjelmissa verrattuna iPhonen versioihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom