Nokia E61 kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mites e70? aika ylivertanen näppäimistöltään. Oon käyttänyt nyt pari kuukautta ja hyvä puhelin tää on. Firmis tässä tosin on perseestä, muistin käyttö ihan päin peetä mutta päivitys kuulemma korjaa tämän.

Omaan makuun tuo kuuskymppinen on liian isokokoinen.

E70 on meikäläisellä. Ihan tyytyväinen olen toistaiseksi ollut. Näppäimistö rokkaa kympillä. Hiukan on hitaanlainen (mm. näytön kääntyminen). Softaa en ole päivittänyt toistaiseksi. Pitää varmaan päivitellä..

Onko jotain messengerin kaltaista ohjelmaa saatavilla tuohon? Siis sellaista clienttiä joka ymmärtää nimenomaan messengerin viestit.

E70 on meikäläisellä. Ihan tyytyväinen olen toistaiseksi ollut. Näppäimistö rokkaa kympillä. Hiukan on hitaanlainen (mm. näytön kääntyminen). Softaa en ole päivittänyt toistaiseksi. Pitää varmaan päivitellä..

Onko jotain messengerin kaltaista ohjelmaa saatavilla tuohon? Siis sellaista clienttiä joka ymmärtää nimenomaan messengerin viestit.
Mun testailujen pohjalta E70 on paljon parempi kuin E61. E70:ssa on kuitenkin tuntuvasti parempi resoluutio joten esim. webakäytössä on eroa kuin yöllä ja päivällä. E70 on itseasiassa hämmästyttävän hyvä normaaliin surffailuun ja pakkiskin näyttää ihan ok:lta :D Itse tasapainoilin viimeksi luuria hankkiessa juuri näiden kahden välillä (E70 ja E61) mutta kun noita rinnakkain testaili ei valinnasta ollut epäselvyyttä. Näytön lisäksi toinen kriittinen tekijä mulle oli koko, E70 mahtuu kuitenkin jonkin verran paremmin taskuun.

E70:een saa IM+:n sekä AgileMessangerin jotka tulevat MSN Messangerin protokollia ja toimivat ihan ok. Maksullisia toki molemmat, jotain javakikkareita saa ilmaiseksikin, mutta niistä ei mulla ole kokemusta.

E70:een saa IM+:n sekä AgileMessangerin jotka tulevat MSN Messangerin protokollia ja toimivat ihan ok. Maksullisia toki molemmat, jotain javakikkareita saa ilmaiseksikin, mutta niistä ei mulla ole kokemusta.

Uskosin että tuota Agilen vanhaa, maksutonta versiotakin saattaa löytyä vielä jostain, itellä oli se jossain vanhassa luurissa,

E61 rokkaa täysillä ja hautaa helposti E70:n suohon ainakin mun mielestä. E70:ssä on suurempi reso, mutta tuo reso on poistumassa nyt tuettujen resojen listalta, eli tästä eteenpäin sitä ei enää uusiin puhelimiin juurikaan tule, vaan standardiksi alkaa muodostua tuo 320x240, mikä löytyy esimerkiksi E61:stä ja N73:sta. Tällä ei vielä välttämättä ole merkitystä ja kyllähän uusi Symbian osaa skaalata ohjelmat ja teemat, ellei koodaaja ole ollut laiska. Ne ei vaan aina toimi ihan täysillä yhteen eri resojen välillä. Mielestäni myös näppis on parempi ja joystickin laatu on tasaisempi yksilöiden välillä E61:ssä. E61 sopii myös näppärästi taskuun mitä ei kuvien perusteella uskoisi ja tuntuu mukavalta kädessä. Jos kameran puute ei häiritse niin ehdottomasti E61. Lisäksi E70 on aivan vitun ruma halko ;) ei millään pahalla omistajille.

Samaa mieltä joonan kanssa. E61 on itseasiassa paljon paremman kokoinen kuin E70 ollessaan litteämpi. E61:n näyttö on niin paljon isompi kuin E70:ssä, ettei tarvi harkita E70 hetkeäkään. Eikä tässä edes taidettu E70:stä muutenkaan olla kiinnostuneita.

Tässähän on tullut jo aika hyvin perusteluita. Softathan noissa luureissa on hyvin samanlaisia mutta E61 on mielestäni suhteellisen vikkelä toiminnoiltaan verratuna joihinkin vastaaviin. Qwertyä oppii suht nopeasti käyttämään joten lyhyet mailit sujuu kätevästi. Tuohon näyttöön sopii aivan loistavasti esim. Tomtom GPS-navigaattori mikäli sellaiselle käyttöä on. Omasta mielestä näyttö on kirkkaampi ja parempi kun E70 luurissa.

Kaikinpuolin yksi parhaista tällä hetkellä markkinoilla olevista business puhelimista.

Kyllä E61 on parasta mitä voi kohtuudella kuvitella. Enää ei ole paluuta koskaan takaisin vaaleanpunaisesta qwerty-maailmasta. Mesetys ja irkkaus rokkaa ihan kympillä. Vielä kun wlanit yleistyy joka paikkaan niin elämää voisi kuvailla mobiilitimon jouluksi.

E70:ssä on suurempi reso, mutta tuo reso on poistumassa nyt tuettujen resojen listalta, eli tästä eteenpäin sitä ei enää uusiin puhelimiin juurikaan tule, vaan standardiksi alkaa muodostua tuo 320x240, mikä löytyy esimerkiksi E61:stä ja N73:sta.

Onkos tämä ihan faktaa vai mutua?

http://www.mig33.com Tuota softaa on tullut käytettyä hyvällä menestyksellä mesenä.:thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom