Nokia E61 kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten tuo käytännössä toimii, eli pitääkö marssia jonnekkin valtuutettuun Nokia-huoltoon vai onnistuuko jossain muuallakin?

Nokian huollossa menee ihan takuun piikkiin moiset bugisien softien päivitykset.
Itse ilmoitin syyksi tuon wlan:in katkeilemisen.
Taisi siinä pelkässä päivityksessä mennä jotain 10min.

Joo tuolla puhelinfoorummilla tulikin jo vastaus. Softa ei todellakaan ole uusin. Nokia software installer ei vaan päivitä tuota uudemmaksi eli pitää viedä huoltoon.

Tää on todella merkillistä. Siis millä vitulla tuommoinen raakile voi päästä markkinoille? Luulis nyt tyhmemmänkin insinöörin testausvaiheessa ymmärtävän, että jotain on pielessä. Eikä ole tosiaan kyse mistään yksittäiskappaleesta. Malli ei edes ole mikään tuliterä ja vaikka olisi niin aika luokatonta toimintaa nokialta.

raakile mikä raakile, vissiin kiire ollu saada tuote markkinoille.. Tätähän se aina on, fiksumpi kuluttaja olisi ostanut vasta päivitetyn tuotteen. Itelläkin oli kiire saada ja ostin ensimmäisten joukossa =)

edit:
Ja joo ei onnistu kaikkiin suomimalli-seiskakymppeihin päivitys tolla software updaterilla. En tiiä miksi, mutta kun ei niin ei.

raakile mikä raakile, vissiin kiire ollu saada tuote markkinoille.. Tätähän se aina on, fiksumpi kuluttaja olisi ostanut vasta päivitetyn tuotteen. Itelläkin oli kiire saada ja ostin ensimmäisten joukossa =)

edit:
Ja joo ei onnistu kaikkiin suomimalli-seiskakymppeihin päivitys tolla software updaterilla. En tiiä miksi, mutta kun ei niin ei.

Mä ymmärrän, että virheitä ja bugeja tulee, mutta miten tällainen "ominaisuus" pääsee kauppaan? Kyllä noin iso bugi pitäisi huomata testauksessa. Mun puhelin on melkein uusi ja silti tekee tuota eli ei ole päivitetty firmistä uusimpaan versioon. Versio on kesältä. No eipä tuota tiedä kauanko se on hyllyllä seisonut.

Nokian huollossa menee ihan takuun piikkiin moiset bugisien softien päivitykset.
Itse ilmoitin syyksi tuon wlan:in katkeilemisen.
Taisi siinä pelkässä päivityksessä mennä jotain 10min.

Tekeekö ne muuten tuon huollon missä tahansa nokian valtuuttamassa huollossa. Ilman, että pitää metsästää oman operaattorin huoltopiste?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mjoo ei toiminu softwareupdate, huoltoon mars... Muuten oon ollu tosi tyytyväinen E70 puhelimeeni.

wanha versio oli

1.0610.05.07
30.5.06
rm-10

uusi on

V 2.0618.07.10
31-08-06
RM-10

Aika turhan päiväinen vehje tuo Noksun SW installeri, jos se ei pysy ajantasalla.

Kysymys

Olen meinaamassa hankkia tuota e61 puhelinta. Minua ihmetyttää, se että kuuluuko ohjelmiston olla englannin kielinen, vaikka puhelin olisikin ostettu Suomesta.

Olen meinaamassa hankkia tuota e61 puhelinta. Minua ihmetyttää, se että kuuluuko ohjelmiston olla englannin kielinen, vaikka puhelin olisikin ostettu Suomesta.

Suomesta ostetussa puhelimessa pitäisi olla skandinaavia kielipaketti. Eli kyllä siitä suomi on löydyttävä yhtenä vaihtoehtona. Jos näin ei ole niin huoltoon vain.

Onko kellään ollut ongelmia gmailin suhteen? Omassa E61ssä ei automaattinen haku onnistu, ei päivitä ruutuun uusia posteja vaikka niin väittääkin tekevänsä. Löytää inboksistakin vain sivun nro 2 :david: Nettisaitin kautta toki hakee gmailista senssiseuravastaukset hyvinkin vikkelään.

Ostin nyt tämän nokia e61 ja mulla on ongelma wlanin kanssa.
Puhelimen nettiyhteyden salauskoodiin mahtuu vain 63 kirjainta, vaikka tos mun koodissa on standardi 64 kirjainta, en tajua mitä järkee ny pulimeen on pistää 1 merkki vähemmän, onko teillä toiminut wlan moitteettoomasti?

Ostin nyt tämän nokia e61 ja mulla on ongelma wlanin kanssa.
Puhelimen nettiyhteyden salauskoodiin mahtuu vain 63 kirjainta, vaikka tos mun koodissa on standardi 64 kirjainta, en tajua mitä järkee ny pulimeen on pistää 1 merkki vähemmän, onko teillä toiminut wlan moitteettoomasti?

Mitä salauskoodia meinaat? wep, wpa-psk vai wpa2-psk?

ps. 64-bit web salaus ei tarkoita sitä, että siihen tarvitsee laittaa 64-merkkiä salasanaksi vaan 10 merkkiä hexadecimal muodossa. Muutekin suosittelen wpa-psk tai wpa2-psk salausta jos Access Pointtisi vaan sitä tukee, siinä vähintään 8-merkkiä salasanassa (ei sanakirja sanoja) takaa kotikäytössä varmasti turvallisuuden. Wep salaus on vanhanaikainen ja jäämässä pikkuhiljaa muutenkin pois käytöstä.

Wlan toimii ihan moitteetta itselläni.

Suositut

Back
Ylös Bottom