No Shampoo -challenge

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei auta joo, joten kantsii ehkäistä sen minkä voi ihon vanhenemista. Ihme fobia tuommoinen kun noihin nyt ei rahaa mene paskanvertaa loppupeleissä. Mistä moinen? Vai harmittaako tuossa se, että muut pitää ulkonäöstään jotain huolta ja koet sitten itse vähän jotain morkkista siitä? Mua ainakin häiritsee tuo mummottuminen ihan sairaasti. Naiset, laittakaa itseänne, olette sen arvoisia, antaa noiden miesten örveltää naama ja hiukset rasvassa. Ihan hirveetä lukea täältä, miten jotkut naiset eivät käy suihkussa välttämättä päivittäin.

Mistä sä noita termejä revit? Fobia? Huh. Kenelläköhän se täällä fobiat on? No ei ne rasvat nyt paljoa maksa, mutta pitäskö mun sitten väkisin joka aamu pestä naama jollain Biothermin pesuaineella, laittaa siihen jotain ylihinnoiteltua kasvovoidetta ja silmänympärysvoidetta, kun se ei oikeasti näy melkein missään? Faija on 50 vuotias, ei ole ikinä käyttänyt mitään voiteita, ja iho on hyvässä kunnossa. Tietty siellä niitä uurteita löytyy, niin kuin kaikilla muillakin. Ei vaan ole faija koskaan oikeen dokannu ja muutenki elänyt aika terveellisesti. Onko se niin vaikeaa ymmärtää, ettei kaikkien vaan tarvitse käyttää joka ikistä trendituotetta? Ja silti elämä luistaa.

Olen kyllä käyttänyt jos jonkinmoista naamatuotetta aikoinaan, mutta lopetin kun yksinkertaisesti naaman vesipesu tuottaa täysin saman tuloksen. Vaikka kuinka kuorisin hellästi kerran viikossa, laittaisin joka aamu ja ilta kosteusvoidetta ja pesisin naamani juuri oikeilla tuotteilla (Korresin tuotteet toimivat muuten parhaiten, ei ole mitään teollisuuspaskaa joka tukkii huokoset ajan mittaan), on fiilis naamassa täysin sama, kuin jos pesen sen vedellä. Talvella sitten on pakko laittaa välillä vähän rasvaa.

Vähän sata vuotta sitten elämä oli hirveää, kun kaikki naiset olivat mummoja. Ei ollut ollenkaan nuoria viehkeitä naisia.

Ps. Eiköhän täälläkin puhuttu vain siitä, että naiset eivät pese hiuksia joka päivä suihkussa. Tämä on siis ihan yleinen käytäntö, että naiset pesevät hiukset vain pari kertaa viikossa, ainakin jos on pitkät. Eiköhän se vartalo ja kasvot pestä ihan normaalisti joka päivä. Googleen "hiustenpesu", jos et usko.

Edit. Laitetaan vielä sen verran omia kokemuksia, että lopetin tököttimien käytön myös sen vuoksi, että iho tottui/addiktoitui johonkin kosteusvoiteeseen, jonka jälkeen yhdenkin käyttökerran jätti väliin niin iho tuntui kireältä ja epämukavalta. Sitten piti vaihtaa johonkin toiseen tuotteeseen, ja taas sama toistui vähän ajan päästä. Sitten kun yritti jättää kaikki aineet pois, niin naama hilseili ainakin viikon. Tosi vitun siistiä. Onneksi löyisin Kreikan matkalta nuo Korresin luonnonmukaiset tuotteet, josta puuttuivat nuo addiktoivat ainesosat (en nyt muista enää mitä ne oli). Käyttelin niitä sitten varmaan vuoden ja jätin lopulta pois. Ja oho, iho oli normalisoitunut. Ja mulla siis oli iho ihan hyvässä kunnossa, kunhan nyt aloin ostamaan esim. Biothermeä ym. "luksusaineita", kun niitä mainostettiin kaikkialla. Miehen piti olla metroseksuaali :)

Kauheet kilarit. Näyttää ottavan vähän skidisti pattiin noi tuotteet sulla :D Ei kenenkään tartte käyttää, mutta älä nyt suutu noin kovaa jos joku ehkäisee vähän noilla tuotteilla ihon kärsimyksiä.

Ja kyllä, tässäkin ketjussa muutama mimmi kertoo iloisesti miten ei käydä suihkussakaan päivittäin.

Kauheet kilarit. Näyttää ottavan vähän skidisti pattiin noi tuotteet sulla :D Ei kenenkään tartte käyttää, mutta älä nyt suutu noin kovaa jos joku ehkäisee vähän noilla tuotteilla ihon kärsimyksiä.

Ja kyllä, tässäkin ketjussa muutama mimmi kertoo iloisesti miten ei käydä suihkussakaan päivittäin.

Sulla ei vissiin luetunymmärtäminen ole huippuluokkaa ;) Laitoin jo ekaa viestiini, että jos aineet toimii, niin senkus käyttää ja on onnellinen. Mulle siis ihan sama mitä kukakin käyttää vai käyttääkö mitään. Sinähän se täällä olet ketjussa opastamassa muita käyttämään tuotteita ja kuinka muiden elämäntavat häiritsee. Mutta niinhän ne nokia-fanitkin jaksaa tunkea Iphone ketjuun lässyttämään, vaikka heitä ei Applen tuotteet kiinnosta, aika outoa... Rauhaa ja rakkautta vaan, ei tässä kukaan ole kilahtelemassa (ainakaan täällä päässä) :D

Entä miten te eniten hurahtaneet? Pesettekö hampaita hammastahnalla? Jos, niin miksi? Eikös nekin voisi harjaa vain vedellä? Tai vaikka deodorantti, mites sen kanssa? Käsien peseminen?

Edit. Joku saattanut jo aihetta käsitelläkin, ihan kaikkea en ole lukenut.

No en ole eniten hurahtanut, mutta käytän kyllä hammastahnaa ja suihkusaippuaa ym. koska ne toimivat hyvin, ja en halua olla mitenkään epäsiisti. Shampoot ja muotoilutuotteet taas kuivattavat mun hiuksia kamalasti, ja olen laittanut järkyttävät summat rahaa elämäni aikana erilaisiin hiustenhoitotuotteisiin, jotta saisin hiuksista hyväkuntoisemmat ja kivannäköiset. Silti ne vaan katkeilee ja latvat muuttuu heti hampuksi kun kasvavat vähänkään pidemmiksi, eli ei näytä kivalta :(

Monet on hehkuttaneet tätä shampoottomuutta myös apuna tähänkin ongelmaan, joten jos se vaan yhtään auttaa, niin ihan mielelläni jätän shampoon pois.

Mua ainakin häiritsee tuo mummottuminen ihan sairaasti. Naiset, laittakaa itseänne, olette sen arvoisia, antaa noiden miesten örveltää naama ja hiukset rasvassa. Ihan hirveetä lukea täältä, miten jotkut naiset eivät käy suihkussa välttämättä päivittäin.
Täähän ei nyt varsinaisesti tähän shampoottomuuteen liity, mutta Mike kun tuota kovasti jaksaa ihmetellä, niin mä haluaisin yhä kuulla vastauksen aiemmin esittämääni kysymykseen, että miksi siellä suihkussa pitäis välttämättä käydä päivittäin? Jos nyt siis jätetään tästä pois kaikki reenitouhut yms. Kun sitä varsinaista likaa tuskin kenenkään iholle yhdessä päivässä kertyy, ellei sitten oikeasti ole jossain tehdasduunissa tms. Jos sitä hikoilis tai haisis muuten kun pieni sika, niin tuskin siinä tapauksessa kukaan suihkussa käymättä olis, mutta kun näin ei ole, niin miksi sillä vedellä pitäs kroppa varta vasten kauttaaltaan lotrata?

Ja varsinaista aihetta kommentoidakseni, ei ole tullut kokeiluun ryhdyttyä, ainakaan vielä. Kun tuota tukkaa tulee kuitenkin kampaajalla n. 7-8 viikon välein värjättyä, niin epäilen, että menis aina oma aika saavuttaa se balanssi - kun taas pääsis uudestaan niihin kemiallisiin käsittelyihin.

En minäkään todellakaa käy joka päivä suihkussa. Tein asiasta pientä epävirallista kyselyä kavereiden keskuudessa ja n.15 kaverista ehkä just just 5 kävi joka päivä suihkussa. En mä tajua mikä hysteerikko kokee pakolliseksi käydä ihan joka ikinen päivä suihkussa. Mielestäni olen kuitenkin erittäin siisti, en todellakaan haise, hiuksia en taas ole varmaan kahteen viikkoon pessyt shampoolla (ei nää enää oikein edes rasvoitu ollenkaan ja kerran viikossa hoitoaineella pesu riittää täysin, muuten sit vedellä vaan).

Ja kun nigster kysyi noista hammastahnoista ym. niin miksi niitä nyt ei käyttäisi? Ei tässä kokeilussa ole tarkoitus hylätä kaikkia kosmetiikkaan ja omaan hyvinvointiin liittyvistä tuotteista, vaan iso osa meistä kokeilijoista on lähtenyt joko oman hyvinvoinnin (kutiseva, hilseilevä päänahka tai hiusten latteus) tai ihan uteliaisuuden takia tähän hommaan. Mulle ei ole hammastahnat ym koskaan mitään pahaa aiheuttaneet, joten miks en niitä käyttäis :D Huomasitko muuten nigster laivalla, että mun hiuksia ei oltu pesty viiteen viikkoon shampoolla?

@SIC: Tässä ketjussa on kokeilijoita riittänyt. Alussa olleet kuvat olivat ulkomaisista kokeiluista, eivätkä ainakaan minua kovasti vakuuttaneet. Olisin halunnut ihan tavallisten pakkislaisten ennen ja jälkeen kokeilun ottamia kuvia kuontalostaan.

En ottanut ennenkuvia ollenkaan. Tässä kokeilun aikana oon ottanu jonkun verran kuvia. Pitäs katsella löytyykö jostain muuhun tarkoitukseen otetuista kuvista jotain sopivaa ennenkuvaa. Julkaisen kuvia jos jaksan ne purkaa kamerasta ulos joku päivä.

Itse nyt ei nykyään kauheen usein hiuksia tuu pestyä shampoolla, ehkä kerran viikkoossa jos sitäkään.. ja omasta mielestä näyttää paremmalta kuin silloin joskus kun tuli niitä hinkattua vähän useammin. Suihkussa nyt vähän pakkokin käydä joka päivä, kaiken tekemisen jälkeen kuitenkin aivan hiestä märkä että että.... :whip:

Täähän ei nyt varsinaisesti tähän shampoottomuuteen liity, mutta Mike kun tuota kovasti jaksaa ihmetellä, niin mä haluaisin yhä kuulla vastauksen aiemmin esittämääni kysymykseen, että miksi siellä suihkussa pitäis välttämättä käydä päivittäin? Jos nyt siis jätetään tästä pois kaikki reenitouhut yms. Kun sitä varsinaista likaa tuskin kenenkään iholle yhdessä päivässä kertyy, ellei sitten oikeasti ole jossain tehdasduunissa tms. Jos sitä hikoilis tai haisis muuten kun pieni sika, niin tuskin siinä tapauksessa kukaan suihkussa käymättä olis, mutta kun näin ei ole, niin miksi sillä vedellä pitäs kroppa varta vasten kauttaaltaan lotrata?
.
No jos nyt nukkuu sitten ilman suihkua, joka kyllä kieltämättä on aika rentouttavaa ja mukava mennä maaten puhtaana, niin kyllä se aamukin starttaa helvetisti mukavammin pirtsakalla suihkulla. Toki ymmärrän jos ei arvosta suihkun tuomaa fressiä fiilistä, niin se nyt vain vahvistaa tuota mummottumiskuvaa.

Suihku ei välttämättä kaikille ole mikään työkalu saada vain ja ainoastan fyysistä likaa pois. Suihku piristää ja toki samalla myös puhdistaa. Kyllä jokainen varmaan sen tietää miten erilaista on mennä nukkumaan päivän keekoilun jälkeen, kuin käydä suihkun kautta. Sama homma aamulla, jokainen varmaan ymmärtää miten erilainen ja fressi fiilis on kun pukee vaatteet päälle suihkupuhtaana.

Mut taas, mummottuminen ei todellakaan ota huomioon tommoisia asioita, niillä ei vain ole enää merkitystä.

Jos jotakin inhoan, niin suihkussa käyntiä. Onhan se mukavaa kun ei haise rotan paskalle, mutta se kuivaaminen ja kaikki säätö mitä joutuu tekee...

Voin kyllä tuon aamusuihkun piristävyyden ymmärtää, mutta ei se silti tarkoita, että joka päivä tarvisi suihkussa käydä jos ei tarvitse. Enkä tajua miten se mummoihin liittyy jos käy harvemmin suihkussa? Tyypit jotka käy suihkussa joka päivä onkin varmasti näitä kosteusvoiteiden suurkuluttajia. Sinällään ihan hyvä asia, että pidätte kosmetiikkateollisuuden voimissa. :)

Uskotko Mike oikeasti, että kun iholle kaataa litratolkulla keinotekoisia kemikaaleja ja mitälie "tämä tuote estää rypyt, vanhenemisen, syövän, rasvoittumisen ja kasvihuoneilmiön"-aineita niin ne pelastavat sinut vanhenemisen mukana tulevalta muodonmuutokselta? On tullut nähtyä muutamaa vanhaa ala-aste kaveria, jotka jo 10-vuotiaana olivat ahkeria meikkaamaan ja 'hoitamaan' ihoa, ja he eivät kyllä enää kehtaisi ulos lähteä ilman sitä kolmen sentin maalikerrosta naamassa. Johtuu ihan siitä, että iho ei oikeasti ole paljoakaan tykännyt noista aineista, vaikka niillä niin paljon parantavia vaikutuksia onkin :rolleyes:

Eikös tuo sinun hoitoaine hypetys alkanut siitä kun itsekin tajusit ikääntyväsi, etkä enää näytäkään samalta kuin parikymppisenä? :)

Uskotko Mike oikeasti, että kun iholle kaataa litratolkulla keinotekoisia kemikaaleja ja mitälie "tämä tuote estää rypyt, vanhenemisen, syövän, rasvoittumisen ja kasvihuoneilmiön"-aineita niin ne pelastavat sinut vanhenemisen mukana tulevalta muodonmuutokselta? On tullut nähtyä muutamaa vanhaa ala-aste kaveria, jotka jo 10-vuotiaana olivat ahkeria meikkaamaan ja 'hoitamaan' ihoa, ja he eivät kyllä enää kehtaisi ulos lähteä ilman sitä kolmen sentin maalikerrosta naamassa. Johtuu ihan siitä, että iho ei oikeasti ole paljoakaan tykännyt noista aineista, vaikka niillä niin paljon parantavia vaikutuksia onkin :rolleyes:

Eikös tuo sinun hoitoaine hypetys alkanut siitä kun itsekin tajusit ikääntyväsi, etkä enää näytäkään samalta kuin parikymppisenä? :)
Meikkaaminen nyt taitaa olla jo eri asia, halvat meikit ei mitään mukavia ihohuokosille ole jos niitä aletaan lätkimään nuorena jo ja pitkin päivää. Olet siis ymmärtänyt ihan väärin, meikkaaminen ei ole mitään ihonhoitoa.

Mikään ei estä vanhenemista, kaikki vanhenee, mut se onkin sitten eri asia miltä näyttää. Ei sitä tartte alkaa skippailemaan suihkuja, pään pesuja, hiusten muotoilua, ihonhoitoa jne vain siksi kun nyt ihmisen pitäisi vanhentua. Ja kuka nyt 35 vuotiaana näyttäis 2-kymppiseltä, mut eipä oo silmäpusseja, mustia silmänalusia, rasvaista ihoa jne. En mä noita haluaisi edes 50-vuotiaana.

No kyllähän osa ihmisistä on todella virkeitä ja fressejä ilman sitä aamusuihkuakin... ei oo niiden harvemmin suihkuttelevien ongelma, jos jotkut tarvii erikseen aamuherätyksen.

Ei se nyt herätys ole pointtina, vaan se fressi fiilis kehossa joka suihkun jälkeen tulee. Enkä tarkoita mitään suihkusaippuaa, vaan ihan simppeli viileä aamusuihku. Mut ei tätä kaikki osaa arvostaa, vaan tunkkaisena pitkin päivää menevät. Etkös sinäkin Anix skipannut suihkuja ja jos hiki puskee päälle, kuittaat sen vain dödöllä? Ainakin näin muistaakseni luki tässä tai jossain toisessa ketjussa. Ei se dödö ulotu sun koko kroppaan.

Etkös sinäkin Anix skipannut suihkuja ja jos hiki puskee päälle, kuittaat sen vain dödöllä? Ainakin näin muistaakseni luki tässä tai jossain toisessa ketjussa. Ei se dödö ulotu sun koko kroppaan.

:lol2: no ei nyt ihan näin kuitenkaan. Mut en käy päivittäin suihkussa, se pitää kyllä paikkansa. Ei mulla ole sille tarvetta. Silloin kun on (esim treenikierrossa joka päivä treenit), niin tietysti käyn. Tosin syynä ei ole haju eikä tunkkaisuus, vaan ihohuokosten tukkeutuminen, mikä ilmenee iho-ongelmina. Ilman dödöä elämistäkin koitin, mutta raja tuli aika nopeasti vastaan, ei ole minun juttuni se.

Olenko ymmärtänyt oikein, että Mike tupakoi? Eikö se ole kuitenkin aika suuri ihon vanhenemista, ryppyyntymistä, kelmeyttä and what not aiheuttava tekijä? Mietin nyt vaan, että onko vanhempana niillä jotka ei mitään ihonhoitotuotteita käytä (eivätkä polta) paremman vai huonomman näköinen iho kuin niillä, jotka käyttävät ja tupakoivat. Ja tietenkin elämäntavat vaikuttaa, mutta jos nyt ero olisi vain ja ainoastaan noissa kahdessa.

Edit: Ja mulla on ryppyvoiteet käytössä ja käyn päivittäin vähintään kerran suihkussa. Eli mikään rastapää en ole :p

Olenko ymmärtänyt oikein, että Mike tupakoi? Eikö se ole kuitenkin aika suuri ihon vanhenemista, ryppyyntymistä, kelmeyttä and what not aiheuttava tekijä? Mietin nyt vaan, että onko vanhempana niillä jotka ei mitään ihonhoitotuotteita käytä (eivätkä polta) paremman vai huonomman näköinen iho kuin niillä, jotka käyttävät ja tupakoivat. Ja tietenkin elämäntavat vaikuttaa, mutta jos nyt ero olisi vain ja ainoastaan noissa kahdessa.
Tupakoinnista on haittaa, mutta se lienee aika pitkän ajan vaikutus verrattuna esim ihonhoidon välittömiin vaikutuksiin ihon kosteustasapainossa. Mut en ole aloittanut röökin vetoa 15 vuotiaana, vaan vasta vajaa 3-kymppisenä, joten ei liene vielä vaikuttanut sitten. Parhaimpaan lopputulokseen pääsisi mitä ilmeisimmin käymällä nuorena testaamassa ihon koostumuksen. Valitsisi itselleen sopivat täsmätuotteet, ei roikkuisi baareissa, ei polttaisi, ei ottaisi aurinkoa ja söisi hyvin urheillen säännöllisesti.

Tuohon päälle kun pistetään stailaus, eli laadukkaat meikit ja hyvät kampaukset, niin kyllähän sitä ainakin nainen olisi priimaa alusta loppuun, ei mikään paskainen kettutyttö.

Mut naisilla painottaisin kyllä eniten meikkien laadukkuutta, koska ihon pitäisi hengitelläkin päivän aikana ja jos siinä on joku tukkiva paska pirkan meikkivoide, niin ei se iho siitä tykkää. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka Mölliskö, hänhän ei ole meikannut juuri lainkaan koskaan ja Möltsyn iho on kyllä todella upeassa kunnossa. Siihen päälle jotain Kanebon kosteusvoidetta päiväksi, niin kattokaa 40 vuotiaana, näyttää nuoremmalta mitä monet alta kolmekymppiset.

Miehet säästyy meikkaamiselta, joten se on aika pieni hinta mahdollista hyödyistä kiskasta aamuin ja illoin 5min tuokio lärvinsä kanssa. Hifistely on aina kivaa ja tässä se on yhtälailla hauskaa ja piristävää.

Parhaimpaan lopputulokseen pääsisi mitä ilmeisimmin käymällä nuorena testaamassa ihon koostumuksen. Valitsisi itselleen sopivat täsmätuotteet, ei roikkuisi baareissa, ei polttaisi, ei ottaisi aurinkoa ja söisi hyvin urheillen säännöllisesti.

Yksi hyvin tärkeä on myös uni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom