No Shampoo -challenge

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
Jokohan sä Mike olisit vuodattanut tarpeeksi tästä aiheesta? Kukaan no shampoota kokeillut ei oo väittänyt, että muut ei saisi käyttää pesuaineita miten haluavat. Silti sä oot täällä huutelemassa isoon ääneen minkälainen vääryys ihmiskuntaa kohtaan tällainen kampanja on. Etkä ole edes itse kokeillut tätä. Eiköhän tän ketjun idea ollut alunperin kertoa shampoottomasta vaihtehdosta niille joita se kiinnostaa. Jos haluat jatka väittelyä, ehdotan että teet oman synteettisyys vs. luonnonmukaisuus ketjun, ja jatkat siellä. Tosin kannattaa varautua siihen, että kovin moni täältä ei lähden sinne sun kanssa väittelemään. Jätetään tämä ketju no shampoo -keskusteluille ja niille jotka on valmiita tuota kokeilemaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Etkä ole edes itse kokeillut tätä.
Olenhan, mutta kuten selittänyt jo moneen kertaan, niin kun hiuksia muotoillaan, ei vahoja vain saa päästä pois ilman shampoota. Vähintään kerta viikkoon on melkolailla pakko ne pestä vege, tai sitten vaihdella tyynyliinoja joka aamu. Ja mitä keskusteluun tulee, niin mulla on "vapaudu vankilasta" kortti, saan keskustella mielin määrin missä huvittaa ja sanoa mitä huvittaa, harvoin sitä korttia kuitenkaan käytän. Nyt käytän, koska puolustan naisten kauneutta ja tommoinen hömpötys johtaa kauniiden mimmien huolimattomaan itsestään huolehtimiseen. Surullista. Alkuperäinen ketju on No Shampoo challenge, se on haaste ja eikö haasteessa yleensä ole vähän niinkuin taistelua?

Yksi hyvin tärkeä on myös uni.

Yksi hyvin merkittävä tekijä on myös perinnölliset seikat. En nyt sen takia kuitenkaan suosittele silmäpusseista ja tummista silmänalusista "kärsivälle" omalle 1-vuotiaalle tyttärelleni silmänympärysvoidetta. Rookiäkään ei taida kauheasti mennä, aurinkoa ei olla vielä juuri edes nähty ja untakin otetaan sellainen kellonympärys per vuorokausi.

Tästä syystä olen itse aika skeptinen näiden tuotteiden tehoon. Olen käyttänyt aktiivisesti silmänympärysvoiteita jo vuosia ( > 7-8 vuotta), mutta tuntuu että ei niistä juuri ole apua ollut. Tok voi saivarrella että lopputulos olisi vielä pahempi ilman niitä. Epäilen.

Internet 101: Do not feed the troll.

Annetaan siis Miken ja muiden trollaajien vaahdota rauhassa tossa taustalla, niin ei mene hyvä ketju enempää pilalle.

Sitten itse asiaan. Itsellä oli aina tapana pestä kerran viikossa hiukset hellävaraisella shampoolla. Sen jälkeen hiuspohja kutisi pari päivää, kunnes taas hieman rauhottui. Nyt varmaan kuukauteen en ole shampoolla pessyt ja eipä kutise enää. Vähän hilseilee kuten ennenkin, mutta vähemmän kuitenkin. Kokeilu jatkukoon.

Nyt käytän, koska puolustan naisten kauneutta ja tommoinen hömpötys johtaa kauniiden mimmien huolimattomaan itsestään huolehtimiseen. Surullista. Alkuperäinen ketju on No Shampoo challenge, se on haaste ja eikö haasteessa yleensä ole vähän niinkuin taistelua?

Tietäisitkin miten ulkonäkökeskeinen naaras minäkin olen :D Mulla on meikkiä naamassa suunnilleen kuutena päivänä viikossa, laitan hiukseni siististi ihan joka päivä (paitsi jos pööpöilen vaan kotona, silloin en koe tarvetta moiselle). En haise paskalle, en ole likainen enkä tunkkainen. Musta on niin hellyyttävää miten paniikissa sä olet sen suhteen, että kaikki naiset ei tanssi sun kauneusihanteesi mukaan ja rynni ostamaan esim. nyt vaikka Kanebon kosmetiikkaa "koska vain silloin voin olla kaunis ja ihana Miken mielestä". Bullshit. Ja se, että minä en käytä shampoota, on nimenomaan ulkonäkökeskeisyydestäni johtuva asia. Mun pää oli niin hirveän näköinen sen jälkeen kun olin ottanut pidennykset pois, eikä vähiten sen raastavan kuivuuden, älyttömän hilseilyn ja hirveän kutinan takia. Ei ole mielestäni kaunis näky jos ihminen raapii päänahkaansa koko ajan ja mukana tulvahtaa aina kynnenaluset täyteen hilsettä. Yäk. Mä valitsin shampoottomuuden sen takia et halusin näyttää paremmalta ja ennen kaikkea voida paremmin. Uskomaton määrä yleisestä hyvinvoinnistani riippuu siitä, olenko mielestäni jonain päivänä saanut hiukset kauniisti tai onko meikki onnistunut. Joskus hävettää olla näin pinnallinen lehmä, kadehdin esimerkiksi molempia kämppiksiäni, jotka eivät yleensä edes meikkaa ja molemmat ovat nättejä ilmankin. Itse koen olevani ns. "puolikas" ilman pakkelia ja se on ihan perseestä.

En tiedä ymmärrätkö, että se ettei pese shampoolla hiuksiaan, tai ettei käy joka päivä suihkussa, EI tarkoita sitä, ettei ihminen muuten itsestään huolta pitäisi tai että ei voisi näyttää hyvältä.

Haha :D Eiköhän ihan jokaisen ihmisen hiki haise, toisilla enemmän, toisilla vähemmän.

No siihen vaikuttaa mm. se, onko hiki tuoretta vai vanhaa. Sehän normaalisti haisee vasta bakteerien vaikutuksesta pitkään iholla ollessaan. Jos iho on puhdas, kestää kauemmin, ennenkuin alkaa haista.

Ja kun nigster kysyi noista hammastahnoista ym. niin miksi niitä nyt ei käyttäisi?
Hmm...no ihan samalla logiikalla kuin shampookin? Hampaat pestään tahnalla jotta ne olisivat puhtaat. Hiukset pestään shampoolla samasta syystä. Kyllä kai se suukin siihen tottuisi ajan kanssa... Sama homma suihku- ja käsisaippuassa, miksei niissä pelkkä vesi riitä jos se hiuksiin kerran riittää? Jätetäänkö joku tuote vasta sitten pois, kun se aiheuttaa jotain pahaa?

Huomasitko muuten nigster laivalla, että mun hiuksia ei oltu pesty viiteen viikkoon shampoolla?
Siitä ei ole kyse. Kunhan ihmettelen.

Eikä mun mielestä tarvitse kaikkea jättää pois/hylätä, ei todellakaan, kultainen keskitie on varmasti tässäkin se paras ratkaisu. Olen itse asiassa itsekin tämän ketjun takia vähentänyt shampoopesuja/viikko.

maxworthonkovis unohtaa itse noita trollijuttujaan mainostaessa, että sut on bannattu jo aikanaan vuonna 2008. Joten älä hommaa banneja uudestaan vain soittamalla suuta, varsinkaan ylläpidolle.

Niin, mutta nyt on 2010. Enkä soita suutani, haluan vain ketjun jossa saa keskustella rauhassa. Jos mut bannaat niin bannaa myös kaikki ne jotka haluavat samoja mantroja toistavat nokiahuuhaat pois iphone ketjuista. Oli kyseessä moniajon puute tai shampoottomuus, niin mulle on ihan sama mitä mieltä joku on, mutta ei sitä samaa juttua tarvitse koko ajan toistaa. Toisivat edes jotain uutta näkökulmaa esiin.

Kaikki ovat varmasti tähän mennessä erittäin tietoisia siitä, että mielestäsi kaikkien tulisi pestä hiukset joka päivä shampoolla. Fine. Kyllä, olet mode, mutta kun kuitenkin itseäsikin varmasti ärsyttää se jatkuva vänkääminen esim. apple-ketjuissa, niin eikö voisi sen vertaa kunnioittaa, että antaisi meidän keskustella täällä tästä vapaasti ilman jatkuvaa saman agendan vänkäämistä kun tämä asia ei selvästikään sinun elämäntyyliisi kuulu? Eikä tämä ole mitään päänaukomista, asiallista keskustelua pikemminkin.

Mut naisilla painottaisin kyllä eniten meikkien laadukkuutta, koska ihon pitäisi hengitelläkin päivän aikana ja jos siinä on joku tukkiva paska pirkan meikkivoide, niin ei se iho siitä tykkää. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka Mölliskö, hänhän ei ole meikannut juuri lainkaan koskaan ja Möltsyn iho on kyllä todella upeassa kunnossa. Siihen päälle jotain Kanebon kosteusvoidetta päiväksi, niin kattokaa 40 vuotiaana, näyttää nuoremmalta mitä monet alta kolmekymppiset.

En oo tosiaan ikinä meikannut ja musta tuntuu, että se on ollu ihan kannattava ratkaisu? Ei karseesti oo ryppyjä ja muutenkin iho ihan ok. Oikeastihan en vaan osaa.... ;)
Ripset ja kulmat olen vetänyt kestovärillä (sinimustalla kerran viidessä viikossa) noin 12vuoden ajan. Kosteusvoiteena ollut nuoresta asti apteekin Essex-rasvat, ja huulille Bepanthen-voide.
Oishan kiva saada vertailukuva siitä Mölliskön naamasta, joka ois meikannut päivittäin vaikkapa sen 15vuotta??

Tähän vielä kuva muutaman viikon takaa, ikää se 30v ( -mutta tolla pipolla nyt menis vaikka 16-vuotiaasta!!? :D )

ps. Shampoosta en luovu!!!

Liitteet

• sali+silmät 006..jpg
    sali+silmät 006..jpg
    41,6 KB · Katsottu: 360
Kaikki ovat varmasti tähän mennessä erittäin tietoisia siitä, että mielestäsi kaikkien tulisi pestä hiukset joka päivä shampoolla.
En kyllä ole noin väittänyt, suihkussa kyllä pitäisi jokaisen käydä jo ihan oman virkeyden takia. iPhonen ostaminen ei ole sama asia kuin olla käymättä suihkussa.

Kokeilin shampootonta elämää jo viime vuoden puolella ekan kerran, mutta sillon ei napostellu jatkaa sitä pidempään. Nyt on takana vajaa kuukausi, eikä hiukset ainakaan huonompaan kuntoon oo menny. Päänahka tosin taitaa etsiä tasapainoaan, kun hilsettä pukkaa, enkä oo kärsiny siitä i-k-i-n-ä. Muuten hiukset ovatkin paljon tuuheammat, eikä lakkaakaan ole tarvinnut käyttää ku kerran. Ja siis tää kuontalo on pitkä ja paksu. Ei mulla ainakaan oo tässä takana mitään suurempaa ideologiaa. Lopetan heti, jos tukka alkaa mennä huonommaksi.

Kukaan ei oo tosin vielä huomannut mitään eroa, eikä rasvaisuudestakaan oo valitettu. Itseä tosin hieman häiritsee, kun on tottunut sileään, litteään ja ylipuhtaaseen hiuslaatuun.

Ai niin, en käy myöskään joka päivä suihkussa. Eikä kuulemma yks naispuolinen työkaverikaan, jolta kysäisin asiaa. Valitsen myös luomua silloin kun se on mahdollista. Ja vaihdoin kalliit kasvorasvat Body Shopin hamppuvoiteeseen vain ja ainoastaan sen takia, että tän voiteen kanssa kuivan karhea iho on säilyttänyt kosteutensa jo kahtena talvena. Mahtavuutta :)

Oon mummoutuva hippi, minkäs teet ;)

Hmm...no ihan samalla logiikalla kuin shampookin? Hampaat pestään tahnalla jotta ne olisivat puhtaat. Hiukset pestään shampoolla samasta syystä. Kyllä kai se suukin siihen tottuisi ajan kanssa... Sama homma suihku- ja käsisaippuassa, miksei niissä pelkkä vesi riitä jos se hiuksiin kerran riittää? Jätetäänkö joku tuote vasta sitten pois, kun se aiheuttaa jotain pahaa?

Ei sitä hammastahnaa nyt ihan samalla logiikalla voi pois jättää kuin shamppoota. Hammastahnan pois jättämisestä tuskin olisi mitään hyötyä, kun taas Xairaxhan sanoi, että shamppoon jättämisen jälkeen päänahka on paljon paremmassa kunnossa, ei kutia eikä hilseile yms. Myös mulla päänahan kuivuminen vähentyny. Kun taas käsisaippualla on ihan hyvä pestä käsistä lika ja bakteerit pois, jos ei muuten lähde. Harva kuitenkaan hinkkaa pätään niin likaisissa paikoissa, mihin käsillä koskee eli hiuksiin ei samalla tavalla tule ylimääräistä likaa ja bakteereja.

Meikkaaminen nyt taitaa olla jo eri asia, halvat meikit ei mitään mukavia ihohuokosille ole jos niitä aletaan lätkimään nuorena jo ja pitkin päivää. Olet siis ymmärtänyt ihan väärin, meikkaaminen ei ole mitään ihonhoitoa.

Mikään ei estä vanhenemista, kaikki vanhenee, mut se onkin sitten eri asia miltä näyttää. Ei sitä tartte alkaa skippailemaan suihkuja, pään pesuja, hiusten muotoilua, ihonhoitoa jne vain siksi kun nyt ihmisen pitäisi vanhentua. Ja kuka nyt 35 vuotiaana näyttäis 2-kymppiseltä, mut eipä oo silmäpusseja, mustia silmänalusia, rasvaista ihoa jne. En mä noita haluaisi edes 50-vuotiaana.

Mike ansaitsisit saada selkääsi! :D Sinä ja sun kanebon voiteet. Käyppä ihan huvin vuoksi ja urheilun kannalta vertaamassa halpaa ja kallista vaikkapa meikkivoidetta, voit yllättyä. Kyllä, niissä on pitkälti samat aineet. Ärr, anteeksi, mutta mun veri alkaa kiehua, kun kuulee nuo kuuluisat sanat "halvat (meikki, ihan sama mitkä)voiteet ei tee hyvää".

Silloin 6kymppisenä on myöhäistä osaa ryppyvoidetta, kun pahin on jo tapahtunut. Ryppyvoiteiden "teho" perustuu kalvonmuodostajiin, jotka tekee ihosta hetkeksi sileämmän ja pesemällä katoaa tuokin tunne.

Voisin vaikka luennoida tästä aiheesta kuinka pitkään, mutta säästän teidät enkä tee sitä. :)

Kokeilin siis noin kuukauden verran shampootonta elämää ihan sen vuoksi, että hiukset tuntuivat kuiville ja elottomille. Pakko sanoa, että kuontalon kunto parani huomattavasti! Kuitenkin miun hiukset on niin pörröiset (siis ei kiharat, vaan pörröiset), että shapoottomuus ei oikein sopinut miulle. Nyt olen pessyt n. kerran viikossa hiukset pienellä (lue: hyvin pienellä) määrällä shampoota ja tuntuu paremmalle. Tykkään pitää lyhyitä hiuksiani keesillä ja sivuilta melko littanana, joistan kumpikaan ei oikein toiminut, kun en kehdannut näihin jouhiin laittaa vahaa, koska se ei pelkällä vedellä tykänny lähteä pois.

Jatkossakin aion kyllä pitää hiuksille välillä tällaisia "tehokuureja", koska tukka tuntuu nyt tosi paljon pehmeämmälle. Enkä tosiaan ala taas pesemään hiuksia päivittäin. Oikeasti oli pakko lopettaa, kaipasin muotoilutuotteita liikaa. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom