No niin nyt tässä möykky 86:sen loppuun muokkailtu ohjelma

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Originally posted by Tomi
Mun lähestymistapa jalka- ja selkätreeniin on ollut vähän erilainen kuin esim rinnan ja muiden pienten lihasryhmien kanssa.

Mä oon myös ennen tehny etureisille n. 10 sarjaa, ja nyt ajattelin koittaa miten toimis vähemmät sarjat. Niinkun huomaat mun kuvista, reidet on kaikista huonoimmassa kunnossa. Selkätreenissä oon myös vähentäny sarjoja jo vähän aikaa sitten, ja kyllä se heti hiukan levis. Taitaa laatu korvata taaskin määrän.

Edit: Voisin kyllä kokeilla tota jakoo jossa tehdään etu- ja takareidet eri päivinä. Sais jalat ainakin totaalisesti jumiin, ja vois vaikka auttaakin. Mites sä, Tomi oot jakanu muut treenis? Tohon ei välttämättä oo kovin helppoo sovittaa muita treenejä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mun lähestymistapa jalka- ja selkätreeniin on ollut vähän erilainen kuin esim rinnan ja muiden pienten lihasryhmien kanssa. Oon ottanut etureidet ja pohkeet eri päivänä ja takareidet ja pohkeet eri päivinä ja hienosti on toiminut. Etureisille tulee etureisipäivänä sarjoja 9-10 (3 liikettä) ja pohkeille 8-10 (2 liikettä), riippuen vähän fiiliksestä. Takareisille tulee takareisipäivänä 6-8 sarjaa ja pohkeille 8-10 tai niin kauan, että tippa tulee tuskasta silmäkulmaan. Selälle tulee sarjoja 9-12, vähän fiiliksen mukaan. Treenit ovat silti sopivan lyhyitä. Esim etureisi-pohjetreeni kestää lämmittelyineen 45-50 min ja siihen 20 min kuntopyörää päälle. Selkä-vatsatreeni kestää 30-45 minuuttia lämmittelyineen.

Eikö sulla ollut käytössä viisijakoinen ohjelma?? onko sulla joka toinen päivä punttia jako vai miten oot tehnyt??

Tarkoitin pelkästään etureisiä. Taitaa kahdeksankin sarjaa olla liioittelua. Hyvät määrät vois olla Etureisille 5-6, takareisille ehkä 4, ja pohkeille samoin 4.

No minä olen tehnyt vähän enemmän sarjoja, etureisille 8-9, takareisille 7-8 ja pohkeille 6-8 sarjaa...tahtoo vaan olla niin, että ei tuntiin ehdi millään, mutta ei mee paljon ylikään...pienemmillä sarjamäärillä taas ei oikeen tahdo saada mitään aikaseks...

Ehkä toi Tomin systeemi ois hyvä, jakaa kahelle päivälle jalat, mutat sitten tulis viihdes reenipäivä ja en tiiä sitten miten sen järkevästi taas jakais, tää nelijakonen kun toimii nyt hyvin joka toinenpäivä punttia systeemillä...

Makew, tässä sulle ohjelma korjattuna. Nyt ehtii palautuun paremmin.

Ma: rinta, olkapäät, ojentajat
vinopenkki tangolla 2x12
alavinopenkki tangolla 3x12
Pystypunnerrus 2x10
Vipunosto sivulle3x12
Ranskalainen punnerrus 3x10
Ojentajat köydellä. 3x12

Ti: takareidet, etureidet, pohkeet, vatsat
Etu- tai takakyykky 3x10
Hack-kyykky 2x12
Reiden ojennus 2x12
Suorin jaloin maastaveto 2x10
Reiden koukistus 3x12
Pohkeet istuen 2x12
Pohkeet seisten 2x12

Ke: Selkä, hauis, epäkkäät, kyynärvarret
Leveä ylätalja 2x10
Kapea ylätalja 2x12
Kulmasoutu 2x10
Hauiskääntö tangolla 3x10
Hauiskääntö käsip. 3x12
Hauiskääntö myötäotteella 2x12
Olankohautus 3x12
Rannekääntö vastaotteella 2x12

To: lepo

Pe: rinta, olkapäät, ojentajat
vinopenkki tangolla 2x12
alavinopenkki tangolla 3x12
Pystypunnerrus 2x10
Vipunosto sivulle3x12
Ranskalainen punnerrus 3x10
Ojentajat köydellä. 3x12

La: takareidet, etureidet, pohkeet, vatsat
Etu- tai takakyykky 3x10
Hack-kyykky 2x12
Reiden ojennus 2x12
Suorin jaloin maastaveto 2x10
Reiden koukistus 3x12
Pohkeet istuen 2x12
Pohkeet seisten 2x12

Su: Selkä, hauis, epäkkäät, kyynärvarret
Leveä ylätalja 2x10
Kapea ylätalja 2x12
Kulmasoutu 2x10
Hauiskääntö tangolla 3x10
Hauiskääntö käsip. 3x12
Hauiskääntö myötäotteella 2x12
Olankohautus 3x12
Rannekääntö vastaotteella 2x12

Originally posted by Powerhousu
Mites sä, Tomi oot jakanu muut treenis? Tohon ei välttämättä oo kovin helppoo sovittaa muita treenejä.
Itse asiassa menee aika nätisti ja kivuttomasti.

1. etureidet, pohkeet
2. lepo, venyttelyä
3. olkapäät, ojentajat
4. lepo, 40 min aerobista
5. selkä, vatsat
6. takareidet, pohkeet
7. lepo, 40 min aerobista
8. rinta, hauis
9. lepo

Originally posted by Möykky86
No niin tost pulloverist ihmiset on montaa eri mieltä jotkut sanoo et rinta jotkut et selkä mä pysyn tony halmeen kannas ja sanon et rinta

Oliko Tony Halme se tyyppi, joka kirjassaan käskee tekemään penkkipunnerrusta olkavarret tangon suuntaisesti. Onnea vaan urallesi bodarina :)

Itse asiassa menee aika nätisti ja kivuttomasti.

1. etureidet, pohkeet
2. lepo, venyttelyä
3. olkapäät, ojentajat
4. lepo, 40 min aerobista
5. selkä, vatsat
6. takareidet, pohkeet
7. lepo, 40 min aerobista
8. rinta, hauis
9. lepo

Näin mäkin sen tekisin. Ongelmana on vaan se, että sali on sen verran paska, ettei sinne pääse viikonloppuisin. No, kai mä sen jotenkin pystyn jakaan jos tota haluan koittaa.

Originally posted by Taha
Tota...
Dumbbell Pullover:
Target: Pectoralis Major, Sternal

Ei oikein voi ymmärtää miten toi voi ottaa rintaan, sehän vastaa liikkeeltään ihan ylätaljavetoa kapealla otteella. Tai sitä laitetta jota Dorian Yates käyttää blood and guts - videollaan selkäpäivänä. Taitaa olla joku pullover - laite

Sami 75 olen tony halmeen kaa monesta asiasta eri mieltä, olen siitä vain samaa mieltä et pullover on rintaliike ps.tuntuu kyllä selässäkin.

:evil:

Ei oikein voi ymmärtää...

Selkälihakset osallistuu "pulloveriin", kun kyynärpää laskeutuu reilusti olkapään alapuolelle ja alkaa siirtyä lähemmäs vartaloa. Siihen asti työn tekee rintalihas. Eikä sitä liikettä enää kutsutakaan pulloveriksi

Vertaa soutua ja pulloveria, äläkä nuku siellä bilsantunnilla.

Miken kanssa keskustelimme näistä kohdelihaksista ja totesin, että vaikka donkey-prässi ottaa päähän se ei tarkoita sitä, että kyseessä olisi pääliike.

Makew, tässä sulle ohjelma korjattuna. Nyt ehtii palautuun paremmin.

totta muuten löpiset:), jommalla kummalla tavalla täytyy kyllä koittaa tota ohjelmaa :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Selkälihakset osallistuu "pulloveriin", kun kyynärpää laskeutuu reilusti olkapään alapuolelle ja alkaa siirtyä lähemmäs vartaloa. Siihen asti työn tekee rintalihas. Eikä sitä liikettä enää kutsutakaan pulloveriksi

Vertaa soutua ja pulloveria, äläkä nuku siellä bilsantunnilla.

Miken kanssa keskustelimme näistä kohdelihaksista ja totesin, että vaikka donkey-prässi ottaa päähän se ei tarkoita sitä, että kyseessä olisi pääliike.

Eikä penkkipunnerrus ole alaselkäliike, vaikka sen sielläkin saa tuntumaan. Minkäs takia kapea ylätalja tehdään ylhäältä asti vaikka sun mukaan sen työn tekee rintalihas?

Bilsaa ei oo oluu yläasteen jälkeen, mutta jos soutua ja pulloveria aletaan vertaileen, niin onhan nekin muuten samat liikkeet, paitsi että soudussa olkavarret lähtee siitä mihin pulloverissa jää. Sitähän sä kai yritit todistaakin. Ei se silti poista sitä tosiasiaa että se ylätalja kapealla on myös selkäliike. Vai pitäskö sitä alkaa tekeen rintapäivänä? Yritän tässä vaan ajatella järjelläni, jota mulla ei ilmeisesti oo.

Sitähän sä kai yritit todistaakin. Ei se silti poista sitä tosiasiaa että se ylätalja kapealla on myös selkäliike. Vai pitäskö sitä alkaa tekeen rintapäivänä?

Ylätalja onkin selkäliike, koska liike alkaa siten, että käsivarret ovat suorina 120-140 asteen kulmassa vartaloon nähden. Tästä kyynärpäät vedetään vartaloon kiinni. Rintalihakset toimivat apulihaksina ja varsinainen rasituksen kohde on leveä selkälihas.

Pullover alkaa siitä, että käsivarret ovat suorana yli 180 asteen kulmassa (jos venyy) vartaloon nähden, josta käsivarret vedetään "alas" noin 90 asteen kulmaan.

Ero on siinä, että kun kyynärpään asema vaihtuu sieltä pään takaa olkapään korkeudelle, eniten töitä tekevä lihas vaihtuu takapuolelta etupuolelle.

Ylätalja kapealla otteella:
http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/CBCloseGripPulldown.html

Ylätalja onkin selkäliike, koska liike alkaa siten, että käsivarret ovat suorina 120-140 asteen kulmassa vartaloon nähden. Tästä kyynärpäät vedetään vartaloon kiinni. Rintalihakset toimivat apulihaksina ja varsinainen rasituksen kohde on leveä selkälihas.

Pullover alkaa siitä, että käsivarret ovat suorana yli 180 asteen kulmassa (jos venyy) vartaloon nähden, josta käsivarret vedetään "alas" noin 90 asteen kulmaan.

Nonni. Siinäpä se. Eli pulloverissa rintalihakset tekevät työtä vain sen 40-60 astetta. Tähän tyydyn :) ja tän kinastelun voi lopettaa tähän. Kun vaan olisit aikasemmin sanonu niin että mäkin ymmärrän. :jahas:

Edit: Hannibal. Toihan on hyvä tapa, pitää rinta ja selkäpäivä samana päivänä. Ei tartte turhaan miettiä mihin se pullover ottaa, koska ottaa molempiin.

:offtopic:

Powerhousu nyt alan ymmärtää mitä tarkotat tosissaan treenaamisella tein tänään kädet niin että tein tosiaankin niin pitkään että kädet ai vaan noussu enää niit sarjoja et ei kädet enää noussu ja nyt on kädet aivan täysin puutuneet......

ps: hauikselle ja ojentajille molemmille 9 sarjaa

Originally posted by Möykky86
:offtopic:

Powerhousu nyt alan ymmärtää mitä tarkotat tosissaan treenaamisella tein tänään kädet niin että tein tosiaankin niin pitkään että kädet ai vaan noussu enää

Nonni. Niin sitä pitää. Siihen vielä pakkotoistot ja muut päälle niin hyvä tulee. Ei vaan. Treenaile nyt vaan aluks hiukan kevyemmin ettet riko ittees. Hyviä treenejä. :thumbs:

IMO pakkotoistot ja muut eivät todellakaan ole mitään pakollisisa treenissä, eivätkä aina edes kauhean hyödyllisiä, mutta kannattaa niitäkin tottakai kokeilla ajan myötä.

treenaa nyt kummiski vaan ihan normaalia kovaa treenia ilman mitään erityisiä erikoisuuksia jonkun aikaa.

Itse tuli aikoinaan 13-vuotiaana Marko Savolaisen Supermassa kirjan luettuani tehtyä sellainen virhe, että tehtiin pakkotoistoja jokaisessa sarjassa. Kyllähän se paikat veti paskaksi, mutta kehityksen kannalta se oli päin persettä. Eli käytä niitä pakkotoistoja harkiten, suurin osa sarjoista ihan suorina sarjoina.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom