Nivelet paukkuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Makkevon
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onks kenelläkään hyviä ehdotuksia miten saa nivelet kuntoon, ku mulla olkapäät ja vasen kyynerpää naksahtelee. Välillä se naksahtaa jopa niin että treeni pitää jättää siihen. Syön kalanmaksa öljy pillereitä mut nekään ei auta :( Olkapäitä en ole pystynyt treenaamaan viimiseen 2 kuukauteen. Oliskohan lääkärillä käynti kova sana :eek:

Makkevon sanoi:
Onks kenelläkään hyviä ehdotuksia miten saa nivelet kuntoon, ku mulla olkapäät ja vasen kyynerpää naksahtelee. Välillä se naksahtaa jopa niin että treeni pitää jättää siihen. Syön kalanmaksa öljy pillereitä mut nekään ei auta :( Olkapäitä en ole pystynyt treenaamaan viimiseen 2 kuukauteen. Oliskohan lääkärillä käynti kova sana :eek:

Tästä lienee montakin keskustelua jo mutta ota kalaöljyn lisäksi inkivääriä.

Naksuminen ei lopu mutta nivelet eivät kipeydy. Tämä on toiminut minulle. Sen verran taustaa että kyynärpää kääntyi aikanaan karatekuvioissa väärään suuntaan ja toinen polvi leikattu.

Kumpikin olivat aina helvetin kipeinä treenien jälkeen, ja kylmillä ilmoilla muutenkin. Nyt hyvät, tiedä sitten auttaako inkivääri ja kalaöljy vai onko se psyykkinen reaktio.

Mutta hyvin toimivat ja se riittää.

Tietty lämmittelen kädet extrahyväksi ennen treeniä ja käytän kyynärtukea.

kiitoksia, käytän tän koulupäivän asian tutkimiseen :D

Jahas täytyy vissii itekki lähteä ostamaan inkivääriä että saa nuo paikat kuntoon. Itsellähän on oikea kyynärpää menny tuossa 4 vuotta sitten ihan jauhoksi ja sen jälkeen sattunut siihen treenatessa...ja aikaajoin se keräilee myös vähän nestettä....muuten se ei haittaa ja hyvin lämmiteltynä on "ok" kondiksessa ja voi treenaa. Ranskalainen punnerrus on vain yhtä helevataa. Myös polvet ovat käyneet läpi leikkaukset. Toivottavasti noi kamat auttaa allekirjoittanuttakin saamaan tuon turhan ärsykkeen pois päiväjärjestyksestä. :worship:

Ranskalainen mullakin on se ongelma, toinen on hauiskääntö skotissa :(

Makkevon sanoi:
Ranskalainen mullakin on se ongelma, toinen on hauiskääntö skotissa :(

Itsellä jos teen scotilla alka tenniskyynärpää heti vaivaamaan. Scotti piti jättää suosiolla pois, keskitetty hauiskääntö sen sijaan sopii minulle.

Joo ei oikee mitää missä kyynärpää nojaa jotain vasten esim. Scotti pysty tekemään...oma haukkari treeni onkin tangolla kääntö,käsipainoilla kääntelyä ja keskitettyä ja joskus jos jaksaa ni taljassa jotain 1 käden kääntelyä vastaotteella.

Paukkuminen sinänsä ei haittaa jos ei tunnu kipua. Jos oire estää treenaamisen ni kannattaa käydä lääkärillä jotta tarvitavat tutkimukset voidaan tehdä ja mahdolliset vammat hoitaa. Hyvä lämmittely ja venyttely olisi hyvä muistaa (ja myös tehdä), koska kireät lihakset ja sitä kautta myös kireät jänteet eivät ainakaan paukkumista vähennä.

Clean sanoi:
Paukkuminen sinänsä ei haittaa jos ei tunnu kipua. Jos oire estää treenaamisen ni kannattaa käydä lääkärillä jotta tarvitavat tutkimukset voidaan tehdä ja mahdolliset vammat hoitaa. Hyvä lämmittely ja venyttely olisi hyvä muistaa (ja myös tehdä), koska kireät lihakset ja sitä kautta myös kireät jänteet eivät ainakaan paukkumista vähennä.

Joo siis ne sattuu. Ja pahimmat mun nivelille on juur skotti ja ranskalainen. Noh mut ajattelin kyl mennä lääkäriin näyttään. Mut helvetti ku vihaan niit tohtoreita ku viimeksi ku menin lääkäriin, ni lääkärin setä sano et mun ei enää kannata treenata :jahas: ku on kuulemma jo tarpeeks massaa :hyper: sanoin sille sit vaan et ei sitä nyt ihan tarpeeks ole, 15 kiloo lisää ni sit alkaa oleen :lol2:

Uinti auttaa ainakin mulla silloin tällöin esiintyviin nivelkipuihin. Jos on oikein pahat kivut ni kannattaa mennä lääkäriin varsinkin olkäpää vammoissa ennen kun ne hajoo ihan totaalisesti...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tässä pieni vinkki inkiväärin nauttimisen suhteen. Eli kaupasta inkiväärijuurta...ei maksa paljon ja on hyvin saatavilla. Leikataan inkivääristä noin sokerinpalan kokoinen biitti ja kuoritaan se. Sitten vettä mukillinen mikroon ja kuumaksi. Inkivääripala raastetaan tai pilotaan veitsellä pieneksi, (on helpompaa, kuin raastaminen) heitetään mukiin, annetaan muhia ja terveellinen inkivääritee on valmis nautittavaksi. Itse lisään sekaan vielä hieman hunajaa. Tämä joka ilta huiviin niin hyvää tulee :)

Ystäväni kertoi nepalilaisten munkkien uudesta lääkkeestä vatsaoireiden hoitoon. Raastetaan inkivääriä lämpimään coca colaan ja ääntä kohti. Tiedä toimivuudesta, mutta ei nepalilainen munkki voi olla turisti näiden terveysjuttujen kanssa... :worship:

Mulla hajos olkapää perkele :curs: eilen. porasin yhdellä kädellä isolla porakoneella ylös hallin kattoon reikää, olkapää väsyi mutta jatkoin poraamista ja sitten poks!! treenit menevät taas vitulleen. varmaa ei vielä ole mikä siellä on, epäillään jänne repeämää :itku:
murros iässä kasvoin niin nopeaa tahtia että lihaskasvu ei ehtinyt perässä. silloinkin treenasin "kovaa" mutta en osannut syödä, levätä...
selästä kuoli hermotusta lapojen lihaksista-> lavat olivat irtonaisia selästä ja rasitus kuormituksesta siirtyi olkapäille, jotka ottivat itseensä. tässä on muutama vuosi mennyt ihan ok, mutta olkäpäät olleet aina vähän paskassa jamassa. saa nähdä miten nyt menee leikataanko vai ei , toivon että pääsis treenaamaan ja kasvattamaan näitä "ripuliranteitani" ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom