Niskat ja muuta hömppää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

pexxi

Mode
Mulla on ollut niskat jumissa pari päivää, ilmenee lähinnä huimauksena ja omituisena olona?Treeniä olen vetänyt kovaa parina päivänä yläkropalle, tänään taidan jättää välistä jalat, koska on niin paska olo tuolla niska-pää-seudulla?

Duunissa olen koko ajan, vapaapäiviä silloin tällöin. Plus vitun kuuma työpaikalla ja pöytätuulettimet ainoa pelastus-jotka taas jumittaa niskan puhureillaan?

Onko teillä vinkkejä niskan rentouttamiseksi?Hierojalle en pääse ennen maanantaita?Voisko olla ylikuntoa tms?

Peruskyssäreitä mutta kysynpä kuitenkin?
:confused:

Huono tyyny tai sänky? Ootko nukkunut omassa sängyssä viime yöt :)

Voi lentää laatta jos sulla on tollanen olo ja niskat jumittaa.

Joo tyyny on "ergonominen ihme" ja ikävä kyllä olen nukkunut omassa sängyssä;)

Mitä mieltä treenien passauksesta?
Illalla viinaa...sillä se lähtee:kippis1:

Voithan sä venytellä sitä niskaa kans, mutta mulla ei ainakaan oikeen auta. Osta kunnon tyyny ja sänky viel :) mun oma tyyny maksaa enemmän kun ooppera lippu.

Mulla pitäis olla sellainen niskaahoitava tyyny..

Kannattaako treenitauko muutamaksi päiväksi ja hieronnat?:rolleyes:

Vähän riippuu mitä oot menossa treenaa ja miten. Joo hieronta auttaa "kaikkeen", pitää ittekin mennä tässä kun on toi yläselkä ollut niin prkleen jumissa.

Jalkoja oli menossa kevyesti treenaa mutta ei taida tulla mitään kun tää olo on hutera....:mad:

Huimaus ei enää välttämättä johdu lihasten jumiutumisesta, vaan ranka voi olla lukossa. Kannattaa käydä fysioterapeutilla, saat arvion nykykunnosta. Tunnetko paineen tunnetta päässä? Katkeileeko silmistä epäilyttävän paljon verisuonia? Kuumottavaa kipua niskassa? Jatkuva paha maku suussa(voi kuulostaa huvittavalta, mutta on yksi lukkiutuneen rangan oireista)?

Krusifiksin mielipide varmasti on oikea. Näin netin kautta on hiukan vaikea kuitenkin mitään diagnooseja tehdä. Konsuloi kuitenkin omt fysioterapeuttia tai kiropraktikkoa. Salitreenaajien ongelma on usein kuvaamasi oire. Lähes poikkeuksetta syy onkin lihaskrampissa, joka kuitenkin on sekundäärinen syy. Rintarangan subluksaatio (justiinsa se krusifiksin mainitsema lukko) johtuu yleensä työntöliikkeestä, kuten vaikkapa penkkipunneruksesta. Nikamat tukeutuvat toisiinsa ns. nivelhaarakkeilla, näiden virheasento aiheuttaa mainittuja oireita.

Kiitoksia vinkeistä?Just olen menossa hierojalle, siellä selviää verdicti niskan kunnosta!Pitäis osata ottaa kevyesti viikko salilla mutta vaikeahaan se on!:cool:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikä hieroja? Jos ei ole urheiluhieroja, niin ei se välttämättä sulle mitään muuta sano, kuin että lihakset jumissa tuu parin päivän päästä uudelleen. Älä säästä väärässä paikassa.

Tavallinen.
tuntui tietävän paljon asioista eikä edes tuominnut nostelua:p
ja parin päivän päästä uudelleen...omasta halusta!

Suosittelisin napropaattia tai tavallista hierojaa, ei normaalisti maksa kuin ekhä muutaman satasen vanhaa rahaa. Kannattaa kyl, olo helpottuu huomattavasti.....:urjo:

Joo, tänään taas hierojalle. Treenasin viime viikolla kahdesti, viikonloppuna ja lähipäivinä en ollenkaan!

Kysymykseni kuuluu edelleen, olenko treenaamatta tän viikon ja hoidan niskat kuntoon? Kaikki kommentit erittäin tervetulleita?

Olen ottanut 6 viikkoa kovaa treeniä ja kevyesti treenaus tuntuu pirun vaikealta?:mad:

Niin no vaikeaa sanoa, melkein jokaisessa lihastreenissä sitä väkisinkin jännittää niskoja (voi tuntua aika häjyltä). Lihastulehduksen vaara siinä voi olla. Suosittelisin ainaki ottaa muutaman tulehduskipu lääkkeen, pitää ainaki toivonmukaan lihastulehdukset poissa (esim. burana tai aspiriini). Tiedän kyllä tunteeen ku ei pääse salille viikkoon, päähän siinä hajoo.

Jos lihakset on tulehtuneet niin ei missään nimessä hierontaa tai treeniä. Mutta jos niissä on perinteistä jäykkyyttä niin hieronta tekee hyvää sekä myös kevyt treeni. Monille niskakipuisille suositellaan treeniä...

Mulla menee niin että niskat menee jumiin jos en treenaa säännöllisesti. Heti kun tulee vähän taukoa niin alkaa pakottamaan. Eikä ole ollut muitakaan näyttöpäätetyöskentelijän vaivoja, treenamisen ansiosta

Sitä syytä kun mietitte, niin perinteinen syyhän on tuo veto. Elikkäs se työpaikan pöytätuuletin vois olla syytä heivata sinne mistä se on tullukki. :(
Kannattaa ainakin kokeilla pari päivää duunissa ilman tuuletinta.

joo tuuletin vittuun!
kävi niin että hierojalla kävin ja meni niskat pahempaan suuntaan!

pari päivää saikkua ja relaxantit kehiin...siinä meni natu-status!!;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom