Niskantakaa punnerrus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slp
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
jarze sanoi:
Oho, tollasta en oo nähnytkään ennen. Melko näppärä keksintö...täytyy koittaa josko sais kehteltyä vastaavan..

Tuossa kyllä saa tuntuman pysymään olkapäillä hyvin...

Happo näyttää noissa kuvissa vaan malliksi....kunnon sarjassa on painot tuossa kuvassa näkyvään x 3 :)

neutraali sanoi:
M.Ruhlhan teki vähän samanlaisella häkkyrällä olkapäitä uudella filmillään.Sillä vaan oli seisottava malli se vekotin.

Jari leino teki muistaakseni kans omalla videollaan jotain tuollaisia taljapunnerruksia..en muista enää tarkkaan kun siitä on niin monta vuotta kun katsoin sen videon :)

Kun painot kasvavat, kasvavat loukkaantumis riskit.
Kannattaa tehdä käsipainoilla "Arnold punnerrusta", eli
liikkeen alussa käsipainot ovat hartioitten tasolla peukalot
osoittavat taaksepäin ja pikkurillit eteenpäin, siitä tasainen
työntö ylöspäin kiertäen.Yläasennossa peukalot osoittavat
kohti toisiaan(sissäänpäin) ja pikkurillit ulospäin.
Todella tehokas liike.
Niskantakaa punnerrus korkeintaan korvien tasalle.
Edestäpunnerruksessa kannattaa työntää päätä eteenpäin/
tangon väliin/alle ja tankoa taaksepäin.Näin liike pysyy
olkapää harjoituksena ja rintalihakset eivät pääse auttamaan,
kuten ns.normaalissa pystypunnerruksessa edestä käy.
Koko olkapää lihaksisto joutuu tekemään työtä, eikä vain
"pelkkä" etuolkapää.

Robby.R sanoi:
Kun painot kasvavat, kasvavat loukkaantumis riskit.
Kannattaa tehdä käsipainoilla "Arnold punnerrusta", eli
liikkeen alussa käsipainot ovat hartioitten tasolla peukalot
osoittavat taaksepäin ja pikkurillit eteenpäin, siitä tasainen
työntö ylöspäin kiertäen.Yläasennossa peukalot osoittavat
kohti toisiaan(sissäänpäin) ja pikkurillit ulospäin.
Todella tehokas liike.

Veit jalat suustani. Itselläni kipeytyi tammikuussa olkapää ja tuli muutaman kk:n tauko treeniin. Erilaisia liikkeitä hakiessa "Arnoldi" oli ainoa jolla olka säästyi kivuilta. Suosittelen!

Täytyy koittaa tuota niskantakaa/sivulta punnerrusta uudelleen vähän maltillisemmalla laskukorkeudella.

Kertokaa nyt miksi ihmeessä on pakko punnertaa niskantakaa kun riskit on tiedossa ja voi aivan hyvin punnertaa edestä tai käsipainoilla?

Teen todella harvoin ko. liikettä ja painot ovat kohtuulliset eikä ole ollut ongelmia. Niskan takaa punnerrusta ei kannata tehdö suurilla painoilla ,koska loukkaantumisriski kasvaa ja paljon. Tällähetkellä teen vuoropunnerrusta eli ei nosteta tappiin asti vaan pääyli eka taakse sen jälkeen eteen jne. liikettä kutsutaan Bradfordiksi. Toinen hyvä on käsipainopunnerrus. :kippis1:

Timba79 sanoi:
Kertokaa nyt miksi ihmeessä on pakko punnertaa niskantakaa kun riskit on tiedossa ja voi aivan hyvin punnertaa edestä tai käsipainoilla?

Tätä olen itsekkin ihmetellyt, mulle on nyt 2 fysioterapeuttia ja 1 urheilu lääkäri sanonut että ei kannata punnertaa niskan takaa,
ja niille ketkä sanovat ettei se tunnu missään niin se itse vamma voi kehittyä hyvin pitkälläkin aika välillä .
ja se ei sitten ole kivaa kun joutuu 6kuukautta treenaamaan pelkkiä jalkoja.

sterpuska sanoi:
Tätä olen itsekkin ihmetellyt, mulle on nyt 2 fysioterapeuttia ja 1 urheilu lääkäri sanonut että ei kannata punnertaa niskan takaa,
ja niille ketkä sanovat ettei se tunnu missään niin se itse vamma voi kehittyä hyvin pitkälläkin aika välillä .
ja se ei sitten ole kivaa kun joutuu 6kuukautta treenaamaan pelkkiä jalkoja.

Ähh, kaikki entisajan kovat penkkaavat punnertivat niskantakaa, esimerkiksi Ted Arcidi teki liikettä kolmesti viikossa jopa 165kg painoilla vuosien ajan. Nykyään venäläiset tekevät niskantakaa punnerrusta. Se on eri liike kuin edestä punnerrus. Paskapuhetta, että se automaagisesti olisi erityisen vaarallinen.

Force sanoi:
Ähh, kaikki entisajan kovat penkkaavat punnertivat niskantakaa, esimerkiksi Ted Arcidi teki liikettä kolmesti viikossa jopa 165kg painoilla vuosien ajan. Nykyään venäläiset tekevät niskantakaa punnerrusta. Se on eri liike kuin edestä punnerrus. Paskapuhetta, että se automaagisesti olisi erityisen vaarallinen.
Mikas naiden entisaikojen huippunostajien olkapaavamma tilanne on tata nykya, enta karsivatko he silloin ko. vaivoista?

Mariachi sanoi:
Mikas naiden entisaikojen huippunostajien olkapaavamma tilanne on tata nykya, enta karsivatko he silloin ko. vaivoista?

Eivät kärsineet. Esimerkiksi Ted Arcidi penkkasi ensimmäisenä virallisissa kisoissa 700 paunaa vuonna 1985, ilman penkkipaitaa. Ottaa melkoisesti olkapäiden päälle tuollaiset raudat ilman paitaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Force sanoi:
Eivät kärsineet. Esimerkiksi Ted Arcidi penkkasi ensimmäisenä virallisissa kisoissa 700 paunaa vuonna 1985, ilman penkkipaitaa. Ottaa melkoisesti olkapäiden päälle tuollaiset raudat ilman paitaa.
Siihen aikaan ovat sitten miehet ja olkapaat olleet rautaa... :D

Force sanoi:

joo toikin on ihan totta ei se tietenkään kaikille aiheuta vammoja mutta jos on alttiutta olkapäävaivoihin niin ei voi kyllä suositella.

sterpuska sanoi:
joo toikin on ihan totta ei se tietenkään kaikille aiheuta vammoja mutta jos on alttiutta olkapäävaivoihin niin ei voi kyllä suositella.

Joo, ja joillain se kuulemma vääntää pahasti olkapäitä kun taas joillekkin se tuntuu jopa luonnollisemmalta kuin naaman edestä punnerrus. Jos vääntää niin ei tietenkään kannata tehdä liikettä.

Force sanoi:
Joo, ja joillain se kuulemma vääntää pahasti olkapäitä kun taas joillekkin se tuntuu jopa luonnollisemmalta kuin naaman edestä punnerrus. Jos vääntää niin ei tietenkään kannata tehdä liikettä.

Tässä tuli hyvä kommentti. Jos tuntuu vähänkään pahalta tai luonnottomalta niin jättää tekemättä, muuten sitten tekee jos siltä tuntuu. Mun mielestä käsipainot on kaikista turvallisimmat olkapäille.

Timba79 sanoi:
Tässä tuli hyvä kommentti. Jos tuntuu vähänkään pahalta tai luonnottomalta niin jättää tekemättä, muuten sitten tekee jos siltä tuntuu. Mun mielestä käsipainot on kaikista turvallisimmat olkapäille.

Näinhän se menee. Mäkin ajattelin kerran kokeilla niskantakaa punnerrusta ihan vaihtelun vuoksi, ja se jäikin sitten siihen yhteen sarjaan. Ikinä ei ole ongelmia olkapäiden kanssa ollut, mutta se kyllä sattu heti. On niin yksilöllistä. Käsipainoilla on hyvä tehdä, mutta ongelmana on se että mä en ainakaan saa yksin sellasia hantteleita olkapäille millä pitäis punnertaa. Sen takia teenkin tangolla.

Powerhousu sanoi:
Käsipainoilla on hyvä tehdä, mutta ongelmana on se että mä en ainakaan saa yksin sellasia hantteleita olkapäille millä pitäis punnertaa. Sen takia teenkin tangolla.

Yks kaveri jelppi mulle salilla hyvän kikan. Mä teen noi pystypunnerrukset käsipainoilla istuen ja selkänojaa vasten. Otat ne käsipainot polvien päälle ja siitä yksi kerrallaan jalan avulla heijaat ne ylös, nousee yli 30 kilosetkin hanttelit vielä ihan mukavasti tolla tekniikalla ylös.

Timba79 sanoi:
Yks kaveri jelppi mulle salilla hyvän kikan. Mä teen noi pystypunnerrukset käsipainoilla istuen ja selkänojaa vasten. Otat ne käsipainot polvien päälle ja siitä yksi kerrallaan jalan avulla heijaat ne ylös, nousee yli 30 kilosetkin hanttelit vielä ihan mukavasti tolla tekniikalla ylös.
Eikös toi nyt ole ihan itsestäänselvyys? Mä olen tehnyt noin aina, eikä siihen tarvittu kovin suurta aivokapasiteettia tajuamaan sitä...

elasto sanoi:
Eikös toi nyt ole ihan itsestäänselvyys? Mä olen tehnyt noin aina, eikä siihen tarvittu kovin suurta aivokapasiteettia tajuamaan sitä...

Itsekkin olen aina tehnyt noin, mutta kyllä silti tuottaa noissa käsipainopunnerruksissa vaikeuksia saada punnerrusvoimaa vastaavia käsipainoja alkuasentoon.

Tuli muuten ihan off topiccina mieleen, tää viimeisin lääkäri kenen kanssa juttelin suositteli jättämään ristikkäistaljan pois "isoilla painoilla" vääntää kuulemma olkanivelen
kaikista hajoamisherkimpään asentoon.+ sanoi että yleensä siinä laitteessa saadut vammat ovat vakavia.

Toisaalta kun on jutellut noiden tyyppien kanssa niin tuntuu että mikään ei ole turvallista.

elasto sanoi:

:piis: :david: :piis:

Ehkä minä sitten olen keskivertoa senverran tyhmempi kun en tätä heti tajunnut. Mun mielestä tällä tekniikalla saa kyllä todella isot hanttelit ylös ja ehkä kaikille ei ole kaikki kikat niin itsestäänselvyyksiä kun sulle näyttää olevan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom