Niskantakaa punnerrus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slp
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos on vähäkään ongelmia olkapäiden kanssa, kannattaa unohtaa niskantakaapunnerrukset tai sitten koittaa ottaa Smithissä eikä laske silmien tasoa alemmaksi.

Aivan. Tein pitkään itsekin virheellisesti ja laskin tangon liian alas. Mulle neuvottiin että ote kannattaisi pitää leveänä (en sitten tiedä pienentääkö loukkaantumisriskiä, mutta vielä ei ainakaan ole pamahtanu :) ) ja tankoa ei saisi laskea kuin max. silmien tasolle, mieluummin ei niinkään alas. Teen pelkästään smithissä, ettei turhaan telo itteään ja hyvin on silti kasvanu voima ja olkapäät. Tällä hetkellä menee kympin sarja 75kg:lla ilman että paukkuu paikat ja veri lentää nenästä. :thumbs:

tikkuniska sanoi:
Jos haluaa ottaa tuota niskantakaapunnerrusta turvallisemmin ni kannattaa koittaa smithissä.

Joo turvallisempi, mutta juuri smihistä tuli mulle semmonen tekniikka ongelma että kun rupee voimat ehtyy niin alan työntää oikeeta kättä taakse. JA sitä on todella vaikee korjata. Tai kun oikeen keskittyy niin se menee, mutta se on jääny johkin syvälle ytimiin, KELE :curs: Mutta noi on yksilö kohtaisia juttuja.

jarze sanoi:
Kuinka tämä tapahtuu?

Veikkaisin, että tanko vedetään rinnalle ja punnerretaan normaaliin tapaan ylös. Luulisi vaan naamaan jäävän ikävät nirhausjäljet, jos liian likellä taljaa tekee. :rolleyes:

Wildemar sanoi:
Veikkaisin, että tanko vedetään rinnalle ja punnerretaan normaaliin tapaan ylös. Luulisi vaan naamaan jäävän ikävät nirhausjäljet, jos liian likellä taljaa tekee. :rolleyes:
Vaikuttais melko vittumaiselta liikkeltä. Niskantakaa saattas onnistuakin, mutta aika kikkailua se tulis olemaan...

jarze sanoi:
Vaikuttais melko vittumaiselta liikkeltä. Niskantakaa saattas onnistuakin, mutta aika kikkailua se tulis olemaan...

Silloin se kannattaa varmaan tehdä ranskalaisena, kuin minään olkapääliikeenä.

Tärkeää on myös oteleveys eli kauhean kapea aiheuttaa turhaa painetta ja vääntöä nivelille (vertaa syvä- ja puolkyykky). Ite lasken sellaiseen syvyyteen (etupunnerrus) että kyynär- ja olkavarsi muodostaa n. 90 asteen kulman ja ote on n. kämmenleveys karhennuksista.

KäveleväRuumis sanoi:
Silloin se kannattaa varmaan tehdä ranskalaisena, kuin minään olkapääliikeenä.
Juu, kyllä mä ranskalaista osaan taljassa tehdä, mutta pystypunnerruksesta oli nyt kyse. Mietittiinkin, että kuinka se onnistuu...

Mulla paukahti olkapää niskantakaa punnertaessa, josta seurauksena melkeen vuoden treenitauko ja armoton vitutus. Pystypunnerrus käsipainoilla on ainakin toiminu mulla hyvin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
DoDo sanoi:
Mulla paukahti olkapää niskantakaa punnertaessa, josta seurauksena melkeen vuoden treenitauko ja armoton vitutus. Pystypunnerrus käsipainoilla on ainakin toiminu mulla hyvin.

Mitä siihen olkapäähän kävi?

Force sanoi:
Mitä siihen olkapäähän kävi?
Jotain sieltä paukahti, jonka jälkeen se tulehtu. Lekurit määräs alkuun buranaa
tulehduskipulääkkeeksi 2*400mg/pv 2viikkoo jonka jälkeen se olikin jo sit niin kipee ettei tarvinnu enää tehä mitään, ei ne ees kuvannu sitä.(tämä siis arvauskeskuksessa)
Levolla se meni ohi noin vuodessa. Eikä se nyt ihan rampa ollu, mutta ei sillä kyllä treenattukaan.
Kovaa rutinaa ja pauketta pitää vieläkin, mutta kipee se ei ole kun muistaa venytellä ja lämmitellä kunnolla.

edit: sivuttaisliikerata loppui noin 90 asteeseen

Smithissä tehtynä ja vain vähän päälakea alemmas tehtynä ei oo varmaan mitään ongelmia tehdä. Itse ainakin saan mielestäni enemmän myös olkapään sivuosat työskentelemään kuin edestä punnerruksia tehdessä.
Toi alaslaskun syvyys riippuu rakenteesta ja paljonko sitä massaa on kertynyt. Sitä ei oikein noiden olkapäiden liikkuvuus pysy samanlaisena kun paino nousee lihaksina esim. 80 kilosta 100 kiloon. Itse oon sen huomannu hyvin esim. siten että laittaa toisen käden selän taakse yläkautta ja toisen alakautta. Joskus 85 kiloisena oli helppoa ottaa selän takana käsistään kiinni siinä asennossa, nyt ei oo toivoakaan. Siis jos joku ei tuota liikkuvuustestiä tajunnut niin alakautta käsi ikäänkuin "poliisiotteen" kautta mahdollisimman ylös selkään ja yläkautta selän taakse toinen käsi niinkuin ranskalaisen punnerruksen ala-asennossa. Kyllä meinaan alkaa olla melkoinen notkeustesti saada kätensä yhteen siinä vaiheessa kun selkälihaksia ja olkapäitä alkaa olla enemmän. Samalla tavalla itsellä ainakin on käynyt aina vaan epämukavammaksi laskea tanko kovin alas niskaan. Vääntää liikaa olkapäitä luonnottomaan asentoon.
Mut kyl sivuolkapäille hyvä liike. Varsinkin kun etukäteisväsyttää niitä vielä vipunostoilla sivulle. Tai tekee nää kaksi liikettä supersarjoina.

JohnnyB sanoi:
Jos on vähäkään ongelmia olkapäiden kanssa, kannattaa unohtaa niskantakaapunnerrukset tai sitten koittaa ottaa Smithissä eikä laske silmien tasoa alemmaksi.
Jos pahasti sattuu niskantakaapunnerrus, niin ratkaisu voi löytyä liikkuvuuden parantamisesta. Ei muutaku keppijumppaa, että olkapäitten liikeradat kasvaa.

Minä teen punnerruksen edestä- semmoisella painopakkahässäkällä- kovat sarjat ja sen jälkeen niskantakaapunnerruksen 1x monta suht pienellä painolla.
Vähän niinkuin vähennyssarjana, mutta viimeinen sarja niskan takaa. On pysynyt olkapäät kunnossa...toistaiseksi, täytyy :wall: puuta.

Täällä näyttää jakautuneen nuorempien ja vanhempien kesken kumpaa tekevät, kas kummaa :)

jarze sanoi:
Kuinka tämä tapahtuu?

Tuossa kuvia siitä talja punnerruksesta...

Liitteet

• IMG_0110.webp
    IMG_0110.webp
    40,9 KB · Katsottu: 419
  • IMG_0109.webp
    IMG_0109.webp
    29,7 KB · Katsottu: 441
  • IMG_0108.webp
    IMG_0108.webp
    27 KB · Katsottu: 497
gnut sanoi:
Jos pahasti sattuu niskantakaapunnerrus, niin ratkaisu voi löytyä liikkuvuuden parantamisesta. Ei muutaku keppijumppaa, että olkapäitten liikeradat kasvaa.
Ite oon kayttanyt keppijumppaa varsin ansiokkain tuloksin, mutta jos jollakin olisi heittaa erilaisia liikkeita, niin saisi vahan vaihtelua jumppaan

armstrong74 sanoi:
Tuossa kuvia siitä talja punnerruksesta...
M.Ruhlhan teki vähän samanlaisella häkkyrällä olkapäitä uudella filmillään.Sillä vaan oli seisottava malli se vekotin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom