Känsien poistaminen
Tässä kaikille känsistä kärsiville pakkislaisille kullanarvoinen vinkki. Olen käyttänyt tätä kikkaa itse aina silloin, jos känsät kasvavat niin isoiksi että alkavat jo haitata treenaamista. Varsinkin leuanveto ja mave ovat huomattavasti hauskempia tehdä kun känsät eivät ole välissä. Pahimmillaan känsä saattaa revetä ja silloin iskee treenitauon lisäksi pahimmillaan myös selibaatti :(
Laita sopivaan astiaan lämmintä vettä ja pistä kädet sekaan noin 10 - 15 minuutin ajaksi. Olen kuullut, että jotkut lisäävät veteen hieman Fairya tai vastaavaa, jotkut käyttävät myös vauvaöljyä, mutta pelkkä lämmin vesikin riittää. Kun känsät ovat pehmenneet riittävästi, voit rapsutella kuolleen ihon pois varovasti vaikkapa voiveitsellä. Seurustelevat Pakkislaiset voivat konfliktin välttämiseksi käyttää vaikka kynsiään, tai pihistää voiveitsen yön pimeydessä. Voit viimeistellä homman käyttämällä melkein mitä tahansa karkeaa esinettä, paras on tietysti hohkakivi tai jalkojen hoitoon tarkoitettu raspi. Loppuhionnalla vältät kovettuneet ja terävät nahanriekaleet kämmenissä.
Pro tip: Tarkoituksena on poistaa vain kuollut iho. Älä siis vuole käsiäsi vereslihalle, etteivät känsät tulehdu tai kipeydy. Jos känsät ovat todella tiukassa, voit pistää yöksi käsiin ronskin kerroksen käsivoidetta ja päälle vaikkapa puuvillakäsineet ja uusia rapsutuskäsittelyn seuraavan päivänä.