Niksi-Pakkis - Elämä helpommaksi

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Jos tykkää marjastaa mutta ei syödä marjoja kannattaa mennä keräilemään muuten ihan normaalisti mutta jos kerää käsin niin leikkaa ämpäristä pohjan pois ja jos koneella niin siitä peräseinä irti. Näin saa samanlaiset "kiksit" kuin normaalista keräämisestä mutta ei ole pakko syödä. Moni urheilukalastaja käyttää samankaltaista catch&release -tekniikkaa järvellä.

Tuotaaah... Eikös se olisi sama kerätä ne marjat ja myydä etiäpäin? Saa kiksejä keräilystä, ei tarvitse syödä niitä + saa rahaa!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lähtiskin. Itsekin teen aina noin, mutta ei toimi läheskään aina. Yksi hyvä on pistää nuppineulalla reikä munan toiseen päähän ennen keittämistä, mutta kas kummaa, sekään ei toimi aina. Noi kananmunat on niin mystisiä tapauksia, että ei niistä ota kukaan selvää. Sellaista metodia ei ole kukaan kai vielä keksinytkään, millä niistä saa kuoret aina helposti irti.

Ite tuijotan sitä kanamunaa vihasesti niin kauan, että kuori halkeaa ja tippuu itsekseen pois.

Mä kokeilin kans tota puhaltamalla tapahtuvaa munankuorimista. Eka muna halkes keskeltä kahtia. Toinen lensi 35m/s nopeudella (mitattu Doppler-tutkalla) lattialle. Sen jälkeen palasin tavanomaisen puisevaan kuorintarutiiniini.

Zone-sarja -42%
Mä kokeilin kans tota puhaltamalla tapahtuvaa munankuorimista. Eka muna halkes keskeltä kahtia. Toinen lensi 35m/s nopeudella (mitattu Doppler-tutkalla) lattialle. Sen jälkeen palasin tavanomaisen puisevaan kuorintarutiiniini.

Outo juttu, meikäläisellä tuo toimii kyllä lähes poikkeuksetta, kunhan munan kuori ei ole aivan murusina. Tärkeintähän tuossa on se, että puhaltaa tuonne munan suippoon päähän (jossa on suht pieni reikä) ja että tekee tuon toisen pään reiän sen verran suureksi, että se itse mulq mahtuu sieltä ulos.

Mulla on joka kerta toiminut pelkkä kuuman veden pois kaataminen, heti perään kylmää vettä, enkä ole antanut niiden munien edes puolta minuuttia jäähtyä. Ihan kuumalta tuntuu vielä käteen kun alan kuoria, ja hyvin lähtee. Ehkä se liian pitkään kylmässä liottaminen ei toimi yhtä hyvin.

Toimii, näillä tyypeillä keillä ei se kananmunankuori irtoa, on saattanut käydä vaan munia ostaessa huono tuuri. Jotenkin mulla sellainen käsitys että nuoren kanan munista ei kuori ruukaa irrota. Saatan toki olla väärässäkin.

Tuli nuista kananmunista mieleen että ootteko kokeilleet puristamalla rikkoa kananmunaa? Kaveri kerran sano että niitä ei saa kovin helposti nyrkissä puristamalla rikki. Olin aika epäuskoinen mutta päätin kokeilla hellästä. Kananmuna kämmeneen ja sormet ympärille. Puristin melko lujaa ja ihmettelin että onpa jännä kun kestää puristaa. Meni siinä hetki ja aika pirun lujaa sai puristaa ennen ku meni rikki. Ja v*ttu mikä sotku siitä sitten tuli. Meleko paineella levisi pitkin vittua. Tein lavuaarin päällä mutta sai sitä vähän seiniltä kerätä. Kaverin kans säikähettiin hieman :)

Helpoin tapa syödä muna on lyödä se keskeltä kahtia ja kaivaa lusikalla ulos.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä lyön aina sen munan päähäni rikki kunnolla niin kuin Spede opetti. Liekö sitten kova pää vai toimiva kikka mutta aina saa helposti kuorittua. :)

Helpoimmalla pääsee kun syö munat kuorineen.

Tuli nuista kananmunista mieleen että ootteko kokeilleet puristamalla rikkoa kananmunaa? Kaveri kerran sano että niitä ei saa kovin helposti nyrkissä puristamalla rikki. Olin aika epäuskoinen mutta päätin kokeilla hellästä. Kananmuna kämmeneen ja sormet ympärille. Puristin melko lujaa ja ihmettelin että onpa jännä kun kestää puristaa. Meni siinä hetki ja aika pirun lujaa sai puristaa ennen ku meni rikki. Ja v*ttu mikä sotku siitä sitten tuli. Meleko paineella levisi pitkin vittua. Tein lavuaarin päällä mutta sai sitä vähän seiniltä kerätä. Kaverin kans säikähettiin hieman :)

Puristit väärin ku meni rikki. Jos puristaa tasaisesti niin ei kyllä mene rikki, mutta jos puristuksen yhteydessä painaa esim. sormenpäillä niin jo räsähtää.

Jos haluat säästää vettä tai aikaa suihkussa käydessäsi, poista suihkuteline. Näin joudut pitämään suihkua kädessäsi ja sitähän ei helposti pidä niin kauaa kuin suihkun ollessa telineessä tulisi suihkun alla huvikseen seisoskeltua.

Puristit väärin ku meni rikki. Jos puristaa tasaisesti niin ei kyllä mene rikki, mutta jos puristuksen yhteydessä painaa esim. sormenpäillä niin jo räsähtää.

Nimenomaan sen takiahan se lopulta rikkoontui. Puristin niin lujaa ku jaksoin niin silloin siinä väistämättä käy niin ettei pysty enää puristamaan tasaisesti.

Tein tuon T-Shirt Folding -"laitteen". Ei voi nauramatta käyttää... Meleko hökötyksiä ne ihimiset keksiikin. Sen nimeksi tuli: "Viikkaus Master 6000"

Nyt kun kaikki ovat lukeneet M&M:n kokkausvinkkejä, niin hella voi tämän jälkeen olla melko törkeän näköinen. Eipä hätää, pyyhkäise hellasta pahimmat roiskeet rätillä ja hankaa loput tummentumat irti kuivalla sokeripalalla. Olen itse saanut sokeripalalla puhdistettua mm. ruostetäpliä rosterisesta tiskipöydästä sekä aterimista. Näppärää.

Noiden Fivefingers-popojen kanssa ei varmaankaan käytetä sukkia? Itse kiipeilyn harrastajana painiskelen myös kyseisen ongelman kanssa, kiipeilypopoja kun yleensä pidetään ilman sukkia ja ne alkavat varsin nopeasti haisemaan varsin eksoottiselle. Ongelmahan tuossa on se, että kun sukkaa ei ole, niin jaloista irtoaa ihosolukkoa yms skeidaa kenkään ja pöpöt alkavat jylläämään toden teolla. Kiipeilykenkiä ei voi yleensä pestä, mutta olen itse saanut ainakin hetkellistä huojennusta suihkuttamalla ihan apteekista saatavaa desinfiointisuihketta kenkien sisään ja tunkemalla ne sen jälkeen pakastimeen. Uskoisin, että jos nuo Fivefingersit pesisi ensin sisältä mahdollisuuksien mukaan jonkin harjan yms. kanssa ja kuivumisen jälkeen suorittaisi vielä tuon desinfiointi / Pakastuskäsittelyn niin saattaisi auttaa ainakin hetkellisesti.

Lähtiskin. Itsekin teen aina noin, mutta ei toimi läheskään aina. Yksi hyvä on pistää nuppineulalla reikä munan toiseen päähän ennen keittämistä, mutta kas kummaa, sekään ei toimi aina. Noi kananmunat on niin mystisiä tapauksia, että ei niistä ota kukaan selvää. Sellaista metodia ei ole kukaan kai vielä keksinytkään, millä niistä saa kuoret aina helposti irti.

kannattaa silti tehdä se reikä sillä nuppineulalla jatkossakin, sehän tehdään siksi että paine pääsee ulos niin ei halkea se kananmuna.

arvaankohan väärin että puhallushomma toimisi esim 5min munille, mutta 10min munat on jo liian jäykkiä?

Back
Ylös Bottom