Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lihapiirakka/hamppari on hyvää, mutta lihis voi olla rasvainen tai liian kuuma ja hampparin täytteet valuu usein veke:
1. Kasaa lihis/hamppari normaaliin tapaan lautaselle.
2. Ota yksi (1) haarukka ja yksi (1) veitsi.
3. Aseta haarukka ja veitsi lautaselle lihiksen/hampparin viereen.
4. Nauti lihis/hamppari sivistyneesti lautaselta käyttäen haarukkaa vasemmassa ja veistä oikeassa kädessä.
On tohon 5 kertaa helpompikin tapa.On vielä ihan typerän helppo temppu. Kyllä tyttis hämmästyy viikonloppuna :D
Jos haluat pitää voipaketissa kannen ja et halua joka kerta vaihtaa veistä niin leikkaa voipaketin kanteen kaksi pientä viiltoa, josta veitsen "kahva" -osa tulee ulos. Toimii hyvin ja voi pysyy hyvänä ilman veitsen jatkuvaa vaihtoa.
Känsien poistaminen
Tässä kaikille känsistä kärsiville pakkislaisille kullanarvoinen vinkki. Olen käyttänyt tätä kikkaa itse aina silloin, jos känsät kasvavat niin isoiksi että alkavat jo haitata treenaamista. Varsinkin leuanveto ja mave ovat huomattavasti hauskempia tehdä kun känsät eivät ole välissä. Pahimmillaan känsä saattaa revetä ja silloin iskee treenitauon lisäksi pahimmillaan myös selibaatti :(
Laita sopivaan astiaan lämmintä vettä ja pistä kädet sekaan noin 10 - 15 minuutin ajaksi. Olen kuullut, että jotkut lisäävät veteen hieman Fairya tai vastaavaa, jotkut käyttävät myös vauvaöljyä, mutta pelkkä lämmin vesikin riittää. Kun känsät ovat pehmenneet riittävästi, voit rapsutella kuolleen ihon pois varovasti vaikkapa voiveitsellä. Seurustelevat Pakkislaiset voivat konfliktin välttämiseksi käyttää vaikka kynsiään, tai pihistää voiveitsen yön pimeydessä. Voit viimeistellä homman käyttämällä melkein mitä tahansa karkeaa esinettä, paras on tietysti hohkakivi tai jalkojen hoitoon tarkoitettu raspi. Loppuhionnalla vältät kovettuneet ja terävät nahanriekaleet kämmenissä.
Pro tip: Tarkoituksena on poistaa vain kuollut iho. Älä siis vuole käsiäsi vereslihalle, etteivät känsät tulehdu tai kipeydy. Jos känsät ovat todella tiukassa, voit pistää yöksi käsiin ronskin kerroksen käsivoidetta ja päälle vaikkapa puuvillakäsineet ja uusia rapsutuskäsittelyn seuraavan päivänä.
Mä oon nähny muutaman kerran jossain, kun joku on tehnyt noin. En ymmärtänyt, enkä ymmärrä vieläkään. Koin sen jopa hankalaksi. Meillä on puinen voiveitsi joka asustaa jääkapissa margariinipakkauksen päällä. Tadaa! Ei rumia ärsyttäviä reikiä kannessa, ei veitsen asettelua reikään. Sen kun heität veitsen paketin päälle ja kaappiin.Jos haluat pitää voipaketissa kannen ja et halua joka kerta vaihtaa veistä niin leikkaa voipaketin kanteen kaksi pientä viiltoa, josta veitsen "kahva" -osa tulee ulos. Toimii hyvin ja voi pysyy hyvänä ilman veitsen jatkuvaa vaihtoa.
Mä oon nähny muutaman kerran jossain, kun joku on tehnyt noin. En ymmärtänyt, enkä ymmärrä vieläkään. Koin sen jopa hankalaksi. Meillä on puinen voiveitsi joka asustaa jääkapissa margariinipakkauksen päällä. Tadaa! Ei rumia ärsyttäviä reikiä kannessa, ei veitsen asettelua reikään. Sen kun heität veitsen paketin päälle ja kaappiin.
Saa muuten olla myös melko kädetön jos saa rasian kannen ja sitä kautta pöydät ja muut ihan rasvaan. ;)Melko kädetön saa olla jos joutuu veistä kovastikin asettelemaan
Sitten ei muuta kuin Bongaa pakkislainen, ei vaatteet vaan välilihan painelijat yleisessä vessassa -ketju pystyyn.
Mä oon nähny muutaman kerran jossain, kun joku on tehnyt noin. En ymmärtänyt, enkä ymmärrä vieläkään. Koin sen jopa hankalaksi. Meillä on puinen voiveitsi joka asustaa jääkapissa margariinipakkauksen päällä. Tadaa! Ei rumia ärsyttäviä reikiä kannessa, ei veitsen asettelua reikään. Sen kun heität veitsen paketin päälle ja kaappiin.
Itse vetelen voiveitsestä käytön jälkeen aina enimmät rasvat rasian reunaan (mielellään sisäpuolelle) ja asetan voiveitsen vaikkapa leikkuulaudan reunalle odottamaan seuraavaa kertaa.
Ruuan poistaminen säilykepurkista:
1. Avaa säilykepurkin kansi normaalisti 2. Tee pohjaan pieni viilto (noin 1cm pitkä) 3. Puhalla tekemästäsi reiästä naama punaisena niin että hernekeitto valuu kattilaan nätisti eikä purkkiin jää yhtikäs mitään!