niksejä, miten syödä paljon ja terveellisesti = bulkki

Täsmälleen samaa mieltä, en ymmärrä miksi bulkatessa pitää tuijottaa niin anaalikeskeisesti sitä ruuan koostumusta, kuvitteleeko joku että ei läskisty niin paljon jos syö hifisti vrt normaaliin ruokaan jos kuitenkin kalorit on yhtä paljon plussalla? Ortoreksinen ruokavalio tuskin ainakaan on terveellinen - ainakaan henkisesti.

mmm...kebab ranskalaisilla :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eräs urheiluravitsemukseen erikoistunut ravitsemushäiskä sanoi yhdellä luennollaan (oli puhe aamiaisesta, ja joku kysyi, että entä jos ei saa syötyä noin paljon) suurin piirtein niin, että sitten syödään väkisin. Maha kuulemma alkaa vetää nopeasti enemmän.

Mä en oo ikinä ymmärtäny tota juttuu kun ei kalorit tuu täyteen ja apua en jaksa syödä. Vitut, kyllä sitä jaksaa kun pistää sitä ruokaa suuhun. Mä en voi käsittää kun jotkut kaverit vetää ravintolassa alle puolet ruuasta ja inisee että on ähkyjä. Mä syön alkupalat, pääruoan ja jälkkärin enkä saa silläkään nykyään itteäni täyteen vaan käveleen kotiin tekemään leipiä ja maitorahkaa:rolleyes: Ja ei, en ole läski jonka takia jaksaisin vetää sitä safkaa vaan ihan normaalin kokoinen tyttönen. Nälkä kasvaa syödessä joten sitä ruokaa naamaan vaan. Kannattaa kyllä vähentää hedelmiä ja kasviksia, ne täyttävät kummasti. Itse juonkin vasta ruoan jälkeen, eipähän täytä nesteet mahaa:D
Itse kans en ole ymmärtänyt kun jengi ei pysty kiskoon kuin 10 kaljaa. Muka maha täynnä. LOL! Itse vedän pelkkää viinii aloitteluksi pari tonkkaa, ja sit vedän viinaa vasta. Jatkoilla sit otan pirtut käyttöön, eihän siinä vaiheessa enää mikää tunnu miltää. Kaljaa on vaan sit aamul, janojuomaa, ihme hinttejä ku ei pysty viinaa ottaa. HOHO mitä ääliöitä. :D :D :D :D

Varaukseton peukku meahille :thumbs:

helvetin hyvä, tai riisillä viä paree

Terveellisempi ainakin.

Kyl mä nyt bulkilla syön aikalailla mitä sattuu ja paljon.
Kyl sitä fläsää muutenkin tulee ja sen voi sitten dieetata veks.

Toki sitä vois varmasti terveellisemmin syödä, mutta oon liian mukavuudenhaluinen. Nyt on vaan tarkotus bulkata lisää noin kymmenisen kiloa ja sitten katsotaan dieettaamista.

Muistan lukeneeni tämmösen top 10:n bulk-ruoista: (huom järjestys saattaa olla väärä)
1. lohi
2. pihvi
3. kananmunat
4. appelsiinimehu
5. pasta
hmm...no tää jäi sit top5-listaks :D

Ja hetken kun muistelen, niin listalla oli vielä varmasti vaalea leipä, täysmaito ja ehkä potaattikset.

En tiedä onko enää, mutta mäkkärissä oli tarjouksessa 2x bigmac 5e. Siitä saa
1000kcal ja ei varmasti pidä nälkää. :D

Eräs urheiluravitsemukseen erikoistunut ravitsemushäiskä sanoi yhdellä luennollaan (oli puhe aamiaisesta, ja joku kysyi, että entä jos ei saa syötyä noin paljon) suurin piirtein niin, että sitten syödään väkisin. Maha kuulemma alkaa vetää nopeasti enemmän.

Aivan aivan... ja päivä käynnistyy mukavasti :urjo:
Mulla on uskomattomia vaikeksia saada isoja määriä ruokaa kerralla alas, joskus mennyt yli puoli tuntia ja yli litra vettä että saa edes kebab-annoksen syötyä. Sama juttu tänä aamunakin, vaikka miten leuat kävi niin ei menny edes naminami aamiaishiutaleet alas. Varsinkin rasvasia ruokia on ihan mahdoton syödä, esim viimeks grillillä pienet makkaraperunat kesti kolme varttia syödä. :D
Ja tollasen ahtamisen jälkeen meinaa laatta lentää. :urjo:
EDIT: bigmackin syöminen on jo melkoinen taistelu vaikka ei olis syöny koko päivänä mitään.

"Aamiainen
Aamiainen on päivän tärkein ateria. Vaikka sinulla olisi kiire, et saa missään nimessä jättää sitä väliin. Aamiaisella tankkaat itseesi energiaa koko päiväksi. Mikäli olet syönyt heikosti aamulla, se kostautuu myöhemmin päivällä heikkona olona tai suorituskyvyn laskemisena.
Joillekin tukevan aamiaisen nauttiminen on jo ajatuksenakin mahdoton. Jos kuulut tähän joukkoon, sinun pitää vain yksikertaisesti opetella syömään aamulla. Aloita säännöllisyydestä ja lisää vähitellen ruokamäärää.
Syö aamiaisella puuroa, koska saat siitä vatsallesi hyvän startin koko päivälle. Mausta puuro hedelmillä tai laita siihen ripaus makeutusainetta. Jos kaurapuuro ei maistu, kokeile erilaisia vaihtoehtoja, joita kaupoista löytyy. Energiaa päivän aloitukseen eli hiilihydraatteja saat lisäksi hedelmistä, leivästä tai vaikka muroista. Syö aamiaisella myös valkuaista esim. raejuustoa, rahkaa, munanvalkuaisia, juustoa ja maitoa. Päivän vitamiinit on myös helppo muistaa ottaa aamiaisella. Monilla kuntosaliharjoittelijoilla aamiaiseen kuuluu proteiinidrinkki, josta saa kätevästi aamun proteiinintarpeen ja monesti vielä hyvänmakuisena juomana, joka on monille huomattavasti helpompaa kuin syödä kinkkuleikkelettä tai lihaa heti aamulla."

http://www.arikokkonen.com/2006/index.php?action=4

"Aamiainen........
Mä aloin lukemaan tuota ja sanoin, että tosi hyvää tekstiä ja luulin, että joku ihan normaali pulliais sivu olisi tuon kirjoittanut, mutta kun luin mistä otit tuon tekstin niin tajusin heti, että olisi ollut liian hyvä juttu jos normi pullias sivusta olisi tuommoista tietoa jakanut, mutta Godzillahan on paras!:rock:

Itse olen aloituksen ongelmaan havainnut kelpo ratkaisuksi hiilihydraattien vähentämisen isoista aterioista. Eli sitä pottua/riisiä/makaroonia vähemmän tai ei ollenkaan, ja puuttuva korvataan proteiiniryhmällä ja kasviksilla. Itseasiassa kunnon pihvit pelkästään kasvisten ja kastikkeen kanssa on aika herkkua.

EDIT: Ne hiilihydraatit sitten otetaan takaisin pienissä aterioissa

Originally Posted by Meah
Mä en oo ikinä ymmärtäny tota juttuu kun ei kalorit tuu täyteen ja apua en jaksa syödä. Vitut, kyllä sitä jaksaa kun pistää sitä ruokaa suuhun. Mä en voi käsittää kun jotkut kaverit vetää ravintolassa alle puolet ruuasta ja inisee että on ähkyjä. Mä syön alkupalat, pääruoan ja jälkkärin enkä saa silläkään nykyään itteäni täyteen vaan käveleen kotiin tekemään leipiä ja maitorahkaa Ja ei, en ole läski jonka takia jaksaisin vetää sitä safkaa vaan ihan normaalin kokoinen tyttönen. Nälkä kasvaa syödessä joten sitä ruokaa naamaan vaan. Kannattaa kyllä vähentää hedelmiä ja kasviksia, ne täyttävät kummasti. Itse juonkin vasta ruoan jälkeen, eipähän täytä nesteet mahaa

:rock: :rock: :rock:

:worship:

Mä aloin lukemaan tuota ja sanoin, että tosi hyvää tekstiä ja luulin, että joku ihan normaali pulliais sivu olisi tuon kirjoittanut, mutta kun luin mistä otit tuon tekstin niin tajusin heti, että olisi ollut liian hyvä juttu jos normi pullias sivusta olisi tuommoista tietoa jakanut, mutta Godzillahan on paras!:rock:

Jep :rock:

joskus mennyt yli puoli tuntia ja yli litra vettä että saa edes kebab-annoksen syötyä.

Ruoansulatukselle on pahasta huuhdella ruoka alas millään juomalla. Ruokaa on tarkoitus pureskella, että syljen entsyymit aloittavat ruoan pilkkomisen. Eli ruoka ensin, vesi sitten päälle.

Proteiinidrinksua lukuunottamatta tuo aamiaisohje oli kuule ihan virallisterveellinen.

Aivan aivan... ja päivä käynnistyy mukavasti :urjo:
Mulla on uskomattomia vaikeksia saada isoja määriä ruokaa kerralla alas, joskus mennyt yli puoli tuntia ja yli litra vettä että saa edes kebab-annoksen syötyä. Sama juttu tänä aamunakin, vaikka miten leuat kävi niin ei menny edes naminami aamiaishiutaleet alas. Varsinkin rasvasia ruokia on ihan mahdoton syödä, esim viimeks grillillä pienet makkaraperunat kesti kolme varttia syödä. :D
Ja tollasen ahtamisen jälkeen meinaa laatta lentää. :urjo:
EDIT: bigmackin syöminen on jo melkoinen taistelu vaikka ei olis syöny koko päivänä mitään.

Sulla on syömishäiriö :rolleyes:

Nää sun letkautukset on aina vähintään erilaisia :lol2:
no juu
riukubro2wx.gif

Suositut

Back
Ylös Bottom