niksejä, miten syödä paljon ja terveellisesti = bulkki

Pähkinät! Pähkinät! Pähkinät!

Mä oon itse lähiaikoina vetänyt Rainbow:n suolattuja cashew pähkinöitä. Annoskoko on just sopiva 100g ja hintakaan ei päätä huimaa (1,25€). Sairaan hyviä! Suolaakaan ei ole kuin nimeksi..

100g = 570Kcal
hh= 40g
p= 13g
r= 40g
suola= 0,5g

Noilla irtoo kaloreita, eikä tarvii olla jatkuvasti ahtaamassa sairaita satseja..

Kannattaa kokeilla!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla toimii ihan veden juominen... :confused:

Vedän töissä kaks lounasta, klo 11 ja klo 2. Koitan juoda runsaasti vettä päivän mittaan, ja olen huomannut että päivinä kun juon enemmän maha tuntuu tyhjenevän nopeammin = enemmän nälkä toiselle aterialle.

Ehkä tämä johtuu siitä että jos vettä jää juomatta kroppaan tulee jonkin asteinen nestevajaus, eikä ruoka maita tämän takia.

Empä tiedä miks näin on, mutta kannattaa kokeilla ainakin. :)

:kippis1:

Nälkä kasvaa syödessä, niinhän sitä sanotaan.

Eli ennen tätä nykyistä dieettiä en myöskään millään saanut syötyä kuin hikiseen 1800-2000kcal. Dieetin alussa kalorit oli 1800kcal ja määrät tuntui isoilta. Valitin valkullekkin, että en saa 70 grammasta hiutaleita tehtyä puurosatsia kaikkine lisukkeineen syötyä. Nyt kun kalorit on alempana niin 1600kcal päivinä on kokoajan nälkä. Enkä usko, että tästä tulee olemaan kovin vaikea nostaa kaloreita. Nyt tiedän paremmin, miten jaan ruoat ja mitä syön. Ancelita pyydä valmentajaasi tekemään sulle offiajan ruokavalio (valmiine ruokalistoineen) ja sitten vaan mätät ruoat väkisin naamaan, kyllä ne kohta helpommin uppoo, usko mua :D .

Pahan kyllä heitit. Itsekin luulen usein syöväni ihan tolkuttomasti jonain päivänä ja sitten lasken kalorit --> 1700 :(

:offtopic: Mutta sitä tulin vaan sanomaan, että mikä ihanuuspikkumussukka sulla on tossa sylissä!? Onko se bengali vai mikä? :offtopic:

Joo mun bengali-kisu-vauva se siinä :) Söpöys tosin on valetta, koska se on oikeesti todellinen tuholainen :D

Mulla muuten on heikohko ruokahalu ja massaa 107 kg. Käyn lenkillä 5 kertaa viikossa, ja salilla 4 kertaa. Bulkki on _hankalaa_. :D

Hehee...kuvitteleppa tuohon vielä se, että vedät työkses 14 tuntia viikossa jumppaa/spinningiä ja sit teet omat treenit ja tanssitunnit päälle :D Mun pitäis oikeesti varmaan vetää 5000 kcal päiväs, et sais jotain lihaa lisää...Mut kokeilen mielelläni kaikkien vinkkejä, jotka täällä on niitä auliisti laittanut, KIITOS!! Rypsiöljyä erityisesti alan lisäilee ja mutustelee jotain pähkinää ku ei oo tekemistä...eiköhän musta saada vielä kunnon sohvaperuna, jolla on suolapähkinöitä housuissa asti ;)

Jos se paljon syöminen on noin työlästä niin miksi välttelette roskaruokaa kuin myrkkyä? Jos vaikka ottaa jonkun heseaterian, niin majoneesissa on rypsiöljyä jota täälläkin suositellaan, ja ne tappavan nopeat hiilarit hidastuvat kun niiden kanssa menee rasvaa ja proteiinia. No eihän se nyt mikään terveyspommi ole kun sekaan mahtuu upporasvassa keittoa, mutta eipä painon nostaminen tietoisesti ole muutenkaan terveysratkaisu. Toi ultra-clean -syöminen on muutenkin vähän niin ja näin...siinä ei ehkä tarvisi olla ihan niin ortorektinen kuin osa tuntuu olevan. Runsaskuituisella ja vähärasvaisella ruoalla on hankala bulkata.

Itse olen huomannut, että runsas veden/nesteiden ja kahvinjuonti nopeuttaa vatsan tyhjenemistä ja näin ollen pystyy taas syömään. Enkä tarkoita sokerilitkuja sun muita semmoisia.

Itse olen huomannut, että runsas veden/nesteiden ja kahvinjuonti nopeuttaa vatsan tyhjenemistä ja näin ollen pystyy taas syömään. Enkä tarkoita sokerilitkuja sun muita semmoisia.

Juu, eiköhän tuo ole ihan yleisessä tiedossa :)

Ykkösjuoma on ilman muuta vesi ja sitä kannattaa kitata kunnolla, koska se tosiaan pitää aineenvaihdunnan aktiivisena, kuten vitamiini sanoi.

Ja kahvi myös...silläpä on todettu rasvaapolttavia vaikutuksiakin.

Pitihän se arvata että jonazn sieltä hyökkää pienistä viisastelemaan ;) Tietäähän näitä juttuja vaikka kuka mutta pitihän se mainita taas ettei unohdu :D

Heh mul o se, että on vaikee diettaa ku juo paljon vettä.. Aineenvaihdunta toimii sillai et o kokoaja nälkä :D

En jaksanut lukea pahemmin tätäkään thrediä mutta itelläni on toiminut tällainen systeemi jos haluan saada syötyä paljon kaloreita kerralla.

Syömisjärjestys aterialla:
1. hiilarit ensin
2. sitten rasvat & proteiinit

Jos taas haluaa syödä vähemmän niin vedetään toisinpäin.

Pähkinät! Pähkinät! Pähkinät!

Mä oon itse lähiaikoina vetänyt Rainbow:n suolattuja cashew pähkinöitä. Annoskoko on just sopiva 100g ja hintakaan ei päätä huimaa (1,25€). Sairaan hyviä! Suolaakaan ei ole kuin nimeksi..

100g = 570Kcal
hh= 40g
p= 13g
r= 40g
suola= 0,5g

Noilla irtoo kaloreita, eikä tarvii olla jatkuvasti ahtaamassa sairaita satseja..

Kannattaa kokeilla!

Vielä parempi on pistaasipähkinät
ravintosisältö 100g
620 kcal
hh= 21g
p= 25g
r= 49g

pussikoko 150g ja aina lähes kerralla menee:hyper:

luonnonsnacksit.jpg

Ravintotiheys on hyvä ottaa huomioon. Ei ole hirveästi kaloreita esim. puurossa kun vertaa minkä verran se täyttää. Toisaalta pähkinöista pystyy syömään 1000kcal ilman ähkyä.

Hei mites muuten noi pähkinöiden proteiini, että mitäs se on ja kannattaako laskee messiin päivittäiseen proteiinin saantiin?

Jos se paljon syöminen on noin työlästä niin miksi välttelette roskaruokaa kuin myrkkyä? Jos vaikka ottaa jonkun heseaterian, niin majoneesissa on rypsiöljyä jota täälläkin suositellaan, ja ne tappavan nopeat hiilarit hidastuvat kun niiden kanssa menee rasvaa ja proteiinia. No eihän se nyt mikään terveyspommi ole kun sekaan mahtuu upporasvassa keittoa, mutta eipä painon nostaminen tietoisesti ole muutenkaan terveysratkaisu. Toi ultra-clean -syöminen on muutenkin vähän niin ja näin...siinä ei ehkä tarvisi olla ihan niin ortorektinen kuin osa tuntuu olevan. Runsaskuituisella ja vähärasvaisella ruoalla on hankala bulkata.

Täsmälleen samaa mieltä, en ymmärrä miksi bulkatessa pitää tuijottaa niin anaalikeskeisesti sitä ruuan koostumusta, kuvitteleeko joku että ei läskisty niin paljon jos syö hifisti vrt normaaliin ruokaan jos kuitenkin kalorit on yhtä paljon plussalla? Ortoreksinen ruokavalio tuskin ainakaan on terveellinen - ainakaan henkisesti.

Mä en oo ikinä ymmärtäny tota juttuu kun ei kalorit tuu täyteen ja apua en jaksa syödä. Vitut, kyllä sitä jaksaa kun pistää sitä ruokaa suuhun. Mä en voi käsittää kun jotkut kaverit vetää ravintolassa alle puolet ruuasta ja inisee että on ähkyjä. Mä syön alkupalat, pääruoan ja jälkkärin enkä saa silläkään nykyään itteäni täyteen vaan käveleen kotiin tekemään leipiä ja maitorahkaa:rolleyes: Ja ei, en ole läski jonka takia jaksaisin vetää sitä safkaa vaan ihan normaalin kokoinen tyttönen. Nälkä kasvaa syödessä joten sitä ruokaa naamaan vaan. Kannattaa kyllä vähentää hedelmiä ja kasviksia, ne täyttävät kummasti. Itse juonkin vasta ruoan jälkeen, eipähän täytä nesteet mahaa:D

Onneksi sinun ymmärtämättömyydelläsi ei ole ihmisten erilaisen fysiikan kanssa mitään tekemistä. Jos sanottava on tätä tasoa, niin parempi olisi olla hiljaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom