Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Värinäkötestit. Esim. tämä --> http://www.toledo-bend.com/colorblind/Ishihara.html. Ton mukaan oon värisokea, mutta perkele aina oon erottanu esim. eriväriset kynät toisistaan jne. eikä oo mitenkään haitannu elämää toi "värisokeus". Ärsyttävää.

Sama homma rahikaisella. Tossa en itse myöskään erottanut muuta kuin kaksi noista numeroista eli olen siis "värisokea". Tämä värinäkövammaisuus todettiin joskus yläasteen tarkastuksessa ja tietysti jäi siitä sairaudesta sitten merkintä. Tämän invalidismin takia olen menettänyt mm. yhden työpaikan, vaikka olen 100% varma, että ko työtehtävästä olisin suoriutunut huolimatta värinäkövammaisuudestani. Tähän mennessä elämässä ei ole tullut vielä yhtään tilannetta, että olisi tuosta viasta ollut jotain haittaa. Mutta voinhan sitten aina vedota tuohon, kun köröttelen päin punaisia ja poliisi pysäyttää(kun se valo omissa silmissä näytti vihreältä) :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Offtopic: muut tunnistin noista värinäköjutuista, mutta viimeinen
Color5-2.jpg

Ilmestyi minulle kakkosena, kun normaali näkee vitosena ja minulla pitäisi olla perusnäkö.

Aiheesta puheen ollen vituttaa koulurepun toisinainen koko päivän kestävät ajatuksissa tehty säätö, kun tuntuu niin epätasaiselta ja paskalta siinä hartioilla.

Color5-2.jpg

Ilmestyi minulle kakkosena, kun normaali näkee vitosena ja minulla pitäisi olla perusnäkö.

Aiheesta puheen ollen vituttaa koulurepun toisinainen koko päivän kestävät ajatuksissa tehty säätö, kun tuntuu niin epätasaiselta ja paskalta siinä hartioilla.

Normi näkö mullakin ja en ihan rehellisesti sanottuna erota mitään numeroa tuossa. Jos pitäis joku heittää niin sanoisin ehkä kahdeksan. Joka tapauksessa näyttää enemmän kakkoselta kuin vitoselta.

Color5-2.jpg

Tuosta kuvasta erottaa kyllä sen vitosen, mutta joko se on huonosti suunniteltu tai minä olen 1/6 sokea, koska en näe tuossa tiettyjä osia tuosta vitosesta.

Eli tuo 'puolikaari' tuossa numerossa 5 näkyy keskeltä heikosti ja pystyviivan pätkä myös, muuten tuo suorastaan paistaa silmille.

Niin, sen siis on juuri tarkoituskin näkyä heikosti.

Miksi? Miksi nuo muut suorastaan kirkuvat omaa numeroaan, mutta juuri tuon yhden pitää olla heikosti näkyvä?

Nii, että sä et hoksais sitä :D Tuo näkyy kyllä ihan selvästi.

Joo eiköhän tämä ole ihan pässinlihaa, pistetään väsymyksen ja normaalin sokeuden (lasit) piikkiin. :whip:

Ärsyttää se kun teippirullasta ei meinaa löytyä päätä. Tätä tapahtuu erityisen paljon läpinäkyvän teipin kanssa mutta joskus myös ruskean teipin pää katoaa jonnekin. :curs:

Ja sitten ärsyttää se jos duunipaikan siivoaja on laittanut vessan käsipaperitelineeseen paperin väärinpäin ja sieltä raosta joutuu kourimaan hulluna sitä paperia kun tarttumareuna on vittumaisesti piilossa.

Ja sekin ärsyttää jos kaupan kassalla tippuu kolikko lattialle ja sitä on ihan perkeleen vaikea nostaa liukkaalta lattialta. Viiden sentin kolikkoa ei viitsi hirveän kauan edes yrittää mutta jossakin 20 ja 50 sentin välimaastossa menee se raja että usein tulee punnerrettua pitempäänkin.

Tarkemmin ajateltuna aina kun joku asia on hankala poimia mukaan niin meinaa palaa käämi..

Tausta muodostuu kolmesta väristä. Tumma punainen, tumma keltainen ja oranssi. Viitonen tumman vihreästä, kirkkaan sinisestä ja kirkkaan keltaisesta. Aika mielenkiintoinen juttu loppupeleissä, ettei sitä kaikki näe. Itse sain lukulasit karsastamisesta pari vuotta sitten.

Kaakattavat teinit, jotka eivät ymmärrä, että minä olen se verran mummo että oikeasti menen kirjaston lukusaliin lukemaan. Hiljaa saatana!!

Kaakattavat teinit, jotka eivät ymmärrä, että minä olen se verran mummo että oikeasti menen kirjaston lukusaliin lukemaan. Hiljaa saatana!!

Tuosta kannattaa jo mennä antamaan noottia joko itse henkilöille tai edes henkilökunnalle. Todella vittumaista, jos jotkut kikattelevat ja juoruilevat lukusaleissa. :curs:

Eli minä esimerkiksi olen sellainen lukija, että tarvitsen lähes täydellisen hiljaisuuden (ainakin ilman puhetta, taustaäänet eivät haittaa).

Riittävän paha ulkomuotoni takasi sen, että onnistuneesti ajoitettu mulkaisu riitti vaimentamaan nämä neitokaiset. Kyllä tajuan, että pitää siellä voida jotain sanoakin, mutta voisi edes kuiskata.

edit. Kaakattavat mummot, papat, jne. ovat kyllä yhtä ärsyttäviä, niiden prosentuaalinen osuus mölyapinoista vaan ei liene kovin kummoinen.

Tietokone (microsoft). Alapalkissa olevat kuvakkeet on HIENOSTI piilossa koko ajan vaikka minä haluaisin pitää ne esille koko ajan. Samoin yläpalkin juttujen alalistoista kone näyttää automaattisesti vain pari kohtaa - haluan ne kaikki näkyviin HETI!!!!! P****le. Ja miksi jossain excelissä on kuvioissa vaikka mitä helvetin puhekuplia mutta ei ensimmäistäkään spiraalia??? :wall: Seuraavassa elämässä opettelen koodaamaan ja teen itselleni sellaisen ohjelmiston että kaikki toimii kuin unelma ja jos ei toimi niin osaan fiksata sen välittömästi.

Tietokone (microsoft). Alapalkissa olevat kuvakkeet on HIENOSTI piilossa koko ajan vaikka minä haluaisin pitää ne esille koko ajan. Samoin yläpalkin juttujen alalistoista kone näyttää automaattisesti vain pari kohtaa - haluan ne kaikki näkyviin HETI!!!!! P****le. Ja miksi jossain excelissä on kuvioissa vaikka mitä helvetin puhekuplia mutta ei ensimmäistäkään spiraalia??? :wall: Seuraavassa elämässä opettelen koodaamaan ja teen itselleni sellaisen ohjelmiston että kaikki toimii kuin unelma ja jos ei toimi niin osaan fiksata sen välittömästi.

Jos windowsin alapalkkia tarkoitat, että on piilossa niin sen saa lukittua näkymään jatkuvasti sieltä asetuksista.
Jos kyse oli tuosta, niin epäilen, että se koodauskin on vielä aika pitkässä juoksussa ;)

Jos windowsin alapalkkia tarkoitat, että on piilossa niin sen saa lukittua näkymään jatkuvasti sieltä asetuksista.
Jos kyse oli tuosta, niin epäilen, että se koodauskin on vielä aika pitkässä juoksussa ;)

HILJAAA. :D Joo löysin tuon. No kun oot kerran niin viisas niin vastaapa sitten noihin mun muihin ongelmiin, yksinkertainen blondi kun kyselee... :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom