Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehkä hulluinta tässä hullussa maailmassa on kyllä se, että nuita erillisuuneja näkee mahottoman paljo asennettuna sen tasoon upotetun hellan alle. :sneaky:
Kai sekin on sitä, että erillisuuni on hankittu siksi, että se ja erillinen keittotaso nyt vain on paremman näköiset kalusteisiin integroituna kuin kokonainen hella. Meillä se on näin ja nyt kun on keittiöremontti tulossa, niin se pysyykin niin. Se taas johtuu siitä, että olisin halunnut sen ylemmäs, mutta se olis väistämättä tarkoittanut meidän keittiössä liian suurta kompromissia järkevän säilytystilan ja laskutason pinta-alan suhteen.

Tarkoitin sitä, että tuossa ei ole kerrassaan mitään ihmeellistä, koska se on lähes kaikissa nykyuuneissa noin.

Se on suorastaan ihmeelistä, että käytettävyys on huonompi kuin mitä se voisi olla.

Jos miljoona kärpästä on sitä mieltä, että paska on ihan jees, kaikkien nisäkkäiden ei tarvitse ajatella samoin.

Mainitsin samassa virkkeessä sen, että erillisuunin saa asennettua korkeammalle kuin lattiatasoon ja niin se monesti nykyään onkin. Silloin nupit on huomattavan korkealla.

Meinaat, että lyhytkasvuisen uuni olisi siellä ylhäällä, että näkee kumartumatta lukea asteet, vaikkei yllä säätökiekkoon. :) On kyllä nerokkaasti suunniteltu.

Mutta oikeasti uunin luukku itsessään on lyhytkasvuiselle ongelmallinen. Makaronilaatikko on oikeasti kaukana. Lyhytkasvuiselle käytettävyyttä toisi sivusaranointi.

Osta sitten tuollainen vanhanaikainen, niin tilanne on sillä ratkennut.

Ei elämä sillä lailla mene, höpsö.

Voimapöksyllä oli kyllä ihan validi pointti kun näitä helloja on nykyään tyyliin lantiosta naaman korkeuteen jolloin asteikko rungossa on ihan toimiva ratkaisu, tuollaisissa lattiahelloissa ei.

Pitää kutinsa. Tässä tulisi mieleen laitteen myyjän ammattitaito. Mitä tarjotaan, mihin tilaan ja millä perusteella.

Annoin ajatuksen uunille, joka on sijoitettu naaman korkeudelle. Ovatko säätimet oikeasti siellä ylälaidassa, että sinne joutuu kurottelemaan, vai tulisiko siinä noudatettaa insinööritaitoa ja tehdä käytettävyys helpoksi sijoittamalla säätimet uunin alareunaan?

En ole insinööri, joten saatan ajatella käytettävyyttä nurinkurisesti.

Meinaat, että lyhytkasvuisen uuni olisi siellä ylhäällä, että näkee kumartumatta lukea asteet, vaikkei yllä säätökiekkoon. :) On kyllä nerokkaasti suunniteltu.
Tai liikuntarajoitteisen. Ei varmaan olekaan jos pääsevät itse keittiönsä suunnittelemaan, mutta ei elämä sillä lailla mene, höpsö.

Ja haluaisin nyt huomauttaa, että en mä tiedä miksi se on noin. Enkä väitä mitään. Keksin vain yhden mahdollisen selityksen ja saatan olla hyvinkin väärässä. Mutta joku selitys sille on pakko olla, koska noin se nykyään vain on. Tai sitten joka merkillä on sama muotoilija, tai ne on kaikki saaneet samaan aikaan jonkun aivohalvauksen.

Olen kuitenkin tehnyt viimeisen seitsemän vuotta suunnittelutöitä missä vammaiskoodin vaatimusten täyttyminen on otettava huomioon ja siellä on paljon asioita mitkä tuntuu meistä omilla jaloilla hyvin liikkuvista ja normaalisti näkevistä omituisilta ratkaisuilta, mutta niille on syynsä. Esim. Eikö tuonkin 30 sentin kaiteen pätkän olisi voinut jättää pois, tai eikö toikin peili voisi olla lattiaan asti, eikä parikymmentä senttiä vajaa? Ei, koska koodivaatimus. Siksi etsin tähänkin vastausta sieltä.

Kodinkoneista kun puhutaan, niin 2019 selkeästi on insinöörit innostuneet niiden kovaäänisestä töiden valmistumisen ilmoittamisesta. Eikä riitä, että astianpesukone piippaisi kerran. Ei, se vetää sellaisen piippakuvion 20s. välein neljästi, että varmasti yöllä sikeämpiuninenkin pystyy reaaliajassa toteamaan töittensä valmistuneen. Insinööri on tietysti ajatellut kaikkea ja googlaamalla löytyi, että iddqd -tyylisellä näppäinyhdistelmällä sen piippauksen saa pois, mutta vain yhdeksi kerraksi. Ymmärtäisin, jos elettäisiin vielä 90-lukua, mutta 2010-luvulla tuosta pitäisi jo insinöörillekin langettaa julkista häpeäpuuta. Pyykinpesukone ja kuivausrumpu on vielä sitkeämpiä. Ne piippaa yli tuplasti pidemmän ajan.

Toinen mikä on alkanut rassaaamaan, on OP:n avainlukulistan tekstiviestivahvistukset laskuja maksaessa. Tietoturvan näkökulmasta sen ymmärtää, mutta ihanko oikeasti on pakko niin usein vahvistuttaa, että 6 perättäistä laskua pitää onkia avainlukulistaa vastaava numero tekstiviestistä? C'moon, siellä on tuhatpäin jengiä tunkkaamassa näitä systeemejä.

Kolmas pieni, mutta ärsyttävä asia on uusi verokortti, jossa ei enää ole mahdollista asettaa kk-rajaa. Muutenhan se ei haittaa, ellei sitten ole voimakasta liikkuvaa palkanosaa (bonusta). Aikaisemmin vältti sekä veropreemiot että mätkyt asettamalla kk-rajan esimerkiksi pohjapalkkaa vastaavaksi ja maksamalla liikkuvasta osasta yksinkertaisesti isompaa prosenttia. Erityisen ongelmallinen tämä uusi verokortti on, jos tulot voi olla joko pohjapalkka tai se kertaa 3, eli silloin, kun kk-tasolla tulot varioi merkittävästi.

Toinen mikä on alkanut rassaaamaan, on OP:n avainlukulistan tekstiviestivahvistukset laskuja maksaessa. Tietoturvan näkökulmasta sen ymmärtää, mutta ihanko oikeasti on pakko niin usein vahvistuttaa, että 6 perättäistä laskua pitää onkia avainlukulistaa vastaava numero tekstiviestistä? C'moon, siellä on tuhatpäin jengiä tunkkaamassa näitä systeemejä.
Kyllä siellä tosiaan on porukkaa tunkkaamassa näitä systeemejä ja ne on varmaan ajatelleet, ettei kukaan enää käytä avainlukulistoja. Ota hyvä ihminen tunnuslukusovellus käyttöön, niin elämän luulisi helpottuvan huomattavasti.

Kyllä siellä tosiaan on porukkaa tunkkaamassa näitä systeemejä ja ne on varmaan ajatelleet, ettei kukaan enää käytä avainlukulistoja. Ota hyvä ihminen tunnuslukusovellus käyttöön, niin elämän luulisi helpottuvan huomattavasti.

Ihan totta, mutta kaikkea ei aina haluaisi mobiilissa tehdä. Erityisesti, kun mobiilissa sovelluksensa ei kaikkia toiminnallisuuksiaan sisällään pidä.

Ihan totta, mutta kaikkea ei aina haluaisi mobiilissa tehdä. Erityisesti, kun mobiilissa sovelluksensa ei kaikkia toiminnallisuuksiaan sisällään pidä.
Ei sun tarvitse mobiilia käyttää. Ainoastaan tunnistautuminen tapahtuu mobiilissa ja itse verkkopankkia voit käyttää tietokoneella.

Itse ja asiassa OP:lla ei ole mitään tunnuslukusovellusta. Avainlukulistalla mennään.

Mobiiliin on sitten mobiiliavain erikseen.
Oli nimi sitten mikä hyvänsä, niin samalla tavalla se toimii kuin muutkin. Äiteelle sellaisen taannoin asensin. Itselläni ei ole OP:ta, mutta sama periaate siinä äkkiseltään näytti olevan.

Oli nimi sitten mikä hyvänsä, niin samalla tavalla se toimii kuin muutkin. Äiteelle sellaisen taannoin asensin. Itselläni ei ole OP:ta, mutta sama periaate siinä äkkiseltään näytti olevan.

Selaimella kun maksaa, niin aina joutuu pakotetusti avainalukulistaa ja tekstiviestin vastinpariaan käyttämään. Näin ne aspassa kertoi. Ilmeisesti tuo on kuitenkin muuttumassa, mutta näin ainakin tällä hetkellä.

Selaimella kun maksaa, niin aina joutuu pakotetusti avainalukulistaa ja tekstiviestin vastinpariaan käyttämään. Näin ne aspassa kertoi. Ilmeisesti tuo on kuitenkin muuttumassa, mutta näin ainakin tällä hetkellä.
Ok, sit mä muistan väärin. Ihmetyttää kyllä miten myöhässä ne on tämän asian kanssa OP:lla. No, parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan.

Mä olen nimenomaan aina pitänut verokortissa sitä vuosittaista könttäsummaa kun tulot kuukausitasolla vaihtelee paljon? Mutta mikä nyt kenellekin.

Jos nyt suunnilleen osaa arvioida vuoden tulot niin eihän sillä ole väliä miten ne heittelee?
Sitten jos loppuvuodesta näyttää että menee pahasti ali tai yli niin uusi verokortti loppuvuodeksi uusilla summilla.

Mä olen nimenomaan aina pitänut verokortissa sitä vuosittaista könttäsummaa kun tulot kuukausitasolla vaihtelee paljon? Mutta mikä nyt kenellekin.

Jos nyt suunnilleen osaa arvioida vuoden tulot niin eihän sillä ole väliä miten ne heittelee?
Sitten jos loppuvuodesta näyttää että menee pahasti ali tai yli niin uusi verokortti loppuvuodeksi uusilla summilla.

Jos tulot vaihtelee esim. välillä 70-200k€, tällöin skaalan yläpäässä veroprosentti alkaa olemaan 40+, mutta skaalan alapäässä alle 30. Jos siis arvioi verokortin tulot vaikka tuonne skaalan yläpäähän, eikä korttiin lasketut tulot palkkanauhalle realisoidukaan, niin siitä perusliksasta sitten sulaakin se 50% veroihin. Aikaisemmin laskit verokortin vuoden alussa pohjaliksan mukaan, maksoit sen normikansalaisen normipalkan veroprosentin joka kk, eikä kassavirta ei ottanut kk-tasolla koskaan suhteetonta hittiä. Jos sitten sieltä tulikin ylimääräisiä eriä, niin niistä sitten automaattisesti meni se 50% veroja. OIi helppoa, nyt työläämpää.

Viimeksi muokattu:
Jos tulot vaihtelee esim. välillä 70-200k€, tällöin skaalan yläpäässä veroprosentti alkaa olemaan 40+, mutta skaalan alapäässä alle 30. Jos siis arvioi verokortin tulot vaikka tuonne skaalan yläpäähän, eikä korttiin lasketut tulot palkkanauhalle realisoidukaan, niin siitä perusliksasta sitten sulaakin se 50% veroihin. Aikaisemmin laskit verokortin vuoden alussa pohjaliksan mukaan, maksoit sen normikansalaisen normipalkan veroprosentin joka kk, eikä kassavirta ei ottanut kk-tasolla koskaan suhteetonta hittiä. Jos sitten sieltä tulikin ylimääräisiä eriä, niin niistä sitten automaattisesti meni se 50% veroja. OIi helppoa, nyt työläämpää.
Arvioi tulot sinne yläpäähän. Jos ny sitte sattuuki jäämään köyhäksi, niin eihän ne minnekään sulanu, vaan tuli kivasti tilille korkoineen just sopivasti joulun alla.

Arvioi tulot sinne yläpäähän. Jos ny sitte sattuuki jäämään köyhäksi, niin eihän ne minnekään sulanu, vaan tuli kivasti tilille korkoineen just sopivasti joulun alla.

Ottaisitko sille mieluummin 2,5% vai 7% tuoton? Ensimmäinen on tarjolla valtiolla ja jälkimmäinen pörssissä. Itse arvostan mulle kuuluvien varojen saamista itselleni mahdollisimman reaaliaikaisesti.

Ottaisitko sille mieluummin 2,5% vai 7% tuoton? Ensimmäinen on tarjolla valtiolla ja jälkimmäinen pörssissä. Itse arvostan mulle kuuluvien varojen saamista itselleni mahdollisimman reaaliaikaisesti.
Aivan oikein, valtiolla paljon parempi tuotto tarjolla kuin siellä pankkitilillä, jonne se palkka tuli.

7% vakaa ja luotettava tuotto pörssissä. Ei huono. Hoidatko tuolla tuottotakuulla minunki sijoitukset, provikka 2% toteutuneesta arvonnoususta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom