Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Autokuume iski. Alfan 159 rupes himottamaan mutta samalla pieni ääni pään sisällä muistuttaa, että niillä rahoilla ei tarvis opiskellessa syödä pelkkää makaronia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se kun joillakin kavereilla jotka ovat juuri saavuttaneet tuon maagisen 18 ikävuoden rajan ei ole mitään muuta mielessä kuin juominen. Kaveriporukan yhteinen whatsapp ryhmäkin on joka viikonloppu täynnä jotain baarikuvia tai sitten lauantai aamuisia viestejä siitä mitä edellisenä iltana tuli juotua ja kuinka paljon. Ai että kun kaikkia kiinnostaa! Itse olen puoli vuotta ollut täysi-ikäinen ja kerran käynyt baarissa kattomassa lätkää ja silloinkin join kokista. Ei minua haittaa että kaikki eivät ole kaltaisiani absolutisteja, mutta silti jaksaa ärsyttää tuo että on pakko pitää tuosta baareissa pyörimisestä niin hirveää meteliä. Aikuistukaa jo perkele!

Autokuume iski. Alfan 159 rupes himottamaan mutta samalla pieni ääni pään sisällä muistuttaa, että niillä rahoilla ei tarvis opiskellessa syödä pelkkää makaronia.

Eikä välttämättä mikään huoleton kampe. Ei toki omaa kokemusta, mutta luettua ja kuultua. Hieno ku mahoton kyllä ja voisin harkita kakkosautoksi jos olis tarpeeksi pelimerkkejä

Se kun joillakin kavereilla jotka ovat juuri saavuttaneet tuon maagisen 18 ikävuoden rajan ei ole mitään muuta mielessä kuin juominen. Kaveriporukan yhteinen whatsapp ryhmäkin on joka viikonloppu täynnä jotain baarikuvia tai sitten lauantai aamuisia viestejä siitä mitä edellisenä iltana tuli juotua ja kuinka paljon. Ai että kun kaikkia kiinnostaa! Itse olen puoli vuotta ollut täysi-ikäinen ja kerran käynyt baarissa kattomassa lätkää ja silloinkin join kokista. Ei minua haittaa että kaikki eivät ole kaltaisiani absolutisteja, mutta silti jaksaa ärsyttää tuo että on pakko pitää tuosta baareissa pyörimisestä niin hirveää meteliä. Aikuistukaa jo perkele!
Itsellä meni siitä "maagisesta" iästä noin 4 vuotta ennen kuin aikuistuin edes vähän ja elämään tuli muutakin sisältöä kuin biletys. Nykyään tulee vietettyä kavereiden kanssa aikaa viikonloppuisin välillä ihan selvin päinkin :D

Kun jokin asia jää vaivaamaan mieltä tyyliin "muistinko tehdä sitä tai tätä". Joskus se asian on, että jäikö kahvinkeitin päälle. Tänään on, että muistinko vetää vessan käydessäni duunissa paskalla. Vittu! Kohta minä menen johonkin saatanan altzheimertestiin, kun muutenkin on hajamielisyyden vikaa :face:

Kun jokin asia jää vaivaamaan mieltä tyyliin "muistinko tehdä sitä tai tätä". Joskus se asian on, että jäikö kahvinkeitin päälle. Tänään on, että muistinko vetää vessan käydessäni duunissa paskalla. Vittu! Kohta minä menen johonkin saatanan altzheimertestiin, kun muutenkin on hajamielisyyden vikaa :face:

:lol2: "Jätinköhän auton käyntiin pihalle kun tulin päivällä kotiin?"

Itsellä on tuota samaa välissä, juuri että jäikö levyt päälle ja pitää herätyskello tarkistaa 20 kertaan illalla. Pikkuhiljaa alkanut pääsemään siitä eroon..

Itsellä on tuota samaa välissä, juuri että jäikö levyt päälle ja pitää herätyskello tarkistaa 20 kertaan illalla.

Ja kun tarkistaa herätyksen puhelimesta, pitää kohta tarkistaa että enhän jotenkin maagisesti ottanut herätystä pois tarkistuksen yhteydessä. Kahvinkeitin pitää tietysti tsekata aina pois lähtiessä vaikka ei se ole koskaan jäänyt päälle.

Naurun tasapainossa Iiikka Kivi sanoi jokseenkin näin: pitäisi ostaa uusi ja parempi telkkari, mutta oikeastaan mun kannattaisi ostaa helvetin kalliit ja hienot hellan nupit koska katson niitä useammin kuin telkkaria :hyvä:

Ja kun tarkistaa herätyksen puhelimesta, pitää kohta tarkistaa että enhän jotenkin maagisesti ottanut herätystä pois tarkistuksen yhteydessä. Kahvinkeitin pitää tietysti tsekata aina pois lähtiessä vaikka ei se ole koskaan jäänyt päälle.

Naurun tasapainossa Iiikka Kivi sanoi jokseenkin näin: pitäisi ostaa uusi ja parempi telkkari, mutta oikeastaan mun kannattaisi ostaa helvetin kalliit ja hienot hellan nupit koska katson niitä useammin kuin telkkaria :hyvä:
Edelleenkin minusta surkuhupaisinta on, että paskalla käynnin jälkeen mietin muistinko vetää vessan. Työkaverin naama oli sen näköinen, että unohdin.

Ja kun tarkistaa herätyksen puhelimesta, pitää kohta tarkistaa että enhän jotenkin maagisesti ottanut herätystä pois tarkistuksen yhteydessä. :

Tämä, sitten katsoo sitä näyttöä ja hokee itselleen että torkku, äänen lujuus ja aika+ päivä on oikein. Helvetin rasittavaa :D

Työkaverilla oli puhelin soinut kun oli juuri saapunut Osloon. Kaverinsa oli kyselly sijaintia. Kun kertoi olevansa Oslossa niin oli kaverinsa ihmetellyt kun auto oli lakselvissa(lemmijoki suomeksi) lentokentän sisään käynnin edessä käynnissä.
Työkaveri oli mennyt vain viemään tavaroita ja hoitamaan check inniä, mutta oli törmännyt tuttuihin ja unohtanut autonsa kokonaan.
Tämän tarinan kuultuani ei omat pienet unohdukset ole enää tuntuneet niin pahoilta.

Itselläni on tuo sama ongelma kahvinkeittimen kanssa, mutta päinvastoin. Kun olen työharjoittelussa ja siellä on sääntö että harjoittelijat keittävät kahvin ennen kahvitaukoa. Monesti kun ajatuksissani käyn pistämässä kahvit tippumaan ja menen jatkamaan duunia niin alan miettimään että laitoinko keittimen varmasti päälle. Asia alkaa vaivaamaan ja pakko käydä tarkistamassa vaikka aina olen sen päälle laittanut.

Itselläni on tuo sama ongelma kahvinkeittimen kanssa, mutta päinvastoin. Kun olen työharjoittelussa ja siellä on sääntö että harjoittelijat keittävät kahvin ennen kahvitaukoa. Monesti kun ajatuksissani käyn pistämässä kahvit tippumaan ja menen jatkamaan duunia niin alan miettimään että laitoinko keittimen varmasti päälle. Asia alkaa vaivaamaan ja pakko käydä tarkistamassa vaikka aina olen sen päälle laittanut.

Parempi tarkastaa, kuin unohtaa IMO :) Hyvä meininki, meidän firmassa kyllä toimitusjohtajakin laittaa kahvit tippumaan, tai kuka vaan keittää joka kohtaa tyhjän pannun.

Aiheeseen, lämpötilaerot aamun ja päivän välillä -.-

Kun tuon luin tuli sellanen viba etten sulkenut kahvinkeitintä. Hämärä muistikuva että vedin töpselin seinästä mutta tekee silti mieli lähteä kotiin varmistaa asia. Lohduttavaa tietää etten ole ainoa dementikko :D

Ja nyt ärsyttää maanantai-aamut kun ei reagoi herätyksiin ollenkaan ja tulee hirmu kiire aamulla kun vihdoin havahtuu koomasta. Onneks en ole tähän asti myöhästynyt töistä *kop kop*

Käsisuihku. Eihän sitä pulunpaskaakaan päästä pyyhitä pelkällä kuivalla talouspaperilla :D
Tämä asia taidettiin käsitellä jo, mutta joku sanoi joskus legendaarisessa pyyhkimisketjussa, että jos kaadut naamallesi paskaan, niin pyyhitkö mieluummin paperilla vai pestkö vedellä. Ei mun mielestä oikein muuta perustelua tarvita pillupuhelimen käytölle.

Oma tämän päivän vituttava pikkuasia on Outlook 2010. Miten yksinkertainen sähköpostiohjelma voi kaatua vähintään kerran päivässä? Ja potkaista yhtä usein pihalle ja kysyä salasanaa?

Ja sit tuohon jatkuvaan tarkasteluun. Minähän olen hajamielisyyden huippu ja jos lähden kaupasta ostamaan pelkästään maitoa niin ostan sata muuta asiaa, mutta en purkkiakaan maitoa. Ja jos kirjoitan kauppalistan niin unohdan siltikin jotain vaikka se lukee listalla. Silti mulla ei ole tarkistuspakkomiellettä ja tiedän kyllä ihan tasan tarkkaan onko hellan levy pois päältä, onko herätys päällä tai onko ovi lukossa. Ei sitä herätystä tarvitse tarkistaa kun ihan hyvin muistan että laitoin sen päälle. Välillä vituttaa kun johonkin viikonlopuksi lähtiessä kun istuu autoon ja emäntä kysyy että laitoitko ulko-oven lukkoon. Sanon että juu ja silti pitää kysyä että ootko ihan varma kun en kuullut naksahdusta ja parhaassa tapauksessa se lähtee vielä tarkistamaan asiaa. Kyllä minä nyt hitto soikoon tiedän laitoinko sen oven lukkoon vai en. Siksi kai musta tuntuu niin ihmeelliseltä lukea miten joku on niin epävarma tekemisistään. Kiinnostaisi tavallaan tietää mistä tuollainen johtuu ja miksi se on niin yleistä.

Nykyään kun tulee käytyä verikokeissa yms. melkein joka viikko, niin yksipä asia on alkanut nyppimään yli kaiken. Menet sairaalaan/TK:seen/labraan ja ihan ensimmäisenä ne kysyy "mikä olikaan syntymäaika?". Voi kristus. Koulutettuja ihmisiä. Syntymäaika? Kerran sanoin piruuttani, että ensimmäinen kesäkuuta 1976. Meni tädillä vähän pasmat sekaisin, mutta keräsi itsensä ja sitten kysyi "loppuosaa". Mikä vitun loppuosa?? Sanoin, etten tiedä tarkkaan mutta kuulemma viiden maissa aamuyöstä. Oikein kuului kun rattaat raksuttivat sen päässä.

Jos taas hauavat tietää sosiaaliturvatunnuksen tai henkilötunnuksen, niin eikö kannattaisi kysyä sitä? Sehän ei ole mikään "syntymäaika".

Se, kun sitten armeijavuosien otat neulan ja lankaa, ja alat ommella lätkää kankaaseen. Ja tottakai vauhissa just se paksumpi neula. Oli muuten tiukassa prkl. Ei siinä muuten mitään, mutta sormet täys reikiä - niin ne kärki-, kuin myös työntöpuolella olleet. No, kaipa noi pahimmat veriläikät lähtee lattiasta mäntysuovalla ja myrkyillä pesukoneessa..

Nykyään kun tulee käytyä verikokeissa yms. melkein joka viikko, niin yksipä asia on alkanut nyppimään yli kaiken. Menet sairaalaan/TK:seen/labraan ja ihan ensimmäisenä ne kysyy "mikä olikaan syntymäaika?". Voi kristus. Koulutettuja ihmisiä. Syntymäaika? Kerran sanoin piruuttani, että ensimmäinen kesäkuuta 1976. Meni tädillä vähän pasmat sekaisin, mutta keräsi itsensä ja sitten kysyi "loppuosaa". Mikä vitun loppuosa?? Sanoin, etten tiedä tarkkaan mutta kuulemma viiden maissa aamuyöstä. Oikein kuului kun rattaat raksuttivat sen päässä.

Jos taas hauavat tietää sosiaaliturvatunnuksen tai henkilötunnuksen, niin eikö kannattaisi kysyä sitä? Sehän ei ole mikään "syntymäaika".

Joo. Tämän muuten tajuavat kaikissa puhelimen kautta asiakaspalveluissa tehdyissä toimituksissa, mutta tuolla terveydenhuoltopuolella eivät jotenkin tunnu tajuavan.
Puhelimessa kysyvät firman X asiakaspalvelussa henkilötunnusta. Lääkärissä kysyvät syntymäaikaa.

Pisti nyt ärsyttämään, kun perjantai on minulla virallinen mielenterveyspäivä ja perus raejuusto-rahkasafkan sijaan nappaan lounaaksi kaupasta lihatiskiltä jotain hyvää.
Siinä tiskillä oli nyt semmoinen happaman oloinen akka ja nappasin lihatiskille mennessä 2 banaania kun en kehdannut ottaa niitä duuniinkaan happanemaan viikonlopuksi ja toivottelin mammalle loistavat perjantain aamupäivät, niin tama töksäytti happamasti ensimmäiseksi "miks sä otat noita banaaneja aina niin vähän".

No ei siinä osannu muuta kuin mennä vähän hämilleen ja sanoa että anteeks :S

Se akka on aina jotenkin vittuuntuneen olonen niin mulle kuin työkavereille, paitsi yhdelle, joka pitää tästälähtien varmaan ottaa aina mukaan.

Tai seuraavalla kerralla vastaan että mun anukseen mahtuu kerralla vain rajallinen määrä banskuja.

Lisäys: Niin kerran pyysin puolikkaan broilerin niin mummo tokaisi että mitä hän sille toiselle puolikkaalle tekee? No en sitten ostanut sitä broileria.
Jos asiakkaalle tarjotaan mahdollisuutta ottaa puolikas broileri niin mitä se asiakkaalle kuuluu mitä sille toiselle puolikkaalle tehdään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom