Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Kaupan kassa -keskustelusta tuli mieleen, että sekin muuten ärsyttää kun oot jonottanu supermarketin kassalle ruuhka-aikaan jo hyvän tovin ja sit se jonossa just sun edessä oleva asiakas on unohtanu punnita jonkun hedelmän/vihanneksen ja myyjä lähtee hevi-osastolle hakemaan hintalappua kyseiseen tuotteeseen jolloin sieltä ostoshelvetistä pois pääseminen viivästyy taas muutaman minuutin.

edit: Ärsyttää myös ihmiset jotka tuuppii kaupan kassajonossa ostoskärryillä selkään ja hönkii niskaan jonossa tai tulee käytännössä kylkeen kiinni kun oot maksamassa ostoksias.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Windowsin äärettömän näppärä tiedostonkopiointisysteemi. Liitänpä tämän kansion tähän - oho, väärä kansio ja niin isokin vielä, että sen siirtämiseen menee puoli tuntia. Painanpa cancelia, niin kopiointi peruuntuu ja pääsen kopioimaan oikean kansion. JA VITUT! Toiminnon peruuttamisessa menee yhtä kauan aikaa kuin siinä jos annan sen vain kopioida loppuun. Mikä idea tässäkin on?

Asun kerrostalossa alimmassa kerroksessa ja jengiä kulkee jonkun verran tuosta 10cm ikkunan vierestä. Kuitenkaan en jaksa tehdä asialle mitään.

On täällä varmaan Whatsappista valitettukin jo. Mutta on perkele hajottavaa kun innoissaan lähettää jollekkin viestin kun haluis jakaa jotain just sillä hetkellä, niin eiköhän viesti viivy matkalla tunnin. Mikä helvetti siinä silloin maksaa?

On täällä varmaan Whatsappista valitettukin jo. Mutta on perkele hajottavaa kun innoissaan lähettää jollekkin viestin kun haluis jakaa jotain just sillä hetkellä, niin eiköhän viesti viivy matkalla tunnin. Mikä helvetti siinä silloin maksaa?

Siis tä, eli siihen tulee silloin vaan se yks nuoli-merkki? Mulla joskus harvoin tapahtuu ja voisin veikata, että sillon on omassa/vastaanottajan yhteydessä häikkää tai vastaanottajalla ei ole puhelin päällä.

No kyllä tuo mulla tuntuu käyvän jos einyt joka päivä niin melkein ainakin. Eli viesti tuntuu menevän silloin perille vasta, kun kaveri katsoo puhelintaan. Ja usein mullekkin tulee joku puol tuntia vanha viesti puhelimeen vasta silloin, kun menen whatsappiin.

olen ymmärtänyt, että eka "väkänen" tarkoittaa, että viesti on tullut toisen puhelimeen, eli siitä on annettu merkkiääni. Toinen väkänen taas kertoo, että vastaanottaja on avannut/lukenut viestin.. Korjatkaa jos olen käsittänyt jotain väärin..

Eikun eka väkänen tarkottaa et viesti lähti omasta puhelimesta. Toinen väkänen meinaa sitä että se saapui perille, mutta se ei kerro lainkaan siitä onko viestiä nähty vai ei. Eli äänimerkki tulee silloin kun se toinen väkänen ilmestyy.

testasin ja olin oikeassa.. eli eka kertoo, että viesti on perillä ja toinen että se on luettu..

testasin ja olin oikeassa.. eli eka kertoo, että viesti on perillä ja toinen että se on luettu..

Edelleen oot väärässä:

Yksi merkki- message successfully delivered to the server.
Kaksi merkkiämessage successfully delivered to the phone of your chat partner. Note: this does not indicate that the message was read, just that it was delivered.

ja lähteenä: WhatsApp FAQ - What are those check marks next to my messages?

No kyllä tuo mulla tuntuu käyvän jos einyt joka päivä niin melkein ainakin. Eli viesti tuntuu menevän silloin perille vasta, kun kaveri katsoo puhelintaan. Ja usein mullekkin tulee joku puol tuntia vanha viesti puhelimeen vasta silloin, kun menen whatsappiin.

No mulla ainakin tulee mulle lähetetyt viestit whatsappissa heti mun kännykkään vaikken kännykkään koskisi, eli tuota viimestä lausetta en voi allekirjoittaa. Ja aina tulee se kaksi väkkärää jos laitan viestin vaikka kaveri ois nähty viimeksi kaks tuntia sitten, poislukien noi jotkut lagitilanteet kuten sanoin. Ja tosiaan ei whatsappissa nää, et onko sitä viestiä luettu. Toisaalta ois hyvä samanlainen systeemi mitä facebookin chatissä, jossa tulee se "nähty" teksti kun viesti on luettu. Ei jäisi epäselvyyksiä ikinä ;) Kikissäkin on luetulle ja toimitetulle omat merkkinsä.

Edelleen oot väärässä:

Yksi merkki- message successfully delivered to the server.
Kaksi merkkiämessage successfully delivered to the phone of your chat partner. Note: this does not indicate that the message was read, just that it was delivered.

ja lähteenä: WhatsApp FAQ - What are those check marks next to my messages?

noin tossa lukee, mut ta toisin toimii..

testasin useampaan kertaan..

jos vastaanottajan puhelin on kiinni, ei tule väkästä

kun puhelin on päällä ja kuuluu merkkiviestiääni tuli yksi väkänen

ja kun viesti luettiin tuli toinen väkänen..

tämä siis ihan testattuna kahdella puhelimella (lähettäväpuheli nokin lumia 820 ja vastaanottajalla iphone 4)

noin tossa lukee, mut ta toisin toimii..

testasin useampaan kertaan..

jos vastaanottajan puhelin on kiinni, ei tule väkästä

kun puhelin on päällä ja kuuluu merkkiviestiääni tuli yksi väkänen

ja kun viesti luettiin tuli toinen väkänen..

tämä siis ihan testattuna kahdella puhelimella (lähettäväpuheli nokin lumia 820 ja vastaanottajalla iphone 4)

Testasin kolmella Lumialla, 800 900 ja 720. Jokaisesta kun lähetti mihin tahansa muuhun puhelimeen, väkäsiä tuli kaksi kun viesti tuli perille. Viestejä ei luettu, eikä puhelimeen muutenkaan koskettu. Ainahan noissa pieniä häiriöitä ja heittoja on, mutta pääsääntöisesti mistään ei näe onko viestiä luettu. Ainut mistä voi päätellä on se koska käyttäjä on viimeksi ollut online.

Mä vihaan whatsappia. Se on vitusta. Paskin ominaisuus siinä on että näkee kun toinen on lukenu ja sitten ei ees vastaa. Mulkku!

poistin sen.

Testasin kolmella Lumialla, 800 900 ja 720. Jokaisesta kun lähetti mihin tahansa muuhun puhelimeen, väkäsiä tuli kaksi kun viesti tuli perille. Viestejä ei luettu, eikä puhelimeen muutenkaan koskettu. Ainahan noissa pieniä häiriöitä ja heittoja on, mutta pääsääntöisesti mistään ei näe onko viestiä luettu. Ainut mistä voi päätellä on se koska käyttäjä on viimeksi ollut online.

joo, huomasin virheeni testissa.. meillä on tapana, että whatsapp "suljetaan" aina kun sillä ei aktiivisesti kirjoiteta. Tuo merkkiääni tulee silti puhelimeen ja ilmeisesti ilmoittaa käyttäjälle, että serverillä on viesti ladattavaksi. Nyt kun whatsapp avataan, niin tässä yhteydessä myös kyseinen viesti ladataan.. Näin toimiessa periaatteessa näkee väkäsistä koska viesti "luetaan"..

Mutta jos sovellus on aina "auki" puhelimessa saa lähettäjä tiedon, että viesti on "luettu"/toimitettu..

kyllä tietotekniikka onkin ihmeellistä ja aina oppii jotain uutta..

Miksiköhän muuten kissat aina eniten pyöriin niiden kimpussa jotka inhoaa kissoja? Itse olen allerginen enkä muutenkaan pidä eläimistä, niin aina ne on mua häiritsemässä :curs:
Ehkä ne eläimet aistii jollain tapaa sen, että ihminen yrittää niitä vältellä, ja sitten kaikin keinoin poloiset yrittävät saada hyväksyntää tai jtn. :) Itselleni taisi käydä kerran näin erään koiruuden kohdalla - toinen oli niin isokokoinen yksilö, että sen koko olemus oli mielestäni niin uhkaava, etten voinut muuta kuin kääntyä selin siihen päin ja toivoa että se lähtisi pois. No, lähtihän se lopulta, mutta sain silitellä sitä tovin ennen kuin toinen suvaitsi poistua :D

Henkilökohtaisesti en kyllä ymmärrä, miten joku voi inhota kissoja tai koiria; pelon vielä ymmärrän, jos ei eläin ole tuttu. Ihanampia ja ystävällisempiä elämänmuotoja saa nimittäin etsiä - ihmisten keskuudesta sellaista luonteenlaatua ja aitoutta harvemmin - jos koskaan - löytyy.

Pitäisi tehdä inssityötä, jonka palautus on kahden viikon päästä, mutta olen taas koko aamun katsellut YouTube-videoita ym. paskaa. Kyllä jaksaa oma saamattomuus vituttaa.

Just huomasin että mua ärsyttää suunnattomasti oviaukoista luikahtavat ihmiset. Se kun on joku raskaampi työnnettävä ovi mistä kaikki kulkee jonossa sisään ja tökkäsee vähän sisään mennessä seuraavalle auki. Sitten siihen tulee joku hippi joka ottaa pari ripeää askelta että ehtii luikahtaa siitä välistä vaikka huomaa aivan varmasti että takana on jengiä tulossa vielä jonollinen samasta ovesta ja seuraava saa sitten oven pamahtamaan kohti. Vituttaa omalla kohdallakin aivan suunnattomasti, mutta tänään sinne raskaan oven väliin jäi joku mummu kun ituhippi liukahti välistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom