Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Ylivarovaiset kuskit. Oli taas ihana tuossa pari päivää takaperin yöllä ajella töistä kotio jonkun papan perässä kun tämä körötteli Avensiksellaan edessä kahtakymppiä.

Oon kyllä sitä mieltä, että tyyliin yli 70 vuotiaille ei pitäisi kortteja myönnellä / evätä ajo-oikeus. Vaaraksi ovat ja kuten mainittu tien tukkona useimmiten vaikka sinänsä ei suvaitse ikä-ihmisten ylivarovaisuutta tuomita tai varovaisuuutta muutenkaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kiva kun karlenstölkki ei aukee normisti siitä vetorenkaasta nostamalla vaan naps ja tölkki pysyy kiinni :( pitää sit veitsellä tökkii se hole auki... jotenkin toi riepoo suunnattomasti vaikkei iso jano oiskaan (;

Oon kyllä sitä mieltä, että tyyliin yli 70 vuotiaille ei pitäisi kortteja myönnellä / evätä ajo-oikeus. Vaaraksi ovat ja kuten mainittu tien tukkona useimmiten vaikka sinänsä ei suvaitse ikä-ihmisten ylivarovaisuutta tuomita tai varovaisuuutta muutenkaan.
Tuossakin voitaisiin harkita hieman alueen mukaan. Isä on 66 ja mä meen mielummin sen kyydillä isoihin kaupunkeihin kuin että itse ajan. :) Toki 5vuotta eteen päin ja tilanne voi olla päin vastoin.

Tuossakin voitaisiin harkita hieman alueen mukaan. Isä on 66 ja mä meen mielummin sen kyydillä isoihin kaupunkeihin kuin että itse ajan. :) Toki 5vuotta eteen päin ja tilanne voi olla päin vastoin.

Kuskihan se on se joka sitä autoa käskyttää, ei se iso kaupunki ;)

Ittee ärsyttää suunnattomasti noi karvaranteet, jotka tunkee luukusta mainoksia räkälästään vaikka ovessa lukee EI MAINOKSIA.

Ensilumi ja lumi yleisesti on vähän 50/50. On ihan kiva kattoa kun tiet yms valkoisen peitossa, mutta vituttaa kun parvekkeelle sataa ja meinaa heittää selälleen reinoissa.

Aivan sama pakkaako duunissa Hylsy/lenkki avain sarjan, porakoneen yms rälläkkäboxin, niin joka vitun kerta joku osa siitä laatikosta jää ulkopuolelle kun sen laatikon laittaa kiinni.

Tai vähintään sen työkoneen johto on välissä ja se laatikko ei mene kiinni.

Ruokakauppojen asiakkaat, jotka jättävät kärrynsä keskelle kulkuväylää ja lähtevät itse muualle/seisovat viereisen hyllyn edessä. Myös kaikenlainen muu kulkuväylien tukkiminen esim. juttelemalla tutun tutun tutun kanssa rullaportaiden edessä tai kävelemällä koko perheen voimin erittäin hitaasti kaupan käytävällä on tooosi ärsyttävää. Ja se, että suurimmalla osalla ihmisistä ei leikkaa siinä vaiheessa kun katot päälle ja seisot takana et pääsiskö ohi, ni ei!

^Niin totta! Jotenkin se on joku helvetin pakko jäädä aina siihen ahtaimpaan kohtaan kokoontumaan ja yhtään ei katsella ympärilleen josko joku muu haluaisi kulkea kyseistä kohdasta.

Joo ja oinen on se, kun jätetään ostokset ja kärry kassalle, jotta voidaan lähteä hakemaan jotain unohtunutta tuotetta. No joo okei, mutta sitten aletaan valitsemaan ja vertailemaan kilohintoja, ravintoarvoja+valmistusmaata siellä hyllyillä, kun muu jono seisoo ja odottaa. Se on vaan väärin.

Ruokakauppojen asiakkaat, jotka jättävät kärrynsä keskelle kulkuväylää ja lähtevät itse muualle/seisovat viereisen hyllyn edessä. Myös kaikenlainen muu kulkuväylien tukkiminen esim. juttelemalla tutun tutun tutun kanssa rullaportaiden edessä tai kävelemällä koko perheen voimin erittäin hitaasti kaupan käytävällä on tooosi ärsyttävää. Ja se, että suurimmalla osalla ihmisistä ei leikkaa siinä vaiheessa kun katot päälle ja seisot takana et pääsiskö ohi, ni ei!

Tämä.
Kun itse äänestän itseni eduskuntaan päättämään asioista, teetän kauppoihin yms. laitoksiin jossa joudutaan kävelemään muiden seassa - kaiteet. Tai kiskot. Hyllyvälin keskelle. toista puolta tonne suuntaan ja toistapuolta tänne suuntaan. Jos jäät jumiin tai hidastelet niin valot vilkkuu ja sireenit huutaa. Saat kassalla jokaisesta alkavasta hidastelusta 3 euron hidastelu maksun. Muutenkin hitaat ihmiset pitäisi saada työntää ojaan tai muualle pois edestä. Myös se ahdistaa jos kävelet kaupassa reippaanpaa vauhtia kun edellä menevä, yrität ohi, niin kaveri tekee saman kikan kun formuloissa ja vaihtaa pari kertaa ajolinjaa suoraan eteen.

ps. odotan paskamyrskyä koska ei hitaita ihmisiä saa töniä ja pitää saada miettiä rauhassa mitä tänään syötäisiin. Miettikää kotona.

Oli kassajonossa papparainen joka olisi ansainnut jonkin palkinnon hidastelusta. Normaalisti ostokset ladotaan siihen hihnalle niin tämä on keksinyt latoa ostoksensa hihnan sivustalle kasaan josta antaa ne yksitellen kassalle ja kassa antaa ostoksen takaisin hänelle ja sitten seuraava. Ja kun ostokset on kassissa niin siirrytään maksamaan.

Käkkäri on naisille ja lapsille! Takaveto tai nelkku sen olla pitää.. Ja näyttäis varmaa hyvältä ku tolla farkku A6:lla leikkii kässärillä. Kaks mutkaa ja se vaijeri oli siinä :D

Meillä lapset saavat ajaa takavedoilla. Ja itekkin ootan että pääsisin jääradalle ajeleen ja takaveto tietenkin. Noin normi liikenteessä tuo Audi A6 2.7 biturbo quattro avant, ja en kovin oo oppinut sillä leikkimään ja käkkäriäkään en oo vielä tarvinnut kääntyy ilmankin. Ainoo ongelma että vauhti rupee hirvittään näin huonollakin kelillä. Ja kun on tottunut noilla takavedolla välillä oleen luisussa mutkissa ja tää vaan menee minne käskee. kaipaan noita takavetoja, onnex niitäkin tuolla tallissa on. en tajuu miksi etuvetoja joku ees haluu no ...
En oo kyllä saanut käkkäri vaijeria katki vaikka ylensä kaiken hajotankin.

Sillon joskus aikoinaan joka paikkaan piti käkkärillä käännellä voi niitä aikoja ... ajettiin niinkauan kun bensaa riitti :jahas: nyt vain tylsää ajoa paikasta A paikkaan B ja takas

Mutta tänään on harmittanut kun naapurii ei oo näkynyt linkoomaan tuota lunta satanut koko päivän ja piha täynnä lunta.(ei kyllä mihinkään oo ollu menoakaan ) Hyvinhän tuosta pääsi kahlaamaan toiseen naapuriin kaffeelle. No nyt kun kävi linkoomassa pihan lunta jäi paikoin 7-8cm mitähän hyötyy tuota on jättää joka kerta kauhee kinos, keväällä taas uppoo pohjaa myöden sohjoon kun alkaa lumet sulaa. No oon silti tyytyväinen kun ei tarvi kolata muutakun tuo etupiha polut, autotallien edustat jne jonne ei pääse traktorilla.

en tajuu miksi etuvetoja joku ees haluu no ...

...nyt vain tylsää ajoa paikasta A paikkaan B ja takas
Just ton takia. Suurimmalle osalle se auto on kulkuneuvo, jolla kuljetaan paikasta toiseen, eikä leikkikalu. Se on siinä vaiheessa periaatteessa ihan sama vetääkö se edestä, takaa, molemmista, tai vaikka vain yhdestä kulmasta.

Ja etuveto on yleensä paljon turvallisempi. Nimittäin sillä tavalla että sillä ei tule leikittyä niin kuin takavedolla.

Just ton takia. Suurimmalle osalle se auto on kulkuneuvo, jolla kuljetaan paikasta toiseen, eikä leikkikalu. Se on siinä vaiheessa periaatteessa ihan sama vetääkö se edestä, takaa, molemmista, tai vaikka vain yhdestä kulmasta.

Ja etuveto on yleensä paljon turvallisempi. Nimittäin sillä tavalla että sillä ei tule leikittyä niin kuin takavedolla.

Ite olen sitä mieltä ettei etuveto voi mitenkään olla turvallinen "missään" tilanteessa. Vaikka ei leikkisi jos kuitenkin on liukas keli takavetoa pystyy kuitenkin hallitsemaan etuveto painelee mihin sattuu.

No joudun ajamaan kyllä etuvedolla esim huomenna pitäs käydä tankkaamassa tuo passati, ja matkaahan tuosta tankkaus reissusta tulee n.300km jos ei sitten käydä samalla kaupassa niin tulee n50km lisää. Ja ainahan vähän pitää noilla sorateillä leikkiäkin.

Hiukan potuttaa tämä ettei varmasti ole aamulla aurattu ja voipi olla niin että takasin tullessakaan ei aura ole vielä kerinnyt tänne "ö" luokan tiellä kuitenkin 50km molempiin suuntiin tuota "ö"luokan tietä. ja luntahan on tullut kokopäivän ja edelleen sataa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom