^ Kuulostaa ihan ranskalaisilta. Onkohan ne salaa vallannut Lapin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tai kun odotat pihalla kaveria, joka sanoo et sillä menee hetki ja se tulee puolentunnin päästä :D
Et selvästi tunne yhtään lappalaista.
Niin, sitä kyllä jaksan itsekin ihmetellä, että minkä ihmeen takia herran vuonna 2013 nuo vaaratiedotteet kuuluu koko helvetin maassa. Kyllä pitäisi olla tekniikka jo sen verran kehittynyttä, että pystytään rajaamaan nuo tiedotteet vaikka 200 km:n säteelle siitä vaara-alueesta."Ja meillä on täällä Radio X:n studiossa tänään itse [aseta lempi-idolisi tähän]! Hän vastaa minuutin ajan helvetin hyvin valittuihin kysymyksiin! Aloitetaan! Heti ensialkuun timsen lähettämä kysymys... mieltä olet ... *volumet kaakkoon* JA TÄHÄN VÄLIIN TÄRKEÄ LIIKENNETIEDOTUS, PERÄJORMALAN KESKUSKATU ON TUKOSSA KLO 02-04 JOHTUEN 10M LEVEÄSTÄ KULJETUKSESTA. LISÄKSI TIE 8881119 ON TUKKEUTUNUT TUKKIREKAN JÄMÄHDETTYÄ KIINNI JA... [...] *volumet takaisin* ... kiitoksia kovasti vierailustasi, olipas todella mielenkiintoinen minuuttinen joista kuulijat varmasti puhuvat kauan!"
Yllättävissä tilanteissa paikalleen jäätyvät ihmiset kyllä hieman vituttavat, vaikka eivät he ehkä edes voi itselleen mitään. Tänään bussissa oli keskiovien pyörätuoli- ja vaunuosassa joku työnnettävän rollaattorin kanssa kulkeva hieman sekavan oloinen mies, joka istui rollaattorinsa päällä. Bussikuski joutui jarruttamaan äkillisesti punaiseksi vaihtuvissa liikennevaloissa ja tämä rollaattorimies putosi rollaattoriltaan niskoilleen bussin seinän ja rollaattorin väliin siten, että jalat olivat rollaanttorin istuimella ja äijä niskoillaan lattian ja seinän välissä. Seisoin itse bussin keskiovien lähellä ja lähdin nostamaan tätä äijää ylös. Sanoin toiselle keskiosassa olevalle nuorelle tyypille, että auttaa nostamaan sen ylös. Luulin tämän tajuavan asian, mutta kun itse olin nostamassa tätä äijää, niin eihän tuo toinen jannu ollut liikkunut milliäkään vaan toljotti vain paikoillaan parin metrin päässä ihmeissään. Kun sanoin uudelleen sille, että voisiko se nyt ystävällisesti auttaa nostamisessa, niin viiden sekunnin hölmön tuijottamisen jälkeen jannu sai itsensä liikkeelle ja tuli jeesaamaan rollaattorimiehen nostamisessa, ja saimme isokokoisen kaverin takaisin rollaattorinsa päälle.
Jäi vain jotenkin ihmetyttämään, että mikä ihme ihmisiä vaivaa, kun tarvitsisi auttaa jotain vierasta ihmistä. Luulikohan tuokin tyyppi, että se rollaattorimies voidaan ihan hyvin jättää makaamaan niskoilleen bussin päätepysäkille asti, jos kukaan ei ikään kuin huomaa, että se putosi juuri niskoilleen? Vai luulikohan tuo kaveri, että jos hän itse vain esittää ymmärtämätöntä, niin joku muu tulee jostain bussin takaosasta auttamaan ja hänen itsensä ei tarvitse tehdä mitään? Jotenkin tuo tämänpäiväinen vain sai ajattelemaan sitä, että ei ole ihmekään jos joku diabeetikko, kehitysvammainen tai muuten vain sairaskohtauksen saanut henkilö jää katuun makaamaan, kun tällaiset "toiseen suuntaan katsovat" kulkevat henkilön ohi... Ei vain oikein mahdu omaan ajatusmaailmaan, että miksi ei voida auttaa toista ihmistä vaikka ei sitä tunnetakaan.
Postilaatikkoon tulevat mainokset, ei vaan jaksa esim. kirjottaa tussilla laatikkoon "ei mainoksia"
Yksi asia ärsyttää mua aivan suunnattomasti. Joillakin ihmisillä on tapana syödä suu auki tai mikä pahempaa, maiskuttaa sillain ihan vitun rasittavasti. Mulla koko muu perhe tekee tota erittäin voimakkaasti. Mikä helvetti siinä on, ei jumalauta sentään. Välttelen näiden kanssa syömistä viimeiseen asti nykyään. Harva asia saa mut oikeasti raivostumaan, mutta tämä on yksi niistä. Eilenkin äiti ja toinen pikkuveli söivät jotain ja katteltiin telkkaria samalla siinä. Kolmisen minuuttia kestin ja sitten oli pakko lähteä karjumaan tyynyyn. Tässäkin asiassa mun ärsyyntymisen taso riippuu aika paljon henkilöstä kuka sitä tekee.