Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Varpaan kolauttaminen nyt aina onnistuu säväyttämään yhtä mukavasti. Välillä fiilis sellanen että uskaltaakohan kattoa edes.. Tuntunut siltä että pikkuvarvas olisi revennyt irti, mut kyl se siinä keikkuu vielä toistaiseksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se, kun puhelin soi toisella puolella taloa juuri silloin ku oon laittanu leffan pyörimään, kaivanu sipsit ja kaljat esiin ja ottanu rennon asennon sohvalla rapsuttaen palleja. Ja mulla soi puhelin varmaan kerran viikossa.

Se, kun käy isommalla tarpeella vessassa ja lätkii paperia pönttöön ennen istumista mutta siitä huolimatta kun "ammus" putoaa kohteeseen, "ammuksen" syrjäyttämä vesi/kusimassa kuin riivattuna luonnonlakeja pilkaten ponnahtaa painovoiman vastaisesti ylöspäin kohti "ammuksen" lähtöpistettä. Siinä sitten perse kosteana mietit, että pitääkö ruoka-annokset alkaa pakata ruoansulatuksen kestäviin minilaskuvarjoihin ennen niiden nielemistä, jotta nuo pikku "laskuvarjojääkärit" ennen vetiselle taistelukentälle laskeutumistaan ehtisivät hidastaa vauhtiaan sitten, että emokone ei kastu aivan tyystin.

Eikä siin mitää, jännä vaan huomata noin, oon varmaan ite sit niiden mielestä ihan juntti, kun een tajuu tarjota edes kahvia.. =)

Itsehän meinasin, etten mitään kahvinkeitintä hanki kun muutin, ku en ite juo ja harva tuttavakaan itseasiassa juo. Oletan kuitenki, että ihmiset tulis käymää luona muutenki ku kahvin peräs, murukahvia lupasin kuiten tarjota. Kappas kummaa tämän kuullessaan ei menny kauaa ku sain "lahjaksi" kyseisen vekottimen. Sit viel pitäs muistaa tarjota sitä, kauheen vaikeeksi tehty tämäki asia.

Ja tänään kerranki ku aattelin vetää harvinaiset päiväunet, niin eiköhän sieltä soita joku saatanan puhelinmyyjä, just ku olen nukahtamas. Jäi sitte neki unet ottamatta :jahas:

Sääriluun kolauttamiset, ne pienetkin..

painful-mistakes-as-web-designer-graphic-design-blender-640x400.png

Kun liukuportaita ylöspäin mennessä suoraan edessäsi oleva ihminen alkaakin kuikuilla taaksepäin (eli sinua/ylitsesi). Katse menosuuntaan, saatana!

Kelaillu ihan samaa.. onkohan kahvinjuojilla joku tapa, et pakko saada jotain kuppiin ja ei voi ymmärtää, jos ei oo tarve saada mitään.. kun normaalisti tyrkytetään teetä, mehua, limua, vissyä, vettä, jotain.. "ei kiitti, mä en tartte mitään" ei tunnu olevan suomea kahvinjuojille ;)
Eikä siin mitää, jännä vaan huomata noin, oon varmaan ite sit niiden mielestä ihan juntti, kun een tajuu tarjota edes kahvia.. =)

Jos kohteliaisuus ärsyttää, niin olkoon ;) "otatko kahvia?" "en" "no ulkona on rännisaavissa vettä"...

Tämä sini sabotagen biisi, levikset repee. Siis aivan saatanan hirvittävä renkutus. Sitten tämä miehen osuus tässä biisissä kruunaa tämän paskakasan :face:

Ruokaohjelmien ja tv -keittiömestarien mukatieto.

Lihan paistaminen pinnoilta pitää lihan mehut sisällä - Ei pidä.

Lihaa pitää marinoida yön yli - Marinaadi tunkeutuu n. 1 mm lihan sisään. Tuntuupa paljon parin kilon paistissa :jahas:. Miksei laittaa siis kastiketta kypsän lihan päälle?

Keitinveteen ja taikinaan täytyy laittaa aina ihan saatanasti suolaa - Suola on epäterveellistä, ja maun kannalta yhtä hyvään, tai jopa parempaankin lopputulokseen pääsee pintasuolalla. Läpisuolatussa ruoassa se suola ei edes maistu. (Vai tiesitkö, että ruisleivässä on yhtä paljon suolaa, kuin sipseissä? Se on totta.)

Lisäksi joku Jamie Oliver on pelastamassa maailman lapsia ylihintaisella, läpisuolatulla, oliiviöljyllä läträtyllä ja valkaistusta vehnästä koostuvalla kouluaterialla. Menis nyt sössöttämään jonnekin muualle.

:D

^ Kyllä! Ylipäätään tuli mieleen tästä kahvijutusta et tollanen tyrkyttäminen on todella ärsyttävää. Varsingin vanhemmat ihmiset tyrkyttää ihan helvetisti. Vaikka sanoo että "ei kiitos en mä nyt tarvi mitään" niin aina siihen perään tulee et "no ota ny ees tollanen pikkupulla tai suolakeksi, entäs sit jäätelö?? etkö edes tollasta marianne karkkia muka ota???!!!"

Kuuluu nyt omasta mielestä ihan jo kohteliaisuudesta edes jotain ottaa mitä isäntä tarjoaa. Pystyt varmaan sen yhen keksin syömään tai muiden seuraks juomaan vaikka lasin mehua? miten ihmeessä mikään ei kelpaa eikä maistu? ootko kipeenä?

Kuuluu nyt omasta mielestä ihan jo kohteliaisuudesta edes jotain ottaa mitä isäntä tarjoaa. Pystyt varmaan sen yhen keksin syömään tai muiden seuraks juomaan vaikka lasin mehua? miten ihmeessä mikään ei kelpaa eikä maistu? ootko kipeenä?

Jos se tarjottava on itsetehtyä ja omalle kohdalle uutta, niin ottaisin kohteliaisuudesta ja myös mielenkiinnosta, mutta mihinkään paketista esiin taiottuun en koskisi, jos ei kerran tee mieli. Toki voisin lasin vettä ottaa. Liian herkkähipiäisiä ovat ihmiset, jotka moisia "kohteliaisuuksia" tarvitsevat, eivätkä ymmärrä, kun joku sanoo: "Kiitos, mutta ei kiitos."

Tämä on tärkeää. Juteltiin tässä kahvipöydässäkin, mutten ymmärrä yhtä asiaa: Jos salibandya/jääkiekko, kitaraa ja kaikkea muuta tehdään, lyödään ja lauotaan "leftiltä" (suurin osa), niin miten helvetissä sitten kaikki pesäpalloa pelattaessa yhtäkkiä siirrytäänkin lyömään "toiselta puolelta". Kuva havainnollistaa:

how-to-draw-a-baseball-player-step-5.jpg

Eihän se käy järkiinsä. Olen varmaan mutaatio kun teen ihan kaiken leftiltä enkä kuvan mukaisesti lyö pesäpalloa. On se ihmismielen ihmetys välillä pienestä kiinni.

Tämä on tärkeää. Juteltiin tässä kahvipöydässäkin, mutten ymmärrä yhtä asiaa: Jos salibandya/jääkiekko, kitaraa ja kaikkea muuta tehdään, lyödään ja lauotaan "leftiltä" (suurin osa), niin miten helvetissä sitten kaikki pesäpalloa pelattaessa yhtäkkiä siirrytäänkin lyömään "toiselta puolelta". Kuva havainnollistaa:

Eihän se käy järkiinsä. Olen varmaan mutaatio kun teen ihan kaiken leftiltä enkä kuvan mukaisesti lyö pesäpalloa. On se ihmismielen ihmetys välillä pienestä kiinni.
Oon joskus muistaakseni kirjoittanut tänne samasta aiheesta. Ja ihmetellyt olen sitä pienestä pitäen. Itse lyön pesäpallossa kummalta puolelta tahansa ja leftillä varmaan vielä vähän paremmin ja se oli kyllä muiden mielestä ihmeellistä. Mikä siinä on ihmeellistä, jos kerran pelaan jääkiekkoa leftiltä, niin miten pesäpallomailan pitäminen samalla puolella on niin vaikeaa? Vaikeampaa se on sinne väärälle puolelle nostaa mun mielestä.

Tämä on tärkeää. Juteltiin tässä kahvipöydässäkin, mutten ymmärrä yhtä asiaa: Jos salibandya/jääkiekko, kitaraa ja kaikkea muuta tehdään, lyödään ja lauotaan "leftiltä" (suurin osa), niin miten helvetissä sitten kaikki pesäpalloa pelattaessa yhtäkkiä siirrytäänkin lyömään "toiselta puolelta".

Oon joskus muistaakseni kirjoittanut tänne samasta aiheesta. Ja ihmetellyt olen sitä pienestä pitäen. Itse lyön pesäpallossa kummalta puolelta tahansa ja leftillä varmaan vielä vähän paremmin ja se oli kyllä muiden mielestä ihmeellistä. Mikä siinä on ihmeellistä, jos kerran pelaan jääkiekkoa leftiltä, niin miten pesäpallomailan pitäminen samalla puolella on niin vaikeaa? Vaikeampaa se on sinne väärälle puolelle nostaa mun mielestä.

Mulla sama "vaiva". Kai se on vaan niin, että jossain lätkässä tai sählyssä, sen mailaa ja pelivälinettä tasapainottavan ja hienosäätävän käden rooli on niin paljon suurempi pelivälineen hallinnassa, kuin vaikka pesäpallossa, tai golfissa, joissa lähinnä vain lyödään pelivälinettä, ja saadaan etua hallitsevan käden voimasta.

Edit: Voi vittu mikä lause.

Mulla sama "vaiva". Kai se on vaan niin, että jossain lätkässä tai sählyssä, sen mailaa ja pelivälinettä tasapainottavan ja hienosäätävän käden rooli on niin paljon suurempi pelivälineen hallinnassa, kuin vaikka pesäpallossa, tai golfissa, joissa lähinnä vain lyödään pelivälinettä, ja saadaan etua hallitsevan käden voimasta.

Edit: Voi vittu mikä lause.

Alempi käsi on kuitenkin sama leftillä lätkässä ja kuvan mukaisesti pesiksessä,

Jostain syystä kyrsii, kun jengi täyttää facebook-seinänsä lastensa kuvilla (tarkoitan lähinnä alle kouluikäisiä lapsia). Ei, kyseessä ei todellakaan ole kateus, en oo ajatellut ryhtyä isäksi lähimpään kymmeneen vuoteen, mutta joku tossa vaan mättää. Jos nyt ihan tarkkaan pohditaan, niin eikös jokaselta kuvassa esiintyvältä vaadittaisi lupa kuvan julkaisemiseen? Kyllä, saattaa kuulostaa naurettavalta, mutta itse oon ainakin tyytyväinen että sain kasvaa aikuiseksi ilman että jokaisella internettiin pääsevällä henkilöllä on teoriassa mahdollisuus katsella kuviani tai tallentaa niitä koneilleen. Ja eihän noilla kuvilla loppujen lopuksi ole muuta ideaa kuin tykkäysten hakeminen. Itse en ainakaan aio lisäillä lasteni kuvia mihinkään nettiin, ja olen muutenkin tarkka siitä minkälaista informaatiota julkisesti jaan. Lisätkööt lapset sitten itse kuvia itsestään, kun ovat facebook-iässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom