Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Juha77 sanoi:
- V*tun valopäät, jotka pysähtyvät kiertoliittymään, jotta joku kävelijä pääsisi suojatien yli. Samaan aikaan jono kasvaa ko. auton takana. :thumbs:

Hatuttaa autoilijat, jotka eivät koskaan voi pysähtyä päästämään jalankulkijoita suojatien yli, vaikka tämäkin varmaan silloin aikoinaan autokoulussa opetettiin. Vaikka valutaan jonossa 20km/h, niin ei vain voi sen verran jarrua painaa, että jalankulkijat pääsisivät tien yli. Se on tämä meidän autoilijoiden minä,minä,minä,minä -asenne.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miks ei sieltä raanasta ikinä voi tulla heti kylmää tai kuumaa vettä, kun vääntää sen hanan sinne? Joka kerta menee hermot kun saa odotella ikuisuuden että se vaihtuu.. :curs:

orsilla sanoi:
Hatuttaa autoilijat, jotka eivät koskaan voi pysähtyä päästämään jalankulkijoita suojatien yli, vaikka tämäkin varmaan silloin aikoinaan autokoulussa opetettiin. Vaikka valutaan jonossa 20km/h, niin ei vain voi sen verran jarrua painaa, että jalankulkijat pääsisivät tien yli. Se on tämä meidän autoilijoiden minä,minä,minä,minä -asenne.
Mä jarrutan jalankulkijoiden takia vasta kun huomaa että ne meinaa tulla siihen jalkakäytävälle. Ja itse kävellessä menen vaan siihen auton eteen, paras olis jarruttaa kun autot väistää suojatiellä kulkijaa :D

Silloin kyllä jarruttelen jo kaukaa kun on pieniä lapsia tien varressa, niistä kun ei osaa sanoa mitä päässä liikkuu.

Janne sanoi:
Ja itse kävellessä menen vaan siihen auton eteen, paras olis jarruttaa kun autot väistää suojatiellä kulkijaa :D

Mä käytän samaa itsetuhoista tekniikkaa. Onpa noita "huhhuh, olipa lähellä" tilanteitakin sattunut jokunen kohdalleen. Jos auto joutuu pysähtymään ja tööttäilee, näyttää sormea tjsp. Kävelen rauhallisesti ikkunan viereen ja kysyn, että osaako herra(100% mun tapauksissa) liikennesäännöt. Yleensä tulee kamalaa mölinää vastaukseksi, mutta pääsimpä sanomaan :D.

Tarkkana pitää olla ja sivusilmällä koittaa tutkailla liikennettä, jotta ymmärtää hypätä pois alta jos liian lähelle sattuu.

Onko tuossa kiertoliittymässä muuten joku toinen sääntö? Mä olen tuohonkin käyttänyt samaa tekniikkaa, mutta varmasti vaihdan, jos liikennesäännöt toisin määrää.

Itseäni ärsyttää todella paljon se, että kämppikseni ei vaivaudu ostamaan yhteiskäytössä olevia juttuja, kuten kahvia tai vessapaperia. Se vituttaa vaikka kyseessä on maalliselta arvoltaan varsin vähäisten artikkeleiden ostamisesta. Toiseen kuluu pari euroa viikossa toiseen pari euroa kuussa. Saatana, kyse on periaatteesta!
Tänään loppui vessapaperi ja piti käyttää jotain saatanan halvinta mahdollista teollisuuspaperipyyhettä. Huusin siellä vessassa vittua ja muita mukavia tilanteeseen sopivia kirosanoja.
Aina kun puhutaan kusipäisestä kämppiksestä, minua ärsyttää. Miksi mainita erikseen, että kämppis on kusipää: Kaikki kämppikset on kusipäitä, eikä sitä tarvi erikseen sanoa.

Se, kun rahka Ehrmann-purkista ei irtoa helppona, kokonaisena möhkäleenä lautaselle, vaan sitä joutuu houkuttelemaan jos jonkinlaisten työkalujen ja manausten avulla esiin piilostaan.

Mikään ei ole ärsyttävämpää salilla kuin ihmiset, jotka tekevät liikkeet aivan päin mäntyä. Tässä eräskin päivä joku jullikka teki ylätaljasoutua ja heilui kuin heinämies. Taisi liike ottaa enemmän alaselkään kuin tarkoitettuun lihasryhmään, eli leveisiin selkälihaksiin. Vielä harmillisempaa on se, että on ihan turha mennä sanomaan kaverille, että hän tekee liikettä väärin. Naiselle voi vielä kertoa jos jotain liikettä tekee väärin, mutta mies ottaa aina nokkiinsa kommentista. Olisi varmaan parasta, että jokaisen laitteen luona olisi kuvallinen ohje miten liike tehdään oikein.

o_virta sanoi:
Itseäni ärsyttää todella paljon se, että kämppikseni ei vaivaudu ostamaan yhteiskäytössä olevia juttuja, kuten kahvia tai vessapaperia. Se vituttaa vaikka kyseessä on maalliselta arvoltaan varsin vähäisten artikkeleiden ostamisesta. Toiseen kuluu pari euroa viikossa toiseen pari euroa kuussa. Saatana, kyse on periaatteesta!
Tänään loppui vessapaperi ja piti käyttää jotain saatanan halvinta mahdollista teollisuuspaperipyyhettä. Huusin siellä vessassa vittua ja muita mukavia tilanteeseen sopivia kirosanoja.
Aina kun puhutaan kusipäisestä kämppiksestä, minua ärsyttää. Miksi mainita erikseen, että kämppis on kusipää: Kaikki kämppikset on kusipäitä, eikä sitä tarvi erikseen sanoa.

Ala käyttämään omia vessapapereita ja kahveja. Ei mulla tulis mieleenkään alkaa lipitteleen kämppisten kahveja.

Meukkaavat kiinalaiset kämppikset, koitat nukkua ja sitten kuuluu jotain joilotusta aamuyöllä ja itellä on tentti/töitä/muuten menoa. Kerran olen jo avannut niiden huoneen sulakkeen, loppu möly aika tehokkaasti.
Uskomattoman paskainen 9hengen kommuuni keittiö, kun palaan en ikinä enää vahingossakaan muuta minkäänlaiseen soluun asumaan.
Käsittämättömät vessat joissa on sellainen tarjotin pönttö johon tuotteet jää haisemaan, ei voi rauhassa mennä luennolle, kun minuutin päästä koko vessa haisee jo aivan :kakka::lta. Ja en mä halua tehdä tarkempaa tutkimusta siitä, mitä tänään olen ulostanut.
Ja uskomattomasti vituttattaa ylihuominen tentti, johon pitäisi lukea. Mutta mä kirjoitan vaan jotain vitutus tekstiä pakkotoistolle, se varsinkin pistää vituttamaan.

1. Jauheliha-, kana- tms pakkaukset, joissa on avaamista varten repäisykulma. Joka kerta se kulma joko jää käteen tai sitten se on niin hyvin kiinni, ettei liiku mihinkään. Tästä viisastuneena avaan kaikki paketit jollain teräaseella...
2. Pahviset pyykinpesuainerasiat. Sivussa olevasta luukusta ei helpostikaan saa niitä viimeisiä muruja tulemaan siististi. Miksi se luukku ei voi olla joko reunassa tai kulmassa?
:wall:

BleX sanoi:
Vanhat mummot ja äikäiset pienten lasten äidit:
Itse ajan yleensä pyörällä hiemaan reippaamalla nopeudella ja pidän kyllä hyvän välimatkan juuri näihin henkilöihin.
Tänään ajoin esimerkiksi pyörätiellä pyörällä ja siinä oli joku 35v ämmä ja noin 4v penikka vierellään. Ajoin noin 2m päästä reippaamalla nopeudella ja katsoin kyllä ettei se penikka tule eteen niin eikun vaan sieltä takaapäin kuuluu, että "KATSO ETEESI IDIOOTTI!" vaikka pidin ihan riittävän välimatkan. Tämä oli yksi sadoista kerroista mitä jokapäiväsessä pyöräilyssäni tapahtuu...
Toinen juttu on noitten äkäisten vanhojen mummojen kanssa kun lähes ojaan hyppäävät jos ajan reilun metrin päästä takaapäin ohi. Ja sitten sitä kävelylenkillä haastellaan toisille ikätovereilleen: "Voi hyvänen aika ku se nuoriso on törkeetä, kun ei yhtään osata eteen kattoo, just nuista sitä niitä sosiaaltappauksia ja muita huumehörhöi vielä tulloo...

voisit kyl varmaan vähän hiljentää vauhtia jos ohittelet pikkulapsia yms..niistä ei koskaan tiedä mihin ne sinkoaa...vähän järkeä siihen pyöräilyynkin. Tarviiko sitä sotkea koko ajan täysillä?

Dreamer sanoi:
Onkohan mulla jotenkin huono tuuri vai mitä varten tuntuu siltä, että kun olen ohittamassa pysäkillä olevaa bussia niin se AINA laittaa vilkun päälle ja rupee kiilaamaan kylkeen??? Oon tullu siihen lopputulokseen, että bussikuskit nauttii tosta kiilauksesta ja oikein odottaa kaikkein pahinta hetkeä milloin kiilata, sadistit!

Siltähän se välillä tuntuu. Varmaan tiedätkin, että 60 ja alle-alueilla, bussit saa sieltä pysäkiltä lähteä ja takaa tulevien tulee väistää...mutta täähän olikin jo ennestään kaikille tuttu asia?

Täälläpäin on muuten paikallisella liikenneyhtiöllä käytössä autoja, jotka vilkun vasemmalle laiton jälkeen ODOTTAA 2-4 sek, jonka jälkeen vasta veto kytkeytyy päälle.

n00kie sanoi:
voisit kyl varmaan vähän hiljentää vauhtia jos ohittelet pikkulapsia yms..niistä ei koskaan tiedä mihin ne sinkoaa...vähän järkeä siihen pyöräilyynkin. Tarviiko sitä sotkea koko ajan täysillä?
Kyllä pyörällä pitäisi pystyä ajamaan normaalia vauhtia ilman, että tarvitsee koko ajan pelätä jonkun jalankulkijan sinkoavan eteen. Yhdistetyt pyörä-/kävelytiet ovat maailman surkein keksintö. Eihän auto- ja kävelyteitäkään yhdistetä. Puhumattakaan siitä, että Suomen liikennelain mukaan jalankulkija saa niillä yhdistetyillä teillä käyttää ihan kumpaa puolta vaan. Eihän siinä ole mitään järkeä :curs: Kaikki pyörätiet pitäisi erottaa omiksi teikseen.

Pyörätiet ja liikennekuri

:offtopic: Nyt kirjoitti sportful täyttä asiaa! En kyllä kannata erillisiä pyöräteitä, koska se ei olisi mielekästä kokonaisuutta ajetellen eikä varmaan taloudellisesti mahdollista. Mutta ei mullakaan mene viikkoa, ettei perään tulisi huutelua vain koska ajan sääntöjen mukaan. Kyllä nyt pitäis aikuisten ihmisten(joita noista keskellä tietä seikkailijoista on suurin osa) tajuta, että kyseessähän on KAKSISUUNTAINEN kevyenliikenteenväylä. Liikenne olisi varmasti sujuvampaa, jos hitaimmat eli sauvakävelijät/koiranulkoiluttajat/kävelijät menisi tien laidassa, jotta ohi ajaminen ilman turhia pysähtelyjä ja hidasteluja onnistuu. Pidän aina sormia jarrukahvoilla ohiajaessani, koska ei lapsista ja koirista aina tiedä.

Se, mikä ihmetyttää koirien omistajissa, on se, ettei heillä todellakaan vaikuta olevan käsitystä siitä, että tiellä on muitakin liikkujia. Tyypillistä on kahden ulkoiluttajan/sauvakävelijän rinnakkain eteneminen, jolloin levittäydytään koko tien leveydeltä. Samoin mikä ihme siinä on, että koira voi juosta toisella puolella tietä ja remmi on kätevästi tien yli?! Luulis tajuavan, että joko se koira opetetaan kulkemaan yhdessä laidassa, koska kyseessä on yleinen tie, tai sitten seurataan sitä kuritonta hurttaa sinne laitaan.

Tottakai huomioimisen tulee olla molemminpuolista, jotta homma toimii. Aiemmin mulle huudeltiin perään, että miksi en käytä kelloa, kun kysyin "saisko tietä?" Ja usein, varsinkin vanhemmalle väelle olen väistämisen jälkeen sanonut "kiitos!" Jääpä ainakin (ehkä) hyvä mieli.

Eikös se aja saman asian, kun kohteliaasti kysyy tietä? Kaikissa pyörissä ei tule kelloa vakiovarusteena, eikä sitä teillä tarvisikaan, mikäli jalankulkijat ja hitaammat pyöräilijät osaisivat menna siellä laidassa. Ymmärrän, ettei talvella teitä ole hiekoitettu aivan laidasta, mutta ei se tarkoita, että pitää kulkea tasan keskellä. Itse menen ilman ilmoitteluja aina sieltä, missä eniten tilaa. Se, miksi aina ei kannata ilmoitella tulostaan, johtuu siitä, että ihmiset kääntyvät (vitun idiootti tapa) katsomaan ensin, että kuka sieltä tulee ja vasta sitten väistellään ilman mitään vakio kuviota sinnetänne!!. Mutta usein ihmiset ottavat sen jotenkin nöyryytyksenä/vittuiluna jos soittaa kelloa/kysyy tietä. Kumpikin on väärin!!

Rinkkuhan on koirankasvattajasetä, jolla varmaan olisi tähän probleemaan asiallinen näkökulma?

EDIT: Se muuten unohtui mainita, että hankin muuten vasta pyörääni torven, jonka ääni ja teho tuli jo todistettua, kun kolme keski-ikäistä sauvakävelijää väistivät rivakasti penkoille. Torvi sen vuoksi, että onhan se aika veikeän ja erilaisen kuuloinen ja sen verran äänekäs, että kuuluu kyllä paksummankin hupun läpi, vaikka kesken olisi tavallistakin mehukkaampi juoru :D

Joo, tuo pyöräkellon käyttäminen on kaksipiippuinen juttu. Jos sitä ei käytä, niin sanotaan, että pitäisi ilmoittaa tulostaan, ettei pelästy. Jos sitä puolestaan käyttää, niin ihmiset suuttuvat. Nykyään käytän pyöräkelloa ainoastaan jos on ihan pakko, eli silloin kun kulkutie on kokonaan tukittu.

Tähän olisi hyvä ratkaisu: yhdistetty pyörä-/ jalkakäytävä jaetaan kahtia ja keskelle maalataan valkoinen viiva. Toista puolta käyttävät pyöräilijät ja toista jalankulkijat. Tätä ratkaisua ollaankin käytetty jo paljon, eikä se ole taloudellisesti kovinkaan kallista. HIntaa kunnalle tulee tielle vedetyn viivan verran, sekä uusien liikennemerkkien pystytyskustannukset. Jos liikenteen sujuvuutta halutaan vielä hiukan korjata, niin joko pyörätie tai jalkakäytävä voidaan maalata eri väriseksi. Se helpottaa kaistan tunnistamista.
haba sanoi:
Se muuten unohtui mainita, että hankin muuten vasta pyörääni torven, jonka ääni ja teho tuli jo todistettua, kun kolme keski-ikäistä sauvakävelijää väistivät rivakasti penkoille. Torvi sen vuoksi, että onhan se aika veikeän ja erilaisen kuuloinen ja sen verran äänekäs, että kuuluu kyllä paksummankin hupun läpi, vaikka kesken olisi tavallistakin mehukkaampi juoru :D
Mäkin haluan tuollaisen torven :hyper:

Ärsyttää lukee noita aloitelijoiden osiolla olevia rintalihas tredejä, jotka on sama hemmo kirjottanu. Ärsyttää ku inttää vastaan eikä tajuu miks vittuillaan takasi. Njoo, muutenki huono päivä

Vietän paljon aikaa baareissa viikonloppuisin selvinpäin, joko kuskina tai kavereiden kanssa hengaillen, ja tulee usein kierrettyä pieniä rauhallisempia kuppiloita. Niissä ei se jytämusa pauhaa niin helvetisti, niin on kiva olla ja jutskata.
Mutta kun niissä on helvetin usein näitä 50 v. vanhoja baarikärpäsiä, ja ne kun huomaa, että joku vähän isompi kaveri jota ne ei oo ennen nähnyt on baarissa, ne änkee siihen tilittämään jotain vitun elämänkertaansa ja kertoo kuinka ne on ennen ollu nyrkkeilijöitä, painijoita tai voimailijoita. Sitten ne kyselee tuloksia ja ihmettelee käsiä ja sylki valuen horisee.

Olen kyllä nyt kehittänyt sellasen metodin millä aion pitää ne loitolla.
Ne aloittaa yleensä kysymällä että "oletko sä joku bodari?" tai jotain sinne päin. Tästä lähin vastaan vain että "En, pelkkä läski".

Toivottavasti toimii.

Selkä on jumissa, huomenna taidetaankin soitella hierojalle ja kysäistä josko hän ystävällisesti viittis rääkätä sen jonkinlaiseen kondikseen.

Tiedä sitten kuinka pieni asia tämä on... mutta ärsyttävä jos mikä.

Oli tossa joku viikko sitten perkeleellinen yskä ja kuinka ollakkaan samalle ajanjaksolle osui kohtuu sähäkkä ripuli. Luulisi että elimistössä on joku järjestelmä joka estää noinkin hattumaisen yhdistelmän synnyn... ja paskat. Ei paljoa viittiny vessan ovea kadottaa silmistä tuona aikana.

Hiukan vastaava tilanne voisi olla kun joutuu kävelemään liukkaalla jalkakäytävällä vatsan ollessa kuralla. Yksi vikaliike... and that´s the game.

Joo o, kyllä on vaikeeta joillakin tuo jalkakäytävällä/pyörätiellä käyttäytminen. Aina sitä saa penkan kautta ohittaa noita koiran ulkoiluttajia ja sauvakävelijöitä, kun aina kaksi keski-ikäistä mammaa siinä rennosti kävelee vierekkäin kävelytiellä, niin että ohi ei pääse.

Ja liian monta kertaa nähnyt, kun joku ulkoiluttaa koiraa siten, että itse on keskellä tietä ja koiran remmi aivan löysällä ja koira poukkoilee välillä oikeaan ja välillä vasempaan laitaan. Itse huolehdin AINA koiraa ulkoiluttaessa, että se kävelee samaa puolta kuin minäkin ja remmin pidän siten, että se ei yllättäen pääse hyppimään keskelle tietä.

Yleensä jos pyörällä olen liikkeellä ja tie taas kerran tukittu, niin olen havainnut hyväksi keinoksi hieman jarruttaa etujarrulla (mulla ne jarrupalat vinkuu aika hyvin), niin mummot aina hyppii tien sivuun ja ite pääsee sopivasti jatkamaan matkaa. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom